زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

لمینت ناخن چیست؟ + آموزش لمینت ناخن در منزل

wordcamp
961
7 دقیقه
لمینت ناخن چیست؟ + آموزش لمینت ناخن در منزل

در ابتدا، بگوییم که آموزش لمینت ناخن یک مسئله چندان ساده نیست که بتوانید پس از مطالعه یک مطلب، آن را به شکل استادانه اجرا کنید. اما اگر از این کار لذت می‌برید و دوست دارید خودتان هم آن را امتحان کنید، می‌توانید در این مطلب، نکات مهمی در ارتباط با آن یاد بگیرید.

حتماً شما هم علاقه‌مندید تا راه‌های جدیدی را برای زیبا‌تر‌ کردن ناخن‌های خود امتحان کنید. البته اگر این‌ کار بدون عوارض و با هزینه اندک و نتیجه مطلوب همراه باشد، مشتاق‌تر خواهید بود. اگر تا‌به‌حال سراغ روش‌های زیباسازی ناخن در سالن‌های آرایشی رفته‌ باشید، حتما با نام لمینت ناخن  دارید. اما اگر این‌طور نیست، ما شما را با مواد و وسایلی که برای زیباسازی ناخن‌ها در آرایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند آشنا می‌کنیم.

مواد و ابزارهای مورد استفاده در سالن‌ها:

مواد و ابزارهایی که برای زیباتر کردن ناخن‌ها در سالن‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند بی‌شمارند. ما در این بخش مواد مربوط به لمینت ناخن و انواع مشابه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم و تفاوت آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بیلدر ژل:

بیلدر ژل جزو هارد ژل‌ها است و بافتی نسبتا خمیری دارد. بیلدر ژل‌ها در رنگ‌بندی‌های متفاوت و در بسته‌بندی کاسه‌ای در بازار موجود هستند‌. نوع شفاف آن معمولا پرطرفدار‌تر است و برای حجم‌دهی و مستحکم‌سازی ناخن استفاده می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای بیلدر ژل در طراحی‌های ژورنالی و کاشت گریم روسی است که این روزها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

مونو ژل:

بافت مونو ژل کمی رقیق تر از بیلدر ژل است و یکی دیگر از انواع سافت ژل‌ها به شمار می‌رود. مونو ژل در بسته‌بندی مشابه لاک ناخن در بازار موجود است‌ و رنگ هلویی و صورتی کم‌رنگ آن پرطرفدارتر است.

بیس ژل یا بیس کات:

بیس ژل یا بیس کات یکی از ملزومات استفاده از هر نوع ژلی است. همان‌طور که از نام آن مشخص است، بستر استحکام و ماندگاری انواع ژل‌ها روی ناخن را فراهم می‌آورد. بیس ژل بعد از مانیکور روی ناخن زده می‌شود و سپس می‌توان از هر ژلی -چه سافت ژل و چه هارد ژل-  روی ناخن استفاده کرد.

تاپ شاین یا تاپ مات

تاپینگ ناخن آخرین ماده‌ای است که بعد از کار با ژل روی ناخن زده می‌شود. تاپ شاین براق‌کننده ناخن و تاپ مات مات‌کننده ناخن است.

تاپ کات ژل پرتی مدل 101 حجم 15 میل
خرید تاپ کات ژل پرتی مدل 101 حجم 15 میل

لمینت ناخن چیست؟

در این روش، با استفاده از سافت ژل‌ها و هارد ژل‌هایی نظیر رابر ژل، مونو ژل و بیلدر ژل به ناخن طبیعی استحکام و مقداری حجم برای ایجاد یک قوس زیبا داده می‌شود. لمینت ناخن همانند هرگونه موادگذاری سالنی دیگر نیاز به بسترسازی و ضدعفونی‌ کردن ناخن طبیعی دارد. بسترسازی ناخن به تمام انواع مانیکور و پدیکوری گفته می‌شود که با استفاده از سوهان روی سطح ناخن خط‌‌ و خشی ایجاد شود و به اصطلاح چربی و براقی ناخن گرفته شود. 

علاوه بر این، برای بلندترشدن قد ناخن و ایجاد جلوه زیباتر کوتیکول‌ها و پوست‌های مرده اطراف ناخن نیز برداشته ‌می‌شوند. برای ضد عفونی کردن ناخن از ضد قارچ یا دهیدراتور استفاده می‌شود. در مرحله بعدی برای مواد گذاری، به دلیل این‌که مواد لمینت عموما ژل هستند نیاز به استفاده از بیس ژل یا بیس کات دارید. 

قلم لکسیون ترمیم کننده کوتیکول ناخن 4 میل
خرید قلم لکسیون ترمیم کننده کوتیکول ناخن 4 میل

بعد از این‌ که یک لایه نازک از بیس کات را روی تمام ناخن‌ها زدید، ناخن‌ها را بسته به مدت زمانی که روی بیس کات نوشته شده داخل دستگاه یووی قرار دهید. (زمان مورد نیاز برای خشک کردن بیس کات ۶۰ ثانیه است.) مرحله بعدی بسته به نوع ژلی که شما استفاده می‌کنید، متفاوت است.

آموزش لمینت ناخن با مونو ژل

  برای استفاده از مونو ژل ابتدا یک لایه نازک از ژل را روی سطح ناخن زده و بسته به زمانی که روی آن قید شده ناخن را داخل دستگاه یووی قرار دهید. 

