زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

نکات مهم در نگهداری از ریش فر

wordcamp
2,025
11 دقیقه
نکات مهم در نگهداری از ریش فر

موهای ریش نیز مانند موهای سر می‌تواند اشکال و اندازه‌های متفاوتی داشته‌باشد. برخی از مردان به طور طبیعی ریش‌ بلند و صاف داشته، در حالی که برخی دیگر ریش فر و مجعد دارند. هر دوی این مدل‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارند. در صورت مراقبت و نگهداری مناسب از آن‌ها، می‌توانند جلوه‌ی خوبی به صورت شما بدهند. اگر از ریش فر خود خسته شده‌اید و احساس خوبی نسبت به آن‌ها ندارید، به شما توصیه می‌کنیم با مطالعه این مطلب روش‌های مراقبت از ریش فر را یاد بگیرید. اگر ریش فر دارید بهتر است خودتان را خوش‌شانس بدانید. زیرا تعداد کمی از مردان شانس داشتن ریش فر را دارند. اما باید بدانید که ریش فر نسبت به ریش صاف نیاز به مراقبت بیشتری دارد. دلیل این مسئله این است که ریش فر به رطوبت بیشتری نیاز دارد تا حالت زیبایی بگیرد. بنابراین همه چیز به یادگیری روش‌های نگهداری از ریش فر بستگی دارد.

ریش و سبیل فر
استایل جذاب با ریش و سبیل

ریش فر چه ویژگی هایی دارد؟

بسیاری از مردانی که ریش فر دارند، در گذشته ریش نمی‌گذاشتند و یا از روش‌های صاف کردن ریش استفاده می‌کردند. اما در سال‌های اخیر مدل‌های معروفی شروع به گذاشتن ریش فر و مجعد کرده‌اند. به همین دلیل ریش فر محبوبیت زیادی در سراسر جهان پیدا کرد. اکنون مردانی که ریش فر دارند با اعتماد به‌نفس کامل ریش گذاشته و از این راه به جذابیت خود کمک می‌کنند. اما افرادی که روش‌های مراقبت از ریش فر را یاد گرفته‌اند، ظاهر ریش متفاوتی نسبت به بقیه دارند.

ریش فر معمولا با سرعت بیشتری از ریش صاف رشد کرده و از کنترل خارج می‌شود. این رشد بیش از حد در صورت عدم مراقبت و نگهداری مناسب، شکل نامتناسبی پیدا می‌کند.

مطالعه بیشتر: چگونه ریش و سبیل پرپشت داشته باشیم؟

یکی از مشکلاتی که ریش فر می‌تواند داشته باشد، خشکی یا ایجاد موخوره در نوک آن است. ایجاد موخوره پدیده‌ای آشنا برای بسیاری از خانم‌ها است. به این ترتیب مراقبت از ریش فر نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ایجاد موخوره ریش دارد و باعث جذابیت بیشتر ریش شما می‌شود.

دلیل فر شدن ریش

بافت ریش مردان ارتباط تنگاتنگی با ژنتیک آن‌ها دارد. بافت موهای ریش به شکل فولیکول‌های مو بستگی دارد که ژنتیک فرد آن‌را تعیین می‌کند. فولیکول‌های مو اشکال متنوعی دارند و شکل آن در هر فرد به ژنتیک او بستگی دارد. به طور مثال مردان اروپایی فولیکول‌های بیضی شکل با اندازه ی بزرگ دارند اما مردان آفریقایی فولیکول‌های بیضی اما باریک دارند. به طور کلی می‌توان گفت فولیکول‌های موی متقارن باعث ایجاد موهای صاف و لخت شده در صورتی که فولیکول‌های موی نامتقارن باعث ایجاد ریش فر و مجعد می‌شوند.

ویژگی ظاهری

معمولا ریش فر کوتاه‌تر از ریش و سبیل صاف به نظر می‌رسد با اینکه طولی مشابه آن‌ها یا حتی بلندتر دارند. می‌توان گفت که داشتن ریش فر بلند و زیبا نیاز به انتظار و مراقبت بیشتری دارد. دلیل کوتاه‌تر به نظر رسیدن ریش و سبیل فر این است که با افزایش اندازه‌، موها روی هم خم شده و از پوست فاصله‌ی کم‌تری می‌گیرند.

نگهداری از ریش فر

همانطور که تا اینجای مطلب فهمیدیم ریش فر به دلیل شرایط و ویژگی‌های خاصی که دارد، به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارد. برای مراقبت از ریش فر معمولا یک روغن مغذی یا کره‌ی ریش توصیه می‌شود. یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری از ریش فر آبرسانی و مرطوب کردن پوست زیر آن به صورت روزانه است. همچنین استفاده از برس‌های مخصوص ماند برس با موی گراز و یا شانه‌ی چوبی مخصوص نیز برای حالت دهی و مراقبت از ریش فر موثر خواهند بود. برس‌ها و شانه‌های مخصوص به باز کردن فضای ریش و پرپشت به نظر رسیدن ریش و سبیل فر کمک می‌کند. در ادامه‌ی مطلب روش‌های مراقبت از ریش فر را بیشتر توضیح می‌دهیم و روغن‌های مخصوص مراقبت از ریش و سبیل فر را معرفی می‌کنیم.

