زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

فیشیال صورت چیست؟ + آشنایی کامل با مراحل و پاسخ به سوالات

wordcamp
2,372
10 دقیقه
فیشیال صورت چیست؟ + آشنایی کامل با مراحل و پاسخ به سوالات

 امروزه باتوجه‌به آلودگی هوا و انواع مواد آرایشی که در تماس مستقیم با پوست ما هستند؛ ممکن است مشکلات پوستی بسیاری گریبان‌گیر هرکدام از ما شود. حتماً برای شما و یا اطرافیانتان هم پیش‌آمده‌است؛ هنگام بروز نارضایتی‌های پوستی با مراجعه به مراکز درمانی انواع و اقسام روش‌های درمانی پیش روی‌تان قرار گرفته است. روش‌هایی که ممکن‌است گاهی اثربخش هم نبوده باشد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی فیشیال صورت که روشی برای پیشگیری و یا درمان مشکلات پوستی است بپردازیم.

 فیشیال صورت روشی غیرتهاجمی برای پاک‌سازی عمیق پوست به‌منظور داشتن پوستی سالم و درخشان است. با این روش می‌توانید پوست را تمیز، لایه‌برداری و تغذیه کنید. همچنین باعث روشن شدن و هیدراته نگه‌داشتن پوست می‌شود؛ در نتیجه پوست جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد. با فیشیال صورت تنها در یک ساعت می‌توانید از مشکلات مزاحم پوستتان راحت شوید و به پوستی سالم و درخشان برسید. فیشیال صورت روش پاک‌سازی چندمرحله‌ای پوست است که در ابتدا به بررسی مراحل مختلف آن در مراکز اسپا می‌پردازیم.

گام‌های فیشیال صورت

مشاوره

فیشیال صورت باید با مشاوره صحیح شروع شود؛ به این صورت که درمورد داروهای دریافتی، نگرانی‌های پوستی، رژیم غذایی، مقدار آبی که روزانه می‌نوشید و محصولات پوستی ای که اکنون استفاده می‌کنید به شما مشاوره داده می‌شود.

شستشو و تمیزکردن اساسی پوست

این مرحله با جمع‌کردن موها در کلاه مخصوص باهدف جلوگیری از نشت مواد فیشیال به موها در حین کار شروع می‌شود. سپس صورت با شوینده‌های مناسب، تمیز و به‌دوراز هرگونه مواد آرایشی و آلودگی می‌شود.

آنالیز پوست صورت

در این مرحله با بررسی پوست زیر نور نوع پوست (خشک، چرب، مخلوط، حساس یا نرمال) و وضعیت پوست (جوش سرسیاه، جوش سرسفید، پیری پوست، کم‌آبی، آفتاب‌سوخته و …) تشخیص داده می‌شود. باتوجه‌به آن محصولات مورداستفاده و نوع فیشیال مشخص می‌شود.

بخور دادن صورت

مراکز فیشیال خوب این کار را با دستگاه بخوری که بخار گرم را مستقیماً به‌صورت شما هدایت می‌کند انجام می‌دهند. این عمل باعث نرم شدن پوست می‌شود و به استخراج کردن جوش‌های سرسیاه و سرسفید در مرحله استخراج کمک می‌کند. عرق کردن حاصل از بخوردادن باعث می‌شود که منافذ پوست تمیز شود. اگر پوست حساسی دارید ممکن است این مرحله برای شما انجام نشود.

لایه‌برداری

در این مرحله با استفاده از لایه‌بردارهای آنزیمی و یا اسکراب‌ها لایه‌برداری صورت انجام می‌شود. با لایه‌برداری سلول‌های مرده از سطح پوست برداشته می‌شود که موجب شادابی پوست است.

استخراج

استخراج جوش‌های سرسفید و سرسیاه از مراحل اصلی فیشیال صورت است. آستانه تحمل درد افراد مختلف برای استخراج با هم متفاوت است. برای داشتن یک فیشیال خوب لازم است که استخراج به‌صورت کامل انجام شود.

ماساژ

ماساژ لذت‌بخش‌ترین قسمت فیشیال صورت است که برای عضله‌های صورت مانند باشگاه رفتن است؛ ماساژ صورت باعث خون‌رسانی بیشتر به پوست می‌شود.

ماسک صورت

ماسک صورت باتوجه‌به نوع و وضعیت پوست انتخاب می‌شود و روی بهبود بافت و مشکلات پوستی تمرکز دارد.

آبرسانی

برای هیدراته نگه‌داشتن پوست، سرم آب‌رسان و مرطوب‌کننده مناسب روی پوست صورت ماساژ داده می‌شود تا با تأمین رطوبت پوست ظاهر هرچه جوان‌تر و پوست درخشان‌تر به شما ببخشد.

