زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

پد روزانه چیست؟ + آشنایی با مزایا، معایب و کاربرد پدهای روزانه

تیم تحریریه مو تن رو
5,876
9 دقیقه
پد روزانه چیست؟ + آشنایی با مزایا، معایب و کاربرد پدهای روزانه

زنان در هر ماه خون‌ریزی قاعدگی را به طور طبیعی تجربه می‌کنند و جدا از بحث قاعدگی، روزانه با خروج ترشحات روبه‌رو خواهند شد. این ترشحات که کاملاً طبیعی نیز هستند و از محل واژن خارج می‌شوند، برای برخی از بانوان چالش‌برانگیز می‌شوند. باتوجه ‌به ساختار طبیعی بدن بانوان، استفاده از پد روزانه آرامش خاطر بانوان را به لحاظ حفظ بهداشت و پاکیزگی تأمین می‌کند. تمامی بانوان با استفاده از پد روزانه، نیازشان به داشتن پاکیزگی و امنیتشان بابت داشتن لباس زیر عاری از رطوبت تأمین خواهد شد.

پد روزانه
استفاده از پدهای روزانه راحتی و سلامت شما را تضمین می‌کند.

در این مقاله، قرار است که شما را با نحوه‌ی استفاده از پدهای روزانه آشنا کنیم. همچنین شما را متوجه مزایا و معایب این محصول خواهیم کرد. چرا که استفاده از پدهای روزانه، همانند هر محصول دیگری دارای مزایا و معایبی خواهد بود. حال‌آنکه شما با توجه‌ به سلیقه و حس نیازتان، تشخیص خواهید داد که چه زمان و چگونه از این محصول استفاده نمایید. شما با خواندن این مقاله با بهترین برندهای روز پدهای روزانه نیز آشنا خواهید شد.

ما با به تحریر در آوردن این مقاله، امیدواریم که به شما بانوان عزیز کمک کنیم تا در زندگی آرامش بیشتری داشته باشید .

لزوم استفاده از پد روزانه چیست؟

بروز و وجود ترشحات روزانه از محل واژن بانوان، که به طور طبیعی صورت می‌گیرد، آنان را ملزم به استفاده از پدهای روزانه می‌نماید. باتوجه ‌به ساختار طبیعی بدن بانوان، استفاده از پد روزانه، مواجه شدن آنان را با این ترشحات، آسان‌تر می‌کند.

حفظ خشکی و پاکیزگی

ترشحات روزانه بانوان باعث ایجاد رطوبت و حس خیسی و تری در لباس زیر آنان می‌شود. برای بانوانی که ساعات طولانی را در خارج از منزل می‌گذرانند، استفاده از پد روزانه بسیار اهمیت دارد. همچنین حفظ خشکی لباس زیر با وجود ایجاد ترشحات روزانه، با استفاده از پدهای روزانه ممکن می‌باشد.

با استفاده از پدهای روزانه نه‌تنها لباس زیر شما پاکیزه می‌ماند، بلکه قطعاً روی لباس شما نیز لکه‌ای که ناشی از ترشحات می‌باشد، به وجود نخواهد آمد. استفاده از پد روزانه، مانع از ایجاد عفونت‌های واژن خواهد شد. چرا که وجود خیسی و رطوبت در لباس زیر، سبب ایجاد انواع عفونت، قارچ، باکتری و ایجاد خارش و بیماری برای زنان می‌شود. همچنین با استفاده از انواع پدهای روزانه، از شر بوی نامطبوع که ممکن است ناشی از ترشحات روزانه باشد، خلاص خواهید شد. پس با درنظرداشتن حفظ پاکیزگی و جلوگیری از ایجاد عفونت‌های واژن و داشتن لباس زیر عاری از خیسی، به لزوم استفاده از پدهای بهداشتی پی خواهید برد.

مناسب برای موقعیت‌های مختلف

بانوان در روزهای پایانی دوران قاعدگی، دچار لکه بینی‌هایی هستند که در این ایام می‌توانند به‌جای نوار بهداشتی، از پد روزانه استفاده کنند. با توجه به این که پد روزانه به نسبت نوار بهداشتی کوچک‌تر و ظریف‌تر است، استفاده از آن در روزهای پایان قاعدگی دلپذیرتر و راحت‌تر است.

قاعدگی
می‌توانید در روزهای آخر دوره‌ی قاعدگی، از پدهای روزانه استفاده کنید.

سهولت در اختیار داشتن پدها و همچنین وجود برندهای متنوع باقیمت‌های مناسب به بانوان کمک می‌کند که به‌راحتی از این محصول استفاده کنند. همچنین سهولت تعویض این پدها در مقایسه با تعویض لباس زیر برای بانوانی که در خارج از منزل هستند نیز، سبب ایجاد مطلوبیت در این کالا می‌شود.

