زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

با ترفندهای آرایش در زمستان آشنا شوید!

wordcamp
255
8 دقیقه
با ترفندهای آرایش در زمستان آشنا شوید!

فصل زمستان همراه با برف و باران، جزء فصل‌های خشک سال است. به همین دلیل در این فصل ممکن است پوست بیشتر خشک، قرمز یا ملتهب شود. همچنین ممکن است، آرایش دیگر حالت غیرطبیعی پیدا کند و حتی کرم پودر به خوبی جذب نشود. بنابراین چاره چیست؟ چگونه می‌توانیم در زمستان به زیبایی آرایش کنیم که به پوستمان آسیب نرسد؟ اگر می‌خواهید با ترفندهای آرایش در زمستان آشنا شوید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

تفاوت آرایش تابستان و زمستان چیست؟

برخی از افراد نمی‌دانند که آرایش تابستان و زمستان کاملا متفاوت است. در زمستان به دلیل سرما و خشکی هوا، پوست مستعد خشک شدن، پوسته شدن، خارش، قرمزی، حساسیت و التهاب است. در صورتی که در تابستان به دلیل گرما، پوست بیشتر در معرض تعریق و افزایش چربی قرار می‌گیرد.

به همین دلیل حتی لوازم آرایشی که در فصل گرم و سرد استفاده می‌‌کنید نیز متفاوت است. برای مثال در فصل زمستان بهتر است از کرم پودر فاقد چربی استفاده نکنید، چرا که ممکن است پوست را ورقه‌ای کند.

همچنین رنگ‌ رژلب در زمستان و تابستان متفاوت است. معمولا در فصل تابستان از رژلب قرمز، جگری و رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. در صورتی که در زمستان رنگ رژلب کالباسی و نود طرفداران بیشتری دارد.

ترفندهای آرایش در زمستان نیز متفاوت است. در ادامه مقاله به معرفی این ترفندهای ساده می‌پردازیم تا همراه با آرایش زیبا و جذاب، بیشتر مراقبت سلامت پوست خود در فصل‌ها سرد و خشک سال باشید.

کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید!

نکته اولی که باید در ترفندهای آرایش در زمستان بدانید این است که کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید. اگرچه این مسئله با ترفندهای مراقبت از پوست در زمستان در ارتباط است، اما می‌توانید این مرحله را در روتین آرایش خود نیز قرار دهید.

در واقع استفاده از کرم مرطوب کننده صورت پیش از آرایش کمک می‌‌کند تا میکاپ به اصطلاح ماسیده نشود و روی صورت طبیعی جلوه کند. توصیه می‌کنیم کرم مرطوب کننده را روی صورت ماساژ دهید.

ماساژ صورت با کرم مرطوب کننده کمک می‌‌کند تا چربی مفید جذب پوست شود و پوستتان نرم و مرطوب گردد. همچنین از استفاده کرم مرطوب کننده روی گردن غافل نشوید. این کار کمک می‌کند تا از بروز چین و چروک صورت و گردن جلوگیری کنید.

چه زمانی باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

همه می‌دانیم که استفاده از کرم مرطوب کننده دست و صورت در هر فصلی اهمیت دارد. اما در فصل زمستان، چه زمانی باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟ کارشناسان معتقدند که بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده وقتی است که پوست کمی مرطوب باشد.

به عبارتی، پس از حمام یا پس از آن که دست و صورت خود را شستید، می‌توانید از کرم مرطوب کننده یا کرم آبرسان صورت استفاده کنید. این روش کمک می‌کند تا پوست تازه‌تر و آبرسانی شود. توصیه می‌کنیم به منظور دستیابی به نتیجه بهتر، از کرم مرطوب کننده حاوی ویتامین C و ویتامین E بهره‌مند شوید. این کار به تغذیه پوست صورت در فصل زمستان نیز کمک می‌کند.

سراغ لوازم آرایش پودری نروید!