چه کسانی می‌توانند فیشیال صورت انجام دهند؟

اکنون می‌دانید که فیشیال صورت چیست و چه مراحلی دارد؛ اما سن مناسب برای آن چیست؟ هرچند وقت یک‌بار باید انجام شود؟

اگرچه مشکلات پوستی از نوجوانی شروع می‌شود اما به گفته متخصصان این حوزه فیشیال صورت باید از 20 سالگی به بعد انجام شود. تا قبل از آن می‌توانید از روش‌های سطحی‌تر پاک‌سازی پوست در خانه استفاده کنید. حتی می‌توانید به یک رژیم غذایی مناسب برای داشتن پوست سالم اکتفا کنید. اگر بین 18 تا 20 سال هستید می‌توانید تنها برای موقعیت‌های خاص و یا هر دو ماه یک‌بار انجام دهید. افراد بالای 20 سال می‌توانند از علائم پیری زودرس پوست، جوش‌های هورمونی، کدر بودن پوست، لکه‌های پوستی با داشتن برنامه منظم فیشیال جلوگیری کنند؛ درخشش و جوانی را باز پس گیرند و از مشکلات پوستی رها شوند.

انواع فیشیال صورت

در دنیای زیبایی، میلیون‌ها روش فیشیال صورت برای انواع مختلف پوست در سنین مختلف وجود دارد. روزانه روش‌های جدید مانند فیشیال نوری، فیشیال نمک، فیشیال کریستال (که در سال 2019 ترند بود) به دنیای زیبایی معرفی می‌شوند که قطعاً یک کدام از آن‌ها برای پوست شما مناسب خواهد بود.

از انواع ابتدایی آن می‌توان به فیشیال میوه، فیشیال روشن‌کننده و فیشیال پاک‌سازی اشاره کرد درحالی‌که فیشیال پارافین، فیشیال لایه‌برداری و فیشیال کلاژن ساز از انواع پیشرفته و تخصصی فیشیال صورت هستند که اختصاصی به مشکلات پوستی و پیری پوست می‌پردازند.

برای مثال اگر مشکل پوستی شما آکنه است می‌توانید از فیشیال مخصوص آکنه استفاده کنید. محصولات ضد جوش در این نوع استفاده می‌شود. به همین منوال اگر از فیشیال مخصوص پیری پوست استفاده کنید این نوع از فیشیال صورت می‌تواند عوارض ناشی از پیری پوست شامل چروک، خطوط خنده و اخم، کدری پوست و لکه را کاهش دهد.

همچنین برای موقعیت‌های خاص مانند عروسی، فیشیال‌های مخصوصی وجود دارد که می‌تواند باعث درخشان شدن پوست شما شود. یا می‌توانید تنها برای ریلکس کردن از فیشیال های فانتزی مانند فیشیال شکلات استفاده کنید.

فیشیال صورت برای مردان

اکثر مردان فکر می‌کنند که فیشیال صورت و مراقبت‌های پوستی مختص زنان است؛ به همین دلیل اغلب متوجه نیاز پوستشان به پاک‌سازی نمی‌شوند. درحالی‌که فیشیال صورت برای تمام انسان‌ها طراحی شده است؛ نه برای جنسیت خاص و نه نوع پوست خاصی!

مردان روزانه نسبت به زنان بیشتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند. همچنین به دلیل منافذ پوستی بازتر و بزرگ‌تر و بافت پوستی خشن‌تر آسیب بیش‌تری به پوستشان می‌رسد. به همین دلیل فیشیال صورت به مردان هم پیشنهاد می‌شود!

چگونه فیشیال صورت را در خانه انجام دهیم

همان‌طور که تابه‌حال گفته شد فیشیال صورت یکی از لاکچری‌ترین اعمالی است که می‌توانید در حوزه مراقبت از خود انجام دهید. بعد از یک هفته سخت‌کاری، درسی و یا مدیریت خانه، فیشیال صورت می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای ریلکس کردن و اهمیت‌دادن به خودتان باشد.

آماده‌سازی محیط

محیط آرامی را برای خود آماده کنید؛ اگر نمی‌توانید به مراکز اسپا بروید؛ می‌توانید اسپا را به خانه بیاورید! چند شمع معطر روشن کنید و پلی‌لیست موردعلاقه خود را پخش کنید. پاهای خود را در مخلوطی از نمک پا یا کوکتلو آب ولرم بگذارید. شاید این بخش جدی گرفته نشود و گام کوچکی به نظر برسد؛ اما باعث دورکردن هر چه بیشتر استرس و خستگی می‌شود.

کوکتل پدیکور

پاک‌سازی

قبل از انجام هر کار دیگری باید پوست را به طور کامل پاک‌سازی کنید. هرگونه آلودگی و مواد آرایشی که روی پوست باقی بماند اثر فیشیال صورت را کم‌رنگ می‌کند. برای اینکه مطمئن شوید پوستتان به طور کامل پاک‌سازی شده است؛ ابتدا با یک شوینده با پایه چربی مواد آرایشی و خارجی که روی پوست قرار داده‌ایم را بشویید و سپس با یک شوینده با پایه آب هرگونه دوده، غبار و عرق را پاک‌سازی کنید.

