زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

جذاب ترین سبک های آرایشی مخصوص مهمانی ها کدامند؟

wordcamp
591
14 دقیقه
جذاب ترین سبک های آرایشی مخصوص مهمانی ها کدامند؟

سبک‌های آرایشی که ما به‌ طور معمول برای خود انتخاب می کنیم تا حد زیادی استایل و سبک زندگی ما را به دیگران معرفی می کنند. سبک آرایش، بخشی از شخصیت و درون ما را به دنیای بیرون نشان می‌دهد. خیلی از شما خوانندگان عزیز به‌ دنبال رعایت تنوع بوده و از سبک‌های قدیمی آرایش خسته شده‌اید. اصلا ناراحت نباشید، امروز اینجا هستیم تا شما را با بهترین سبک‌ها برای مهمانی آشنا کنیم. با مطالعه‌ی این مطلب می‌توانید در هرجا و مناسبتی سبک آرایشی متفاوتی را اجرا کرده و با زیبایی و جذابیت بی‌نظیر، توجه‌ها را به سوی خود جلب کنید. ما در مطلب «سبک های آرایشی» جذاب ترین و پرطرفدارترین سبک های آرایشی را که طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارند را به شما معرفی خواهیم کرد.

سبک آرایشی
رژ لب، نقشی اساسی در سبک‌های مختلف آرایشی برای مهمانی دارد.

آرایش طبیعی

این سبک آرایشی تقریبا در سال‌های اخیر و از سال 2016 در دنیا رواج یافته و بسیاری از خانم‌ها برای نشان دادن زیبایی طبیعی خود از این نوع سبک های آرایشی استفاده می‌کنند. در واقع خانم‌ها با انتخاب این سبک از آرایش، به زیبایی طبیعی خود اتکا کرده و جسارت زیادی به خرج می‌دهند. همچنین سبک آرایش طبیعی، با نام‌های آرایش نود (Nude) و آرایش ملایم نیز شناخته می‌شود.

این سبک آرایش ویژگی‌های طبیعی که در چهره زنان وجود را به تصویر می‌کشد. آرایش نود با پوشاندن لک‌ها و برخی از ایرادهای پوست آغاز شده و با آرایش ملایم در سطح پوست و تمرکز بر گونه و لب ها ادامه می‌یابد.

دقت کنید که در این سبک از آرایش، رنگ‌های گرم و پررنگ جایی نداشته و بیش‌تر رنگ‌های ملایم ازجمله رنگ‌های نود، هلویی، صورتی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سبک از آرایش با سایه‌های ملایم و خط چشم نازک در پشت پلک، به تکامل می‌رسد. از رنگ‌های همگون با پوست در این سبک ارایشی استفاده شده و بیش‌تر زنان در مناسبت‌های رسمی و کاری از آرایش طبیعی (نود) استفاده می‌کنند.

آرایش پاستیلی

یکی دیگر از سبک‌ های آرایشی پرطرفدار که طی سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی دست یافته، آرایش پاستیلی است. معمولا زنان بین 25 الی 30 سال از این آرایش استفاده می‌کنند. با این حال هیچ محدودیتی در آرایش و زیبایی وجود نداشته و شما می‌توانید در هر سنی از آرایش پاستیلی استفاده کنید.

color-makeup
رنگ‌های فانتزی، پایه‌ی آرایش پاستیلی هستند.

در آرایش پاستیلی از ترکیب رنگ‌های شاد و فانتزی استفاده می‌شود. عمده‌ی رنگ‌های مورد استفاده در آرایش پاستیلی شامل رنگ‌های صورتی، کرم، زرد لیمویی، آبی اقیانوسی، یاسی و تمامی رنگ‌های ملایم، شاد و فانتزی هستند که در چشم‌ها و گونه‌ها استفاده می‌شود.

آرایش شب 

اگر آماده رفتن به مهمانی (املای اشتباه: مهمونی) یا یک تولد در شب هستید و نمی‌دانید کدام یک از سبک‌های آرایشی بهتر است، آرایش شب مناسب شماست. سبک آرایش شب در مهمانی و مجالس مورد استفاده واقع شده و در آرایش روزمره کاربردی ندارد. رنگ‌های غلیظ و تیره در این روش مورد استفاده قرار گرفته و جذابیت خاصی ایجاد می‌کنند.

