زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی بهترین مدل های ریش 2022

wordcamp
899
10 دقیقه
معرفی بهترین مدل های ریش 2022

امروزه بسیاری از مردان برای زیباتر شدن صورت خود ریش می‌گذارند. ریش انواع مختلفی دارد و با توجه به فرم صورت و سلیقه فرد تراشیده می‌شود. ریش گذاشتن باعث تغییر عظیمی در ظاهر مردان می‌شود و در بسیاری موارد این تغییر ظاهر به جذابیت بیشتر مردان می‌انجامد. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین مدل های ریش 2022 آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

ریش چیست؟

به موی صورت، چانه، زیر گلو، گونه و گردن، ریش می‌گویند. کلمه ریش به معنای زینت است و دلیل استفاده این کلمه برای موهای صورت به این دلیل است که این موها باعث زیباتر شدن صورت می‌شوند. همچنین ریش باعث بالغ‌تر به نظر رسیدن آقایان می‌شود و عیب و نقص‌های صورت آن‌ها را می‌پوشاند.

نگهداری از ریش

ریش مرتب و تمیز باعث جذاب‌تر شدن صورت شما می‌شود. برای داشتن ریش مرتب باید از وسایل مراقبت از ریش و سبیل استفاده کنید. باید به صورت روزانه ریش و سبیل خود را بشویید و شانه کنید. وسایل مراقبت از ریش و سبیل شامل ماشین اصلاح، شامپو، نرم کننده، حالت دهنده، شانه و قیچی مخصوص می‌شود.

خرید ست ماشین اصلاح فیلیپس

ست ماشین اصلاح فیلیپس؛ دارای 13 ابزار برای اصلاح صورت و دارای سری برای مو زنی گوش و بینی است.

برای مشاهده اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی عکس کلیک کنید.

انواع ریش

در این قسمت از مطلب، می‌خواهیم انواع مختلف ریش را مرور کنیم. ته ریش، ریش کوتاه و ریش بلند از جمله انواع ریش مردان هستند. اگر به دنبال انتخاب بهترین مدل ریش هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

ته ریش

ته ریش در واقع ریش بسیار کوتاهی است که با ماشین‌های اصلاح کوتاه شده است. زمانی که ریش‌های شما بلند شده‌اند و شما آنها را با ماشین اصلاح کوتاه می‌کنید از آن‌جایی که ماشین اصلاح مانند تیغ موهای صورت را از ته نمی‌زند و پوست شما را صاف و یکدست نمی‌کند، یعنی شما ته ریش دارید. در زمان‌های قدیم ته ریش داشتن به معنای نامرتب بودن فرد بود اما امروزه ته ریش طرفداران زیادی دارد و دیگر به معنای نامرتب بودن فرد نیست. برای داشتن یک ته ریش جذاب باید همیشه آن را کوتاه نگه دارید تا ظاهر مرتب و زیبایی داشته باشد.

خرید ماشین اصلاح سر و صورت موزر

ماشین اصلاح سر و صورت محبوب موزر؛ اصلاح دقیق و صدا را با ماشین موزر تجربه کنید.

برای مشاهده اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی عکس کلیک کنید.

ریش کوتاه

برای گذاشتن ریش کوتاه باید ابتدا ریش‌های خود را بلند کرده و سپس با شانه و قیچی اقدام به کوتاه کردن آن‌ها کنید. ریش کوتاه نسبت به ریش بلند ظاهر رسمی‌تری دارد و برای افراد شاغل مناسب‌تر است. با این حال داشتن ریش کوتاه نسبت به ته ریش نیاز به مراقبت بیش‌تری دارد و باید همیشه آن‌ها را با شانه مرتب نگه دارید. در صورت بلند شدن نیز باید ریش را با قیچی یا ماشین اصلاح کوتاه کنید.

ریش کوتاه از جمله مدل های برتر ریش 2022
ریش کوتاه میان مردان محبوبیت بالایی دارد

ریش بلند

یکی از مدل‌های ریش که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده، ریش بلند است. گذاشتن ریش بلند بسیار سخت‌تر از ریش‌های دیگر است و نسبت به تمامی مدل‌های ریش به نگه‌داری بیش‌تری هم نیاز دارد. ریش بلند را باید به صورت روزانه با محصولات مخصوص ریش، بشویید، از نرم کننده‌ها برای ظاهر بهتر آنها استفاده کنید و از همه مهم‌تر با شانه کردن به آن‌ها حالت صاف و یک‌دست بدهید. ریش بلند از جمله مدل های ریش محبوب 2022 است.

مدل ریش بلند
امروزه ریش بلند میان مردان خیلی رایج شده است

مدل ریش 2022

حالا که با انواع ریش آشنا شدیم، می‌خواهیم 11 مدل برتر ریش 2022 را مرور کنیم.

