زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

نكاتی در مورد اصلاح صورت آقایان که حتما باید بدانید

تیم تحریریه مو تن رو
1,285
8 دقیقه
نكاتی در مورد اصلاح صورت آقایان که حتما باید بدانید

ازآن‌جایی که پوست صورت و گردن بسیار حساس‌‌تر از پوست بدن هستند، به مراقبت و رسیدگی بیش‌تری نیاز دارند. یکی از مواردی که در اصلاح صورت آقایان باید به آن توجه شود، رعایت نکات اصولی در اصلاح کردن صورت با تیغ است. رعایت این نکات کمک می‌کند تا آسیب کمتری به پوست صورت شما وارد شود. برای آشنایی بهتر با نکات اصلاح صورت، ادامه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

انتخاب تیغ مناسب برای اصلاح صورت

اولین نکته، انتخاب یک تیغ مناسب است. به یاد داشته باشید که همواره باید از انواع تیغ‌هایی که مخصوص اصلاح صورت هستند استفاده کنید. تفاوت تیغ‌های مخصوص صورت با تیغ‌های مناسب بدن، در تعداد و تیزی تیغه‌های آن‌هاست. اگر می‌خواهید صورت خود را بدون خراشیدگی و بدون جا انداختن نقطه‌ای اصلاح کنید، حتما به کاربرد تیغ انتخابی خود دقت کنید.

مثلا در محصولات برند ژیلت دو دسته تیغ اصلاح تولید شده است. یک سری برای اصلاح صورت آقایان و سری دیگر برای اصلاح بدن خانم ‌ها. از تیغ‌هایی که برای اصلاح صورت آقایان طراحی شده‌اند می‌توان تیغ‌های ژيلت مدل چهار تیغه Fusion Proglide Power را نام برد. این مدل مشخصا و مخصوص اصلاح و پیرایش صورت آقایان طراحی شده و موهای تیز صورت را به طور کامل می‌تراشد.

عدم استفاده از تیغ های تقلبی

در هنگام خرید تیغ اصلاح مردانه خیلی دقت کنید. تيغ‌های تقلبی با اين كه شعار چند بار مصرف دارند اما معمولا در حمام و در مجاورت با رطوبت زنگ مي زنند. در حالي كه تيغ‌ها بايد از جنس استيل ضدزنگ ساخته شوند. اين نشان‌دهنده اين است كه در ساخت آن‌ها از مواد ناخالص استفاده شده است. استفاده مجدد از تیغ‌هایی که دچار زنگ‌زدگی شده‌اند برای بدن بسیار مضر بوده و می‌توانند عامل انتقال بسياری از بيماري‌های پوستی مانند انواع حساسيت‌ها باشند. تیغ‌های تقلبی همچنین می‌توانند صورت شما را خراش دهند یا پوست‌تان را ملتهب کنند.
‎با توجه به موارد ياد شده، باز هم نكته اصلی و راه شناسايی تيغ‌های تقلبی، كند بودن آن‌هاست. به طوری كه در همان استفاده اول، كارايي خود را از دست می‌دهند. درحالی كه يک تيغ اصلاح مردانه ژيلت اورجينال با توجه به نرمي و سفتي مو، بين ٢٠ تا ٣٠ بار قابل استفاده است.

اصلاح صورت با فوم اصلاح
قبل از اصلاح کردن، روی صورت خود فوم مخصوص اصلاح بزنید.

اگر برای اصلاح صورت خود وسیله‌ای جز تیغ و ژیلت را در نظر دارید، می‌توانید ماشین ریش تراش را نیز امتحان کنید. برای انتخاب مناسب‌ترین ماشین ریش تراش، مقاله‌ی «راهنمای خرید ماشین ریش تراش (ماشین اصلاح صورت و سر)» را مطالعه کنید.

مهم ترین نکات اصلاح صورت برای آقایان

برای یک اصلاح عالی و بدون دردسر، باید نکاتی را رعایت کنید. این نکات در عین سادگی، نتیجه‌ی چشم‌گیری در پی دارند. برای آشنایی بیش‌تر با نکات اصلاح صورت آقایان، همراه ما باشید.

