زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

استفاده از اسکراب صورت روش خاصی دارد؟

تیم تحریریه مو تن رو
5,568
7 دقیقه
استفاده از اسکراب صورت روش خاصی دارد؟

استفاده از اسکراب صورت باعث می‌شود که پوست زیبا، جوان، لطیف و درخشان شود. برخلاف صابون و برخی از شوینده‌های صورت، میزان ترکیبات شیمیایی در اسکراب پوست کم‌تر است و باعث لایه‌برداری بافت مرده و آسیب‌دیده پوست صورت می‌شود. با این حال، ممکن است استفاده بیش از حد یا نادرست از اسکراب صورت به پوست آسیب برساند. برای اطلاع از فواید اسکراب و طرز صحیح استفاده از اسکراب صورت، همراه ما باشید.

نحوه استفاده از اسکراب صورت در خانه و نکاتی که باید بدانید!

نحوه استفاده از اسکراب صورت در خانه بسیار ساده است. اما پیش از آن باید به چند نکته توجه کنید تا به پوستتان آسیب وارد نکنید. این نکات کمک می‌کنند تا نوع پوست خود را به درستی بشناسید و باعث زیبا و سلامت‌تر شدن پوست صورتتان شوید.

آیا اسکراب صورت مناسب پوست شما است؟

در مرحله اول، باید بدانید که آیا اسکراب صورتی که خریداری کرده‌اید مناسب نوع پوست شما است یا خیر؟ در واقع، همه نمی‌توانند از ماسک اسکراب صورت استفاده کنند. برای مثال، در صورتی که پوستتان دچار عفونت، بیماری‌های پوستی همچون اگزما، آکنه، التهاب، قرمزی یا خارش است، بهتر است از اسکراب‌های لایه‌بردار استفاده نکنید. همچنین، در صورتی که در گذشته دچار بیماری پوستی شده‌اید یا پوست حساسی دارید، توصیه می‌کنیم پیش از مصرف هر گونه محصولات آرایشی و بهداشتی با پزشک متخصص مشورت کنید.

نوع پوستتان را تشخیص دهید

شناسایی نوع پوست برای مراقبت بیشتر
شناسایی نوع پوست

ابتدا نوع پوستتان را تشخیص دهید تا بهتر بتوانید از اسکراب صورت استفاده کنید. در واقع شما باید اسکراب مناسب پوست صورتتان را انتخاب کنید. به طور کلی، انواع پوست به پوست نرمال، پوست خشک، پوست چرب و پوست مختلط تقسیم می‌شوند، اما چگونه متوجه شویم که نوع پوست ما کدام است؟

  • ابتدا پوستتان را کاملا بشویید. لازم است که هیچگونه آرایش یا مرطوب کننده‌ای روی پوستتان باقی نماند.
  • اجازه دهید صورتتان با هوا و بدون حوله یا دستمال خشک شود. سپس یک ساعت به پوستتان استراحت بدهید.
  • یک دستمال کاغذی بردارید و آن را به صورت ضربه‌ای روی پیشانی، بینی، گونه، چانه و شقیقه بزنید.
  • در صورتی که دستمال کاغذی روی پوستتان چسبید، نوع پوست شما چرب است.
  • در صورتی که دستمال کاغذی هیچ تغییری نکرد، پوست شما خشک است.
  • در صورتی که دستمال کاغذی تنها روی پیشانی، بینی و چانه چسبید و روی بخش‌های دیگر صورت تغییری نکرد، نوع پوست شما مختلط است.
  • به یاد داشته باشید که ممکن است پوست شما نسبت به برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی واکنش یا حساسیت نشان دهد.
  • نشانه‌های پوست حساس، قرمزی، خارش، التهاب، پوسته‌پوسته شدن، زخم شدن و جوش زدن است.

خرید بهترین اسکراب صورت مناسب پوست شما

ابتدا باید بهترین اسکراب صورت مناسب پوستتان را پیدا کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم پس از تماشای تبلیغی در صفحات مجازی، آن محصول را تهیه نکنید و درباره آن بیش‌تر تحقیق کنید. برای مثال، شما باید بدانید که این ماسک اسکراب صورت مناسب چه نوع پوستی است؟ آیا این اسکراب صورت مناسب نوع خاصی از پوست است یا برای انواع پوست مناسب تهیه شده. بنابراین توصیه می‌کنیم به نکات زیر نیز توجه کنید:

  • ترکیباتی همچون زردآلو، پوست گردو، بادام و آلومینیوم‌اکسید مناسب پوست چرب هستند. اگر پوست حساسی دارید، بهتر است سراغ این نوع اسکراب صورت نروید.
  • اسکراب صورتی که حاوی ترکیباتی همچون آلفاهیدروکسید یا بتاهیدروکسید است مناسب پوست خشک یا حساس است.