ژل شستشو صورت دیپ سنس مناسب پوست خشک و معمولی

بخوردادن صورت

همان‌طور که تا کنون گفته شد بخور دادن از مراحل اصلی فیشیال صورت است. بخوردادن باعث بازشدن منافذ پوست و نرم شدن آن می‌شود. بعد از این مرحله صورت برای مراحل بعدی فیشیال آماده می‌شود. حال که می‌خواهید بخور دادن را در خانه انجام دهید باید توجه کنید که در این کار زیاده‌روی نکنید چرا که باعث خشکی بیشتر پوست می‌شود. بدون دستگاه بخور گرم دوراه برای بخور دادن در خانه وجود دارد. در روش اول صورت را بالای یک کاسه آب داغ نگه دارید و یک حوله روی سرتان بیندازید. در روش دوم می‌توانید حوله را با آب داغ خیس کنید سپس روی صورتتان بگذارید. توجه کنید که صورتتان را نسوزانید.

لایه‌برداری

هر فیشیال خوبی شامل مرحله لایه‌برداری است؛ تا شما را از شر سلول‌های مرده پوست خلاص کند. می‌توانید برای لایه‌برداری از لایه‌بردارهای آنزیمی و یا انواع اسکراب‌ها استفاده کنید. توجه کنید که اسکراب‌ها باعث خراش‌های میکروسکوپی روی پوست می‌شوند که می‌توانند باعث تحریک پوست شوند. اگر پوست نازک و حساسی دارید، از لایه‌بردارهای آنزیمی استفاده کنید. هنگام ماساژدادن صورت به‌قصد لایه‌برداری به ناحیه تی زون (T-ZONE) توجه بیشتری کنید. ناحیه تی زون دارای چربی بیشتری نسبت به سایر نقاط صورت است.

فیس واش و ماسک لایه بردار زغالی ژینووا

ماسک صورت

باتوجه‌به نوع پوستتان هر مدل ماسک صورتی که مناسب است را انتخاب کنید. ماسک را به‌خوبی روی پوست صورت ماساژ دهید. اگر لایه ضخیمی از ماسک را روی صورت قرار داده‌اید؛ انگشتانتان را با آب گرم مرطوب کنید، سپس صورت را برای چند دقیقه ماساژ دهید. پس از 15-20 دقیقه که ماسک استراحت کرد آن را ازروی صورت بردارید.

مرطوب کردن پوست

اصلی‌ترین کلید درخشان شدن پوست، مرطوب نگه‌داشتن آن است. بعد از پاک‌کردن ماسک لازم است که برای هیدراته نگه‌داشتن پوست از یک مرطوب‌کننده خوب استفاده کنید. برای اثربخشی بیشتر چند قطره سرم آب‌رسان صورت را با مرطوب‌کننده مخلوط کنید. به‌خوبی روی پوست صورت ماساژ دهید.

کرم آبرسان و مرطوب کننده

هشدار!

از مرحله استخراج در خانه بگذرید! اگرچه مرحله استخراج از راضی‌کننده‌ترین مراحل فیشیال صورت است؛ اما اگر به‌درستی و به طور کامل انجام نشود می‌تواند باعث عفونت شود. در خانه از انجام‌دادن مرحله استخراج بپرهیزید.

نتایج و انتظارات فیشیال صورت

در انتها ببینیم که چه انتظاری باید از فیشیال صورت داشت. جدا از رفع مشکلات پوستی، باعث نرم و جوان شدن پوست شما می‌شود. بعد از انجام فیشیال صورت شما متوجه درخشش و روشنی پوستتان خواهید شد. انجام منظم آن می‌تواند اثرات پیری پوست را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهد. ماساژ طولانی‌تر می‌تواند از افتاده شدن پوست با بالارفتن سن در طولانی‌مدت جلوگیری کند و باعث محکم شدن بافت پوست می‌شود. شما می‌توانید اثرات فیشیال صورت را بعد از دو روز مشاهده نمایید؛ به همین علت برای موقعیت‌های خاص دو روز قبل فیشیال صورتتان را انجام دهید. با یک‌بار انجام فیشیال صورت و دیدن نتایج آرام‌بخش و سلامت پوستتان، دیگر راه برگشتی وجود نخواهد داشت!

پاسخ به سوالات متداول

آیا فیشیال صورت برای انواع پوست خوب است؟

بله، با توجه به انواع مختلف پوست درمان مناسب ارائه خواهدشد.

آیا قبل از فیشیال پوست مراقبت خاصی نیاز است؟

حداقل از یک روز قبل فیشیال لایه‌بردار استفاده نکنید و آقایان صبح روز درمان شیو نکنند.

بعد از فیشیال صورت چه مراقبت هایی نیاز است؟

باتوجه به حساس شدن پوست از هرگونه عملی که باعث آزردگی پوست می‌شود خودداری کنید.

تعداد جلسات فیشیال چقدر است؟

باتوجه به نوع و وضعیت پوست برای هر شخص متفاوت است.

چه زمانی فیشیال پوست نباید انجام شود؟

در بارداری و شیردهی حتما قبل از درمان با پزشک مشورت کنید. در اوج تابستان و هنگامی‌که در معرض نور شدید آفتاب هستید بهتر است از هیچ‌گونه درمان لایه‌برداری استفاده نکنید.