زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آشنایی و معرفی بهترین کرم های ضد تعریق

wordcamp
2,233
9 دقیقه
آشنایی و معرفی بهترین کرم های ضد تعریق

تعریق یکی از مجموعه فعالیت‌های طبیعی بدن بوده اما برخی اوقات مایه‌ی دردسر است. همواره انسان‌ها از ابتدای تاریخ تاکنون به دنبال راهی برای فرار از بوی بد عرق بوده و خوشبختانه در عصر معاصر به نتایج خوبی دست یافته‌اند. امروز قصد داریم یکی از راه‌های جلوگیری از بوی بد عرق یعنی کرم ضدتعریق را بررسی کرده و علاوه بر راهنمای خرید کرم ضد تعریق، به سوال «کرم ضد تعریق چیست» پاسخ دهیم. با ما در مجله‌ی زیبایی مو تن رو همراه باشید.

دلایل بروز تعریق

تعریق با نام هایپرهیدروزیس نیز شناخته می‌شود. این اتفاق در انواع نقاط بدن ازجمله کف دست، کف پا، زیربغل و … بروز پیدا کرده و دیده می‌شود. تعریق به ‌علت موارد مختلفی رخ داده که در ادامه برخی از آنها را نام می‌بریم.

  • اضطراب
  • عفونت
  • عوارض جانبی برخی از داروها
  • اعتیاد به مواد مخدر
  • بیماری قلبی
  • پرکاری تیروئید
  • بیماری ریه
  • یائسگی
  • بیماری پارکینسون
  • اختلالات گلوکز
  • بیماری سل
  • سکته
  • گرما

عرق کردن در تمامی انسان‌ها و در سنین مختلف دیده می‌شود.

کرم ضد تعریق چیست؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، کرم ضدتعریق یکی از انواع راه‌ها برای مقابله با تعریق زیاد است. توصیه می‌کنیم ابتدا به پزشک مراجعه کرده تا درصورت حاد بودنِ مشکل، دارو مصرف کنید. با این حال درصورت حاد نبودن مشکل، برخی از پزشکان کرم‌های ضدتعریق را تجویز می‌کنند. این کرم برای استفاده در هر نقطه‌ای از بدن مناسب بوده و فرمولاسیون آن به‌گونه‌ای طراحی شده تا میزان تعریق را در هر نقطه‌ای از بدن کاهش دهد.

کرم ضد تعریق روی دست یک زن
کرم ضد تعریق در تمامی نقاط بدن قابل استفاده بوده و از عرق کف دست جلوگیری می‌کند

این محصولات همچون دئودورانت عمل کرده و در واقع یکی از زیرمجموعه‌های دئودورانت هستند. در فرمولاسیون کرم ضدتعریق آلومینیوم کلراید وجود داشته که همین ماده مسئولیت کاهش میزان فعالیت غدد تعریق را بر عهده دارد..

یکی‌دیگر از ویژگی‌های این دسته از کرم‌ها، از بین بردن باکتری‌های پوست است. در واقع تعریق هیچ‌یک از انسان‌ها بد بو نبوده و در برخورد با باکتری‌های پوستی این بو ایجاد می‌شود. این کرم باکتری‌ها را از بین برده و حتی اگر عرق بکنید، بوی بدی ایجاد نخواهد شد.

اگر این سوال برای شما پیش آمده که چه تفاوتی بین استیک ضدتعریق و مام وجود دارد، ما در مطلب «استیک ضد عرق یا مام؛ کدام یک بهتر با بوی عرق مقابله می‌‌کند» به این سوال مهم پاسخ دادیم تا شما به‌راحتی محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

ترکیبات کرم ضد تعریق

پس از پاسخ به سوال «کرم ضد تعریق چیست» حالا قصد داریم ترکیبات کرم ضد تعریق را بررسی کنیم. همانطور که پیش‌تر گفتیم، اصلی‌ترین و مهم‌ترین ماده‌ی این محصولات، آلومینیوم کلراید است. این ماده‌ی شیمیایی فلج موقت را برای غدد تعریق به ارمغان می‌آورد. بدین‌ترتیب فعالیت غدد تعریق شما برای مدتی متوقف می‌شود. علاوه بر آلومینیوم کلراید، دومین ماده‌ی موجود در کرم ضد تعریق، فتالات‌ها هستند. در واقع فتالات منجر به نرم شدن محتویات کرم شده تا آنها به‌خوبی روی سطح پوست پخش شوند. علاوه بر کرم ضدتعریق، فتالات‌ها در دیگر کرم‌ها ازجمله کرم‌های دست نیز مشاهده می‌شوند.

علاوه بر این دو مورد، کرم‌های ضدتعریق حاوی سدیم، پتاسیم، جوش شیرین، روغن‌های طبیعی، عصاره‌های مختلف و … هستند.

مزایای کرم ضد تعریق

کرم ضد تعریق محصولی کاربردی است که مزایای مناسبی دارد. در ادامه به بررسی این مزایا می‌پردازیم.

