زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

کاندوم تنگ کننده چیست؟ + بررسی چگونگی عملکرد، عوارض و فواید

wordcamp
1,695
9 دقیقه
کاندوم تنگ کننده چیست؟ + بررسی چگونگی عملکرد، عوارض و فواید

این مطلب قرار است به سوالی پاسخ دهد که شاید برای خیلی از شما پیش آمده باشد: کاندوم تنگ کننده چیست؟

هرچند تماس جنسی یک نیاز اساسی در زندگی بشر به حساب نمی‌آید، اما به هر روی، یک نیاز است. تماس جنسی فعالیتی است که در آن، فرد، نه تنها جسم خود، بلکه روح خود را هم برهنه می‌کند. در چنین حالتی از آسیب‌پذیری است که عشق شعله می‌کشد. اما اگر قرار بر مدار روزگار است و امتداد زندگی، باید این بدن را حفظ کرد. 

مراقبت جنسی یکی از مهم‌ترین الزامات یک تماس جنسی سالم است. در این نوع از تماس خیلی نزدیک، انسان در درجه بالایی از خطر قرار می‌گیرد. به همین دلیل، باید از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی جلوگیری کرد. یکی از رایج‌ترین روش‌های جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های جنسی هم استفاده از محافظ یا همان کاندوم است.

در این مطلب قرار است به بررسی یکی از انواع محبوب محافظ، یعنی کاندوم اناری یا تنگ کننده بپردازیم. 

تاریخچه کاندوم‌

ممکن است به نظر شما کاندوم عمر چندانی نداشته باشد. البته خیلی هم اشتباه نمی‌کنید؛ زیرا کاندوم‌ها -به شکلی که ما امروزه آن‌ها را می‌شناسیم- چندان قدیمی نیستند. اولین وسایلی که به عنوان محافظ مورد استفاده قرار گرفتند، عمری بسیار دراز دارند.

شاه مینوس، پادشاه شهر تاریخی کرت، سه هزار سال پیش از میلاد مسیح از غلاف مثانه بز به عنوان محافظ استفاده می‌کرد. 

در آسیا، در اوایل قرن پانزدهم، مردم چین و ژاپن از نوعی کاغذ ابریشمی روغنی به عنوان کاندوم استفاده می‌کردند. البته استفاده از روده گوسفند هم رایج بوده است. 

تصورش هم دردناک است؛ اما در برخی از مناطق ژاپن، استفاده از سایر اجزای بدن حیوانات هم مرسوم بوده. از چه عضوی حرف می‌زنیم؟ شاخ حیوانات و لاک لاک‌پشت!

اما باز هم این مصریان بودند که از درد ماجرا کاستند. آن‌ها از غلاف‌هایی کتانی استفاده می‌کردند که رنگ‌های متنوعی داشتند. این رنگ‌ها هم بسته به طبقه اجتماعی افراد تعیین می‌شدند. 

در روم باستان هم از عضلات حیوانات به عنوان محافظی برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌شد. 

اما کاندوم به شکلی که ما آن را می‌شناسیم، از اواسط قرن هجدهم به محبوبیت رسید. پس از کشف لاستیک در سال 1839، کاندوم‌های لاستیکی از سال 1855 وارد بازار شدند. هرچند در آن سال‌ها هم بیشتر این اقشار مرفه جامعه بودند که از آن استفاده می‌کردند.

کاندوم اناری
کاندوم‌ها در حفظ سلامت جنسی زن و مرد نقشی اساسی دارند.

در سال 1920 هم لاتکس به فرمول ساخت کاندوم اضافه شد که هزینه ساخت آن را پایین می‌آورد. 

اما چیزی که کاندوم را به وسیله‌ای همه‌گیر تبدیل کرد، کشف ایدز بود. با کشف این بیماری، هر نوع تماس جنسی بدون محافظ در طبقه رفتارهای جنسی پرخطر قرار گرفت. 

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، استفاده از کاندوم هنگام برقراری رابطه جنسی ضرورت دارد؛ اما انتخاب این پوشش محافظ به این آسانی‌ها هم نیست. برای این‌که بتوانید بهترین و مناسب‌ترین کاندوم را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی «راهنمای خرید کاندوم برای داشتن رابطه جنسی سالم» را مطالعه کنید.

معرفی کاندوم تنگ کننده

کاندوم‌ها در ابتدا تنها به یک منظور ساخته می‌شدند: پیشگیری از بارداری. بعدها، جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی هم به فهرست وظایف این محصولات اضافه شد. اما این انتهای راه نبود. بشر و ذات لذت‌جوی او تصمیم گرفتند از این محافظ کارهای بیشتری بخواهند. به همین دلیل هم آن را برای لذت بیشتر تغییر دادند. 

