زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

لمینت ابرو چیست؟ کاربردها و روش انجام لمینت و تفاوت آن با میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ

wordcamp
856
11 دقیقه
لمینت ابرو چیست؟ کاربردها و روش انجام لمینت و تفاوت آن  با میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ

امروزه روش‌های بسیاری برای آرایش ابرو و پُرتر و ضخیم نشان دادن آن وجود دارند. یکی از این روش‌ها لمینت ابرو است. لمینت ابرو به یکی از تِرندهای محبوب جهانیان در زمینه آرایش تبدیل شده است. شاید در اینستاگرام به چهره‌هایی برخورد کرده باشید که ابروهای پُر و صاف با درخشش بالا داشته باشند. این افراد لمینت ابرو انجام داده‌اند. برخلاف هاشور ابرو، سوزن‌ها و رنگ‌ها در این روش دخالتی ندارند. وقتی به عکس قبل و بعد از لمینت نگاه می‌کنید باورش سخت است که هر دو عکس را از ابروی یک فرد گرفته باشند.

لمینت ابرو چیست؟

لمینت ابرو روشی نسبتاً جدید در دنیای آرایش است که بر روی ایجاد ابروهای براق و صاف تمرکز دارد. این روش که گاهی‌اوقات به آن «پرم ابرو» نیز می‌گویند، برای کسانی مناسب است که ابروهای نازک یا نامنظم دارند و به دنبال ابرو با درخشش بالا هستند. لمینت ابرو بدون آن‌که از بهترین محصولات آرایش ابرو استفاده کند ابروهای شما را پُرتر نشان می‌دهد. لمینت را برای اولین بار روس‌ها ابداع کردند و به سرعت در اروپا گسترش یافت.

مهم نیست که ابروی شما فضاهای خالی داشته باشد، نازک یا کم‌مو و نامنظم باشد. لمینت ابرو راه حلی فوق‌العاده برای این مسائل است. اگر می‌خواهید ابروی خود را با سبکی خاص حفظ کنید، لمینت ابرو، به عنوان یک رویکرد نیمه‌دائم می‌تواند گزینه خوبی باشد اما این‌که هر روز باید از ژل استفاده کنید خسته‌کننده خواهد بود. برای حفظ نتیجه، شما نیاز به تکرار انجام این روش در آینده دارید و این تکرار خطراتی را نیز می‌تواند به همراه داشته باشد.

لمینت ابرو شامل مرتب کردن و بالاکشیدن موهای ابرو با استفاده از حلال شیمیایی است که به موهای ابرو اجازه می‌دهد تا انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند و به همان شکل دلخواهی که می‌خواهید آن‌ها را به حرکت درآورید. بنابراین تمامی فضاهای خالی ابرو را می‌پوشاند. پس از آن‌که موهای طبیعی ابروی شما مرتب شدند، یک حلال تثبیت‌کننده برای حفظ ترتیب ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه درباره لمینت ابرو نکاتی را می‌خوانید.

چگونه لمینت ابرو را انجام دهیم؟

لمینت ابرو به پرم کردن موهای ابرو برای ایجاد یک چهره پُرتر و بهتر اطلاق می‌شود. همچنین این روش کمک می‌کند تا هنگامیکه هرگونه لوازم آرایشی را که مصرف کرده‌اید شست‌و‌شو می‌دهید، ابروها در جای خود حفظ شوند.

در لمینت ابرو از محلول پرم، لوسیون تثبیت‌کننده و مرطوب‌سازی استفاده می‌شود. در زیر مراحل لمینت ابرو را مرور می‌کنیم:

  1. در ابتدا، آرایشگر شما یک کرم را بر روی ابروها اعمال می‌کند تا ابروهای شما رو به بالا بروند. این کرم حاوی مواد شیمیایی است که پیوندهای هر مویی را می‌شکند و به آن‌ها اجازه می‌دهد که به اشکال جدید دربیایند.
  2. موهای ابروی شما به سمت بالا شانه می‌شوند تا به طور یکپارچه عمودی شوند.
  3. آرایشگر شما از تثبیت‌کننده نوترالیزان برای کمک به تثبیت شکل قرارگیری ابرو استفاده می‌کند.
  4. آخرین مرحله استفاده از روغن برای کمک به جلوگیری از تحریک پوست و خشکی مو است. دو مشکلی که ممکن است در اثر مصرف مواد شیمیایی در جریان پرم به وجود بیایند.

