زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بررسی انواع دستگاه اپیلاتور و معرفی بهترین برندهای موجود در بازار

wordcamp
1,359
12 دقیقه
بررسی انواع دستگاه اپیلاتور و معرفی بهترین برندهای موجود در بازار

از بین بردن مو‌های زائد برای خانم‌ها یکی از عذاب‌آورترین کار‌هایی است که باید برای رعایت بهداشت شخصی خود انجام دهند. استفاده از تیغ و ژیلت در بسیاری از افراد منجر به حساسیت‌های پوستی آزاردهنده‌ای می‌شود که معمولاً با خارش‌های شدید همراه است. با ورود دستگاه‌های موکن برقی یا همان اپیلاتور کار برای خانم‌ها بسیار ساده شد. این دستگاه‌ها که دارای یک موتور برقی هستند، با عملکردی مشابه ماشین‌های آرایشگری، مو‌های زائد و کوچک سطح پوست را بدون اثرات جانبی از سطح پوست جدا می‌کنند. استفاده از دستگاه اپیلاتور یکی از راحت‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید با آن از شر مو‌های زائد خود ر‌ها شوید. استفاده از اپیلاتور نه با درد‌های آزاردهنده‌ استفاده از تیغ همراه است و نه موجب جوش‌زدن سطح پوست خواهد شد. در ادمه‌ی این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این دستگاه آشنا کنیم و به سوال «دستگاه اپیلاتور چیست؟» پاسخی دقیق بدهیم.

دستگاه اپیلاتور چیست؟

دستگاه اپیلاتور یا همان دستگاه اپیلیدی به یک وسیله‌ی برقی گفته می‌شود که می‌تواند با کمترین زحمت و در کمترین زمان موهای زائد سطح پوست شما را از بین ببرد. 

از این دستگاه به‌عنوان جایگزین قدرتمندی برای تیغ و ژیلت و همچنین موم و وکس یاد می‌شود که استفاده از آن‌ها برای بسیاری از خانم‌ها حساسیت‌آور است.

دستگاه اپیلاتور
دستگاه اپیلاتور برای مردان نیز قابل استفاده است.

انواع دستگاه اپیلاتور

برای پیدا کردن سوال دستگاه اپیلاتور چیست، بهتر است با انواع آن آشنا شویم. اپیلاتور‌ها انواع مختلفی دارند و بر اساس نوع کارکردشان به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. اپیلاتورها همه با استفاده از نیروی برق یا باطری کار می‌کنند و تفاوت اصلی آن‌ها در شکل طراحی تیغه‌ها و صفحات گرداننده‌ آن‌ها است. 

همچنین بهترین برند دستگاه اپیلاتور هم عامل دیگری در شناسایی اپیلیدی‌ها است. در ادامه به انواع اپیلیدی‌ها از نظر نوع کارکردشان اشاره خواهیم کرد.

اپیلاتور‌های موچینی

در اپیلاتور‌های موچینی، صفحاتی تحت عنوان صفحات موچین روی یک چرخاننده‌ غلطکی سوار هستند و با چرخش غلطک به وسیله‌ نیروی برق، مو‌ها بین صفحات موچین به دام می‌افتند.

پس از هر بار استفاده از اپیلاتور‌های موچینی، مو‌هایی که بین صفحات موچین گیر کرده‌اند، با باز شدن صفحات از درون آن خارج می‌شوند. سرعت عملکرد اپیلایتور‌های موچینی به اندازه و تعداد صفحات موچین بستگی دارد.

اپیلاتور فنری

در اپیلاتور‌های فنری به جای صفحات موچین، فنر‌هایی روی غلطک دستگاه تعبیه شده است. با چرخش فنر‌ها، مو‌های زائد سطح پوست بین فنر‌ها به دام می‌افتند و به راحتی از سطح پوست کنده خواهند شد. 

اپیلاتور چرخشی

عملکرد اپیلاتور‌های چرخشی تا حد زیادی مشابه عملکرد اپیلاتور‌های فنری است. در این مدل از اپیلیدی‌ها به جای فنر، دیسک‌هایی روی دستگاه تعبیه شده‌اند که چرخش آن‌ها مو را از سطح پوست جدا می‌کند. 

روش استفاده از دستگاه اپیلاتور

برای آنکه عملکرد دستگاه اپیلاتور بهتر شود، می‌توان از ترفند‌هایی استفاده کرد که راندمان اپیلاتور را افزایش دهد.

مرحله اول – لایه‌ برداری قبل از اصلاح

لایه‌برداری پوست قبل از کار با دستگاه اپیلاتور باعث می‌شود تا لایه‌های اضافی و زائد پوست جدا شوند و دستگاه با عملکرد بهتری بتواند مو‌های زائد را جدا کند.

