زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

رنگ مو در بارداری و عوارض خطرناک آن بر جنین

1
تیم تحریریه مو تن رو
4,047
5 دقیقه
رنگ مو در بارداری و عوارض خطرناک آن بر جنین

بارداری در بانوان، دورانی است که برای اکثر خانم‌ها شیرین و دوست داشتنی‌ است و همیشه با رضایت و شادی از این دوران یاد می‌کنند. اضافه وزن و چاقی گاهی اوقات باعث می‌شود که خانم‌ها آراستگی خود را فراموش کنند. خانم های بسیاری در مورد رنگ مو در بارداری ، رنگ موی مخصوص بارداری و ماه های مختلف سوالاتی می پرسند که در این مقاله به آنها پاسخ داده شده است. در نظر داشته باشید که اگر در این 9 ماه طلایی به ظاهر خود رسیدگی نکنید، باعث می‌شود روحیه خود را از دست بدهید و دچار افسردگی موقتی شوید. ولی آراستگی به این معنا نیست که که بدن خود را در معرض لوازم شیمیایی قرار دهید.


پیشنهاد نویسنده: رنگ مو در دوران قاعدگی، آری یا نه؟


رنگ مو در بارداری

آیا رنگ مو در بارداری خطرناک است؟

رنگ مو در بارداری به علت وجود ترکیبات شیمیایی بسیار قوی که از طریق پوست سر جذب می‌شود و وارد سیستم گردش خون نیز می‌شود مناسب نیست.

پراکسید هیدروژن و آمونیاک موجود در ترکیبات رنگ مو، باعث می‌شود که جنین دچار مشکلاتی از قبیل سرطان، عدم رشد، نارسایی ژنتیکی می شود و احتمال نارسایی قلبی را تا 3% افزایش می دهد.

خانم‌های باردار با رنگ کردن موی خود سعی در ایجاد تنوع در ظاهر خود دارند ولی اگر بدانند که این موضوع باعث به خطر انداختن سلامت فرزند خود می‌شود این کار را نمی‌کنند.


پیشنهاد نویسنده: بوتاکس مو، روشی برای احیای موهای آسیب دیده


 

رنگ کردن مو در بارداری

  • خانم‌هایی که قصد بارداری دارند،بهتر است یک ماه قبل از بارداری موهای خود را رنگ نکنند تا میزان خطرات مواد شیمیایی در بدن مادر به حداقل برسد.
  • سعی کنید در ماه‌های قبل از بارداری رنگ مو بزنید که پس از رشد و بیرون زدن ریشه ظاهر بدی نداشته باشید، سبک‌هایی مثل مش روی زمینه طبیعی مو، آمبره و بالیاژ، حالت‌هایی هستند که مو پس از رشد، دچار بهم ریختگی نمی شود.

در صورتی که قصد رنگ کردن موهای خود را دارید، در سه ماه اول بارداری به هیچ وجه اینکار را انجام ندهید. اگر قصد انجام رنگ مو داشتید، در سه ماه دوم یا سوم بارداری (که جنین شکل گرفته است) این کار را انجام دهید.

  • اگر خواستید در سه ماه دوم یا سوم از رنگ مو استفاده کنید، سعی کنید باز هم از روش‌هایی مثل آمبره مو و بالیاژ و یا هایلایت استفاده کنید، که رنگ تماس زیادی با پوست سر نداشته باشد و رنگ زمان کمتری روی موهای شما بماند.
  • برای رنگ مو در بارداری، موهای خود را اصلا دکلره نکنید زیرا گازهای متصاعد شده از مواد دکلره باعث تاثیرات مخربی بر ریه مادر می‌شود.
  • در صورت استفاده از رنگ مو، حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید تا بوی رنگ به مادر و جنین آسیب نزند و رنگ کمترین میزان تماس را با پوست مادر داشته باشد.
  • به یاد داشته باشید مواد شیمیایی موجود در رنگ موهای تیره به مراتب مضر تر از رنگ مو‌های روشن هستند.
  • رنگ‌های مورد استفاده برای مادران باید دارای کیفیت بالا و استاندارد باشد. اصلا از مارک‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت استفاده نکنید! کمی بیشتر هزینه کنید ولی از سلامت جنین خود مطمئن باشید.
  • سعی کنید برای رنگ مو در بارداری از رنگ موی مخصوص بارداری مثل رنگ مو بدون آمونیاک و گیاهی استفاده کنید تا میزان آسیب مواد شیمیایی را به حداقل برسانید.

رنگ موی مخصوص بارداری

در بازار رنگ موهای بسیاری با تنوع مارک فراوان موجود هستند. اما بانوانی که باردار هستند و در شرف مادر شدن هستند، نباید از هر رنگ مویی استفاده کنند. ما به شما استفاده از رنگ موهای بدون آمونیاک را پیشنهاد می دهیم. این رنگ موی مخصوص دوران بارداری است و دارای حداقل میزان مواد شیمیایی هستند.

رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری

رنگ مو بدون آمونیاک فیوژن کالر مارال
برای خرید رنگ موی بدون آمونیاک مارال کلیک کنید

 

رنگ موی مخصوص بارداری
برای خرید رنگ موی بدون آمونیاک رولون کلیک کنید

 پیشنهاد نویسنده: معرفی بهترین رنگ موهای بدون آمونیاک ایرانی و خارجی


رنگ ابرو و رنگ مژه در دوران بارداری!

نکات مهم درباره رنگ مو در بارداری و رنگ موی مخصوص بارداری را توضیح دادیم، حال نوبت به ابرو و مژه می‌رسد

در دوران بارداری به هیچ وجه ابروها و مژه‌های خود را رنگ نکنید، زیرا رنگ مورد استفاده سریعا از طریق پوست جذب می‌شود و ممکن است باعث ایجاد تورم و عفونت و تاول در صورت مادر شود .

پس چه کنیم ؟؟

خانم های بارداری که دوست دارند، در زیبایی متنوع باشند تا روحیه خود را تقویت کنند، پیشنهاد مو تن رو به آن ها موارد زیر است:

  • برای داشتن چهره‌ای شاداب و مرتب باید صورت خود را همیشه تمیز نگه‌ دارید.
  • ابروهای خود را دائما اصلاح کنید و صورت خود را عاری از هر نوع موی زائد نگه دارید.
  • برای شادابی صورت خود، مدل موهای خود را تغییر دهید و بعد از حمام با استفاده از ماسک مو و سشوار فرم دلخواه را به موهای خود بدهید.
  • اگر خواهان تغییرات اساسی در استایل خود هستید می‌توانید از اکستنشن‌های رنگی در موی خود استفاده کنید (اتصال به روش‌ مهره)
  • از رژ لب‌های استاندارد و با کیفیت استفاده کنید و رنگ‌های شاد و جذاب آن را تهیه کنید. رنگ‌هایی مثل قرمز، سرخابی، زرشکی و صورتی روشن می‌تواند به چهره رنگ پریده مادران باردار کمی رنگ ببخشد.

پیشنهاد نویسنده: مدل های لباس بارداری و نکات انتخاب آن


امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. لطفا سوالات خود را در قسمت نظرات بپرسید تا همکاران ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.