زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

سبک آرایش نود یا ملایم چیست؟

wordcamp
2,256
10 دقیقه
سبک آرایش نود یا ملایم چیست؟

اینکه با آرایش کردن به گونه‌ای جذاب شوید و نقص‌های جزئی پوست صورتتان را بپوشانید که اکثر افراد در نگاه اول متوجه نشوند که میکاپ کرده‌اید، نیازمند مهارت زیادی است. سبک آرایش نود یا عریان (به انگلیسی: Nude) یکی از روش‌های آرایش است که می‌توانید برای رفت‌وآمدهای روزمره و یا دید و بازدیدهای خودمانی به خوبی از مزایای آن بهره ببرید.

با یک میکاپ نود مناسب و اصولی چهره شما جذاب‌تر شده و در عین حال احساس سبکی و راحتی خاصی نیز خواهید داشت. از این سبک آرایشی می‌توانید در مواقعی که عجله دارید و یا به هر دلیلی نمی‌خواهید سنگینی یک میکاپ پیچیده را تحمل کنید استفاده کنید. دستیابی به یک آرایش نود اصولی و جذاب کار چندان ساده‌ای نیست. در این مقاله قصد داریم آموزش آرایش نود سَبُک و جذاب را به شما ارائه دهیم.

معرفی آرایش نود

آرایش نود یا برهنه به سایه‌های الهام‌گرفته از رنگ پوست اطلاق می‌شود. این سایه‌ها آرایش طبیعی‌تری را ایجاد می‌کنند و به جای چهره‌ای بیش از حد براق، سایه و برق ملایمی را به چهره شما می‌بخشد. اما این‌گونه نیست که بدون رویکرد مشخصی این آرایش را انجام دهید. این‌که بدانید چگونه آرایش نود را انجام دهید و با کمترین تلاش، سایه درستی را ایجاد کنید، تفاوت‌ها را رقم می‌زند.

چگونه سایه آرایش نود را تعیین کنیم؟

یافتن سایه‌های آرایش نود، کار آسانی نیست. در خصوص لب‌ها، انتخاب یک سایه یا رژلب نود اشتباه به کلی ظاهر طبیعی را خراب می‌کند. برای مثال، انتخاب یک سایه بسیار روشن چهره‌ی شما را مانند یک شبح می‌کند. در نقطه مقابل انتخاب یک سایه بسیار تیره، ظاهری را که به دنبال آن بودید به ظاهری زننده تبدیل می‌کند. در مورد چشم‌ها، تیره‌ کردن بیش‌ازحد به سبک آرایش اسموکی چشم بیشتر تمایل پیدا می‌کند و دیگر خبری از آرایش نود نخواهد بود. این در حالی است که انتخاب سایه چشم روشن موجب می‌شود اصلاً آرایشی به چشم نیاید.

آموزش آرایش نود

پاکسازی و رطوبت‌رسانی

سبک آرایش نود و مرطوب سازی پوست
مرطوب سازی پوست

برای دستیابی به یک چهره جذاب اما طبیعی مهمترین نکته بیس خوب یا همان پوست صورت تمیز است. به همین دلیل پیش از شروع آرایش نود حتما از تمیزی و مرطوب بودن پوست خود اطمینان حاصل کنید.

کرم مرطوب‌ کننده‌ باید متناسب با آب و هوا و فصل باشد. برای مثال مرطوب‌کننده‌ای که در روزهای گرم فصل تابستان استفاده می‌کنید باید ملایم‌تر از سایر فصل‌ها باشد. مرطوب‌کننده مناسب برای فصل زمستان نیز با توجه به خشونت آب و هوا باید پوشش ضخیم‌تری را ایجاد کند.

استفاده از کرم پودر تنها در صورت نیاز

استفاده از کرم پودر در سبک آرایش نود
در سبک آرایش نود بهتر است از کرم پودر مایع استفاده کنید.

