زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چسب مو چیست؟ بررسی ویژه‌ کاربردها و عوارض این محصول

wordcamp
2,438
8 دقیقه
چسب مو چیست؟ بررسی ویژه‌ کاربردها و عوارض این محصول

تا به حال شده به این سوال فکر کنید که چسب مو چیست و چه تفاوتی با سایر حالت‌دهنده‌های مو دارد؟ این مطلب برای شمایی است که به زیبایی موهای خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید موهایتان مدت طولانی‌تری خوش‌حالت باقی بماند.
محصولات مختلفی در بازار وجود دارد که به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. با این حال، این حالت‌دهنده یکی از بهترین روش‌ها برای ثابت نگه داشتن حالت موها است. اگر نمی‌دانید چسب مو چیست، ما در ادامه این مطلب شما را با این محصول آشنا می‌کنیم و به مقایسه آن با سایر محصولات مشابه می‌پردازیم.

معرفی چسب مو

چسب مو یک فرآورده‌های شیمیایی است که برای حالت‌دهی به مو و نگه‌داشتن حالت آن استفاده می‌شود. ترکیبات منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود که علاوه بر حالت‌دهندگی، مقداری حالت چسبندگی به موها ببخشد. ایجاد حالت چسبندگی بر روی موها سبب می‌شود تا بتوان اتصالاتی میان موها ایجاد کرد و مدل موهای جذاب و زیبایی به‌ وجود آورد.

چسب مو پمپی کالیون حاوی عصاره جوجوبا حجم 250 میل
خرید چسب مو پمپی کالیون حاوی عصاره جوجوبا حجم 250 میل

این فرآورده از جمله محصولاتی است که برای حالت بخشیدن به موها از الکل بهره می‌برد. به همین علت، استفاده طولانی مدت و مداوم از آن توصیه نمی‌شود. چرا که الکل به مرور زمان رطوبت موجود در ساقه مو را از بین می‌برد و باعث خشکی و شکنندگی ساقه مو می‌شود. اما در صورت استفاده اصولی از این حالت‌دهنده، موهای شما به هیچ عنوان آسیب نمی‌بینند.

حالت دادن به موهای بلند و اصطلاحا شینیون مو با چسب مو کار نسبتا دشواری است. زیرا برای این‌ که بتوان این ماده را به ساقه مو مالید، نیاز است دست مستقیما با مو تماس داشته باشد و اگر موها از قبل فرم‌دهی شده باشند، نمی‌توان دوباره روی آن‌ها دست کشید. اما در صورتی که بخواهید موهای خود را به وسیله دست یا شانه حالت دهید، می‌توانید به عنوان گزینه‌ای بسیار خوب روی آن حساب کنید.

چسب مو
نتیجه‌ی استفاده از چسب مو

کاربرد چسب مو

آیا می‌دانید عمده‌ترین کاربرد چسب مو چیست؟ ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد. در جواب این سوال باید بگوییم که حالت‌دهی طولانی مدت به موها از اصلی‌ترین کاربرد چسب مو است. این محصول از جمله حالت‌دهنده‌هایی است که موها را تا حدی براق هم می‌کند. هم‌چنین در مقایسه با سایر حالت‌دهنده‌های موجود در بازار، می‌توان به کمک آن مقداری چسبندگی در موها ایجاد کرد. این خاصیت چسبندگی باعث می‌شود تا بتوان موها را راحت‌تر به حالت دلخواه در آورد.

چسب مو کریستال حاوی آلوئه ورا حجم 200 میل
خرید چسب مو کریستال حاوی آلوئه ورا حجم 200 میل

اسپری چسب مو

ممکن است تصور کنید اسپری چسب مو همان اسپری مو است که ما معمولا آن را با نام تافت مو می‌شناسیم. اما باید بدانید که تفاوت‌هایی میان اسپری چسب مو و تافت وجود دارد. اسپری چسب مو ماندگاری بالایی دارد. علاوه بر این، قدرت حالت‌دهی زیادی نیز دارد که باعث محبوبیت آن در سالن‌های زیبایی شده‌ است. هم‌چنین جلوه براقی به موها می‌بخشد که همین ویژگی‌ها باعث محبوبیت بیشتر آن نزد آرایشگران و متخصصان زیبایی مو شده است‌.

چسب مو دنی وان مدل Hair Fixture حجم 250 میل
خرید چسب مو دنی وان مدل Hair Fixture حجم 250 میل

تفاوت تافت و چسب مو

اگر بخواهیم تفاوت‌های چسب مو و تافت را به لحاظ ترکیبات و مواد تشکیل دهنده بررسی کنیم، در‌می‌یابیم که با توجه به اختلاف زیاد ترکیبات آن‌ها، کاربردهای متفاوتی نیز دارند. گرچه هر دو محصول برای حالت‌دهی به موها استفاده می‌شوند، اما تافت روی مو ماندگاری کمتری دارد. از طرفی تافت را می‌توان بدون دخالت دست و با فاصله به موها اسپری کرد. اما استفاده از چسب مو تنها با دخالت دست و قراردادن مستقیم بر روی موها امکان‌پذیر است.

علاوه بر این، چسب مو به دلیل ترکیبات قوی‌تری که دارد مناسب استفاده روزانه نیست. اما اگر تافت مو به ریشه مو برخورد نکند می‌توان از آن به صورت روزانه استفاده کرد.

به جز موارد ذکر شده، راهکارهایی دیگر هم برای حالت دادن به موجود دارد. پودر حالت دهنده مو یکی از این گزینه‌هاست که در مطلبی دیگر به آن اشاره کرده‌ایم.

