زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

هر آنچه باید درباره جراحی پروتز لب بدانید + مراحل، مزایا و عوارض

wordcamp
271
11 دقیقه
هر آنچه باید درباره جراحی پروتز لب بدانید + مراحل، مزایا و عوارض

این روزها که تحت‌تأثیر رسانه، همه به دنبال رسیدن به معیارهای زیبایی هستند و لب‌های حجیم و برجسته «ترند» یا مد دنیای زیبایی است، جراحی پروتز لب یکی از مواردی است که خیلی موردتوجه قرار گرفته است. داشتن لب‌های حجیم در بین سلبریتی‌ها و رقابت هر چه بیشتر برای رسیدن به معیارهای زیبایی آن‌ها باعث شده که این موارد روی اعتمادبه‌نفس افراد تأثیر مستقیم داشته باشد. ازآنجایی‌که این روش دائمی است قبل از انجام آن نیاز به داشتن اطلاعات لازم و بعد از آن گرفتن تصمیم قطعی و مناسب دارید. ما در مو تن رو مثل همیشه تلاشمان برای آگاهی دادن به شماست. در این مطلب به بررسی کامل همه جوانب عمل جراحی پروتز لب می‌پردازیم تا بتوانید با آگاهی، بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

پروتز لب چیست؟ روش‌های جراحی پروتز لب کدام است؟

پروتز لب روشی برای پرتر و حجیم‌تر شدن لب‌ها است. از انواع روش‌های حجیم سازی لب می‌توان به پروتز ایمپلنت لب، پیوند بافت، پیوند چربی و تزریق فیلر اشاره کرد که تزریق فیلر روشی غیر دائمی است و هر 6 ماه نیاز به تمدید و ترمیم دارد.

در روش پروتز ایمپلنت لب از ایمپلنت‌های پلاستیکی برای حجیم شدن لب‌ها استفاده می‌شود. ایمپلنت‌های مورداستفاده در این روش از دو جنس سیلیکونی و پلی‌تترافلوئورواتیلن منبسط شده هستند. اگرچه هر دو نوع جنس ایمپلنت ایمن هستند، اما آزمایش‌های انجام شده روی حیوانات نشان می‌دهد که بافت‌های بدن به پذیرش پلی‌تترافلوئورواتیلن منبسط شده پاسخ بهتری می‌دهند. این ایمپلنت همچنین صاف‌تر و نرم‌تر است و فشرده کردن آن از ایمپلنت سیلیکونی راحت‌تر است. در نتیجه با استفاده از پلی‌تترافلوئورواتیلن شاهد ظاهری طبیعی‌تر روی لب‌ها خواهید بود.

در حجیم سازی لب به روش پیوند بافت به‌جای تزریق فیلر از بافت بدن هر شخص برای خودش مثلا از بافت زیر شکم فرد استفاده می‌شود. در روش پیوند چربی هم به‌جای تزریق ژل از چربی بدن مانند چربی ناحیه شکم برای حجیم سازی لب‌ها استفاده می‌شود.

پروتز لب برای چه کسانی مناسب است؟

این روش دائمی مناسب افرادی است که:

  • لب‌های متقارنی دارند.
  • لب‌های آن‌ها به‌اندازه کافی بافت دارد که بتواند ایمپلنت را پوشش بدهد و زیر بافت پنهان کند.
  • از مراجعه مدام به مراکز زیبایی برای تمدید فیلر لب بیزارند.
  • روش دائمی پروتز لب را ترجیح می‌دهند.
  • ترجیح می‌دهند که یک‌بار هزینه کنند و در طولانی‌مدت با هزینه نکردن‌های پی‌درپی برای ترمیم در وقت و پول صرفه‌جویی کنند.

اگر فکر می‌کنید که کاندید مناسبی برای پروتز لب هستید، ابتدا برای مشورت با جراح پلاستیک نوبت رزرو کنید. در این جلسه مشاوره جراح بررسی می‌کند که کدام روش پروتز لب برای شما مناسب است. همچنین باتوجه‌به آناتومی لب‌های شما و انتظار و درخواستتان مبنی بر میزان بزرگ‌شدن لب‌هایتان، سایز مناسب ایمپلنت را برایتان انتخاب می‌کند. در انتها در صورت تصمیم به عمل جراحی پروتز لب، پس از دادن اطلاعات لازم نوبت آزمایش‌ها و عمل گذاشته می‌شود.