شما باید در طول روز ظاهر طبیعی و البته جذاب خودتان را حفظ کنید. برای این‌کار بهتر است تُن پوست خود را یکنواخت نمائید. همچنین براق‌بودن و روشنایی آن را نیز حفظ کنید. کرم پودر‌های مایع انتخاب‌های بسیار مناسبی برای این کار هستند. این محصولات برخلاف انواع پودری، خشک نمی‌شوند و حالت شیار بر روی پوست شما ایجاد نمی‌کنند. علاوه بر این پوشش این کرم پودرها به صورت مرطوب و کمی خیس بوده و به خوبی بر روی پوست شما خواهد نشست.

برای این‌کار بهتر است از یک براش استفاده کنید. در قسمت‌هایی از پوست که می‌خواهید هم‌رنگ با سایر نواحی باشد از کرم پودر استفاده کنید. این تکنیک نسبت به استفاده کرم پودر بر روی تمامی قسمت‌های صورت، نتایج طبیعی‌تری به شما ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، روغن‌های رنگی صورت نیز برای این کار بسیار مناسب بوده و با سبک آرایش نود سازگاری دارند. این محصولات نسبت به مرطوب‌کننده‌ها پوشانندگی بیشتری دارند. همچنین درخشش و روشنایی پوست شما را نیز به خوبی نشان می‌دهند.

کانسیلر فقط در نواحی گود رفته

استفاده از کانسیلر در آرایش نود
در سبک آرایش نود از کانسیلر فقط در نواحی گودرفته استفاده کنید.

برای اینکه چشم‌هایتان طبیعی به نظر برسد و در عین حال از کانسیلر هم استفاده کنید، باید سایه‌ای که مژه‌های پایینی شما ایجاد می‌کنند را حفظ کنید تا قسمت زیر چشم فلت یا تخت به نظر نرسد! ظاهر کاملاً مسطح و صاف نشان‌دهنده میکاپ سنگین بوده و شما را از هدفتان که یک آرایش طبیعی و سبک است دور خواهد کرد. بدین‌منظور تنها در گودرفته‌ترین قسمت گوشه داخلی چشم از یک کانسیلر مناسب استفاده نموده و سپس با ضربات آرام انگشت به خوبی آن را بر روی پوست پخش کنید.

رژگونه روشن را کنار بگذارید

به جای استفاده از رژگونه‌ی براق و روشن بهتر است به سراغ سایه‌های کمی خاکستری بروید. بدین‌منظور کافی است از یک براش زاویه‌دار رژگونه و از یک رژگونه طبیعی با درخشش کم استفاده کنید. رژگونه را با حرکات دایره‌ای بر روی برآمدگی گونه و امتداد استخوان گونه اعمال کنید. این کار به زاویه‌سازی چهره شما کمک کرده و در عین حال همه چیز طبیعی و سَبُک به نظر می‌رسد.

توجه به مژه‌ ها و کانتور کردن شیارها

کانتور و رژ گونه برای آرایش نود
در سبک آرایش نود از رژگونه روشن استفاده نکنید.

با استفاده از همان رژگونه قبلی و یک براش سایه، سایه را به قسمت شیار چشم خود امتداد دهید تا عمق بیشتری پیدا کند. حالا با استفاده از یک خط چشم مایع مشکی، خط چشم ملایمی بکشید. نکته مهم برای داشتن یک خط چشم ساده و طبیعی این است که خط چشم را از قسمتی که مژه‌ها می‌رویند ایجاد کنید. با استفاده از این تکنیک خط چشم شما صاف‌تر شده و ضمن سادگی دارای عمق و جزییات بیشتری خواهد بود.

پر کردن ابروها با خطوط کوچک

اهمیت ابروها در آرایش Nude
در سبک آرایش نود، ابروهای خود را با خطوط کوچک پر کنید.