به طور کلی، لمینت ابرو 1 ساعت یا کمتر برای کامل شدن زمان می‌خواهد. موارد اختیاری که می‌توان به این روش اضافه کرد عبارتند از:

  • موچین کردن موهای زائد
  • موم‌مالی برای ایجاد قوس مورد نظر شما
  • تینت برای ارتقا یا تغییر رنگ

همچنین 24 ساعت بعد از اعمال این روش، هر شب یک روغن مغذی یا کرم را به ابرو اعمال کنید تا از خشک شدن ابرو جلوگیری کنید. اگر خوش‌شانس باشید تا 2 ماه هر صبح وقتی از خواب برمی‌خیزید ابروهای شما برجسته‌تر، پُرتر و زیباتر خواهند بود. در طول این مدت می‌توانید به وسیله موم ابرو شفافیت چهره خود را حفظ کنید.

مزایای لمینت ابرو

لمینت ابرو می‌تواند از مشکلاتی که ممکن است برای ابروی شما به وجود بیاید جلوگیری کند. مشکلاتی که لمینت می‌تواند به حل آن‌ها کمک کند عبارتند از:

  • نازک شدن مو که ممکن است با افزایش سن اتفاق بیفتد.
  • فاصله در ابروها که در نتیجه اصلاح یا موم‌مالی بیش از حد در گذشته به وجود می‌آید.
  • موهای نامنظم که علیرغم شانه زدن به هر جهتی متمایل می‌شوند.
  • ناهمواری یا فقدان شکل

در حالت کلی، گفته می‌شود لمینت ابرو به ضخیم‌تر و پُرتر به نظر رسیدن ابروی شما کمک می‌کند. بالا رفتن ابرو به طور عمودی نیز مانند این می‌ماند که شما رشد جدیدی را تجربه می‌کنید. به طورکلی این روش کاملاً غیرتهاجمی است.

تغییرات ابرو پس از لمینت
سمت چپ، ابروی قبل از لمینت و سمت راست بعد از لمینت ابرو

ریسک‌های بالقوه و اثرات جانبی

اگرچه لمینت ابرو در مقایسه با جراحی ابرو، تتو ابرو یا دیگر رویکردها تهاجمی نیست، برخی از اثرات جانبی را می‌تواند به دنبال داشته باشد که قبل از گرفتن وقت از آرایشگر باید آن‌ها را بدانید. این ریسک‌ها عمدتاً به تحریک پوست مرتبط هستند که در نتیجه استفاده از مواد شیمیایی به وجود می‌آیند. بیشترین ناحیه‌ای که باید برای آن نگران بود پوست پلک است. پوست پلک نازک‌ترین و ظریف‌ترین ناحیه بدن است. بنابراین به مراقبت و توجه ویژه‌ای در مقابل محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می‌کنیم نیاز دارد. خطرات لمینت ابرو عبارتند از:

  • ورم
  • سرخی
  • خارش
  • برآمدگی‌ها

این اثرات جانبی می‌توانند مستقیماً در زیر یا بالای ابرو اتفاق بیفتند اما ممکن است به پلک‌ها نیز سرایت کنند. اگر از هر یک از موارد زیر رنج می‌برید لمینت ابرو برای شما توصیه نمی‌شود:

  • پوست حساس
  • آکنه روزاسه
  • اگزما
  • سابقه ابتلا به درماتیت تماسی

درست مانند پرم کردن مو که موجب خشکی و آسیب می‌شود، لمینت ابرو نیز می‌تواند به دلیل مشابه آسیب بالقوه‌ای به شما وارد کند. اگر این روش را به طور مکرر یا زودتر از 6 هفته یکبار انجام دهید درصد آسیب‌پذیری بالاتر خواهد رفت.

آسب جدی‌تری که می‌تواند در این میان وجود داشته باشد آسیب به چشم‌های شما خواهد بود. اگر در جریان روش لمینت ابرو مواد شیمیایی به درون چشمان شما نفوذ کنند آسیب جبران‌ناپذیری اتفاق می‌افتد.

