زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ژل لوبریکانت چیست و چه کاربردی دارد؟

wordcamp
19,937
6 دقیقه
ژل لوبریکانت چیست و چه کاربردی دارد؟

رابطه جنسی یکی از رفتارهای بسیار مثبت و ضروری در زندگی زناشویی هر فردی به حساب می‌آید. از آنجایی که این کار در طول هفته چندین بار تکرار می‌شود باید به طور کامل برای هر دو طرف لذت بخش و پر از هیجان باشد. احساس خشکی و سوزش در واژن یکی از مشکلاتی است که بسیاری از زنان با آن مواجه هستند. از درمان‌های کلینیکی و تخصصی که بگذریم، ژل لوبریکانت نیز به عنوان یک روان کننده، به کاهش ناراحتی این دسته از زنان کمک زیادی خواهد نمود. در این مقاله قصد داریم انواع ژل روان کننده واژن و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم پس با ما تا پایان این مقاله از مو تن رو همراه باشید.

انواع ژل لوبریکانت

لوبریکانت در واقع هر ماده‌ای است که می‌تواند اصطکاک بین دو جسم دیگر را کاهش دهد. در بین محصولات بهداشت جنسی نیز ژل‌های لوبریکانت به منظور افزایش لغزندگی بین آلت تناسلی مرد و زن و همچنین افزایش لذت جنسی، تولید می‌شوند.

ژل لوبریکانت در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از آنها مزایا و معایب خودشان را دارند. طبیعتا هر فردی با توجه به نیاز و شرایط خود باید گزینه مناسب را انتخاب کند. در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

به طور کلی در بازار سه نوع لوبریکانت وجود دارد؛ این سه نوع عبارتند از:

  1. ژل با پایه آب
  2. ژل با پایه روغن
  3. ژل با پایه سیلیکون

هر کدام از این لوبریکانت‌ها برای استفاده در شرایط خاصی تولید می‌شوند.

انواع ژل لوبریکانت
انواع ژل لوبریکانت

ژل لوبریکانت پایه آب

متداول‌ترین نوع روان کننده که معمولا در دو نوع حاوی گلیسیرین و بدون گلیسیرین قابل تهیه است.

این روان کننده‌های پایه آب بر روی هر یک از انواع مختلف کاندوم قابل استفاده بوده و باعث پارگی آنها نمی‌شود.

همچنین اگر واژن همسرتان حساس است، توصیه می‌کنیم حتما نوع بدون گلیسیرین لوبریکانت پایه آب را تهیه کنید تا تحریک سطح داخلی واژن به حداقل رسیده و همسر شما در حین رابطه جنسی و پس از آن، احساس آرامش داشته باشد.

ژل لوبریکانت پایه آب
ژل روان کننده پایه آب

ژل‌های پایه روغن

ژل‌های لوبریکانت پایه روغن معمولا در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید می‌شوند. از جمله روان کننده‌های طبیعی می‌توان به مواردی اشاره کرد که حاوی روغن آووکادو، نارگیل، زیتون و یا کره گیاهی هستند. این روغن‌ها هم برای انجام رابطه جنسی و هم ماساژ ناحیه تناسلی بسیار مناسب بوده و برای واژن ضرری به همراه نمی‌آورند.

اما روان کننده‌هایی که بر پایه روغن‌های مصنوعی یا معدنی نظیر وازلین تولید می‌شوند، تنها برای استعمال خارجی قابل استفاده بوده و نباید از آنها برای رابطه جنسی استفاده کرد. علاوه بر این، استعمال این نوع از ژل لوبریکانت بر روی کاندوم‌های لاتکسی (مخصوصا انواع نازک‌تر آن)، باعث پارگی شده و خطر انتقال بیماری یا حاملگی ناخواسته را به دنبال خواهد داشت. اگر از این روان کننده‌ها برای رابطه جنسی استفاده کنید، احتمال عفونت واژن و مشکلات التهابی نیز وجود دارد.

لوبریکانت پایه سیلیکون

ژل‌های لوبریکانت مبتنی بر سیلیکون، بیشترین تاثیر روان کنندگی را دارند. این مواد کاملا بدون بو، مزه و رنگ بوده و اثر روان کنندگی آنها به مراتب طولانی‌تر از دو نوع دیگر پایه آب و روغن است. این نوع از لوبریکانت‌ها برخلاف انواع پایه آب و روغن، نیاز شما به استفاده مجدد از ژل در طول رابطه جنسی را حذف نموده و اگر قبل از دخول از آن استفاده کنید، تا پایان رابطه خود اثر روان کنندگی را شاهد خواهید بود.