بررسی مزایا و معایب پد روزانه

همچنان که استفاده از هر محصولی، معایب و مزایای منحصر به خود را دارد، پدهای روزانه نیز، معایب و مزایای خود را دارند.

مزایا

  • لباس زیر شما همواره خشک و تمیز خواهد بود.
  • استفاده از پدهای روزانه همچنین، مانع از ایجاد عفونت‌های واژن بانوان خواهد شد.
  • بانوان باید در نظر بگیرند که استفاده از انواع پدهای روزانه، مانعی بزرگ در برابر ایجاد بوی نامطبوع واژن خواهد بود.
  • خانم‌های شاغل که ساعات طولانی را در خارج از منزل می‌گذرانند، به‌آسانی امکان تعویض لباس زیر را ندارند. لذا با استفاده از پد بهداشتی، به‌جای تعویض لباس زیر، پد روزانه را به‌راحتی تعویض می‌کنند.
  • با استفاده از پدهای ضد حساسیت، مانعی بزرگ در ایجاد حساسیت پوست در برخورد با لباس‌های زیر نایلونی، ایجاد می‌شود.
  • از مزایای دیگر استفاده از پدهای روزانه، جذب ادرار در زمان بارداری است. خانم‌های عزیز در زمان بارداری به دلیل کوچک شدن مثانه‌شان، کنترل ادرار برایشان سخت خواهد بود. لذا با استفاده از پد روزانه، خانم‌های باردار، دیگر نگران عدم کنترل چکه‌ای ادرار خود نخواهند بود.

معایب

  • ایجاد خارش و سوزش و اگزمای پوستی. برای جلوگیری از ایجاد سوزش و خارش، بهتر است که به طور مداوم و همیشگی از این پدها استفاده نکنیم.
  • از دیگر معایب استفاده از پدهای بهداشتی، عدم رسیدن اکسیژن به واژن خانم‌ها را می‌توان نام برد. پدهای بهداشتی به دلیل ساختارشان که شبیه نوارهای بهداشتی است، باعث می‌شوند که هوا و اکسیژن به بدن خانم‌ها نرسد. لذا توصیه می‌شود که خانم‌ها در زمان استفاده از پد بهداشتی، از لباس زیر نخی استفاده نمایند.

چگونگی استفاده از پدهای روزانه

استفاده از پد روزانه مستلزم دانستن چگونگی نحوه ی استفاده از آن نیز می‌باشد. برای استفاده از پد روزانه می‌بایست نکات بهداشتی را به‌دقت رعایت کنید. به بانوان توصیه می‌شود که قبل از استفاده از پد بهداشتی حتماً و قطعاً دست‌های خود را به‌دقت بشویند. چرا که اگر دستتان دارای آلودگی باشد، در زمان برخورد دست‌هایتان به پد بهداشتی، باعث می‌شوید که آلودگی به پد روزانه منتقل گردد. بهتر است در طول روز چندین بار پد روزانه خود را تعویض نمایید. حداکثر زمان استفاده از پدهای روزانه، بین دو تا سه ساعت است. بانوان باید متوجه باشند که اگر پد روزانه، بیشتر از سه ساعت بر روی لباس زیر شما چسبیده باشد، ممکن است سبب ایجاد عفونت گردد.

شستشوی دست‌ها
قبل از استفاده از پدهای روزانه، دستان‌ خود را به خوبی بشویید.

ساختار تشکیل دهنده‌ی پدهای روزانه، بسیار شبیه نوارهای بهداشتی موجود در بازار می‌باشد. با این تفاوت که پد روزانه کوچک‌تر و نازک‌تر از نوارهای بهداشتی است. برای استفاده از پد روزانه، کافی است، بعد از شستن دست‌ها، چسب پد روزانه را که در زیر آن چسبیده است، جدا کنیم. پس از جداکردن چسب از پشت پد، آن را به لباس زیر خود بچسبانید و لباس زیر خود را بپوشید. در زمان تعویض پد روزانه با جداکردن لایه چسب‌دار زیر پد از لباستان، به‌راحتی آن را از لباس خود جدا نمایید و در سطل زباله بیندازید.

بررسی برترین پدهای روزانه در بازار ایران

پدهای روزانه با ویژگی‌های متفاوتی تولید شده‌اند که، افراد بنا به سلیقه‌ی خود می تواند آن‌ها را تهیه و استفاده نماید. با خواندن این مقاله به تفاوت‌های پدهای روزانه با انواع نوارهای بهداشتی آشنا خواهید شد. حفظ پاکیزگی و بهداشت و آرامش خاطر بانوان، چه در محل کار و چه در منزل و میهمانی‌ها، با همراه داشتن پدهای  روزانه تامین خواهد شد.