کاندوم‌ها به یک وسیله برای افزایش هیجان رابطه جنسی تبدیل شدند. متنوع شدند. خار درآوردند. بوی خوبی گرفتند. رویشان حلقه‌هایی ایجاد شد. رنگ عوض کردند. عروسکی شدند و هزار و یک جور بازی دیگر. 

اما یکی از آن‌ها مسئول این شد که برای لذت بیشتر طرفین، واژن را تنگ‌تر کند. این نوع از کاندوم با نام کاندوم اناری شناخته می‌شود. معمولا به رنگ قرمز است و شرکت‌های تولیدکننده آن هم روی جعبه‌اش عکسی از یک انار درج می‌کنند. 

اما این کاندوم چگونه عمل می‌کند؟ مگر می‌شود یک جسم لاستیکی بتواند اعضای داخلی بدن انسان را به هم نزدیک‌تر کند؟!

علم به ما پاسخ خواهد داد. 

کاندوم تنگ کننده چگونه عمل می‌کند؟

حالا که می‌دانیم کاندوم تنگ‌ کننده چیست، وقت آن است که به مکانیزم اثر آن بپردازیم.

کاندوم تنگ‌کننده واژن، روش چندان پیچیده‌ای برای عمل کردن به وظیفه‌اش ندارد. در حقیقت، جواب این سوال هم در دل طبیعت است. 

همان‌طور که گفتیم، روی اکثر کاندوم‌های تنگ کننده، طرح یا عکسی از انار وجود دارد. دلیل این امر هم این است که در کاندوم تنگ‌کننده، از عصاره‌های گیاهی خاصی استفاده می‌شود که جزء اصلی آن‌ها انار است. 

گشادی واژن یکی از عوارض جانبی زایمان محسوب می‌شود و موجب کاهش لذت تماس جنسی بین زن و مرد می‌شود. کاندوم تنگ کننده واژن با جمع کردن عضلات داخل آن، کمک می‌کند این عضو بدن تنگ شود. بدین ترتیب، مجددا لذت تماس جنسی پیش از زایمان برای زن و مرد تداعی می‌شود. 

خرید کاندوم تنگ کننده شادو حاوی عصاره انار بسته 3 عددی

کاندوم تنگ کننده شادو حاوی عصاره انار مناسب برای بعد از زایمان طبیعی می باشد و تنگ کننده واژن می باشد و لذت را برای زوجین چندین برابر می کند. همچنین دارای مخزن ذخیره برای حفظ امنیت رابطه و آسودگی خاطر زوجین بوده تا از ورود مایع منی به دستگاه تناسلی بانوان جلوگیری کند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

فواید کاندوم تنگ کننده چیست؟

وقتی صحبت از فواید کاندوم تنگ‌ کننده می‌شود، در واقع باید آن را از دو منظر مورد بررسی قرار داد. ابتدا باید فواید کاندوم را ذکر کرد و پس از آن به سراغ خاصیت تنگ‌کننده بودن آن رفت. 

فواید کاندوم

کاندوم در اصل وسیله‌ای است که در هنگام تماس جنسی میان زن و مرد حائلی لاستیکی ایجاد می‌کند. این لایه به نحوی نازیک طراحی شده است که بتواند لذت تماس جنسی بدون کاندوم را به طرفین بدهد. با این حال، این دیواره نازک کمک می‌کند از انتقال بیماری‌های مقاربتی جلوگیری شود. همچنین، اسپرم‌ها هم نمی‌توانند از این لایه عبور کنند. در نتیجه، احتمال حاملگی به شکل قابل توجهی کم شده و به صفر نزدیک می‌شود. 

شایان ذکر است که کاندوم‌ها معمولا به دلیل داشتن بنزوکائین، خاصیت تاخیری نیز دارند. به همین دلیل، با افزایش زمان نزدیکی، باعث افزایش لذت طرفین نیز می‌شوند. 

در کنار موارد ذکر شده، کاندوم‌ها به دلیل داشتن مواد روان‌کننده، می‌توانند لذت تماس جنسی را افزایش دهند. به این معنا که حتی اگر واژن دچار خشکی باشد، این مواد روان‌کننده باعث روان شدن عمل دخول شده و جلوی ایجاد درد را می‌گیرند.

فواید کاندوم تنگ کننده

در کنار خاصیت‌هایی که برای کاندوم ذکر کردیم، کاندوم تنگ‌کننده وظایف دیگری نیز بر عهده دارد. اما مهم‌ترین وظیفه کاندوم تنگ‌کننده چیست؟ برگرداندن لذت تماس‌های جنسی پیش از زایمان که با زایمان و گشادی واژن کاهش پیدا کرده‌اند. 

این نوع از کاندوم با استفاده از عصاره‌های گیاهی موجود در خود، باعث انقباض ماهیچه‌های واژینال زن شده و آن را تنگ می‌کنند. در نتیجه، سطح اصطکاک میان اعضای جنسی زن و مرد افزایش پیدا می‌کند و لذت بیشتری می‌برند. 