مرحله دوم – نحوه‌ کشیدن دستگاه روی پوست بدن

بعد از این مرحله دستگاه را در زاویه‌ی 90 درجه با سطح پوست خود نگه دارید و بسیار آرام روی پوست حرکت دهید. یادتان باشد که نباید به دستگاه فشار وارد کنید چون عملکرد تیغه‌های آن کاهش پیدا می‌کند.

وقتی که به آرامی دستگاه را روی پوست حرکت دهید، موها در بین تیغه‌های آن گیر می‌کنند و از ریشه کنده می‌شوند. اما فشار دادن این دستگاه باعث می‌شود موها به خوبی بین تیغه‌های اپیلاتور گیر نکنند.

مرحله سوم – کشیدن پوست و صاف‌ کردن آن

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هنگام کشیدن اپیلیدی روی پوست باید آن ناحیه از پوست را بکشید و محکم نگه دارید. مثلاً وقتی می‌خواهید مو‌های زائد زیر بغل را از بین ببرید، بهتر است دست را تا انتها بالا ببرید تا پوست زیر بغل کاملاً کشیده شود. بعد از انجام این کار دستگاه را به آرامی حرکت دهید تا مو‌های زائد خارج شوند.

اگر می‌خواهید مو‌ها را کاملاً بتراشید و از ریشه جدا کنید، با درنظر گرفتن توصیه‌های قبلی، دستگاه را در جهت عکس رویش مو‌ها حرکت دهید. این کار باعث خروج مو‌ها از پوست خواهد شد. 

چند نکته در رابطه با دستگاه اپیلیدی

اگر می‌خواهید استفاده از اپیلیدی با دردسر کمتری همراه باشد، سعی کنید حداقل هفته‌ای یک بار مو‌های زائد بدن خود را بزنید. هرچه مو‌ها بیشتر رشد کنند، اپیلاتور راندمان ضعیف‌تری خواهد داشت.

شب‌ ها اصلاح کنید

از آن جا که پس از اصلاح سطح پوست متورم می‌شود، بهتر است فرآیند اصلاح را شب‌ها یا در زمان‌هایی که قرار نیست جایی بروید، انجام دهید.

دستگاه را تمیز نگه دارید

همچنین برای سالم ماندن دستگاه خود پس از هر بار استفاده با استفاده از برس مخصوص آن را تمیز کنید و مراقب باتری آن هم باشید. پس از هر دو بار استفاده و به محض روشن‌شدن چراغ دستگاه، آن را به برق بزنید و هرگز با باطری ضعیف، از دستگاه استفاده نکنید.

مزایای استفاده از اپیلاتور

کسانی که تاکنون تجربه استفاده از دستگاه اپیلاتور را نداشته‌اند نمی‌دانند مزایای آن نسبت به سایر روش‌های قدیمی دقیقاً چیست. 

در پاسخ باید گفت:

  • یکی از مزایای اپیلاتور نسبت به روش‌های قدیمی این است که خودتان در منزل هر زمان که بخواهید، می‌توانید فرآیند از بین بردن موهای زائد را انجام دهید و نیازی به رفتن به سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها نیست.
  • در ثانی، استفاده از اپیلاتور دردسر‌های استفاده از تیغ و همچنین تورم پوست و قرمزی و خارش‌های آزاردهنده را ندارد.
  • شما می‌توانید به سادگی و بدون کمترین فشاری روی پوست خود مو‌های زائد را از سطح پوستتان جدا کنید.
  • هزینه‌ استفاده از دستگاه اپیلاتور هم در مقایسه با سایر روش‌هایی مثل استفاده از تیغ یا موم و وکس بسیار کمتر است. 
  • همچنین اگر برای مدت طولانی از دستگاه اپیلاتور برای اصلاح مو‌های زائد خود استفاده کنید سرعت رشد مو‌های زائد بسیار کمتر از حالت عادی می‌شود و دیگر نیازی به اصلاح هر چند روز یک بار نیست.
قبل و بعد استفاده از اپیلاتور
قبل و بعد از شیو موهای زائد با دستگاه اپیلاتور

عوارض دستگاه اپیلاتور

دستگاه اپیلاتور مثل سایر روش‌های از بین بردن مو‌های زائد، می‌تواند دارای عوارض و معایبی هم باشد. 

  • بسیاری از افراد پس از استفاده از دستگاه اپیلیدی در تجربه‌های اول ممکن است متحمل درد بسیاری در پوست خود شوند. 
  • اگر پوست شما بسیار حساس باشد پس از استفاده از اپیلیدی هم ممکن است دچار قرمزی و خارش‌های آزاردهنده شوید.
  • در نقاطی از بدن مثل پشت ران‌ها و پشت پا که دسترسی و اشراف داشتن بر آن‌ها سخت است، ممکن است استفاده از اپیلیدی برای از بین بردن مو‌های زائد آن ناحیه کمی سخت‌تر از سایر روش‌ها مثل استفاده از وکس باشد.