  • به حداقل رساندن تعریق
  • رفع کردن بوی بد تعریق
  • معطر بودن و ایجاد بوی خوب برای بدن
  • از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌های بدن
  • تحریک نکردن پوست
  • آنتی بیوتیک قوی

عوارض کرم ضد تعریق

همچون تمامی محصولات، کرم‌های ضدتعریق نیز بی‌عیب نبوده که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

  • احتمال پایین بروز سرطان پستان
  • آلزایمر
  • جلوگیری از خروج مواد سرطان‌زا از بدن
  • واکنش آلرژیک
  • اختلال هورمونی
  • کاهش میکروبیوم‌های زیر بغل

بسیاری از این معایب و عوارض، به‌خاطر وجود آلومینیوم است. با این حال، بسیاری از این موارد آنچنان زیاد رخ نداده و در افراد زیادی دیده نمی‌شوند. در ادامه به یک سوال بسیار مهم پاسخ خواهیم داد.

روش استفاده از کرم ضد تعریق

بهترین زمان برای استفاده از کرم‌های ضدتعریق، پس از حمام است. ابتدا به اندازه‌ی یک بند انگشت از کرم را برداشته و روی ناحیه‌ی موردنظر خود بمالید. سپس کرم را به مدت 10 ثانیه روی این ناحیه ماساژ دهید. ماساژ دادن کرم ضدتعریق، اثرگذاریِ آنرا افزایش می‌دهد. برای پوشیدن لباس روی ناحیه‌ی موردنظر، ابتدا مقداری صبر کنید تا کرم جذب پوست شود. پس از آن می‌توانید لباس بپوشید.

استفاده از کرم ضد تعریق در کف پا
برای استفاده از کرم ضدتعریق، آنرا روی ناحیه‌ی موردنظر به مدت کوتاهی ماساژ دهید

آیا استفاده از کرم‌ ضد تعریق منجر به سرطان می‌شود؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، بسیاری بر این باور هستند که به‌خاطر حضور آلومینیوم در این محصولات، احتمال بسیار پایینی نسبت به بروز سرطان پستان وجود دارد. با این حال هنوز قطعیتی وجود نداشته و ارتباط دقیقی بین آلومینیوم و ایجاد تومورهای سرطانی کشف نشده است.

با این حال باید توجه داشته باشید که استفاده‌ی پیاپی و فلج کردن مداوم غدد عرق، مانع از فعالیت روتین و عادی بدن شده و همین موضوع عوارض بدی برای بدن دارد. ما در مو تن رو به شما توصیه می‌کنیم که بیش‌ازحد از این محصولات استفاده نکنید.

در مجموع باید بگوییم که درصورت استفاده‌ی مناسب، این محصولات خطرات زیادی نداشته و می‌توانید با رعایت نکات، با خیالی آسوده از آنها استفاده نکنید.

بهترین کرم ضد تعریق

در ادامه‌ی راهنمای خرید کرم ضد تعریق، به بررسی بهترین محصولات می‌پردازیم.

کرم ضد تعریق مردانه لامینین

اگر به دنبال محصولی با کیفیت برای کاهش تعریق خود هستید، ما به شما کرم ضد تعریق مردانه لامینین را پیشنهاد می‌کنیم. این محصول قابل استفاده در تمامی نقاطِ بدن مردان بوده و از تعریق در ناحیه زیربغل، کف دست و کف پا جلوگیری می‌کند.

خرید کرم ضد تعریق مردانه لامینین

کرم ضد تعریق مردانه لامینین از تعریق در ناحیه‌ی کف دست، کف پا، زیربغل و … جلوگیری کرده و ماندگاری 24 ساعته دارد.

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

این کرم با ایجاد یک محیط عاری از باکتری و آلودگی، با بوی بد بدن مبارزه کرده و تا 24 ساعت ماندگاری دارد. همچنین این کرم، دارای آلومینیوم کلروهیدرات با غلظت 20 درصد بوده که این مقدار، عوارض زیادی برای بدن ندارد.

علاوه بر این ویژگی‌ها، این محصول بدون الکل فرموله شده که عوارض و معایب آنرا به حداقل می‌رساند.

یکی از بهترین ویژگی‌های این محصول، عدم ایجاد اثر چربی یا لکه روی لباس است. علاوه بر این موارد، شما عزیزان می‌توانید از این محصول پس از اصلاح نیز استفاده کرده و متوجه احساس سوزش نشوید.

کرم ضد تعریق بانوان لامینین

یکی دیگر از کرم‌های ضدتعریق مناسب برای زنان، کرم ضد تعریق بانوان لامینین است. این محصول تمامی ویژگی‌های مورد نیاز برای یک کرم ضدتعریق را دارا بوده و همین موضوع آنرا به یک محصول مناسب تبدیل می‌کند. این کرم با پیشگیری از تعریق در ناحیه زیربغل، کف دست و کف پا، محیطی عاری از باکتری و آلودگی ایجاد می‌کند.