استایل جذاب ریش فر بلند
نکات مهم در نگهداری از ریش فر

نکات مهم در نگهداری و مراقبت از ریش و سبیل فر

ریش و سبیل فر می‌تواند استایل بسیار جذابی به صورت برخی از مردان بدهد. به همه‌ی مردانی که ریش و سبیل فر دارند، توصیه می‌کنیم که روش‌های مراقبت از ریش فر را یاد بگیرند و داشتن ریش و سبیل فر را تجربه کنند. در این بخش از مطلب به بررسی نکاتی می‌پردازیم که برای نگهداری و مراقبت از ریش فر ضروری بوده و باعث زیبا و سالم‌تر شدن آن می‌شوند.

ریش‌ و سبیل خود را مرطوب نگه‌دارید.

یکی از مهم‌ترین نکات نگهداری و مراقبت از ریش فر، مرطوب نگه‌داشتن آن است. دلیل اهمیت مرطوب نگه‌داشتن ریش فر این است که موهای فر بیشتر از موهای صاف مستعد خشک شدن هستند. فولیکول‌های مو به طور طبیعی مایعی را ترشح می‌کنند؛ این مایع به سمت انتهای مو حرکت کرده و باعث حفاظت و هیدراته شدن مو می‌شود. در صورتی که موها صاف باشد، این مایع به راحتی به انتهای موها می‌لغزد. اما موهای فر به دلیل شکل خاصی که دارند این مایع کم‌تر به انتهای آن می‌رسد.

اگر موهای ریش و سبیل خود را مرطوب نکنید، خشک می‌شوند. سپس شروع به وز شدن و کدر شدن کرده و آسیب می‌بینند. برای جلوگیری از این مسئله توصیه می‌شود این افراد در روز دو مرتبه از روغن برای مرطوب کردن ریش خود استفاده کنند. در ادامه به معرفی برخی روغن‌های مناسب برای مراقبت و نگهداری از ریش فر می‌پردازیم.

شانه کردن ریش و سبیل در هنگامی که خیس هستند

مردانی که ریش‌های بلند دارند، معمولا همراه خود شانه ریش دارند و در طول روز چند مرتبه از آن استفاده می‌کنند. اما مراقبت از سبیل فر و ریش فر به دقت بیشتری در شانه کردن نیاز دارد. اصطکاکی که در هنگام شانه زدن موها ایجاد می‌شود ممکن است باعث ایجاد موخوره شود. به همین دلیل توصیه می‌شود مردانی که ریش و سبیل فر دارند، در هنگامی که هنوز ریش و سبیل خیس است آن‌ها را شانه کنند. همچنین انتخاب شانه نیز برای مراقبت از سبیل فر از اهمیت خاصی برخوردار است. در این صورت در هنگام خشک شدن موها، ریش و سبیل حالت فری خود را از دست نمی‌دهد.

استفاده از حالت دهنده مو برای ریش و سبیل

حالت دهنده به شما کمک می‌کند تا ریش‌های خود را تا حدودی حالت دهید و از نامنظمی آن بکاهید. حالت دهنده‌ها معمولا علاوه بر حالت دادن به ریش و سبیل شما، حالت فر آن را نیز زیبا تر می‌کنند. گفته می‌شود که استفاده از سشوار و اتو برای صاف کردن ریش و سبیل مضر است. زیرا می‌تواند باعث از بین رفتن کوتیکول مو شده و همچنین موخوره ایجاد کند. با استفاده از حالت دهنده‌ها می‌توانید مدل‌های مختلفی را به ریش و سبیل خود بدهید.

برای آشنایی بیشتر با مدل های مختلف سبیل این مطلب را مطالعه کنید. انواع مدل سبیل برای سبیلوها

ریش و سبیل فر
روش های مراقبت از ریش و سبیل باعث نرم شدن آنها میشود.

مراقبت روتین ریش فر چگونه است؟

در این مطلب بارها گفتیم که ریش و سبیل فر به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، به نگهداری و مراقبت روزانه‌ی بیشتری نیاز دارند. اما رعایت روتین ریش فر با استفاده از محصولاتی مانند روغن، بسیار به سلامت ریش و سبیل شما و زیبایی آن‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل بهتر است که محصولات آرایشی مناسبی را انتخاب کنید و در برنامه روتین خود قرار دهید.

برنامه روتین ریش فر شامل اعمالی است که در طول روز برای مراقبت از ریش و سبیل فر خود انجام می‌دهید. روتین ریش فر باید به صورت زیر باشد.

  • استفاده از روغن‌های مغذی را دو مرتبه در روز انجام دهید.
  • پس از مرطوب کردن ریش یا استحمام از شانه یا برس استفاده کنید.
  • شستشوی ریش و سبیل فر باید حداقل یک روز در میان انجام شود.
  • بهتر است که شستشوی ریش را با شامپوهای مناسب انجام دهید.