آماده کردن صورت

در ابتدا و قبل از هر چیز، پوست صورت خود را با آب گرم بشویید. با این کار پوست خود را برای مواجهه با تیغ و تراشیده شدن موها آماده می‌کنید. آب گرم هم منافذ پوست را باز می‌کند و هم موها را نرم‌تر می‌کند.

استفاده از کف یا ژل مخصوص اصلاح

در مرحله‌ی بعدی، باید از کف یا ژل اصلاح استفاده کنید. برندی مانند لورآل همه‌ی توان خود را برای تولید یک ژل اصلاح فوق‌العاده به کار گرفته است. ترکیباتی که در چنین ژل‌هایی استفاده شده سبب نرمی پوست و مو می‌شوند. علاوه بر آن، حرکت تیغ روی پوست را بهبود می‌بخشند. درنتیجه، هنگام اصلاح صورت آقایان فشار کمتری بر صورت وارد می‌شود و اصلاح صورت لذت‌بخش‌تر می‌گردد. با استفاده از مقدار مناسبی ژل یا کف در نواحی حساس‌تر صورت، فرصت بیش‌تری برای نرم شدن ایجاد کنید.

نحوه درست اصلاح صورت

اصلاح را از اطراف صورت آغاز کنید و سپس ناحیه گردن، چانه و دور لب‌ها را بتراشید. به یاد داشته باشید که موها را در جهت رشد خود بتراشید تا دچار قرمزی و سوزش نشوید. درجریان اصلاح، هرگاه احساس کردید تیغ شما کند شده است، آن را تعویض کنید. تیغ کند بیش‌تر باعث خراشیدگی و ایجاد حساسیت می‌شود.

تمیز کردن تیغ برای اصلاح بهتر

در حین اصلاح چندین بار دسته تیغ را بشویید. موهای جمع شده در تیغ مانع از آن می‌شوند که اصلاحی راحت و دقیق داشته باشید. برای تمیز کردن تیغ، آن را زیر جریان آب شیر بگیرید یا درون ظرف آب برده و چند بار تکان دهید.

اقدامات پس از اصلاح

بعد از اصلاح، صورت خود را با آب سرد بشویید و از افترشیو، مرطوب‌کننده‌ها و محلول‌هایی که به همین منظور تهیه شده‌اند استفاده کنید. برخی محصولات مخصوص اصلاح صورت آقایان از مواد ضد التهاب در ترکیبات خود استفاده می‌کنند. استفاده از این محصولات را به شدت به شما توصیه می کنیم چرا که این محصولات ضدعفونی‌کننده نیز هستند. علاوه بر این، نرمی و رایحه بسیار خوبی را به ارمغان می‌آورند. مزیت دیگر این محلول‌ها این است که صورت شما را از آلودگی‌های محیطی پاک می‌کنند و بوی بسیار خوبی را نیز برجای می‌گذارد.

اصلاح صورت آقایان
محصولات مخصوص اصلاح آقایان

روایت یک تجربه شخصی

در ادامه‌ی این مقاله، تجربه‌ی شخصی بنده از رعایت نکات اصلاح صورت آقایان را می‌خوانید:

تا همين چند سال پيش، برای اصلاح موهای صورتم از تيغ‌های يك بار مصرف استفاده می‌كردم. تقريبا اصلاح راحتی داشتم و مشكلي وجود نداشت ولی موضوع به همین ختم نمی‌شود. دقيقا بعد از اصلاح و شستشوی صورتم، مشكلات تازه شروع مي‌شدند. بعد از اصلاح صورتم، التهاب، خشكي پوست و جوش‌های اذیت‌کننده به سراغم می‌آمدند.

يكی از دوستانم هم مثل من پوست حساسي داشت اما شكايتي در اين مورد از او نشنيده بودم. تا اين كه يک روز مشکلم را با او در ميان گذاشتم. وقتي گفتم از تيغ معمولی و يک بار مصرف استفاده می‌كنم، چشم‌هایش گرد شدند. گفت: « به خاطرهمينه كه پوستت به اين وضع در میاد.» بعد تيغ mach3 از برند ژيلت را به من معرفی كرد و به من اطمینان داد که مخصوص افرادی که پوست حساس دارند طراحی شده است.