قطعا محدوده‌ی بیکینی یکی از سخت‌ترین نقاط بدن برای از بین بردن موهای زائد به حساب می‌آید. رشد سریع موها و حساس بودن این ناحیه کار را دشوار می‌کند. یکی از راه‌های از بین بردن موهای این ناحیه، استفاده از دستگاه اپیلاتور است. برای این‌که بدانید استفاده از این دستگاه برای ناحیه‌ی بیکینی مناسب است یا نه، مقاله‌ی «محصولات شیو بیکینی + اپی لیدی، موم عدسی، لیزر دستی» را مطالعه کنید.

انتخاب اپیلاتور مناسب

برای انتخاب اپیلاتور مناسب یا بهترین اپیلاتور برای پوست شما باید به نکات مشخصی توجه کنید. با توجه به این نکات می‌توانید اپیلاتوری را خریداری کنید که پوست شما کمترین حساسیت را با آن داشته باشد.

قدرت باطری و مدت‌ زمان شارژ

در درجه اول باید دقت کنید که قدرت شارژ شدن اپیلاتور چقدر است و این اپیلاتور تا چند ساعت می‌تواند برای از بین بردن مو‌های زائد کار کند. 

در صورت خریداری اپیلاتور‌هایی که باتری قدرتمند‌تری دارند، نیازی نیست پس از هر بار استفاده  آن‌ها را شارژ کنید. بنابراین هر چند وقت یکبار شارژ کردن آن‌ها کافی است. 

توجه داشته باشید که مدل‌هایی از اپیلاتورها وجود دارند که بدون باطری هستند و با سیم برق فعالیت می‌کنند. 

دقت لایه‌ برداری

دقت لایه‌برداری اپیلاتور‌های با کیفیت می‌تواند ریزترین مو‌های بدن را هم از سطح پوست شما جدا کند. بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که تیغه‌های اپیلاتور شما بسیار قدرتمند باشند و بتواند مو‌های بسیار ریز را هم از سطح پوست شما جدا کنند.

حساسیت پوستی و انتخاب اپیلاتور مناسب

بسیاری از اپیلاتور‌ها دارای راهنمایی هستند که استفاده آن‌ها برای پوست‌های مختلف را مشخص کرده است. بسیاری از افراد که دارای پوست‌های حساس هستند حتی با استفاده از اپیلاتور هم ممکن است دچار حساسیت‌های پوستی شوند. 

بنابراین هنگام خرید اپیلاتور‌ها باید به این نکته توجه کنید که آیا برای مدل پوست شما مناسب هستند یا خیر.

کیفیت ساخت

کیفیت مواد اولیه، کیفیت تیغه‌ها و همچنین دوام دستگاه از جمله معیار‌هایی هستند که باید هنگام خرید دستگاه اپیلاتور به آن‌ها توجه کنید. 

ضمناً قیمت دستگاه‌های اپیلاتور هم عامل مهمی در انتخاب آنهاست بنابراین هر اپیلاتور گران قیمتی نمی‌تواند مناسب پوست شما باشد و در مقابل اپیلاتورهایی که قیمت پایین‌تری دارند لزوماً کیفیت پایین‌ترین ندارند و ممکن است برای پوست شما طراحی شده باشد.

بهترین مارک دستگاه اپیلاتور

اما بهترین مارک دستگاه اپیلاتور چه مارکی است و برای خرید این دستگاه باید بیشتر به سراغ محصولات چه برند‌هایی برویم؟ 

در انتخاب بهترین مارک دستگاه اپیلاتور مسائل مختلفی باید مورد بررسی قرار بگیرد. اما به صورت کلی، برند‌هایی مثل براون، فیلیپس، وربنا و جیمی را می‌توان از بهترین نمونه‌های موجود در بازار دانست. 

اپیلاتور‌های ساخت این شرکت‌ها می‌توانند انتظارات شما از یک اپیلاتور خوب را کاملاً برآورده کنند زیرا این دستگاه‌ها می‌توانند ضمن دقت بالای از بین بردن مو‌های زائد، کمترین حساسیت پوستی را هم برای شما ایجاد کنند.

بهترین برند دستگاه اپیلاتور

حالا که به سوال دستگاه اپیلاتور چیست پاسخ دادیم، اجازه دهید شما را با بهترین برندهای آن آشنا کنیم. کدام برند بهترین برند دستگاه اپیلاتور در میان برند‌های موجود در بازار است؟ 

حقیقت این است که برند‌هایی که در تولید سایر لوازم برقی سرآمد هستند، در تولید اپیلاتور هم ید طولایی دارند. برند‌هایی مانند براون، فیلیپس، وربنا و جیمی از جمله بهترین برند دستگاه اپیلاتور در بازار هستند.

