زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ژل حمام یا شاور ژل چیست ؟ تفاوت آن با شامپو و صابون بدن

wordcamp
9,994
8 دقیقه
ژل حمام یا شاور ژل چیست ؟ تفاوت آن با شامپو و صابون بدن

وقتی به حمام می‌روید ترجیح می‌دهید از چه نوع شوینده‌ای برای پوست بدنتان استفاده کنید؟ شامپو بدن؟ صابون؟ یا شاور ژل؟ آیا می‌دانید شاور ژل چیست و استفاده از آن چه مزایایی برای پوست دارد؟ شاید فکر کنید شاور ژل یا ژل حمام همان شامپو بدن است! اما باید بگوییم اشتباه می‌کنید و این دو محصول تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. اگر می‌خواهید در مورد شاور ژل‌ها بیشتر بدانید و متوجه تفاوت آن‌ها با شامپو و صابون بدن شوید، تا پایان این مقاله از مو تن رو همراه ما باشید.

شاور ژل چیست؟

اگر برایتان سوال پیش آمده که شاور ژل چیست؟ باید بگوییم این محصول نام یک شوینده بدن است که به آن ژل استحمام هم گفته می‌شود. عملکرد این ژل تقریبا مانند شامپو بدن است بصورتی که یک شوینده مایع است و با ترکیباتی که دارد به لایه برداری پوست می‌پردازد و آلودگی‌ها را از روی سطح پوست پاک می‌کند. استفاده از این شوینده علاوه بر تمیز کردن پوست و لایه برداری آن، می‌تواند پوست بدن را آبرسانی هم کند. اگر می‌خواهید مزایای دیگر استفاده از ژل استحمام را بدانید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

مزایای استفاده از شاور ژل

استفاده از ژل شست و شوی بدن مزایای زیادی برای پوست شما خواهد داشت که این مزایا عبارتند از:

  • ژل مخصوص بدن خاصیت الاستیک پوست را بهبود می‌بخشد
  • این ژل پوست بدن را سفت و محکم خواهد کرد
  • به خاطر وجود روغن‌هایی مانند (روغن آرگان، زیتون، هلو، آووکادو و …) در ژل،  پوست درخشان تر، لطیف‌تر، ابریشمی‌تر و نرمتر می‌شود.
  • ژل شستشوی بدن می‌تواند عطر و بویی گرم و دلنشین به پوست ببخشد و پوست را باطراوت کند.
  • این ژل به آرامی و به طور موثر پوست را پاکسازی خواهد کرد.
  • ژل شستشوی بدن سرشار از مواد معدنی و ریزمغذی‌ها است.
  • این محصول اثر شفا بخش برای پوست بدن شما دارد.
  • استفاده از این ژل اثر التیام بخش داشته و احساس راحتی به پوست خواهد داد.
  • استفاده از این محصول به مراقبت از پوست بدن کمک می‌کند.

ژل شستشوی بدن

از شاور ژل چه زمانی باید استفاده کرد

شاید بپرسید در چه مواقعی استفاده از شاور ژل توصیه می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم اگر سه مورد زیر برایتان پیش آمد می‌توانید از این محصول کمک گرفته و از پوست زیبا و سالم خود لذت ببرید. اما این سه مورد کدامند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا زمان‌های استفاده از ژل شستشوی بدن را به شما بگوییم:

1- مواقعی که پوست نیاز به لایه برداری دارد

همانطور که پیش از این هم گفتیم ژل‌های شست و شوی بدن حاوی مواد لایه بردار طبیعی یا مصنوعی بوده و برای لایه برداری پوست گزینه مناسبی هستند. اگر می‌خواهید از شاور ژل‌ها برای لایه برداری پوست استفاده کنید و نتیجه خیلی خوبی بگیرید توصیه می‌کنیم از یک پارچه نرم یا اسفنج دریایی کمک بگیرید و از آن برای آبکشی ژل از روی سطح پوست استفاده کنید. این وسایل کمک می‌کنند لایه برداری بهتر انجام شود. شاور ژل صابون سیاه میس ادن یک ژل لایه بردار خوب برای انواع پوست می‌باشد.

2- زمانی که به بیماری مزمن پوستی دچار شدید

مورد بعدی که اگر در این موقعیت بودید استفاد از ژل حمام توصیه می‌شود وقتی است که به بیماری مزمن پوستی دچار شده باشید. بیماری‌هایی مثل روزاسه، پسوریازیس، آکنه و…
توصیه ما این است که قبل از استفاده از شاورژل برای درمان بیماری پوستی خود، با یک متخصص پوست مشورت کنید و بعد، استفاده از این محصول را شروع کنید. مشورت با پزشک دو مزیت دارد که عبارتند از:

  • متخصص پوست به شما کمک می‌کند که ژل شست و شوی بدن مناسب نوع پوستتان را تهیه کنید.
  • متخصص پوست به شما کمک می‌کند که ژل شستشوی بدن مناسب پوست شما، باید دارای چه مواد و ترکیباتی باشد.

3- وقتی دچار خشکی پوست می‌شوید

اگر احساس می‌کنید بعد از استفاده از صابون در حمام دچار خشکی، لک، پوسته پوسته شدن پوست یا خارش پوست می‌شوید، بهتر است از ژل شست و شوی بدن یا شاور ژل‌ها استفاده کنید. چون صابون لیپیدها و پروتئین‌های اساسی پوست را از بین می‌برد و سطح PH پوست را تغییر می‌دهد و در نهایت باعث آسیب به پوست خواهد شد. اما ژل حمام حاوی مواد آبرسان است و به پوست کمک می‌کند تا رطوبت خود را حفظ کند. با استفاده از این ژل خشکی پوست رفع خواهد شد.
ژل شستشوی بدن لاکابین حاوی عصاره شی باتر بوده و پوست را به خوبی آبرسانی می‌کند.

