زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

موپران چیست و چه کاربردی دارد؟

wordcamp
404
7 دقیقه
موپران چیست و چه کاربردی دارد؟

همه انسان‌ها به فکر داشتن ظاهری آراسته و زیبا هستند. انتخاب لباس مناسب، استفاده از لوازم‌آرایش خوب و با‌کیفیت، آراستگی مو و استفاده از عطر‌های خوش‌بو از جمله کار‌هایی است که انجام می‌دهید تا جذاب و زیبا باشید. در همه این موارد استفاده از ابزار و وسایل بسیار مهم هستند. برای آراستگی و زیبایی مو باید موهایتان را هر‌چند وقت یک‌بار به دستان آرایشگری ماهر بسپارید تا او با استفاده از ابزار و مهارت خویش موهای شما را به زیبایی کوتاه کند و باعث جذابیتتان شود. آرایشگران برای نشان‌دادن مهارت خود به ابزار‌هایی مانند: قیچی، شانه، آب‌پاش، موپران احتیاج دارند. همه این ابزار شناخته شده هستند به‌جز موپران. شاید با خود فکر می‌کنید که موپران چیست و چه زمانی آرایشگر از آن استفاده می‌کند. در این مطلب به این سؤال پاسخ داده‌ایم و شما را با موپران و کاربرد آن آشنا کرده‌ایم.

برس موپران چیست؟

یکی از انواع برس است که بسیار پرکاربرد است. برس موپران وسیله‌ای است که در هنگام کوتاهی مو کاربرد دارد و آرایشگر و یا هر شخصی که موهای شما را کوتاه می‌کند از آن استفاده می‌کند تا بتواند کار خود را با بهترین نتیجه انجام دهد. زمانی که مو کوتاه می‌شود موهای خرد و ریز کوتاه شده بر روی لباس، صورت، گردن و گوش‌های شما می‌ریزد؛ بنابراین آرایشگر از این برس استفاده کرده و این موهای ریز را از شما دور می‌کند.

کاربرد مو‌پران

  • زمانی که موها دور گردن و گوش‌های شما می‌ریزد، آرایشگر نمی‌تواند بادقت کافی کارش را انجام دهد، پس با استفاده از برس مو پران و پاک‌کردن این موهای اضافی دقت خود را در کارش بالا می‌برد.
  • استفاده کردن از موپران برای هر آرایشگری لازم است؛ زیرا موپران آرایشگری از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند. اگر آرایشگر کار خود را بی‌دقت و در زمان مناسب تمام نکند به‌تدریج مشتری‌های خود را از دست می‌دهد.
  • موها ریز و خرد شده دور گردن و گوش باعث ایجاد خارش و در بعضی که پوست حساسی دارند باعث قرمزی پوست می‌شود؛ پس با استفاده از موپران آرایشگر می‌تواند این حس بد را از شما دور کند.
  • بعضی از آرایشگران به‌جای موپران از دستمال استفاده می‌کنند که این کار اصلاً بهداشتی نیست. استفاده از موپران جدا برای هر مشتری و شستن آن بعد از اتمام کار بسیار بهتر است.
کوتاه کردن مو با قیچی، موپران و شانه
کوتاه کردن مو با قیچی، موپران و شانه

آشنایی با قسمت‌ های مختلف موپران

حال که می‌دانید موپران چیست، باید موپران مخصوص خود را پیدا کنید. موپران‌ها  در شکل‌های مختلف وجود دارد که از دو قسمت دسته و الیاف ساخته می‌شود.

دسته

دسته موپران با جنس‌های مختلفی که دارد، می‌تواند به شما و پوستتان کمک کند تا کارتان را راحت‌تر انجام دهید. شما می‌توانید این پرس را با جنس‌های پلاستیکی، چوبی، فلزی، کریستالی و شیشه‌ای پیدا کنید که وجود انواع مختلف دسته موپران باعث زیبایی و خوش دستی آن شده است. دسته این برس را به شکل‌های مختلفی مانند: مستطیلی، چوبی پایه بلند، بیضی، فینی و رزونال موجود است و شما باتوجه‌به سلیقه خود و البته  کار خود یک نوع را انتخاب و تهیه کنید.

موی سر برس

الیاف موپران از رشته‌های نازک مویی ساخته‌شده‌اند که می‌توانند نرم یا زبر باشند. از موپران‌های نرم برای پوست‌های نازک و برای پاک‌کردن موهای ریز اطراف گردن و گوش‌ها استفاده می‌شود. موپران‌های زبر برای افرادی با پوست‌ زبر و دارای موهای زبر استفاده می‌شود.