دقت داشته باشید که اعمال روتین ریش فر را در حد متعادلی انجام دهید و افراط نکنید. شستشوی بیش از حد ریش و سبیل می‌تواند باعث خشک شدن و ایجاد شوره شود. به این ترتیب با رعایت نکات مربوط به مراقبت از ریش فر می‌توانید ریش و سبیل خود را جذاب کنید و استایل متفاوتی را تجربه کنید.

استایل های جذاب ریش فر
استایل های متفاوت ریش و سبیل فر

برای مراقبت از ریش فر چه روغن‌هایی مناسب است؟

تنوع روغن‌هایی که برای مراقبت از ریش فر تولید شده است، بسیار زیاد است. اما خواص هرکدام از این روغن‌ها متفاوت بوده و برای منظور خاصی به کار می‌روند. در ادامه قصد داریم بهترین روغن‌هایی که برای مراقبت از ریش فر استفاده می‌شوند را معرفی کنیم و کاربردهای هرکدام را نام ببریم.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از معروف‌ترین روغن‌هایی است که برای مرطوب کردن موها استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین خواص روغن نارگیل پرپشت کردن مو و افزایش سرعت رشد ریش و سبیل است. مکانیسم عمل روغن نارگیل به این شکل است که گردش خون در زیر پوست افزایش یافته و فولیکول‌های مو فعال می‌شوند. روغن نارگیل با داشتن اسیدچرب در ساختار خود باعث نرم کردن ریش و سبیل فر می‌شود. به این ترتیب موهای ریش و سبیل از حالت شکنندگی و خشکی خارج می‌شوند.

روغن نارگیل

روغن مو اوریفلیم سری لاو نیچر حاوی روغن نارگیل حجم 100 میل

روغن آرگان

امروزه کم‌تر کسی اسم روغن آرگان را نشنیده است. در برخی از مواد آرایشی و بهداشتی از روغن آرگان استفاده می‌شود و از لحاظ درمانی برای پوست و مو بسیار مفید است. روغن آرگان با ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی‌ای که در ساختار خود دارد، باعث بهبود وضعیت موها شده و از آسیب به موها جلوگیری می‌کند. روغن آرگان دارای ویتامین C، ویتامین A، اسیدهای چرب، امگا 6 و امگا 9 است. استفاده از روغن آرگان یکی از روش‌های مراقبت از ریش فر بوده که باعث تغذیه‌ی فولیکول‌های مو می‌شود. به این ترتیب برای نگهداری و مراقبت از ریش فر، روغن آرگان یکی از بهترین گزینه‌ها است.

روغن آرگان

روغن آرگان مو پنتن مدل Argan ozlu Yag حجم 100 میل

روغن رزماری

یکی دیگر از روغن‌هایی که برای مراقبت از ریش فر مناسب است، روغن رزماری است. این روغن خواص متعددی برای ریش و سبیل داشته و علاوه بر تقویت ریش و سبیل باعث نرم شدن و براق شدن آن نیز می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم روغن رزماری قابلیت نفوذ آن به پوست است. روغن رزماری باعث مرطوب شدن پوست و مو شده و ریشه موها را آبرسانی می‌کند. برخی از منابع بر تأثیر روغن رزماری در جلوگیری از ریزش موها نیز تأکید می‌کنند. به این ترتیب با استفاده از روغن رزماری می‌توانید از ریش و سبیل فر خود مراقبت کنید.

روغن های مخصوص پرپشت کننده ریش
استفاده از روغن برای پرپشت کردن ریش و سبیل

سخن آخر

برخی از مردان به علت داشتن ریش و سبیل فر و عدم اطلاع از روش‌های نگهداری از آن، از گذاشتن ریش و سبیل خودداری می‌کنند. ریش و سبیل فر با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارد به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد. اما مراقبت از ریش فر نکات مهمی دارد که رعایت آن‌ها به جذابیت صورت شما می‌افزاید. در این مطلب این نکات را بررسی کردیم و همچین به روش‌های نگهداری و مراقبت روتین ریش فر پرداختیم. استفاده روزانه از برخی از روغن‌ها برای ریش و سبیل فر فواید مختلفی دارد که در نگهداری از ریش فر به مردان کمک می‌کنند.

سوالات متداول

دلیل فر شدن ریش چیست؟

فر شدن ریش به صورت ژنتیکی بوده و نمی‌توان آن را تغییر داد. اما با یادگیری روش‌های مراقبت از ریش فر میتوانید به جذابیت هرچه بیشتر آنها کمک کنید.

مراقبت از ریش فر چه اهمیتی دارد؟

ریش و سبیل فر به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند. اگر از ریش و سبیل فر خود مراقبت نکنید ممکن است باعث وز شدن و خشک شدن آنها شود.

استفاده از روغن برای ریش فر چه اهمیتی دارد؟

روغن‌ها خواص مختلفی دارند. اما به طور کلی باعث مرطوب شدن ریش و سبیل شده و به این ترتیب به فولیکول‌ها آبرسانی می‌شود. روغن‌های مخصوص ریش فر در این مطلب معرفی شده‌اند.