ژل لوبریکانت پایه سیلیکون
لوبریکانت سیلیکونی

لوبریکانت‌های پایه سیلیکون در ایران چندان متداول نبوده و دسترسی به آنها نیز دشوار است. از سوی دیگر استفاده از این نوع ژل لوبریکانت تنها بر روی کاندوم‌های از جنس سیلیکون توصیه می‌شود. کاندوم‌های رایج که در بازار موجود هستند از نوع لاتکس بوده و امکان استفاده از این روان کننده‌های پایه سیلیکون را به شما نمی‌دهند. علاوه بر این، کاندوم‌های سیلیکونی قیمت بالایی داشته و معمولا تهیه آنها دشوار است.

مزایای ژل روان کننده واژن چیست؟

همان‌طور که گفته شد ژل روان کننده لوبریکانت مزایای زیادی دارد. مزایای استفاده از این محصول عبارتند از:

  • افرادی که به هر نوعی نسبت به درد در رابطه جنسی فوبیا دارند با کمک این ژل‌ها می‌توانند تجربه راحت و لذت بخشی داشته باشند.
  • خشکی واژن به عنوان یکی از شایع‌ترین مشکلات زنان در زمینه برقراری روابط جنسی، با استفاده از یک روان کننده مناسب، برطرف خواهد شد.
  • افرادی که به دنبال تجربه پوزیشن‌های جنسی خاص و دشوار هستند و یا تجربه روابط جنسی قبلی آنها با درد و احساس ناراحتی همراه بوده، می‌توانند از ژل روان کننده واژن استفاده کنند.
  • این ژل‌ها امکان افزایش مدت زمان رابطه جنسی بدون احساس ناراحتی در زن را ایجاد نموده و در نتیجه احتمال دستیابی به اورگاسم نیز افزایش خواهد یافت.

انتخاب بهترین ژل لوبریکانت

ژل‌های روان کننده مختلف مزایای خاص خودشان را دارند. اگر به خشکی شدید واژن مبتلا هستید بهترین گزینه برای شما لوبریکانت‌های سیلیکونی است. این لوبریکانت‌ها اثر بسیار طولانی داشته و محیط واژن شما را برای یک رابطه طولانی آماده می‌کند.

در صورتی که قصد استفاده از کاندوم‌های لاتکس را داشته باشید، بهترین و تنها گزینه موجود پیش روی شما، لوبریکانت‌های پایه آب هستند. این لوبریکانت‌ها با قیمت ارزان و دسترسی بسیار آسان، قابل تهیه‌اند.

ژل روان کننده واژن
مزایای ژل لوبریکانت

اگر واژن شما در گذشته به عفونت‌های مخمری دچار شده و به طور کلی مستعد این نوع عفونت‌ها هستید، باید از ژل لوبریکانت پایه آب بدون گلیسیرین استفاده کنید. این نوع از ژل‌ها علاوه بر کاهش التهابات درون واژن، عمر طولانی‌تر نیز دارند.

استفاده از لوبریکانت‌های روغنی تنها برای بخش‌های بیرونی توصیه می‌شود. آغشته شدن سطح داخلی واژن به این مواد ممکن است عفونت‌هایی را به همراه داشته باشد. علاوه بر این، اگر از این لوبریکانت‌ها بر روی کاندوم لاتکسی استفاده کنید، خطر پاره شدن کاندوم و احتمال بارداری و انتقال بیماری نیز بالا می‌رود.

عوارض جانبی ژل روان کننده

معمولا استفاده از لوبریکانت به خودی خود عوارضی را به دنبال نمی‌آورد. اما به هر حال ممکن است در برخی افراد علائمی مانند خارش، التهاب، کهیر، دشواری تنفس، تورم زبان، گلو و صورت مشاهده شود. در صورتی که این علائم را مشاهده کردید باید با پزشک خود مشورت کنید.

طرز استفاده از ژل لوبریکانت

استفاده از ژل‌های روان کننده بسیار آسان است؛ بدین منظور کافیست ابتدا دست خود را به صورت کامل بشویید مقدار مناسبی از ژل را بر روی انگشت خود قرار داده و سپس به آرامی بر روی آلت خود بمالید تا تمام سطح آن را بپوشاند. در صورت نیاز می‌توانید قسمت داخلی واژن را نیز با استفاده از انگشت به ژل آغشته کنید تا محیط کاملا لیز و مرطوب شود.

روان کننده‌های پایه آب به سرعت خشک شده و ممکن است در طول رابطه نیاز به تجدید آنها داشته باشید. این کار را می‌توانید با اضافه کردن کمی آب و یا ژل انجام دهید.

ممنونیم که تا پایان این مقاله از مو تن رو با ما همراه بودید. لطفا سوالات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.