روش‌های جایگزین پروتز لب

اما اگر کاندید مناسبی برای جراحی پروتز لب نیستید؛ می‌توانید با روش‌های آرایشی مثل کانتورینگ و ایجاد خطای دید باعث شوید که لب‌هایتان به چشم مخاطب حجیم‌تر به نظر برسد. درباره نحوه آرایش برای حجیم به نظر رسیدن لب‌ها پیش‌تر مطلب جامعی تهیه کرده‌ایم که خواندن آن خالی‌ازلطف نیست.

پالت کانتورینگ لب میبلین مدل Color Drama شماره 6

پالت 8 رنگ رژ لب برای کانتورینگ لب، دارای 2 پرایمر برای فیکس کردن. برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی تصویر کلیک کنید.

اگر به‌این‌علت به فکر جراحی پروتز لب افتادید که روشی طولانی‌مدت است؛ و اکنون متوجه شده‌اید که کاندید مناسبی برای آن نیستید؛ می‌توانید از تتو رژ لب برای حجیم به نظر رسیدن لب‌هایتان استفاده کنید که روشی نیمه دائم است. در صورت علاقه‌مند بودن به داشتن اطلاعات بیشتر در مورد تتو رژ لب می‌توانید با کلیک بر روی دکمه زیر به مطلبی که قبلاً برایتان آماده کرده‌ایم دسترسی داشته باشید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

همچنین می‌توانید از سرم‌های حجم دهنده لب استفاده کنید که با افزایش جریان خون در ناحیه لب‌ها باعث حجیم شدن آن‌ها می‌شوند.

حجم دهنده لب فلفلی

حجم دهنده لب فلفلی آرت دکو، حاوی عصاره فلفلی قرمز که با افزایش گردش خون باعث حجم دهی به لب‌ها می‌شود. برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

مراقبت‌های قبل از انجام جراحی پروتز لب

اگر سیگاری هستید، قبل از عمل باید سیگارکشیدن را قطع کنید. اگر داروی رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، در جلسه مشاوره زمان قطع کردن آن قبل از عمل به شما گفته خواهد شد. اگر تب‌خال دارید باید تا بهبود آن صبر کنید و از داروهای ضدویروس استفاده کنید.

مراحل انجام عمل جراحی پروتز لب

اول‌ازهمه جراح ناحیه عمل را به طور کامل ضدعفونی می‌کند. اگر عمل با بیهوشی همراه بود؛ ماده بیهوشی تزریق می‌شود. در غیر این صورت بی‌حسی موضعی به لب‌ها تزریق خواهد شد.

بعد از ضدعفونی و بی‌حسی، جراح مراحل زیر را برای قراردادن ایمپلنت داخل لب‌ها انجام می‌دهد:

  • برش‌های کوچکی دو طرف دهان‌ زده می‌شود.
  • گیره‌های مخصوصی گوشه‌های برش زده شده قرار می‌گیرد و داخل بافت زیر لب‌ها تونل زده می‌شود.
  • بعد از آنکه تونل ایجاد شد با بازکردن گیره تونل باز می‌شود و ایمپلنت در داخل آن قرار داده می‌شود.
  • گیره برداشته شده و ایمپلنت در داخل باقی می‌ماند. سپس برش‌های داده شده کنار لب‌ها با بخیه‌های ریز بسته می‌شود.

اگر در فرایند عمل پیچیدگی و مشکلی ایجاد نشود، کل عمل جراحی پروتز لب 30 دقیقه طول می‌کشد. درصورتی‌که عمل با بی‌حسی انجام شده باشد می‌توانید بلافاصله به خانه برگردید.