ته ریش (THE 5 O’CLOCK SHADOW)

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های ریش ۲۰۲۲ ته ریش است. این مدل ریش، کلاسیک است و سال‌هاست که آقایان از این مدل ریش استفاده می‌کنند. این مدل ریش هرگز از میان نخواهد رفت و همیشه طرفداران خود را خواهد داشت. بسیاری از سلبریتی‌ها از جمله دیوید بکام و زک افرون از این مدل ریش استفاده می‌کنند. گذاشتن ته ریش بسیار ساده است، اما برای داشتن این مدل ریش باید ماشین اصلاح داشته باشید تا هر چند روز یکبار، با توجه به رنگ و رشد ریش‌هایتان، آنها را کوتاه کنید.

مدل ریش دیوید بکام
دیوید بکام با مدل ریش THE 5 O’CLOCK SHADOW

ریش ژولیده (SCRUFFY BEARD)

یکی دیگر از مدل‌های محبوب ریش سال 2022، ریش ژولیده است. این مدل ریش کمی بلندتر از ته ریش است و مانند ته ریش، گذاشتن این مدل ریش نیاز به ریش‌های پرپشت ندارد. برای گذاشتن این مدل ریش کافی است تا ریش‌های خود را به مدت 3 تا 4 هفته نگه دارید. احتمالاً در هفته سوم لازم است که قسمت گردن خود را با تیغ تمیز کنید.

مدل ریش ژولیده
ریش ژولیده برخلاف اسمش، خیلی هم بلند و نامرتب نیست

ریش کارمندی (CORPORATE BEARD)

یکی دیگر از مدل ریش های مردانه ۲۰۲۲ ریش کارمندی است. همانطور که از اسم این ریش پیداست، این مدل ریش برای افرادی است که شاغل هستند و نمی‌توانند ریش‌های خود را خیلی بلند کنند. این مدل ریش نیاز به مراقبت زیادی دارد و باید هر چند روز یک‌بار مرتب شود. برای داشتن این مدل ریش باید یک ماشین اصلاح خوب داشته باشید تا در صورت لزوم ریش خود را کوتاه کنید. همچنین برای تمیزتر بودن این مدل ریش باید بدانید چگونه خطوط اطراف ریش خود را مرتب کنید.

مدل ریش کارمندی
مدل ریش کارمندی برای کسانی مناسب است که می خواهند ریش نسبتا بلندی داشته باشند و ریش‌شان در عین حال، خیلی هم نامرتب نشود

ریش جعبه‌ای کوتاه (SHORT BOXED BEARD)

نوع دیگری از مدل ریش‌های کوتاه، ریش جعبه‌ای است. در این مدل ریش خطوط و لبه‌ها تیزتر هستند و به صورت زاویه می‌دهند. این مدل ریش برای تمامی فرم‌های صورت به ویژه صورت‌های کشیده مناسب است. برای گذاشتن این مدل ریش، باید ریش‌های خود را 2 تا 3 ماه نگه دارید، سپس با ماشین اصلاح و شانه شماره 4 قسمت چانه، با شانه شماره 3 قسمت گونه و با شانه شماره 2 خط ریش‌های خود را بزنید.

مدل ریش جعبه ای
مدل ریش جعبه ای

ریش سایه دار (FADED BEARD)

این مدل ریش را می‌توان برای ریش‌های کوتاه و بلند اجرا کرد. مدل سایه دار به این صورت است که قسمت گونه و خط ریش کوتاه‌تر از بقیه قسمت‌ها هستند. برای اجرای این مدل ریش هم باید ماشین اصلاح و شانه‌های متناسب با اندازه ریش خود را داشته باشید. بهتر است برای اجرای این مدل ریش به آرایشگاه مراجعه کنید تا سایه‌ها دقیق و تمیز باشند. این مدل یکی از بهترین مدل های ریش 2022 است.

مدل ریش سایه دار
مدل ریش سایه دار این روزها محبوبیت خاصی یافته است

ریش هالیوودی (HOLLYWOODIAN)

نام ریش هالیوودی از لئوناردو دی کاپریو و کریستین بیل گرفته شده است که ریش هر دو آنها در ناحیه گونه کم پشت است. این مدل ریش توجه را از گونه به سمت چانه و فک جلب می‌کند. ریش هالیوودی برای افرادی که گونه‌های کم پشت دارند بسیار مناسب است و باعث می‌شود فک آنها کمی کشیده‌تر به نظر برسد. اگر به دنبال بهترین مدل ریش 2022 برای ریش های کوتاه هستید، این مدل می‌تواند جذاب و مناسب باشد.

مدل ریش هالیوودی
مدل ریش جالب کریستین بیل

وردی (Verdi)

یکی از مدل ریش‌های 2022 وردی است. این مدل ریش کلاسیک بر اساس نام آهنگساز ایتالیایی قرن نوزدهم جوزپه وردی نامگذاری شده است. ریش وردی شامل یک سبیل فرمانی و یک ریش گرد سه تا چهار اینچی است. دسته‌های سبیل با واکس مخصوص تاب می‌خورند و به سمت بالا هستند. در این مدل برخی افراد ترجیح می‌دهند سبیل را کوتاه‌تر کنند و از ریش خود جدا کنند. گذاشتن این ریش کمی دشوار است و برای آن باید 4 تا 8 ماه ریش خود را بلند کنید. البته بلند کردن سبیل مناسب برای این ریش، کمی بیشتر زمان می‌برد. برای این مدل بهتر است ریش خود را از همان اول به صورت گرد نگه دارید.