این الیاف از جنس‌های مختلف ساخته شده‌اند که می‌توانند از الیاف طبیعی یا موی طبیعی ساخته شده باشند. زمانی که می‌خواهید موپران بخرید؛ علاوه بر توجه به جنس دسته و الیاف آن به تراکم الیاف نیز دقت کنید و با توجه به نوع کار خود انتخاب کنید. ممکن است شما موپران را برای اصلاح سر بخواهید که بهتر است، موپران‌هایی با تراکم‌ بالا انتخاب کنید و از موپران‌های انگشتی که کوچک‌تر و کم‌حجم‌تر هستند برای پاک‌کردن موهای ریز از روی لباس و یا اصلاح ریش استفاده کنید.

موپرا دسته بلاستیکی با مو‌های نرم و پرنراکم
موپرا دسته بلاستیکی با مو‌های نرم و پرنراکم

معرفی چند نمونه

با پاسخ به سؤال موپران چیست؟ حالا شما می‌دانید که موپران در طرح‌ها و شکل‌های مختلف وجود دارد که هرکدام بسته به کاری که انجام می‌دهید، مناسب است.

موپران دسته چوبی طرح ستاره

این نمونه ازموپران آرایش گری دارای موهای نرم و لطیف است. با وجود دسته چوبی ظاهری زیبا دارد و بسیار خوش‌دست است. استفاده از این محصول بسیار راحت است. شما می‌توانید به‌راحتی و بدون اذیتی مشتری خود موهای اضافه را از روی گردن و گوش‌هایش کنار بزنید. موهای این محصول بدون ریزش است و می‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید و نگران خرابی آن نباشید.

خرید موپران دسته چوبی طرح سه ستاره

دارای موهایی نرم و لطیف
دارای دسته چوبی
خوش دست
بدون ریزش مو

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

موپران آرایشگاهی باربر پرو

این نوع که به موپران انگشتی معروف است؛ به دلیل گرد و کوچک بودن به‌راحتی در دست جا می‌شود و قابلیت حمل بسیار آسانی دارد؛ زیرا بسیار سبک است. در آرایشگاه‌ها موهای ریز و خرد علاوه بر گوش، گردن و صورت ممکن است روی لباس بریزد. با دانستن این که موپران چیست می‌دانید برای پاک‌کردن لباس باید از برس موپران مخصوص استفاده کنید. موپران باربر درصد نرمی و زبری متعادلی دارد و می‌توانیم با استفاده از آن موهای موجود روی هر نوع لباسی را پاک کنید.

خرید موپران آرایشگاهی باربر پرو مدل 001

مناسب برای سالن زیبایی
درصد زبری و نرمی متعادلی

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

اگر هنر آرایشگری را دارید و به فکر ارائه هنر خود به جامعه هستید؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات، تهیه وسایل موردنظر برای کارتان است. انتخاب وسایل آرایشگری امری مهم در ارائه بهتر کار است که با خواندن این مطلب فهمیدید موپران چیست اما همان‌طور که می‌دانید شما وسایل بسیار زیادی احتیاج دارد و باید نکات زیادی برای انتخاب آن‌ها بدانید. در مقاله لیست لوازم آرایشگاه زنانه و نکات مهم برای خرید آن‌ها اطلاعات کاملی گفته شده که خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم.

سخن آخر

برای یک آرایشگر استفاده از ابزار مناسب، مهم‌ترین اقدامی است که باید برای ارائه کار خود انجام دهد. یکی از ابزار آرایشگری موپران است که در این مطلب به بررسی موپران چیست پرداختیم و این وسیله را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده‌ایم. با مطالعه این مطلب به سؤال ذهنتان که برس موپران چیست پاسخ داده‌اید و با کاربرد موپران آشنا شده‌اید؛ پس می‌توانید موپران خود را انتخاب کرده و به‌راحتی از آن استفاده کنید.

سولات متداول

موپران چیست؟

وسیله‌ای که بعد از کوتاهی مو برای پاک کردن مو از روی گوش، گردن، صورت و لباس استفاده می‌شود.

کاربرد موپران چیست؟

آرایشگران برای دقت در کارشان از موپران استفاده می‌کنند.
برای جلوگیری از خارش و یا قرمزی پوست بعد از کوتاهی مو باید موهای خرد شده را با موپران از دور گردن و گوش پاک کرد.
برای جلوگیری از اتلاف وقت آرایشگر و مشتری از این وسیله استفاده می‌شود.

موپران انگشتی چیست؟

این موپران کوچک و گرد است و برای پاک کردن مو از روی لباس و یا بعد از اصلاح ریش استفاده می‌شود.

بخش‌های مختلف موپران کدامند؟

موپران از دو قسمت دسته و الیاف ساخته شده‌است که هر کدان از جنس‌های متفاوت درست شده‌اند.