لمینت ابرو به خود موهای ابرو نیز می‌تواند آسیب وارد کند. اگر این روش را بیش از حد تکرار کنید مواد شیمیایی و سفیدکننده‌ها می‌توانند موجب شکستن، خشکی و حتی ریزش موی ابرو شوند. در پرم از ماده شیمیایی آمونیوم تیوگلیکولات استفاده می‌شود تا پیوند‌های مو را بشکند، بنابراین ساختار و بافت مو را تغییر می‌دهد و موهای ظریف آسیب می‌بینند. برای همین است که یک روز پس از انجام لمینت باید از یک روغن یا کرم مرطوب‌کننده برای ابروهای خود استفاده کنیم.

مرطوب‌کننده
کرم مرطوب‌کننده کامان حاوی عصاره توت وحشی مناسب پوست نرمال 75 میل

لازم به ذکر است بعد از لمینت پیرامون ابرو سرخی دیده می‌شود که ناشی از موچین و موم است و خیلی زود از بین خواهد رفت.

مراقبت بعد از لمینت ابرو

24 ساعت بعد از لمینت ابرو باید ابروهای خود را کاملاً خشک نگه دارید و به آن‌ها دست نزنید. پس از آن، ناحیه لمینت شده را با استفاده از روغن یا کرم مرطوب نگه دارید. هر چه بیشتر لمینت را انجام دهید، فرم‌دهی ابروهای شما آسان‌تر خواهد بود. آن دسته از افرادی که ابرو با موهای فر یا درشت‌تری دارند به نتیجه‌ای که افراد با موی ابروی صاف می‌گیرند دست نخواهند یافت.

لمینت ابرو چه مدت ماندگاری دارد؟

شاید منفی‌ترین ویژگی برای لمینت ابرو را بتوان در اثر موقت آن دانست. این روش حدود شش هفته ماندگاری دارد. برای ماندگاری ابروهای جدیدتان، نیاز به این دارید که روش را مانند یک پرم سنتی، هر دو ماه یکبار تکرار کنید.

بسیار مهم است که آرایشگر شما فوراً پس از انجام لمینت یک مرطوب‌کننده یا کرم به ابروهای شما اعمال کند. شما نیز می‌توانید از محصول مشابه در خانه برای کمک به سالم ماندن و به دور از آسیب ماندن ابروهای خود کمک بگیرید.

هزینه لمینت ابرو به چه صورت است؟

در مقایسه با دیگر آرایش‌های ابرو، لمینت ابرو بسیار مقرون به صرفه است. دلیل آن هم می‌تواند زمان اندک کار بر روی ابرو و مواد آن باشد. به طور معمول هزینه لمینت ابرو در آرایشگاه‌های ایران از 200 هزار تومان تا 500 هزار تومان است. اما در نظر داشته باشید که هزینه‌های لمینت ابروی هر آرایشگر می‌تواند متفاوت باشد. همچنین مواردی از قبیل بستر ابروهای شما و استفاده از مواد اضافی مانند تینت نیز بر روی هزینه تأثیر می‌گذارد. بنابراین قبل از انجام روش لمینت هزینه‌ آن را از آرایشگر بپرسید.

جایگزین‌های لمینت ابرو چه مواردی هستند؟

تعدادی از آرایش‌های ابرو وجود دارند که به پُرتر نشان دادن آن کمک می‌کنند. بسیاری از این فرآیندها دارای رنگ دائمی هستند که سازمان غذا و دارو برای ناحیه چشم این نوع رنگ‌ها را مورد تأیید قرار نداده است. در زیر به مرور جایگزین‌های لمینت ابرو می‌پردازیم:

میکروبلیدینگ

یکی از روش‌های آرایش حرفه‌ای ابرو است. در این آرایش بوسیله سوزن چند برش کوچک در داخل پوست و زیر ابرو ایجاد می‌شود. مشابه با تتو، رنگدانه‌ها در داخل این برش‌ها قرار داده می‌شوند تا یک ابروی پُرتر را نشان بدهند. به طور کلی، این آرایش 12 تا 18 ماه ماندگاری دارد و پس از آن رنگ شروع به محو شدن می‌کند. البته ماندگاری آن به پوست و چربی پوست بستگی دارد. میکروبلیدینگ بیشتر برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ابروهای کم‌پشت، نامتقارن و کدر دارند.