مدل ریش وردی برای کسانی که به ریش بلند و حالت دار علاقه دارند

ریش دوران کرونا (CORONABEARDS)

در دوران کرونا و شروع دور کاری‌ها، مردان زیادی ریش بلند گذاشتند. ریش دوران کرونا ضخیم، بلند و نامرتب است. برای گذاشتن این ریش نیاز به کار خاصی نیست و فقط باید بگذارید ریش‌های شما بلند شوند. علاوه بر این، برای این مدل ریش نیاز نیست که خطوط ریش خود را تمیز کنید.

مدل ریش دوران کرونا
مدل ریش بلند و نه چندان مرتب که در دوران کرونا محبوب شد

ریش بالبو (BALBO BEARD)

ریش بالیو سه معیار اصلی دارد. سبیلی که از ریش‌ها جدا شده باشد، ریش بزی و ریش زیر لب. داشتن این سه معیار به معنای داشتن ریش بالبو است. یعنی چه ریش و سبیل شما کوتاه باشد و چه بلند، اگر این سه معیار را با هم داشته باشید ریش شما مدل بالبو است. بالبو یکی از پرطرفدارترین مدل ریش های سال 2022 است.

مدل ریش بالبو
مدل ریش بالبو مشابه مدل ریش پروفسوری است

ون دایک (VAN DYKE BEARD)

نام این مدل ریش از نقاش قرن هفدهم، آنتونی ون دایک (نوشتار دیگر: فن دایک) گرفته شده است. برای گذاشتن این ریش لازم است که سبیل‌های خود را بلند کنید و دسته‌های آن را به سمت بالا تاب دهید. در این مدل معمولاً گونه‌ها تراشیده می‌شوند و فقط ریش نازکی روی چانه نگه داشته می‌شود. این مدل ریش از مدل‌های کلاسیک است که در سال 2022 دوباره محبوب شده است.

مدل ریش ون دایک
آنتونی ون دایک، نقاش هلندی در قرن 18 ریش و سبیل این چنینی داشت

ریش گرد (SHORT ROUNDED BEARD)

این مدل ریش برای افرادی که دوست دارند ریش خود را کوتاه نگه دارند بسیار مناسب است. برای داشتن ریش گرد ریش‌های خود را 1 تا 2 ماه بلند کنید، سپس با شانه و ماشین اصلاح ریش خود را از ناحیه زیر چانه کوتاه کنید و به شکل گرد در آورید. این مدل از جدیدترین مدل های ریش است که در سال 2022 بسیار محبوب شده است.

مدل ریش کوتاه گرد
مدل ریش کوتاه گرد که پس از حدود یک ماه شکل می‌گیرد

جمع بندی

امروزه ریش و سبیل در میان آقایان بسیار محبوب شده است و هر روز مردان بیشتری را می‌بینیم که ریش و سبیل گذاشته‌اند. علت این محبوبیت جذابیت صورت و ظاهر بالغ‌تری است که ریش و سبیل به مردان می‌دهد. ریش انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به سلیقه و فرم صورت خود از میان آنها مدل ریش مورد نظر خود را پیدا کنید. سبیل هم انواع مختلفی دارد که می‌توانید با خواندن مطلب انواع مدل سبیل با آنها آشنا شوید. گذاشتن ریش و سبیل بدون مراقبت اصلاً باعث جذاب شدن صورت شما نمی‌شود، دلیل آن این است که روی صورت مردان 30000 تار مو وجود دارد که متأسفانه همه آنها با سرعت یکنواخت و در یک جهت رشد نمی‌کنند. از این رو برای داشتن ریش‌های مرتب باید به صورت روزانه از ریش‌های خود مراقبت کنیم و در صورت نیاز آنها را کوتاه کنیم تا ظاهر آراسته‌ای داشته باشند. در این مطلب شما را با برخی از مدل های ریش مردانه 2022 آشنا کردیم، پس اگر شما هم به گذاشتن ریش علاقه دارید خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم.

سوالات پرتکرار

ریش چیست؟

ریش به موی صورت، چانه، زیر گلو، گونه و گردن گفته می‌شود.

علت محبوبیت ریش چیست؟

ریش باعث بالغ‌تر شدن و جذابیت صورت آقایان می‌شود.

ریش بر اساس اندازه به چند دسته تقسیم می‌شود؟

ته ریش، ریش کوتاه و ریش بلند

بهترین مدل ریش های 2022 کدامند؟

ته ریش (THE 5 O’CLOCK SHADOW)، ریش سایه دار (FADED BEARD)، وردی (Verdi)، ون دایک (VAN DYKE BEARD)