زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

سفیدی موی سر و روش های جادویی از بین بردن آن

wordcamp
2,702
5 دقیقه
سفیدی موی سر و روش های جادویی از بین بردن آن

آرام آرام رشته های سیاه جای خود را با تارهای سپید مو عوض می کنند و این موضوعی است که دیر یا زود شاهد آن خواهیم بود، برخی افراد به دلایل ژنتیکی، زودتر با سفیدی موی سر مواجه می شوند و برخی دیرتر موهایشان سفید خواهند شد، اما نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که با روشهای ساده و راحتی می‌توانید این موضوع را کم رنگ تر کنید و همیشه شاداب و جوان بنظر برسید. در این مقاله سعی داریم تا راه و روش و تکنیک هایی را به شما آموزش دهیم تا با انجام آنها زیبایی و جوانی موهایتان را حس کنید. حال برای خرید محصولات اورجینال پوست و مو می توانید سری به فروشگاه اینترنتی مو تن رو بزنید، و کالاهای اصل و با کیفیت و با تخفیف های عمده تهیه نمایید.پس تا اخر مقاله با ما همراه باشید.


پیشنهاد نویسنده: مردانساژ، تکنیکی برای رفع سفیدی مو


قانون درصد سفیدی موی سر (پورسانتاژ) و شیوه ی رنگ آمیزی تار مو

اگر شما 25% سفیدی موی سر دارید، باید 4/1 رنگ اصلی بعلاوه همپایه رنگ مصرفی 4/3رنگ فانتزی برای برطرف کردن سفیدی موی سر استفاده نمایید و اگر موها دارای 50% تارهای سفید باشند، باید 2/1 رنگ اصلی همپایه رنگ مصرفی بعلاوه 2/1 رنگ فانتزی در صورتیکه مو از توناژ خاصی برخوردار باشد، می توانید در این مرحله 5 الی 10 سانت از  واریاسیون مورد نظر استفاده نمایید.

حال اگر موها دارای 75% سفیدی باشند، 4/3رنگ اصلی همپایه رنگ مصرفی بعلاوه 4/1 رنگ فانتزی را استفاده نمایید. برای پوشش تارهای سفید بهتر است از اکسیدان کرم 6% استفاده کنید.

silver-gray-hair

دانه ی مصنوعی دادن به موهای سفید (پرکلراسیون یا پیگمنتاسیون )

این تکنیک، مو را برای جذب بیشتر رنگ آماده می کند و برای موهایی که بیش از 25% سفیدی موی سر دارند مناسب است. این تکنیک برای موی سفید که تنها در بخش های خاصی از سر متمرکز است و یا به دشواری رنگ می پذیرد، کارایی بالایی دارد.

روش کار جدید را امتحان کنید. رنگ موی مورد نظر را ابتدا با اکسیدان کرم 6% مخلوط نمایید و به تمام موها بمالید و پس از مکث 30 دقیقه رنگ خالص را بدون آبکشی به موها بمالید تا پوشش دهی رنگ مو را افزایش داده و بعد از 10 الی 15 دقیقه مکث موها را آبکشی کنید.

 قانون طلایی رنگ موهای خاکستری

موی خاکستری زبرتر، دارای کشسانی کمتر و گاهی مجعد تر یا صاف تر از دیگر موهای سر است. هم چنین این نوع موها در برابر سفیدی موی سر، رنگ را دیر تر به خود می گیرند. قانون طلایی در رنگ کردن این مدل موها این است که ابتدا میزان و درصد واقعی موهای خاکستری در سر مشخص شده و هم چنین پراکندگی موهای خاکستری در سر مشخص شود تا بر این اساس ترکیب رنگ مناسب انجام گیرد.

موی-خاکستری

پیشنهاد نویسنده: اوپلاکس تراپی در رنگ مو و دکلره


پوشش موهای سفید با رنگ های خاکستری

برای پوشاندن موهای سفید با رنگ های خاکستری می توانید از روش های زیر استفاده نمایید.

  • برای موهایی که حدود 25 درصد سفیدی دارند، از3 سه چهارم رنگ فانتزی و یک چهارم رنگ اصلی هم پایه رنگ فانتزی استفاده می شود.
  • برای موهایی با حدود 50 درصد سفیدی، از یک دوم رنگ اصلی، همپایه رنگ فانتزی و یک دوم رنگ فانتزی به علاوه 2 تا 3 سانت “واریاسیون” هماهنگ با رنگ فانتزی استفاده کنید.
  • برای موهای با 75 درصد سفیدی، از 4/1  رنگ فانتزی و 4/3 رنگ اصلی هم پایه رنگ فانتزی به علاوه 3 تا 4 سانت واریاسیون، هماهنگ با رنگ فانتزی استفاده نمایید.
  • اگر موها 100 درصد سفید بود، تمام رنگ های اصلی یک درجه تیره تر از رنگ انتخابی به علاوه 4 تا 5 سانت واریاسون هماهنگ با رنگ انتخابی استفاده کنید.

مثلا اگر فردی رنگ بلوند تیره زیتونی را انتخاب کند و موهایش درصد سفیدی زیادی داشته باشد، باید به نسبت درصد سفیدی، رنگ فانتزی را کم و رنگ اصلی را زیاد کنید؛ یعنی اگر 25 درصد سفیدی داشته باشید، رنگ فانتزی را کمتر و رنگ اصلی را بیشتر  به کار می برید.

white-hair

پیشنهاد نویسنده: تونر مو چیست؟


نکته آخر

اگر مویی 100 درصد سفیدی داشته باشد، به جای رنگ فانتزی می بایست از رنگ اصلی  استفاده کرد و یک تا دو درجه رنگ را تیره تر انتخاب نمود؛ یعنی به جای بلوند زیتونی تیره، از قهوه ای روشن طبیعی یا قهوه ای متوسط و واریاسیون استفاده می کنید. هر مقدار رنگ فانتزی کمتر شد از واریاسیونی که هماهنگ با رنگ فانتزی انتخاب شده باشد انتخاب نمایید تا فانتزی بودن رنگ نیز مشخص شود.