هاشور ابرو
در روش میکروبلیدینگ با استفاده از سوزن برش‌های کوچکی در داخل پوست ایجاد می‌شود.

میکروشیدینگ

در اصل شبیه به میکروبلیدینگ است اما در این روش رنگدانه‌ها از طریق نقطه‌های کوچک در سراسر ابرو جایگذاری می‌شوند. نتیجه میکروشیدینگ نیمه دائم است و تنها چندماه برروی ابرو باقی می‌ماند و پس از آن نیاز به تکرار این روش دارید.

تتوی دائمی

اگر تحمل درد شما بالا است و رنگ دائمی‌تری نسبت به هاشور ابرو و میکروشیدینگ می‌خواهید باید آرایش تتو دائمی را مدنظر داشته باشید. اما رنگ آن بعد از چندین سال می‌تواند محو شود و به این خاطر که سوزن‌های تتو به لایه‌های عمقی‌تری از پوست فرو می‌روند خطر اثرات جانبی را بالاتر می‌برد.

تینت کردن

یکی از غیرتهاجمی‌ترین روش‌ها برای دستیابی به رنگ حجیم، روش تینت ابرو است. این روش استفاده حرفه‌ای از رنگ تینت در یک سالن است. نتیجه آن برای چندهفته باقی می‌ماند و پس از آن نیاز به تکرار دوباره این روش است.

استفاده از مداد

راه دیگر برای پر کردن و پرحجم‌ کردن ابروهای کم‌پشت استفاده از پودر یا مداد ابرو است. برای حصول بهترین نتیجه، انتخاب سایه‌ای که با رنگ طبیعی ابروی شما همخوانی داشته باشد پیشنهاد می‌شود.

ژل ابرو

اگر می‌خواهید ابروهای نامنظم خود را پُر نشان دهید یک ژل ضدآب ابرو را مدنظر داشته باشید. اعمال‌کننده آن شبیه به شانه ریمل است و با تماس مستقیم با ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. حرکت این اعمال‌کننده نیز رو به بالا و به سمت بیرون است. اثر روش ژل ابرو، مانند مداد ابرو با شست‌وشو از بین می‌رود.

برای چه منظور از لمینت ابرو استفاده کنیم؟

اگر به دنبال ماندگاری بالاتر موهای ابرو در سر جای خود هستید می‌توانید از روش لیمنت ابرو استفاده کنید. روش پرم کردن که برای لمینت ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد ابروهای شما را ضخیم‌تر و پُرتر نشان خواهد داد. ابروهای پُر و ضخیم شهرت روزافزونی یافته‌اند.

مانند بسیاری از روش‌های حرفه‌ای آرایش، نکته حائز اهمیت این است که با یک آرایشگر باتجربه و حرفه‌ای کار کنید. ضمناً اگر از بیماری‌های حاد پوستی رنج می‌برید که ممکن است با استفاده از مواد شیمیایی در حین لمینت ابرو تشدید شوند از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید.

سوالات متداول

لمینت ابرو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لمینت ابرو روشی از آرایش ابرو است که در نتیجه انجام آن، فرد ابروهای پُرتر و ضخیم‌تری را تجربه می‌کند. این روش فاصله میان موهای ابرو را از بین می‌برد و شکل ابروها را منظم می‌کند.

به طور خلاصه مراحل انجام لمینت ابرو چگونه است؟

ابتدا از یک کرم برای شکستن پیوند موهای ابرو استفاده می‌کنیم. سپس موها به سمت بالا و عموی شانه می‌شوند. در مرحله بعد از یک تثبیت‌کننده استفاده می‌کنیم و در آخر یک مرطوب‌کننده اعمال می‌شود.

چه افرادی نباید از روش لمینت ابرو استفاده کنند؟

لمینت برای افرادی که حساسیت پوستی دارند و از بیماری‌هایی نظیر آکنه روزاسه، اگزما و درماتیت تماسی رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

لمینت ابرو تا چه مدت ماندگاری دارد؟

تا شش هفته اثر خود را حفظ می‌کند و پس از آن شروع به محو شدن می‌کند.

چه جایگزین‌هایی برای لمینت وجود دارد؟

جایگزین‌ها عبارتند از: میکروبلیدینگ، میکروشیدینگ، مداد ابرو، ژل ابرو و تینت.