به راهنمای اسکراب صورت توجه کنید

پیش از مصرف اسکراب صورت، توصیه می‌کنیم به راهنمای روی بسته توجه نمایید. علائمی همچون Warning یا هشدار معمولا به شما می‌گویند که این محصول برای چه نوع پوستی مضر است. تاریخ انقضا و حساسیت‌های ممکن پوستی از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

همچنین، برخی از اسکراب‌های صورت تنها خاصیت لایه برداری صورت دارند و به پاکسازی پوست کمک نمی‌کنند. پیش از استفاده از این نوع اسکراب‌ها، باید صورتتان را کاملا بشویید و تمیز کنید.

طرز استفاده از ماسک اسکراب چگونه است؟

اکنون که با انواع پوست و نکات پیش از خرید آشنا شدید، دیگر زمان آن است که طرز استفاده از اسکراب صورت را بشناسید. توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید تا پوستتان دچار آسیب نشود.

پوستتان را بشویید

در مرحله اول استفاده از اسکراب صورت، شما باید پوستتان را با آب ولرم یا سرد بشویید. بهتر است ابتدا موهایتان را با یک تل یا کش جمع کنید تا راحت‌تر باشید. به یاد داشته باشید که هرگز از آب داغ برای شستن صورت استفاده نکنید تا پوستتان خشک نشود. همچنین، در صورتی که روی صورتتان کرم مرطوب کننده، آرایش یا کرم ضدآفتاب دارید، حتما پیش از مصرف اسکراب صورت آن را پاک کنید.

پوستتان را با اسکراب ماساژ دهید

مقداری از ماسک اسکراب صورت به اندازه یک نخود یا کمی بیش‌تر روی صورت خیستان قرار دهید. اسکراب صورت را به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه به آرامی روی پوست صورت و گردن‌ ماساژ دهید.

به یاد داشته باشید که پوستتان را فشار ندهید تا دچار قرمزی یا پوسته‌پوسته شدن صورتتان نشوید. همچنین، اسکراب صورت را به چشم و لب‌هایتان نزنید. اسکراب لب با اسکراب صورت متفاوت است و بافت ملایم‌تری دارد.

ماساژ صورت با اسکراب در حالت چرخشی و دایره‌وار تنها باید از 30 تا 90 ثانیه زمان ببرد. بیش‌تر از این زمان ممکن است به پوستتان آسیب برساند یا پوست را دچار حساسیت، قرمزی، جوش و خارش کند.

اسکراب سنت ایوز یکی از برندهای موفق در این حوزه است. با کلیک روی لینک، می‌توانید با این برند و محصولات آن آشنا شوید.

دوباره صورتتان را بشویید

پس از آنکه پوستتان را با اسکراب صورت ماساژ دادید، زمان آن رسیده که پوستتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید. در این مرحله هم نباید از آب داغ استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود. همچنین، آب سرد باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود. دقت کنید که پوستتان را کاملا با آب بشویید تا اثری از ماسک اسکراب باقی نماند.

پوستتان را خشک کنید

یک حوله بسیار نرم بردارید و آن را روی صورتتان قرار دهید یا به صورت ضربه‌ای پوستتان را خشک کنید. به یاد داشته باشید که کشیدن حوله روی پوست، باعث بروز چین و چروک صورت می‌شود. همچنین، حوله زبر به بافت پوست، به‌خصوص پس از لایه‌برداری آسیب می‌رساند.

پوستتان را آبرسانی کنید

در مرحله پایانی استفاده از ماسک اسکراب صورت در خانه، باید صورتتان را مرطوب و آبرسانی کنید. تفاوتی ندارد که جنس پوست شما چرب، مختلط یا خشک است. پوست شما باید آبرسانی شود؛ چرا که در لایه برداری، بافت سطحی پوست حذف شده و نیاز به آبرسانی دارد. می‌توانید از کمی کرم مرطوب کننده استفاده کنید، چرا که پوستتان نرم است و تنها نیاز به آبرسانی دارد.

شستشوی-صورت-بانوان
قبل و بعد از استفاده از اسکراب صورت، پوستتان را به خوبی تمیز کنید.

چه زمانی باید از اسکراب صورت استفاده کنیم؟

سوالی که ممکن است در ادامه برایتان پیش بیاید این است که چه زمانی باید از اسکراب پوست استفاده کنید؟ اسکراب صورت باعث روشن شدن، شادابی و جوان شدن پوست می‌شود، اما مصرف روزانه یا بیش از حد نتیجه عکس به همراه دارد. حتی ممکن است باعث قرمزی، التهاب، خارش و حتی بروز جوش شود.

بنابراین، اگر می‌خواهید به نتیجه دلخواه خود برسید و پوستی زیبا و لطیف داشته باشید، بهتر است استفاده از اسکراب صورت تنها به یک یا دو روز از هفته اختصاص بدهید. به علت اینکه اسکراب کردن بافت سطحی پوست را لایه برداری می‌کند، مصرف آن در روتین روزانه پوست صورت توصیه نمی‌شود.