خرید کرم ضد تعریق بانوان لامینین

کرم ضد تعریق بانوان لامینین بدون الکل فرموله شده و با ایجاد محیطی عاری از باکتری و آلودگی، از بروز عرق جلوگیری می‌کند.

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر، روی تصویر کلیک کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این محصول، خشک نکردن پوست است. در واقع این کرم بدون ایجاد اثرات خشکی روی پوست، از تعریق جلوگیری می‌کند. همچنین کرم موردنظرِ ما قدرت جذب بالایی داشته و به‌سرعت به خورد پوست رفته و ماندگاری مناسبی معادل 24 ساعت دارد.

اگر برای شما این سوال پیش آمده که چه تفاوتی بین دئودورانت مردانه و زنانه وجود دارد، ما در مطلب «تفاوت دئودورانت مردانه و زنانه چیست» این موضوع را به‌طور کامل توضیح دادیم. با مطالعه‌ی این مطلب، می‌توانید به‌راحتی محصول موردنیاز خود را انتخاب کنید.

 کرم دئودورانت کلیون مدل Seven Days

اگر به دنبال یک محصول با کیفیت بالا هستید، ما به شما کرم دئودورانت کلیون مدل Seven Days را معرفی می‌کنیم. این کرم از بروز بوی بد تعریق جلوگیری کرده و خواص ضدباکتریایی دارد. همچنین این محصول حاوی عصاره‌ی خالص لانولین بوده که این عصاره پوست را نرم می‌کند. علاوه بر این ماده، کرمِ کلیون حاوی عصاره‌ی خزه‌ی ایسلندی نیز بوده که این ماده هم خواص ضدمیکروب و تسکین‌دهندگی دارد. این محصول تازگی و طراوت را برای پوست شما به ارمغان آورده و رایحه‎ای ملایم دارد.

خرید کرم دئودورانت کلیون مدل Seven Days

کرم دئودورانت کلیون مدل Seven Days ضد بوی تعریق بوده و ماندگاری یک هفته‌ای دارد. این کرم رایحه‌ی ملایمی داشته و طراوت را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

علاوه بر تمامیِ ویژگی‌هایی که ذکر کردیم، کرم دئودورانت کلیون ماندگاری یک هفته‌ای داشته که همین ویژگی آنرا نسبت به سایر محصول‌ها متمایز می‌کند.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مطلب علاوه بر راهنمای خرید کرم ضد تعریق، به سوال «کرم ضد تعریق چیست» نیز پاسخ دادیم. این محصول از بروز عرق جلوگیری کرده و نگرانی شما را تاحدی نسبت به عرق کردن رفع می‌کند.

از شما عزیزان بابت به اشتراک‌گذاری مطالب تشکر می‌کنیم. لطفا نظرات ارزشمند خود را درخصوص استفاده از کرم ضد تعریق را با ما و سایر و کاربران مو تن رو به اشتراک بگذارید.

ممنون از اینکه تا پایان مطلب «کرم ضد تعریق چیست» همراه ما بودید.

سوالات متداول

کاربرد کرم ضد تعریق چیست؟

همانطور که از نام کرم ضدتعریق پیداست، این محصول از تعریق جلوگیری کرده و تا مدت مشخصی، عرق نخواهید کرد.

روش استفاده از کرم ضد تعریق به چه صورت است؟

برای استفاده از کرم ضدتعریق، ابتدا به اندازه‌ی یک بند انگشت از کرم را برداشته و به مدت چند ثانیه روی ناحیه‌ی موردنظر خود ماساژ دهید.

مزایای کرم ضد تعریق چه مواردی هستند؟

به حداقل رساندن تعریق، رفع کردن بوی بد تعریق، معطر بودن و ایجاد بوی خوب برای بدن، از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌های بدن و تحریک نکردن پوست برخی از مهم‌ترین مزایای کرم ضدتعریق هستند.

عوارض کرم ضد تعریق چه مواردی هستند؟

احتمال پایین بروز سرطان پستان، آلزایمر، جلوگیری از خروج مواد سرطان‌زا از بدن، واکنش آلرژیک، اختلال هورمونی و کاهش میکروبیوم‌های زیر بغل برخی از مهم‌ترین عوارض کرم ضدتعریق هستند.

آلومینیوم کلراید چه خواصی در کرم ضد تعریق دارد؟

این ماده فعالیت غدد تعریق را متوقف کرده و به‌طور موقتی آنها را فلج می‌کند. در واقع آلومینیوم کلراید اصلی‌ترین ماده در ساخت کرم ضد تعریق است.

آیا آلومینیوم در کرم ضدتعریق سرطان‌زا است؟

تاکنون هیچ‌گونه ارتباط دقیقی بین حضور آلومینیوم در کرم ضدتعریق و ایجاد سرطان کشف نشده است. بنابراین می‌توانید با خیالی آسوده از این محصول استفاده کنید.