خرید کاندوم تنگ کننده واژن فیستا مدل Pomegranate بسته 12 عددی

با توجه به اثر تنگ کنندگی این کاندوم استفاده از آن موجب تحریک جنسی بیشتر و افزایش لذت جنسی زوجین می‌شود. این محصول دارای مواد روان کننده اضافی بوده که باعث افزایش لذت رابطه برای زوجین می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول،‌ روی تصویر کلیک کنید.

عوارض کاندوم تنگ کننده چیست؟

کاندوم‌های امروزی با استفاده از آخرین فناوری‌های پزشکی تولید می‌شوند. در نتیجه، احتمال عوارض استفاده از آن‌ها به شکلی چشمگیر کاهش پیدا کرده است. با این حال، نمی‌توان استفاده از کاندوم را برای همه امن توصیف کرد. 

دلیل این مسئله هم این است که برخی از افراد به لاتکس حساسیت دارند. به همین دلیل هم نمی‌توانند از کاندوم استفاده کنند. 

جدا از این مورد، برخی از افراد هم با اختلال نعوظ مواجه هستند. هرچند این مورد در اکثر مواقع ریشه‌ای روانی دارد یا به دلیل کهولت سن ایجاد می‌شود، اما بنزوکائین موجود در کاندوم هم می‌تواند کار را سخت‌تر کند. به این معنا که ممکن است فرد هنگام استفاده از کاندوم نتواند به هیچ عنوان تحریک شود. 

در چنین مواردی اتفاده از کاندوم مخصوص بانوان می‌تواند مشکل را برطرف کند. برای آشنایی بیش‌تر با این محصول و بررسی عملکرد آن،‌ بهتر است مقاله‌ی «کاندوم زنانه + شناخت و معرفی محصولات» را با دقت بخوانید.

البته این تنها آقایان نیستند که ممکن است در برابر استفاده از کاندوم گارد داشته باشند. مواد موجود در کاندوم در برخی از بانوان هم اثر سوء دارد. به این معنا که می‌تواند باعث ایجاد حساسیت و به تبع آن، خشکی واژن شود. خشکی واژن هم مقاربت را به عملی دردناک بدل می‌کند. 

از سایر عوارض کاندوم اناری، می‌توان به این اشاره کرد که ممکن است در درازمدت باعث کاهش لذت جنسی طرفین شود. 

نتیجه‌ گیری

کاندوم‌ها انواع مختلفی دارند و برای نیازها و سلایق مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. عدم استفاده از کاندوم می‌تواند انسان را در معرض خطرات مختلفی قرار دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به بیماری‌های جنسی مختلف از جمله ایدز، HPV و سایر عفونت‌های قارچی اشاره کرد. 

همچنین عدم استفاده از کاندوم می‌تواند باعث افزایش شدید احتمال بارداری ناخواسته شود. 

در نتیجه، استفاده از کاندوم برای پیشگیری از بارداری و جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی ضروری می‌نماید. 

کاندوم تنگ‌کننده ضمن دارا بودن این خواص، می‌تواند مشکل گشادی واژن پس از زایمان را نیز حل کند. 

با این حال، اگر به لاتکس و سایر مواد مورد استفاده در کاندوم تنگ‌کننده حساسیت دارید، می‌توانید از روش‌های دیگری استفاده کنید. 

خرید کاندوم کدکس 3 عددی مدل Double Pomegrante

این مدل از کاندوم‌های کدکس حاوی مواد روان کننده و اسانس تحریک کننده با رایحه مطبوع است. کاندوم اناری کدکس دارای عصاره انار با خاصیت تنگ کنندگی برای ایجاد لذت بیشتر است، اما این خاصیت تنگ کنندگی هرگز با درد همراه نخواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول،‌ روی تصویر کلیک کنید.

سوالات پرتکرار در زمینه کاندوم تنگ کننده

آیا استفاده از کاندوم اناری با عوارض همراه است؟

به صورت کلی، خیر؛ اما اگر به لاتکس یا سایر مواد مورد استفاده در کاندوم حساسیت داشته باشید، ممکن است عوارض آن‌ها متوجه شما شود. برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید از انواع کاندوم غیرلاتکسی مانند کاندوم‌های پلی اورتانی استفاده کنید. 

آیا استفاده از کاندوم خطر حاملگی را کاملا از بین می‌برد؟

خیر. با وجود استفاده از کاندوم، همچنان ممکن است در اثر پارگی کاندوم، اسپرم‌ها فرصت پیدا کنند به رحم راه پیدا کنند. البته تنها پارگی کاندوم نیست که می‌تواند دلیل این مسئله باشد. 

آیا استفاده از کاندوم در زمان بارداری ضرر دارد؟

خیر. این باور نادرستی است که میان برخی از مردم رواج دارد. استفاده از کاندوم در هر زمانی لازم است، مگر این که قصد داشته باشید بچه‌دار شوید.