توصیه می‌کنیم در فصل زمستان سراغ لوازم آرایش پودری نروید. ممکن است لوازم آرایش پودری مثل پنکیک صورت یا رژگونه پودری، پوست صورت را به اصطلاح ورقه ورقه کند. بهترین کرم پودر در فصل زمستان، CC کرم است.

سی سی کرم نه تنها یک کرم پودر سبک است، بلکه باعث رطوبت و نرمی پوست می‌شود. همچنین برخی از سی سی کرم‌ها حاوی ضد آفتاب هستند که از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کنند.

پرایمر صورت را تغییر دهید!

یکی دیگر از ترفندهای آرایش در زمستان این است که پرایمر صورت را تغییر دهید. در فصل‌های سرد و خشک سال می‌توانید به جای استفاده از پرایمر مات صورت، از پرایمر براق استفاده کنید. این روش باعث می‌شود که پوست صورت بدرخشد و خشک نشود. همچنین این نوع پرایمر صورت مانع ورقه یا پوسته شدن پوست صورت می‌شود.

پرایمر براق رنگی رولوشن سری Revolution Pro مدل Goddess Glow
پرایمر براق رنگی رولوشن سری Revolution Pro مدل Goddess Glow

از کرم پودر مایع استفاده کنید!

بدترین نوع آرایش در فصل زمستان این است که کرم پودر روی صورت ماسیده یا ورقه‌ای شود. البته این مسئله به برند و کیفیت کرم پودر چندان بستگی ندارد. چرا که در فصل زمستان، پوست خشک می‌شود و این مسئله روی کرم پودر نیز تاثیر می‌گذارد.

بنابراین چه کنیم که میکاپ زمستانی جلوه زیباتری داشته باشد؟ پاسخ بسیار ساده است: از کرم پودر مایع استفاده کنید. کرم پودر کرمی یا مایع که حاوی مرطوب کننده نیز باشد، باعث رطوبت و زیبایی پوست صورت می‌شود.

همچنین خرید کرم پودر برای پوست خشک نیز انتخاب مناسبی خواهد بود. اما خرید کرم پودر پودری در فصل زمستان را فراموش کنید. چرا که ممکن است باد، باران و آب و هوای خشک به آرایشتان آسیب برساند.

در خرید رژلب دقت کنید!

در فصل زمستان در خرید رژلب دقت کنید. رژلب مات 24 ساعته یا رژلب‌هایی که باعث خشکی لب می‌شوند، مناسب فصل زمستان نیستند. پوست لب از پوست صورت و بدن نازک‌تر است. از این جهت، لب‌ در فصل زمستان بیشتر دچار خشکی می‌شود. رژلب 24 ساعته یا رژلب‌های فاقد چربی به پوست لب آسیب بیشتری می‌رسانند.

توصیه می‌کنیم خرید رژلب حاوی مرطوب کننده را در اولویت قرار دهید. در این صورت نه تنها لب‌های خوش رنگی خواهید داشت، بلکه به سلامت لب‌هایتان نیز کمک می‌کنید. اگرچه رژلب‌های چرب زودتر پاک می‌شوند، اما مانع خشکی لب‌ها می‌گردند.

نکته دیگری که باید در خرید رژلب در فصل زمستان به یاد داشته باشید، رنگ رژلب است. رنگ رژلب قرمز، آلبالویی، زرشکی، صورتی و رنگ‌های تیره مناسب فصل بهار و تابستان است. رنگ رژلب نود، کالباسی یا رنگ لب، انتخاب مناسب‌تری برای آرایش زمستانی خواهد بود.

از بالم لب به جای رژ لب استفاده کنید!

شما می‌توانید از بالم لب به جای رژلب در فصل زمستان استفاده کنید. بالم لب بهترین دوست شما در فصل‌‌های خشک و سرد خواهد شد. بالم لب رنگی نه تنها رنگ طبیعی و جذابی دارد، بلکه به رطوبت و آبرسانی پوست لب نیز کمک می‌کند.