ژل حمام یا صابون

صابون یکی از پاک کننده‌های پوست است که استفاده از آن باعث خشکی شدید پوست خواهد شد. صابون‌های معطر و قلیایی چربی پوست را از بین برده و در اثر همین از بین رفتن چربی، پوست دچار خشکی می‌شود. پس اگر پوست خشکی دارید و بعد از حمام احساس خارش می‌کنید حتما به جای صابون از شاور ژل‌ها استفاده نمایید چون ژل حمام رطوبت بیشتری نسبت به صابون دارد، ph آن به پوست نزدیکتر است و در نتیجه مانع خشکی بیش از حد پوست بدنتان خواهد شد.

ژل حمام بهتر است یا صابون

تفاوت ژل حمام با شامپو بدن

ژل مخصوص حمام و شامپو بدن دو محصول جدا هستند که از یکدیگر متفاوت هستند اما در عین حالت که متفاوت هستند، شباهت هایی هم به هم دارند که این شباهت‌ها عبارتند از:

  • شامپو بدن و ژل شستشوی بدن هر دو پاک کننده مایع هستند.
  • هر دو خاصیت نرم کنندگی و لطافت برای پوست دارند.
  • هر دو محصول از سورفاکتانت های ملایم ساخته می‌شوند که یک کف غنی ایجاد کنند.

حالا به سراغ تفاوت‌های این دو محصول بهداشتی برویم. تفاوت اصلی ژل و شامپو بدن در قوام (بافت)، غلظت مواد تشکیل دهنده، نحوه پاک کنندگی و کاربرد آن‌ها است.

ابتدا به سراغ شاور ژل یا همان ژل شست و شو می‌رویم. این محصول حاوی ترکیبات درمانی بوده و برای استفاده در شرایط آب و هوایی گرم و فصول گرم سال مناسب می‌باشد. هم چنین برای استفاده افراد دارای پوست چرب و جوش دار یک گزینه عالی به حساب می‌آید.

در مورد شامپو بدن هم باید بگوییم که روغن‌های معدنی زیادی داشته و نسبت به شاور ژل، قدرت مرطوب کنندگی بیشتری دارد. پس به خاطر مرطوب کنندگی و آبرسانی بالایی که دارد برای استفاده در فصول سرد سال مناسب‌تر است. شامپو بدن برای انواع پوست مناسب بوده و همه می‌توانند از شامپوی متناسب با نوع پوستشان استفاده کنند. در زمان استفاده از شامپو بدن دیگر نگران خشکی پوست خود نخواهید بود.

ژل حمام برای انواع پوست

شاید فکر کنید که فقط پوست‌های خاصی می‌توانند از شاور ژل‌ها استفاده کنند! اما باید بگوییم اشتباه می‌کنید چون یکی از مزایای بسیار خوب استفاده از ژل شست و شوی بدن این است که هر فردی می‌تواند ژل دوش یا ژل استحمام متناسب با نوع پوست خود را تهیه و استفاده کند. بطور مثال اگر پوست چربی دارید باید ژل شستشوی مخصوص پوست چرب را تهیه کرده و اگر پوست خشکی دارید ژل حمام مخصوص پوست خشک را خریداری کنید.

اگر قصد خرید شاور ژل را دارید شاور ژل کامان را به شما معرفی می‌کنیم که مناسب انواع پوست بوده و خاصیت پاک کنندگی و مرطوب کنندگی بسیار عالی برای پوست دارد. همچنین حاوی دانه‌های اسکراب بوده و با از بین بردن سلول‌های مرده، پوست را لایه برداری می‌کند.

ژل حمام برای چه افرادی مناسب است

سوال بعدی که پیش می‌آید این است که آیا همه افراد می‌توانند از ژل حمام استفاده کنند؟ بله همه می‌توانند از این محصول استفاده کنند و همانطور که گفتیم ژل مخصوص هر نوع پوستی در بازار موجود است. اما به دو دسته از افراد استفاده از این محصول را بیشتر توصیه می‌کنیم. اگر جزو دو مورد زیر هستید حتما استفاده از ژل حمام را در روتین مراقبت پوست خود قرار دهید:

  1. افراد دارای پوست جوش دار یا چرب بهتر است از ژل شستشو استفاده کنند زیرا ماندگاری اثرات ژل حمام نسبت به شامپو بدن بیشتر است.
  2. در تولید و ساخت ژل‌های حمام از ترکیبات درمانی استفاده شده و استفاده از آن برای افرادی که در شرایط آب و هوایی گرم هستند بسیار مناسب است. همچنین در فصول گرم سال بهتر است از ژل حمام استفاده شود.

شاور ژل

طرز استفاده از شاور ژل یا ژل حمام

روش استفاده از ژل حمام دقیقا مثل روش استفاده از شامپو بدن است. کافیست مقدار مناسبی از ژل را روی پوست مرطوب پخش کرده و بعد از چند دقیقه به خوبی آبکشی نمایید. ترکیبات موثر این محصول جذب پوستتان شده و در نهایت باعث سلامت و شادابی شما خواهد شد. شاور ژل اوریفلیم یکی از ژل‌های شست و شوی بدن بسیار خوب است که حاوی ویتامین E و عصاره ماکادمیا بوده و به خوبی از پوست محافظت می‌کند.