زمانی که ابروهای خود را کاملا پر می‌کنید همه چیز مصنوعی به نظر رسیده و از آرایش نود فاصله می‌گیرید. ابروهای طبیعی معمولا کمی نقص دارند و نقاط خالی در آن‌ها دیده می‌شود. برای اینکه یک آرایش نود و ظاهر طبیعی داشته باشید بهتر است با رسم خطوط کوچک و ظریف در جهت رشد ابروهای طبیعی، بخشی از نواقص طبیعی را پوشش دهید. توصیه می‌شود به جای استفاده از مداد یا پودر، از قلم ابرو بهره ببرید.

می‌ توانید با انگشت رژ لب بزنید

استفاده از رژ لب نود
سبک آرایش نود را می‌توان با یا بدون رژلب انجام داد.

به جای اینکه از رژ لب به طور مستقیم بر روی لب‌هایتان استفاده کنید، بهتر است مقدار مناسبی از رژ لب را بر روی انگشت خود بمالید و سپس انگشتان را بر روی لب‌ به گونه‌ای حرکت دهید که تنها مقداری رنگ بگیرند. زیاده‌روی در اعمال رژ لب باعث مصنوعی شدن چهره شما شده و این در آرایش نود یا عریان اصلا مناسب نیست.

معمولا در لب‌های هر فردی کمی رنگ قرمز یا هلویی دارند. این رنگ به علت وجود جریان خون در بافت لب بوده و بهتر است آن را پنهان نکنید. شما می‌توانید کمی از همان رنگ رژ گونه‌ای که استفاده کرده‌اید را در قسمت مرکزی لب‌های خود به کار برده و سپس به خوبی آن را با سایر قسمت‌های رژلب ترکیب کنید تا جلوه‌ای محو شده داشته باشد.

نکات آرایش نود

انتخاب رژلب

آرایش نود برای هر شخص متفاوت است اما به تیره یا روشن‌بودن چهره هر فرد بستگی دارد. برای مثال، برای لب‌های رنگ‌پریده باید رژلب نودی را انتخاب کنید که رنگ صورتی در آن وجود داشته باشد. مشخصاً نباید رژلب نودی را انتخاب کنید که رنگ آن روشن‌تر از رنگ پوست شما است. اگر رنگ زیرپوست گرم‌تری دارید (رگ‌های شما بیشتر از این‌که آبی باشند سبز هستند) می‌توانید به دنبال سایه‌های صورتی گرم‌تری باشید. اما اگر رنگ زیرپوستی سردتری دارید (رگ‌های شما بیشتر از این‌که سبز باشند آبی هستند) بهتر است از سایه‌های سردتری استفاده کنید.

اگر رنگ پوست شما زیتونی است انتخاب‌های زیادی دارید. سایه‌های گرم‌تر معمولاً بهترین گزینه برای این نوع از رنگ پوست به شمار می‌آیند بنابراین به دنبال رنگ آرایشی باشید که بیشتر به سمت رنگ کاراملی یا صورتی رُزی متمایل هستند. نکته کلیدی برای رنگ پوست متوسط این است که از آرایشی استفاده کنید که از رنگ پوست طبیعی شما روشن‌تر یا تیره‌تر باشد. برای رنگ پوست‌های تیره به دنبال سایه‌هایی باشید که روشن‌تر از رنگ پوست طبیعی شما هستند.

انتخاب سایه نود برای چشم‌ های شما

یک روش خوب برای انتخاب سایه چشم آرایش نود این است که رنگ‌هایی را انتخاب کنید که یک یا دو درجه تیره‌تر از پوست شما هستند. وقتی نوبت به آرایش چشم می‌رسد به این فکر می‌کنید که پوست شما چه رنگی دارد در صورتی‌که باید رنگ چشم را نیز در نظر داشته باشید. اما اجازه دهید با رنگ پوست شروع کنیم. اگر رنگ پوست تیره‌تری دارید می‌توانید از سایه‌هایی مانند قهوه‌ای هلویی استفاده کنید. اگر رنگ پوست متوسطی دارید، قهوه‌ای برنزی یا بژ گرم گزینه‌های خوبی هستند. اگر رنگ پوست روشنی دارید می‌توانید از سایه‌های شفاف‌تر مانند هلویی کم‌رنگ استفاده کنید.