با این حال اگر استفاده از رژلب را ترجیح می‌دهید، توصیه می‌کنیم ابتدا یک بالم لب با ویتامین E یا هر نوع ویتامینی بزنید. سپس 30 ثانیه صبر کنید تا لب‌ها مرطوب و آبرسانی شود. در نهایت رژلب دلخواهتان را روی بالم لب بزنید. این ترفند کمک می‌‌کند تا لب‌ها خشک و پوسته نشوند.

خرید اسپری آب صورت در زمستان را فراموش نکنید!

توصیه می‌کنیم خرید اسپری آب صورت در زمستان را فراموش نکنید. اسپری آب صورت یا فیس میست (Face Mist)، یک نوع نرم کننده ملایم پوست است که در گروه تونر قرار دارد. شما می‌توانید پیش از آرایش به صورتتان اسپری آب بزنید.

اسپری آب اوریفلیم سری اپتیمالز مدل Urban Guard 3D اسپری آب اوریفلیم سری اپتیمالز مدل Urban Guard 3D
اسپری آب اوریفلیم سری اپتیمالز مدل Urban Guard 3D

اما چرا استفاده از اسپری آب صورت اهمیت دارد؟ اسپری آب صورت نوعی مرطوب ‌کننده پوست است که پوست را نرم و مغذی می‌کند. هنگامی که پوستتان تمیز است، این اسپری صورت کمک می‌کند تا پوست آبرسانی شود. همچنین این اسپری آب برای تثبیت آرایش در زمستان نیز مناسب است. از این جهت، میکاپ زمستانی آسیب نمی‌بیند و میزان ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت.

از براش یا اسفنج استفاده کنید!

اگر جزء افرادی هستید که همچنان از دست برای استفاده از کرم پودر و لوازم آرایش استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنیم در فصل زمستان براش یا اسفنج را جایگزین کنید. هوای سرد مانع پخش و جذب شدن کرم پودر با دست می‌شود. همچنین هنگامی که اسفنج یا بِلِندِر را کمی مرطوب می‌کنید، آرایش بهتر جذب پوست صورت می‌شود.

پوستتان را پاکسازی کنید!

یکی از ترفندهای آرایش در زمستان، پاکسازی پوست است. معمولا در فصل پاییز و زمستان هوا  آلوده‌تر می‌شود. بنابراین این آلودگی در منافذ پوست جمع می‌شوند و مشکلاتی از جمله بروز جوش و آکنه، لک پوستی، چین و چروک و… را به وجود می‌آورند.

توصیه می‌کنیم حتما با ژل شستشوی صورت پوستتان را پیش از خواب و پس از پاک کردن آرایش پاک و تمیز کنید. همچنین شما می‌توانید یک تا دو بار در هفته از لایه بردار صورت استفاده کنید تا پوست به طور عمقی تمیز شود. با این حال استفاده از کرم آبرسان یا مرطوب کننده را پس از پاکسازی پوست فراموش نکنید.

کرم ضد آفتاب یار همیشگیتان باشد!

شاید تصور کنید در فصل زمستان میزان تماس نور خورشید با پوست کمتر است، چرا که در اکثر مواقع هوا ابری یا بارانی است. با این حال تفاوتی ندارد که شما در گرم‌ترین و آفتابی‌ترین فصل یا سردترین فصل سال باشید، چرا که کرم ضد آفتاب باید یار همیشگیتان باشد.

همان طور که می‌دانید، کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند. اما این تنها کاربرد کرم ضد آفتاب نیست. چرا که این کرم مانع آسیب‌های محیطی همچون آلودگی هوا به پوست می‌شود. در نتیجه پوستتان پیر یا دچار چین و چروک و لک نمی‌گردد.

همان طور که متوجه شدید، آرایش زمستان با فصل‌های دیگر کمی متفاوت‌تر است. ترفندهای آرایش زمستان که در این مقاله معرفی شد، همه به داشتن پوستی سالم و شاداب و آرایشی زیباتر کمک می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم برای محافظت از پوستتان این نکات را همیشه به یاد داشته باشید.