سپس حجم بیشتری از مواد را در وسط ناخن به طوری که تمام ارتفاع ناخن را در بگیرد بگذارید. در مرحله بعدی، مواد را از وسط ناخن به تدریج به اطراف هدایت کنید. البته باید دقت کنید تا قوس و گردی ناخن از بین نرود. سپس، ناخن را برگردانده و اجازه دهید مواد دوباره کمی به سمت وسط ناخن جمع شوند. بعد از این مرحله ناخن را داخل دستگاه یووی قرار دهید. 

بعد از خارج کردن ناخن‌ها می‌توانید طراحی با لاک ژل، انواع دیزاین‌ها را آغاز کرده و کار را با تاپ شاین یا تاپ مات به اتمام برسانید. در صورتی که نیاز به طراحی ندارید تنها کافی است تاپ شاین یا تاپ مات را به تمام سطح ناخن بزنید و بعد از گذاشتن ناخن‌ در دستگاه یووی از نتیجه آن لذت ببرید.

آموزش لمینت ناخن با مونو ژل
آموزش لمینت ناخن با مونو ژل

آموزش لمینت ناخن با بیلدر ژل

به دلیل بافت سفت‌تر و غلیظ‌‌تری که بیلدر ژل نسبت به مونو ژل و رابر ژل دارد، نحوه استفاده از آن نیز متفاوت است. بعد از طی کردن مراحل بسترسازی، زدن بیس ژل به ناخن‌ها و قراردادن آن‌ها در دستگاه یووی استفاده از آن را آغاز می‌کنیم. 

تنها تفاوت کار با بیلدر ژل در نحوه مواد‌گذاری است. برای این‌ کار نیاز به یک قلم آغشته به کلینزر دارید تا مقدار اندکی از مواد (حدودا به اندازه یک عدس) را برداشته و در مرکز ناخن قرار دهید. 

نکته مهم در آموزش لمینت ناخن با بیلدر ژل این ایت که به دلیل بافت چسبنده و کشسانی که بیلدر ژل دارد، باید مرتب قلم خورد را به کلینزر آغشته کنید. در این صورت، فرم‌دهی به مواد برای شما آسان‌تر خواهد بود. تمام مراحل فرم‌دهی درست مانند بخش آموزش لمینت ناخن با مونو ژل انجام می‌شود. 

با این تفاوت که شما برای پخش کردن یک‌دست مواد روی سطح ناخن، باید قلم را به صورت دورانی روی ناخن بکشید. سپس ناخن‌ها را در دستگاه یووی قرار دهید و در مرحله بعد طراحی را انجام دهید. مطابق روش‌های قبلی، آخرین مرحله کار با ژل استفاده از تاپ شاین و یا تاپ مات است. 

استفاده از دستگاه UV
استفاده از دستگاه UV

آموزش لمینت ناخن در خانه

برای این‌که بتوانید ناخن‌های خود را در خانه لمینت کنید، نیاز به تعدادی وسیله تخصصی نظیر دستگاه یووی دارید تا بتوانید ژل‌ها را خشک کنید. زیرا ژل‌ها در دمای محیط مایع و یا خمیری هستند و در تماس با هوا خشک نمی‌شوند. تمامی مراحل آموزش لمینت ناخن در خانه مشابه لمینت در سالن‌های زیبایی است. تنها تفاوتی که می‌توان در آن ایجاد کرد، بسترسازی است.

شما می‌توانید بدون دستگاه سوهان برقی نیز ناخن‌های خود را مانیکور کنید. برای این‌کار تنها نیاز به ناخن‌گیر، سوهان‌دستی، بافر، عقب‌زن کوتیکول و نیپر دارید. می‌توانید با سوهان‌‌ دستی سطح ناخن خود را کمی صیقل دهید و تمام مراحل را مانند مانیکور انجام دهید.

سوهان ناخن نوتریگا مدل 178D
خرید سوهان ناخن نوتریگا مدل 178D

جمع بندی

آموزش لمینت ناخن هر روز با روش‌های جدیدی وارد صنعت زیبایی می‌شود و ما دراین مقاله سعی کردیم تا به ساده‌ترین شکل،‌ آموزش لمینت ناخن در منزل را به شما ارائه کنیم. اما مهم‌ترین نکته‌ای که شما باید در انتخاب نوع کاشت، لمینت و کاوری که برای ناخن خود انتخاب می‌کنید به آن توجه داشته باشید این است که روی دستان شما استحکام، سبکی و زیبایی کافی را داشته باشد. بسیاری از روش‌های زیبایی ناخن که به تازگی ترند شده‌اند ممکن است به ناخن‌های شما احساس سنگینی و یا شکنندگی بدهند. در هر صورت اولویت با سلیقه شماست. بهترین کار این است که به ناخن طبیعی خود مقداری استحکام ببخشید و طراحی مورد علاقه‌تان را روی آن انجام دهید.

سوالات متداول در ارتباط با آموزش لمینت ناخن در منزل

تفاوت لمینت ناخن و کاشت ناخن چیست؟

در لمینت ناخن، روی ناخن را مقداری مواد محافظ می‌پوشاند تا از آن محافظت کند و به آن ظاهری درخشان و زیبا بدهد. اما در کاشت ناخن، مواد مصنوعی با ضخامت بالا روی ناخن قرار می‌گیرند که ظاهر آن چندان طبیعی نیست. 

دلیل این که کوتیکول‌ها را باید از کناره ناخن به عقب راند، چیست؟

وجود کوتیکول‌ها برای ناخن مفید است؛ اما ظاهر آن را کمی کوچک‌تر و کوتاه‌تر می‌کند. به همین دلیل، کوتیکول‌ها را کنار می‌زنیم تا ظاهر ناخن بزرگ‌تر و زیباتر شود.