بعد از آن روز تصميم گرفتم امتحانش كنم. بعد از چند بار استفاده، باورم نمی‌شد كه يک انتخاب تیغ اصلاح مناسب تا اين حد می‌تواند تغییر ایجاد کند. اين تيغ به قدری حساس و انعطاف‌پذير طراحی شده بود كه حتی وقتی تیغ را روی جوش‌های صورتم حركت می‌دادم بدون اين كه آسيبی به جوش‌ها وارد کند، از روی آن‌ها عبور می‌كرد.

محصولات پیشنهادی مو تن رو

ما مثل‌های مشابه این تجربیات را در روز بارها از زبان اطرافیان می‌شنویم. برای از بین بردن این مشکلات، نسخه‌های کاملا آماده‌ای برای دوستان و کاربران محترم مو تن رو داریم. یکی از آن‌ها تیغ اصلاح ژیلت FUSION PROGLIDE POWER با ۵ تیغه‌ی تیز و برنده است. تیغه‌های این ژيلت از جنس استیل ضد زنگ بوده و نزدیک به هم هستند. این‌ها باعث می‌شوند که به سرعت و با دقت تمام مو‌ها تراشیده شده و پوست شما صاف و یک دست شوند. در قسمت بالای این تیغه‌ها یک نوار ژلی با خاصیت صابونی‌، روان کنندگی و تسکین دهندگی وجود دارد که اصلاح صورت را آسان و بدون آسیب به اتمام می‌رساند.

یکی دیگر از مزایای این تیغ اصلاح، امکان شارژ تیغه‌ها به کمک برق ایجاد شده توسط باتری است. این محصول دارای سری قابل چرخش به طرفین برای اصلاحی دقیق‌تر است. با طراحی خاص و زیبایی بدنه و دسته این محصول، این امکان وجود دارد تا به راحتی آن را در دست نگه داشته و از اصلاح خود لذت ببرید.

ژل اصلاح صورت ضد التهاب مردانه لورآل

ژل اصلاح صورت ضد التهاب مردانه اورآل مناسب افرادی است که موهای نسبتا ضخیم‌تری دارند و به دلیل ساختار ژلی و شفاف، می‌توان موها را در هنگام اصلاح دید و با دقت بیشتری اصلاح را انجام داد. در مواد سازنده‌ی ژل ضد التهاب، از مواد مرطوب‌کننده استفاده شده است که به نرم شدن پوست و مو قبل از اصلاح کمک می‌کند. همه‌ی این‌ها در کنار هم، روند اصلاح را آسان‌تر می‌کند. وجود گلیسرین در این ژل به نرمی پوست کمک زیادی می‌کند و باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و مخصوصا برای آقایانی که به هر دلیل از کرم‌های مرطوب‌کننده بعد از اصلاح استفاده نمی‌کنند کاربردی دوگانه دارد.

سخن پایانی

ممنونیم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. سعی کردیم در این مقاله مهم‌ترین نکات اصلاح صورت آقایان را برای شما بازگو کنیم تا اصلاحی بدون نقص داشته باشید. اگر قصد خرید محصولات اصلاح آقایان را دارید توصیه می‌کنیم به بهترین فروشگاه آنلاین آرایشی مو تن رو سری بزنید و از کیفیت بالای محصولات آن بهره ببرید. همچنین،‌ اگر توصیه‌ای برای خوانندگان محترم ما دارید، در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

سوالات متداول

برای یک اصلاح بدون نقص چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید. از ژل یا کف‌های اصلاح استفاده کنید. تیغ مناسب صورت خود را پیدا کنید و هنگام استفاده، آن را تمیز کنید. برای نتیجه‌ی بهتر، از افتر شیو و محلول‌های ضدعفونی‌کننده کمک بگیرید.

کدام تیغ‌ها برای اصلاح صورت بهترند؟

مهم‌تر از هر چیز، فکر استفاده از تیغ‌های یک بار مصرف و زنگ‌زده را از سر خود بیرون کنید. تیغ‌های مخصوص صورت آقایان و ۵ تیغه بهترین عملکرد را دارند.