نکته مهم برای افزایش جلوه‌بخشیدن به چشم این است که به رنگ چشم خود نیز توجه کنید. به سایه‌هایی که مکمل رنگ چشم شما هستند فکر کنید تا چشم‌های شما جذاب‌تر به نظر بیایند. برای چشم‌های آبی و سبز باید به دنبال سایه‌های نودی باشید که رنگ صورتی، قرمز یا رز طلایی باشند. تضاد این رنگ‌ها با چشم شما جلوه‌ای عالی ایجاد می‌کند. برای چشم‌های سبز و چشم فندقی، سایه برنزی پیشنهاد می‌شود. در چشم بسیاری از این افراد لکه‌های طلایی وجود دارد و انتخاب یک سایه برنزیِ برهنه موجب می‌شود این لکه‌ها کمتر جلوه‌نمایی کنند.

اگر چشم‌های تیره دارید خوش‌شانس هستید؛ چون اکثر سایه‌ها برای این رنگ چشم جذابیت دارند. اما سایه رنگ ارغوانی کنتراست یا تضاد خوبی ایجاد خواهد کرد.

سخن پایانی

سبک آرایش نود یا برهنه یکی از انواع سبک آرایش است که ملایم‌تر از بقیه سبک‌ها بوده اما استفاده از این سبک، مهارت خاص خود را می‌طلبد. رنگ پوست، رنگ زیرپوست، رنگ چشم و رنگ لب‌ها اهمیت ویژه‌ای در این نوع از آرایش دارند و باید توجه داشت سایه‌هایی که استفاده می‌کنید چهره شما را از حالت طبیعی خارج نکند و در عین حال ظاهری زننده و شبح‌وار برای شما ایجاد نکند. در استفاده و انتخاب ابزار مربوط به سبک آرایش نود نیز باید توجه ویژه‌ای مبذول داشت تا نتیجه دقیقاً همان چیزی باشد که می‌خواهید.

سؤالات متداول درباره آرایش نود

سبک آرایش نود چیست؟

در آرایش وقتی از سایه‌های الهام‌گرفته شده از رنگ پوست استفاده می‌کنیم طوریکه آرایش به طبیعی‌ترین شکل ممکن به نظر بیاید از سبک آرایش نود استفاده کرده‌ایم.

آرایش نود مناسب چه افرادی است؟

همه افراد می‌توانند از آرایش نود استفاده کنند. نکته مهم این است که در هنگام استفاده باید به رنگ پوست، رنگ چشم و وضعیت لب‌ها توجه شود.

برای انجام آرایش نود به چه لوازمی احتیاج دارید؟

کرم مرطوب‌کننده، کرم پودر مایع، کانسیلر، رژگونه‌ای که روشن نباشد و قلم ابرو ابزاری هستند که می‌توانید در سبک آرایش نود از آن‌ها استفاده کنید. ضمناً آرایش نود را می‌توان با یا بدون رژلب انجام داد. در صورت عدم استفاده از رژلب می‌توانید به‌وسیله انگشتان خود این کار را انجام دهید.

نکات مهم در آرایش نود چیست؟

مهم‌ترین نکته در آرایش نود این است که رنگ پوست، رنگ زیرپوست و رنگ چشم‌ها و رنگ لب خود را بشناسید. قبل از شروع پوست خود را پاک و آب‌رسانی کنید. از کانتور و رژگونه روشن استفاده نکنید. ابروها را با خطوط کوچک پر کنید و از کانسیلر فقط در نواحی گود رفته استفاده کنید.