اپیلاتور براون

براون یکی از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده محصولات آرایشی است. این شرکت آلمانی در تولید اپیلاتور هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. افرادی که به دنبال بالاترین کیفیت ممکن در زمینه حذف موهای زائد هستند، مشتری اپیلاتورهای براون می‌شوند. زیرا می‌توان به جرأت براون را بهترین برند دستگاه اپیلاتور نامید. 

خرید اپیلاتور براون سری 9-961V مدل Silk Epil 9
  • شانه‌ی قابل نصب روی شیور
  • موکن مخصوص صورت
  • پوشش مخصوص نقاط محدود
  • پوشش باریک برای ایجاد بیشترین تماس با پوست
  • سری اصلی
  • دارای چراغ روشنایی برای دید بهتر
  • دارای ماساژر
  • دارای تمیز کننده پوست از جوش

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

اپیلاتور پاناسونیک

احتمالا غیرممکن است که کسی در یک تمدن امروزی زندگی کند و نام پاناسونیک به گوشش نخورده باشد. اپیلاتور پاناسونیک هم متناسب با همین آوازه، کیفیتی مثال‌زدنی در امر حذف موهای زائد ارائه می‌دهد. 

خرید اپیلاتور پاناسونیک مدل ES-WD74 رنگ صورتی
  • دارای سری بزرگ مخصوص دست و پا
  • پوشش‌دهی تمام نقات
  • دارای سری شیور با شانه
  • دارای پوشش محافظ پوست
  • طراحی ارگونومیک
  • تضمین اصالت فیزیکی کالا

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

اپیلاتور وربنا

گاهی اوقات شما تنها به دنبال محصولی هستید که نیاز شما را برطرف کند و قیمت مناسبی داشته باشد. در چنین شرایطی، می‌توانید سراغ برندهایی بروید که شاید به اندازه غول‌های دنیای لوازم آرایشی شناخته‌شده نباشند، اما همچنان کیفیت مناسبی داشته باشند. اپیلاتورهای وربنا یکی از این موارد هستند. 

خرید دستگاه اپیلاتور وربنا مدل VR-2023
  • منبع انرژی: کابل برق
  • مدت زمان استفاده: 30 دقیقه
  • وزن: 143 گرم
  • دارای شانه همراه و سر اصلاح
  • دارای کیف نگهداری
  • دارای قابلیت تنظیم سرعت
  • دارای برس تمیز کننده

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

اپیلاتور جیمی

به لطف اپیلاتورهای جیمی، می‌توان محصولی با ارزش خرید بالا داشت که ضمن داشتن کیفیت بالا، قیمت پایینی داشته باشد. پس می‌توان نتیجه گرفت که اپیلاتور جیمی دارای ارزش خرید بسیار بالایی است.

خرید دستگاه اپیلاتور جیمی مدل 7003 کد 700 - رنگ پوست پیازی
  • منبع انرژی: آداپتور برق
  • جنس موچین: استیل ضد زنگ
  • دارای 30 عدد موچین
  • دارای سری اپیلاتور با یک پوشش مخصوص نواحی محدود

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به سوال دستگاه اپیلاتور چیست پاسخ دادیم و متوجه شدیم که استفاده از اپیلاتورها یک راهکار منطقی و متداول برای رهایی از شر موهای زائد بدن است. با وجود راه‌های متنوع و مختلف برای این کار، مزایای استفاده از اپیلاتورها بر معایبش می‌چربد. 

پس از تمام این حرف‌ها، اگر تصمیم به شیو کردن با اپیلاتور ندارید، می‌توانید روش‌های جایگزین را انتخاب و امتحان کنید. برای مثال، لیزر کردن از روش‌های حذف موهای زائد است که نتیجه‌ی بسیار خوبی در پی دارد. برای بررسی دقیق‌تر این روش، مقاله‌ی «لیزر موهای زائد در خانه؛ چرا و چگونه؟» را مطالعه کنید.

سوالات متداول در ارتباط با دستگاه اپیلاتور

استفاده از دستگاه اپیلاتور چه مزیتی دارد؟

ضمن صرفه‌جویی در زمان شما، در درازمدت باعث کاهش هزینه‌ها هم می‌شود. 

عمر باتری دستگاه اپیلاتور چقدر است؟

این مسئله به مدل و نوع اپیلاتور شما بستگی دارد. با این حال، متوسط عمر باتری دستگاه‌های اپیلاتور حدود نیم ساعت است. 

آیا دستگاه اپیلاتور لایه‌برداری نیز انجام می‌دهد؟

بله. برای افزایش کیفیت عملیات رفع موهای زائد، بهتر است لایه حاوی پوست‌های مرده حذف شود. دستگاه‌های اپیلاتور مدرن این بخش را خودشان انجام می‌دهند.