چه تفاوتی بین چسب مو و ژل مو وجود دارد؟

همان‌طور که گفته شد، این محصول شیمیایی علاوه بر حالت دادن به موها باعث ایجاد خاصیت چسبندگی نیز می‌شود. اما ژل مو مانند سایر حالت دهنده‌ها عمل می‌کند. ژل مو از جمله حالت دهنده‌های پرطرفدار مو در بین هر دو گروه خانم‌ها و آقایان است. ژل مو معمولا احساس سنگینی کمتری به موها می‌دهد. به علاوه اگر ژل مو فاقد الکل باشد، می‌توان از آن با فواصل زمانی کمتری نیز استفاده کرد. اما در هر صورت بهتر است پیش از استفاده از ژل مو و هر حالت دهنده دیگری رطوبت موها را تامین کرد. برای این‌کار می‌توان از سرم‌ها، ماسک‌ها، کرم‌ها و روغن‌های مخصوص انواع مو استفاده کرد. این‌کار علاوه بر تغذیه ساقه مو به حالت‌گیری بهتر موها نیز کمک می‌کند. اما نکته‌ای که درباره استفاده از ژل مو نیز باید به آن دقت کنید این است که نباید آن را به ریشه مو بزنید.

در صورتی که علاقه دارید به شکل دقیق‌تر با ژل مو و نکات لازم برای استفاده از آن آشنا شوید، می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

فرق چسب مو با واکس مو چیست؟

اگرچه نحوه استفاده از هر دو یکسان است، اما باید توجه داشته‌ باشید که چسب و واکس مو عملکرد متفاوتی از یکدیگر دارند. واکس مو در ترکیبات خود عموما دارای موم، واکس ژاپن، لانولین و بیس واکس است که همه‌ آن‌ها به واسطه بافت نسبتا سفتی که دارند، تنها باعث حالت‌دهی به موها می‌شوند.

اما چسب مو برای حالت‌دهی تنها از موم بهره می‌برد و سایر ترکیبات آن شامل منیزیم، آب، نسوج طبیعی و سایر مواد نفتی است. با استفاده از چسب مو علاوه بر حالت‌دهی به موها، می‌توانید اتصالاتی را میان موهای طبیعی و موی مصنوعی ایجاد کنید و به موهای خود حجم بدهید. برای مقایسه دقیق‌تر میان انواع حالت‌دهنده‌های مو، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

عوارض چسب مو

مطابق آن چه که پیش از این نیز به آن اشاره شد، چسب مو به علت دارا بودن الکل، برای استفاده مداوم مناسب نیست. علاوه بر این، اگر به کف سر مالیده شود باعث انسداد منافذ کف سر و اصطلاحا خفگی مو می‌شود.

خفگی مو حتی در کوتاه مدت نیز می‌تواند منتج به ریزش مو شود. بهتر است بین هر بار استفاده از این محصول حداقل ۲ تا ۳ روز فاصله ایجاد کنید تا پوست سر و ساقه موی شما بتوانند خود را ترمیم کنند. توصیه می‌شود در زمانی که این حالت‌دهنده یا هر حالت‌دهنده دیگری روی موهایتان قرار دارد، از کشیدن و چنگ زدن به مو خودداری کنید. این کار علاوه بر این‌ که حالت موهای شما را خراب می‌کند، باعث ریزش مو و شکستن ساقه‌ آن می‌شود. زیرا به‌ طور طبیعی این مواد باعث سنگین شدن موی شما می‌شود که در این حالت پوست سر شما بسیار حساس است. پس بهتر است زمانی که مواد حالت دهنده روی موهایتان قرار دارد، از دست زدن به موهایتان خودداری کنید. همچنین، یکی از مشکلات استفاده از چسب مو شستن چسب از روی موها است. این کار کمی دشوار است و برای پاک کردن چسب مو از روی موها باید از شامپوهای مخصوص استفاده کنید.

جمع‌بندی

اکنون با شناختی که نسبت به انواع حالت‌‌دهنده‌های مو کسب کرده‌اید، می‌توانید برای انتخاب حالت‌دهنده موی خود آگاهانه‌تر عمل کنید. توجه داشته باشید که همیشه استفاده از یک نوع حالت‌دهنده مناسب نیست. زیرا ممکن است جنس موی شما را به مرور تغییر دهد و موهای شما را کدر و خشک کند. هم‌چنین ممکن است بدن شما به برخی ترکیبات موجود در حالت‌دهنده‌ها واکنش منفی نشان دهد که برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از ۴۸ ساعت قبل از استفاده تست حساسیت انجام دهید.

چسب مو
برای جلوگیری از آسیب دیدن مو، بیش‌از حد از چسب مو استفاده نکنید.

سوالات متداول

چسب مو چیست؟

چسب مو یکی از انواع حالت‌دهنده‌های مو است که ماندگاری و استحکام بالایی دارد.

فرق تافت و چسب مو در چه موردی است؟

چسب مو در مقایسه با تافت حالت‌دهی قوی‌تری دارد و ماندگار‌تر است. اما تافت سبک‌تر است و ماندگاری کمتری دارد.

تفاوت چسب مو و واکس مو در کجا است؟

چسب مو و واکس مو ترکیبات متفاوتی دارند. واکس مو بیشتر برای حالت‌دهی استفاده می‌شود و چسب مو با ایجاد چسبندگی برای اضافه کردن موی مصنوعی نیز مناسب است.

کاربرد چسب مو چیست؟

از چسب مو برای حالت‌دهی به موها استفاده می‌شود. علاوه بر این با استفاده از چسبندگی آن می‌توان به حجم موها اضافه کرد.

چسب مو چه عوارضی دارد؟

چسب مو در صورت استفاده اصولی هیچ عوارضی ندارد. اما اگر به ریشه مو برخورد کند، می‌تواند باعث ریزش مو و شکنندگی ساقه مو می‌شود.