زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

سبک آرایش گوتیک چیست و چگونه باید گوتیک آرایش کنیم؟

wordcamp
888
6 دقیقه
سبک آرایش گوتیک چیست و چگونه باید گوتیک آرایش کنیم؟

سبک آرایش گوتیک از آن دسته آرایش‌های پرطرفداری است که ظاهری مرموز و جذاب ایجاد می‌کند. این سبک در بین نوجوانان و جوانان طرفداران بیشتری دارد و روزبه‌روز نیز به محبوبیتش اضافه می‌شود. استفاده‌ از رنگ‌های تیره و آرایش غلیظ از ویژگی‌های اصلی این سبک آرایش به حساب می‌آید. در این سبک هرچقدر آرایش شما سیاه‌تر به نظر برسد، جذابیت بیشتری دارد. از آنجایی که به قول قدیمی‌ها بالاتر از سیاهی رنگی نیست، آرایش گوتیک به آرایشی تبدیل شده که همانند آن‌ را سراغ نداریم. بانوان زیباروی زیادی را سراغ داریم که می‌خواهند بدانند سبک آرایش گوتیک چیست و چگونه باید گوتیک آرایش کرد؟ به همین منظور در ادامه با هم به نگاهی به سبک آرایش گوتیک میندازیم و اطلاعات جالبی از این آرایش مطرح می‌کنیم تا همانند یک گوتیکِ تمام‌عیار، آرایش کنید.

سبک آرایش گوتیک چیست؟

قبل از هر چیز اجازه دهید با هم ببینیم سبک آرایش گوتیک که این همه از آن تعریف می‌کنند، چیست؟ در این سبک با استفاده از طیف رنگ‌های متناقضِ بسیار تیره و بسیار روشن، نمایی از غم، افسردگی و تنهایی را به چهره می‌دهیم. به همین دلیل نیز آرایش گوتیک عموماً‌ ظاهری رمزآلود دارد. به رغم اینکه در بسیاری از موارد رژ لب و خط چشم غلیظ از ویژگی‌های بارز آرایش گوتیک به حساب می‌آید، اما گاهی اواقات آرایش‌های ملایمی را نیز در سبک گوتیک مشاهده می‌کنیم. به لطف این ویژگی‌ها، آرایش گوتیک به انتخاب مناسبی برای مهمانی‌های خاص تبدیل شده است. این آرایش سبکی سنگین و مجلسی دارد و بانوانی که می‌خواهند با ظاهری خاص دلبری کنند قدر آرایش گوتیک را به‌خوبی می‌دانند.

سبک آرایش گوتیک را چگونه انجام دهیم؟

زیرسازی انتخاب کنید که ۲ درجه روشن‌تر از پوست طبیعی شما باشد. بیشتر آرایش‌های گوتیک ظاهری همانند ارواح به چهره می‌دهند، به همین دلیل باید در حد امکان پوست صورت را در این آرایش کم‌حال نشان دهید. زیرسازی باکیفیتی انتخاب کنید که نقش پایه آرایش شما را نیز بر عهده بگیرد. در انتخاب رنگ زیرسازی دقت کنید که ظاهری بیش‌از‌حد رنگ‌پریده و پف‌دار به آرایش ندهد.

اگر پوستی تیره دارید، در کنار انتخاب زیرسازی با رنگی ۲ درجه کمتر از رنگ پوست شما، پنکیک‌ سفید هم خریداری کنید و روی زیرسازی بمالید. این روش بدون اینکه صورت شما را بیش‌از‌حد سفید نشان دهد، جلوه‌ای جذاب و خاکستری به آرایش سبک گوتیک می‌دهد.

حتماً پرایمر آرایشی باکیفیتی خریداری کنید که ترکیبات ضد آفتاب (SPF) داشته باشد. پرایمر پوست شما را آماده زیرسازی می‌کند و دوام آرایش را افزایش می‌بخشد. به لطف ترکیبات ضد آفتابِ پرایمر، آرایش شما ظاهری سفید و نسبتاً کم‌حال به خود می‌گیرد که برازنده سبک گوتیک است.

زیرسازی برای سبک آرایش گوتیک
زیرسازی برای سبک آرایش گوتیک

سایه‌ای با رنگ تیره انتخاب کنید

همان‌گونه برای سبک آرایش گوتیک توضیح دادیم، در بیشتر مواقع رنگ‌های مشکی و تیره در این آرایش استفاده می‌شود. با این حال هیچ الزامی ندارید که خلاقیت به خرج ندهید و برای سایه چشم از طیف تیره رنگ‌های مشکی، بنفش، آبی و قرمز کمک بگیرید.