ریکاوری و مراقبت‌های پس از انجام عمل جراحی پروتز لب

دوره نقاهت برای این عمل بین 1 تا 3 روز است. اگرچه یک تا دوهفته بعد از عمل، هرگونه فشار و کشش ماهیچه‌های لب ممنوع است. بازکردن زیاد دهان، منقبض کردن لب، آدامس جویدن و امثال این‌ها موجب جابه‌جا شدن ایمپلنت می‌شوند. در 3 روز اول آب زیادی بنوشید و بدن را هیدراته نگه دارید. در 3 تا 5 روز اول غذاهای نرم که نیاز به جویدن ندارند مصرف کنید. بین 1 تا 3 هفته طول می‌کشد تا بافت لب بهبود پیدا کند و ایمپلنت را بپذیرد و در جای خود ثابت نگه دارد.

در بعضی موارد تجویز مسکن برای کاهش درد ضروری است. کمپرس یخ و بالا نگه‌داشتن سر هنگام خواب به کاهش ورم کمک خواهد کرد.

کیسه یخ اسمیگ مدل IC150

کیسه یخ حرفه ای اسمیگ، با قدرت نگهداری یخ به مدت طولانی است که می‌توانید برای هر گونه ورم استفاده کنید. بزای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

عوارض جراحی پروتز لب؟ آیا عمل جراحی پروتز لب ایمن است؟

به‌طورکلی عمل جراحی پروتز لب ایمن است ولی مانند هر عمل زیبایی دیگری، ریسک‌هایی از قبیل خونریزی، عفونت، آلرژی به مواد بی‌حسی یا بیهوشی و یا خود ایمپلنت وجود دارد.

در برخی موارد ممکن است ایمپلنت جابه‌جا شود؛ در این صورت عمل جراحی دیگری لازم است تا ایمپلنت به‌جای درست آن برگردانده شود. اگرچه استفاده از پروتزهای سیلیکونی برای چانه و فک مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت (FDA) است؛ اما استفاده از آن برای لب تأییدیه سازمان جهانی بهداشت (FDA) را ندارد؛ چرا که ریسک پس‌زده شدن ایمپلنت توسط بدن در ناحیه لب‌ها بیشتر است.

اگرچه این روش دائمی است و خیلی‌ها از انجام آن راضی هستند؛ اما اگر به هر دلیلی از پروتز خود راضی نبودید، می‌توانید با عمل جراحی دیگری ایمپلنت را از لب خارج کرده و به‌ظاهر اولیه خود برگردید.

عوارض جراحی پروتز لب
عوارض جراحی پروتز لب

با اینکه احتمال اتفاق افتادن این موارد خیلی کم است اما در صورت بروز هر یک از علایم زیر سریع به دکتر مراجعه کنید:

  • حالت تهوع شدید
  • خونریزی بیش از اندازه
  • درد زیاد در محل بخیه
  • کوتاه شدن تنفس
  • درد قفسه سینه
  • گیج بودن و عدم هوشیاری
  • استفراغ کردن
  • ورم کردن پاها

مزایای جراحی پروتز لب

از مهم‌ترین مزایای جراحی پروتز لب می‌توان به دائمی بودن آن اشاره کرد. با یک‌بار جراحی لب‌هایی حجیم و پر خواهید داشت. دیگر نیازی نیست دوره‌ای به مراکز درمانی مراجعه کنید و علاوه بر تحمل درد دوره‌ای، زمان و هزینه نیز پرداخت کنید.

انتخاب جراح خوب، بسیار مهم!

عمل جراحی پروتز لب نیازمند مهارت بالایی است. هنگامی‌که دنبال جراح پلاستیک برای این عمل می‌گردید موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • در زمینه پروتز لب باتجربه باشد.
  • عکس‌های قبل و بعد معتبر بیماران موجود باید.
  • جلسه مشاوره اصولی قبل عمل داشته باشد.
  • پیگیری بعد از عمل مناسبی داشته باشد تا مطمئن شود بیمار به‌راحتی دوره نقاهت را پشت سر گذاشته است.

تفاوت پروتز لب دائمی و تزریق فیلر لب

جراحی پروتز لب یا تزریق فیلر؟
تفاوت جراحی پروتز لب و تزریق فیلر لب

اگر به دنبال روشی غیردائمی برای افزایش حجم لب‌هایتان هستید فیلر لب گزینه مناسبی است. در فیلر لب برای حجم‌دهی به لب‌ها از مارک‌ها و انواع مختلفی از ژل مستقیم به لب تزریق می‌شود.