تافته

برند معروف تافته، یکی از برندهایی است که استفاده و تهیه از محصول پد روزانه‌اش را به شما توصیه می‌کنیم. پد روزانه از برند تافته دارای بسته‌های چهل عددی است که بسته‌بندی شکیل و زیبایی نیز دارد. کیفیت این محصول مورد تأیید سازمان بهداشت می‌باشد. پد روزانه‌ی تافته در بسته‌بندی‌های رنگی موجود است و این امکان را به مصرف کننده می دهد تا از بسته‌ی پد جدید، برای دور انداختن پد قبلی استفاده کند.

پد روزانه خیلی نازک تافته بسته 40 عددی
خرید پد روزانه خیلی نازک تافته بسته 40 عددی

پنبه ریز

پنبه‌ریز برند دیگری است که در این مقاله ما به شما توصیه می‌کنیم. پد بهداشتی از برند پنبه‌ریز، دارای مجوز از وزارت بهداشت است. پد روزانه پنبه‌ریز در سایزها و تعداد متنوعی وجود دارد. پد بهداشتی پنبه‌ریز باقدرت جذب بالا و قیمت مناسب، یکی از برندهایی است که ما به شما توصیه و معرفی می‌کنیم. پد بهداشتی روزانه پنبه‌ریز، برندی معروف و معتبر است که معمولاً در بیشتر فروشگاه‌ها و داروخانه‌های کشور، به‌راحتی قابل‌دسترس است. پدهای روزانه‌ی پنبه ریز بسیار نرم و نیز ضد حساسیت است. لذا یکی دیگر از برندهایی را که به شما توصیه می‌کنیم برند معروف و معتبر پنبه‌ریز است.

پد بهداشتی روزانه پنبه ریز مدل Ultra Thin سایز بزرگ بسته 20 عددی
خرید پد بهداشتی روزانه پنبه ریز مدل Ultra Thin سایز بزرگ بسته 20 عددی

همینطور می‌توانید در سایت موتن‌رو محصولات نوار بهداشتی پنبه ریز را بررسی نمایید.

مولپد

برند معروف دیگری را که محصول کشور عزیزمان است و ما به شما معرفی می‌کنیم، برند مولپد است. پدهای روزانه ی مولپد تحت لیسانس فرمولاسیون ونام تجاری شرکت حیات کیمیا در کشور ترکیه می‌باشد. پدهای روزانه ی مولپد بدون دخالت دست و با دستگاه‌های کاملاً اتوماتیک تهیه شده است. پدهای بهداشتی مولپد سازگار با تمامی پوست‌ها است. پد روزانه‌ی مولپد بسیار لطیف و ظریف است. از ویژگی های پد روزانه ی مولپد، امکان عبور جریان هوا به پوست می باشد. بنا به این دلایل ما، استفاده از پد های روزانه ی مولپد را به شما توصیه می کنیم.

پد بهداشتی روزانه مولپد مدل نازک معمولی 20 عددی
خرید پد بهداشتی روزانه مولپد مدل نازک معمولی 20 عددی

جمع‌بندی

پد روزانه محصولی است شبیه نوارهای بهداشتی با این تفاوت که ظریف‌تر و لطیف‌تر و کوچک‌تر از آنها است. پدهای روزانه باقدرت جذب بالا، بیشتر برای ترشحات روزانه ی بانوان استفاده می‌شوند. همچنین از این پدها در پایان دوران قاعدگی نیز استفاده می‌شود. در کشورمان تولید پدهای بهداشتی باکیفیت و قیمت مناسب بسیار رایج و در دسترس است. با امید بر اینکه توانسته باشیم در آشنایی با پدهای روزانه و همچنین نحوه‌ی استفاده از آن، شما را یاری رسانده باشیم.

پاسخ به سوالات متداول شما

1- پوست بنده حساس است برای جلوگیری از خارش پوست بنده در زمان استفاده از پد روزانه چه کاری باید انجام بدهم؟

تمامی افرادی که فکر می‌کنند دچار مشکلات پوستی می‌شوند باید از پدهای ضد حساسیت استفاده نمایند.

2- بنده شاغل هستم، بهترین زمان تعویض پد روزانه چه مدت است؟

پد روزانه را نهایتاً بین 3 تا 4 ساعت یک‌بار، می باید تعویض نمود.

3- به‌جز استفاده‌ی روزانه از پد بهداشتی در طول روز، این پدها در چه زمانی قابل‌استفاده است؟

در روزهای پایانی بارداری که خانم‌ها کنترل ادرار برایشان مشکل است، استفاده از این پدها برای جلوگیری از ریزش ادرارشان بر روی لباس توصیه می‌شود. همچنین استفاده از این پدها برای لکه‌های روزهای پایانی دوران قاعدگی نیز، به‌جای نوار بهداشتی توصیه می‌شود.