رنگ‌های مشکی پرکلاغی یا قهوه‌ای تیره برازنده سایه چشم در آرایش‌های گوتیک است. این رنگ زیبایی خط چشم مشکی را کامل می‌کند.

بسیاری از حرفه‌های سبک آرایش گوتیک، طیف رنگ یکسانی را برای سایه چشم و رژ لب استفاده می‌کنند.

پالت سایه
پالت سایه

حتماً‌ خط چشم بکشید

انصافاً باید گفت آرایش چشم یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آرایش گوتیک است. به همین دلیل برای اینکه خط چشمی بی‌عیب‌و‌نقص بکشید، از مداد چشم کمک بگیرید. مداد چشم کشیدن بسیار راحت است. از طرف دیگر اگر به هر دلیلی دست شما خط خورد، گوش‌پاک‌کن را با آب خیس کنید و خط چشمی که کشیده‌اید را اصلاح نمایید. اگر هم گوش‌پاک‌کن در اختیار نداشتید، با گوشه انگشت خط چشم را اصلاح کنید.

برای سبک آرایش گوتیک حتماً خط چشم مشکی و بادوام بخرید. این خط چشم نباید آرایش را دودی و کثیف نشان دهد.

قسمت اشک در پلک‌های خود را با خط چشم دودی بکشید. سپس با گوش‌پاک‌کن این قسمت را با خط چشمی که کشیده‌اید یکسان کنید.

خط چشم | آرایش گوتیک
خط چشم | آرایش گوتیک

خط چشم مایع برای افراد حرفه ای

به بانوان خوش‌سلیقه‌ای که می‌خواهد حسابی خودشان را تحویل بگیرند، خط چشم مایع را به جای مداد چشم برای آرایش گاتیک پیشنهاد می‌کنیم. همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، خط چشم مایع کشیدن کمی دشوارتر از مداد چشم است. با این حال خط چشم مایع جلوه‌ای زیباتر نسبت به مداد چشم به آرایش گوتیک می‌دهد. این خط‌ چشم به لحاظ ماندگاری نیز از مداد چشم دوام بیشتری دارد.

به بانوانی که چشم‌های آن‌ها اشکی می‌شود یا زیاد عرق میکنند، خط چشم مایع ضد آب پیشنهاد می‌کنیم. این خط چشم‌ها دوام آرایش را افزایش می‌دهد و قسمت‌های دیگر صورت را لکه‌دار نمی‌کند.

خط چشم مایع
خط چشم مایع

جادوی ریمل مشکی در سبک آرایش گوتیک

ریمل مشکی حرف آخر را در زیبایی آرایش گاتیک می‌زند. پیشنهاد می‌کنیم ریملی حجم‌دهنده انتخاب کنید که ظاهری پرهیبت برای مژه‌های شما ایجاد کند.

اگر می‌خواهید خلاقیت به‌خرج دهید و آرایش گوتیک متفاوتی داشته باشید، به جای ریمل مشکی از طیف رنگ‌های آبی یا قرمز هم می‌توانید استفاده کنید. بانوان خوش‌سلیقه‌ای را سراغ داریم که روی ریمل مشکی، لایه‌ای ریمل قرمز پررنگ یا آبی می‌زنند.

ریمل برای آرایش گوتیک
ریمل برای آرایش گوتیک

با رژ لب تیره زیبایی آرایش گوتیک را کامل کنید

آرایش گاتیک شما زمانی تکمیل می‌شود که رژ لبی تیره روی لب‌های لعل خود بکشید. رنگ‌های مشکی، قرمز گیلاسی، قرمز تیره و بنفش تیره انتخاب مناسبی برای آرایش لب‌ها در سبک گوتیک است.

تجربه ثابت کرده تمامی طیف‌های تیره رنگ‌ها برازنده آرایش گوتیک هستند. به همین دلیل دست خود را باز بگذارید و با امتحان طیف‌های مختلف، رنگی را انتخاب کنید که بیشتر برازنده آرایش شماست.

انتخاب رژ لب برای سبک گوتیک
انتخاب رژ لب برای سبک گوتیک

آرایش گوتیک از آن دسته سبک‌های خاص آرایشی است که در کنار زیبایی، تنوع گسترده‌ا‌ی دارد. به همین دلیل امیدواریم با توضیحاتی که درباره این آرایش با شما درمیان گذاشتیم، چهره زیبای خود را مهمان آرایشی متفاوت و خاص کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم همراهان ما در موتن‌رو اطلاعات سودمندی درباره سبک آرایش گوتیک دارند، خواهشمندیم این اطلاعات مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.