در مقابل پروتز لب روشی دائمی است. در طولانی‌مدت از لحاظ اقتصادی نیز روشی به‌صرفه‌تر نسبت به فیلر لب است که موقتی است. فیلر لب هرچند ماه نیاز به ترمیم و تمدید دارد. اما دوره نقاهت فیلر لب کوتاه‌تر است و ریسک عمل آن هم پایین‌تر است.

درصورتی‌که از ظاهر لب‌های خود راضی نباشید، در روش تزریق فیلر تنها کافی است که چند ماه صبر کنید و یا آنزیم تزریق کنید تا فیلر از بین برود. ولی در روش پروتز برای ریموو ایمپلنت نیاز به عمل جراحی دیگری است.

اما مهم‌ترین مزیت تزریق فیلر نسبت به جراحی پروتز لب این است که فیلر ظاهری بسیار طبیعی‌تر دارد.

سخن آخر

بهترین روش جراحی پروتز لب باتوجه‌به درخواست و انتظار و شرایط هر شخص متفاوت است. حتی در تصمیم برای انتخاب بهترین روش برای هر شخص آناتومی لب‌ها نیز دخیل است. به همین علت نمی‌توان بهترین روش را معرفی کرد و به همه افراد با شرایط مختلف تعمیم داد.

حال که با انواع پروتز لب آشنا شدید و مزایا و معایب آن را می‌دانید می‌توانید به‌درستی تصمیم بگیرید و با انجام‌دادن آن از داشتن لب‌هایی زیبا لذت ببرید.

سؤالات متداول

جراحی پروتز لب چیست؟

روشی دائمی برای پر و حجیم کردن لب‌ها است که در اتاق عمل و توسط جراح انجام می‌شود. سه روش ایمپلنت پلاستیکی، پیوند بافت و پیوند چربی دارد. ایمپلنت‌های پلاستیکی سیلیکون یا پلی‌تترافلوئورواتیلن هستند اما در دو روش دیگر بافت و چربی از ناحیه شکم برداشته می‌شود و سپس برای حجم‌دهی به لب‌ها استفاده می‌شود.

پروتز لب چه روش‌هایی دارد؟

تزریق فیلر لب، جراحی ایمپلنت پلاستیکی لب، پیوند بافت و پیوند چربی.

بهترین روش پروتز لب چیست؟

با توجه به انتظار و درخواست شما و همچنین آناتومی بدن هر فرد بهترین روش متفاوت است. اگر به دنبال روشی دائمی هستید و لب‌های شما بافت مناسب برای پوشش دادن ایمپلنت را دارد، ایمپلنت می‌تواند روش مناسبی برایتان باشد. اگر می‌خواهید ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید و به دنبال دائمی بودن آن نیستید، تزریق فیلر لب می‌تواند روش مناسبی باشد.

جراحی پروتز لب چه مزایایی دارد؟

دائمی و مقرون‌به صرفه بودن آن، حجیم کردن لب‌ها تا اندازه دلخواهتان، امکان عمل جراحی مجدد برای برداشتن ایمپلنت و بازگشت به چهره طبیعی خودتان.

عمل جراحی پروتز لب مناسب چه کسانی نیست؟

این عمل برای افرادی که بافت لب‌هایشان در حدی نیست که بتواند ایمپلنت را پوشش بدهد به هیچ‌عنوان مناسب نیست. برای کسانی که لب‌های نامتقارنی دارند نیز مناسب نمی‌باشد.

جایگزین‌های جراحی پروتز لب چیستند؟

تزریق فیلر لب، کانتور لب و آرایش‌هایی که لب‌ها را حجیم نشان می‌دهند و تتو کانتورینگ رژ لب.

ژل تزریق شده به لب تا چه مدت زمانی دوام دارد؟

در روش تزریق فیلر لب ژل تزریق شده بین 4 تا 6 ماه دوام دارد و پس از آن برای تمدید و ترمیم باید به مراکز درمانی و زیبایی مراجعه کنید.