در این آرایش بهتر است از کرم پودری استفاده کنید که ماندگاری بیش‌تری داشته و در اثر عرق کردن یا گرمای محیط از بین نرفته، کیکی و چین‌دار نشود. برای چشم‌ها از سایه هایی با رنگ تیره مثل سیاه، قهوه‌ای، خاکستری تیره، قهوه‌ای مایل به قرمز و .. استفاده می‌شود.

زنی با آرایش شب
آرایش شب مناسب استفاده روزمره نبود و بهتر است از آن در مهمانی‌ها و مجالس استفاده کنید.

توجه داشته باشید که باید قبل از سایه حتما با خط چشم پشت پلک خود را بکشید. برای زدن رژ لب در این نوع سبک آرایشی از رژهای معمولی استفاده نکنید. بهتر است از یک رژلب با ماندگاری بالا استفاده کرده تا در هنگام مهمانی، ظاهر لب‌های شما خراب نشود.

آرایش مدیوم

پس از بررسی سه سبک از سبک های آرایشی، حالا نوبت آرایش مدیوم است. آرایش مدیوم غلظت کم‌تری نسبت به آرایش غلیظ داشته و به همین علت زنان زیادی طرفدار این سبک هستند. با این حال آرایش مدیوم مقداری سنگین‌تر از آرایش لایت بوده و تفاوت زیادی با این آرایش دارد. آرایش مدیوم برای مراسم عروسی، مهمانی‌های مختلف، محیط دانشگاه، جشن تولد، محیط اداری و … مناسب است.

آرایش هالیوودی

سبک آرایش هالیوودی طی سال‌های اخیر به طرفداران زیادی در کشور ما دست پیدا کرده و آرایشی خاص برای مراسم‌ها، مهمانی و عروسی‌ها است. سبک آرایش هالیوودی در واقع نوعی تکنیک برای اجرای سبک آرایش بازیگران و ستاره‌های دنیای هالیوود است.

اجرای گام به گام آرایش طبیعی

در ادامه به بررسی گام‌به‌گام آرایش نود می‌پردازیم.

پاکسازی پوست

برای اجرای مناسب آرایش طبیعی، بهتر است پوست صورت شما تمیز و مرطوب باشد. می‌توانید برای اینکار از یک کرم مرطوب‌کننده‌ی مناسب استفاده کنید.

زنی با آرایش نود
در آرایش طبیعی، رنگ‌های گرم و تیره جایگاهی ندارند.

کرم پودر

توجه داشته باشید که آرایش طبیعی نیازی به کرم پودر نداشته و تنها درصورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید با استفاده از این محصول روشنایی و درخشندگی پوست خود را افزایش دهید. درصورت تمایل با استفاده از کرم پودر، لک و سایر نقص‌های صورت خود را بپوشانید.

کانسیلر

کانسیلر جایگاه بزرگی در آرایش نود نداشته و تنها برای پوشاندن سیاهی زیر چشم از این محصول استفاده می‌شود. بدین صورت زیاد روی کانسیلر حساب نکنید. تنها در گودترین قسمت گوشه داخلی چشم از کانسیلر استفاده کرده و آن را اجرا کنید.

رژگونه

رژگونه‌های روشن جایی در آرایش نود ندارند. برای این کار به سراغ سایه‌هایی که مقداری خاکستری هستند رفته و آنها را با حرکات دایره‌ای روی گونه‌های خود اجرا کنید.

قلم ابرو

در آرایش طبیعی، همه‌چیز ساده و سبک بوده و نباید در اجرای موردی زیاده‌روی کنید. بدین منظور اگر ابروهای شما مقداری نقص داشته و نقاط خالی دارند، از یک قلم ابرو استفاده کنید.

رژ لب

در آرایش نود، رژ لب را روی انگشت خود بمالید. سپس آن را روی لب‌های خود حرکت داده تا مقداری رنگ بگیرند. اینکار باعث می‌شود آرایش شما طبیعی بماند.

خرید رژ لب دوماسی

رژ لب دوماسی تنوع رنگی بسیار بالایی داشته و با ویتامین‎‌های مختلف غنی شده است.

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

اجرای گام به گام آرایش پاستیلی

در ادامه به بررسی گام‌به‌گام یکی دیگر از پرطرفدارترین سبک‌ های آرایشی یعنی آرایش پاستیلی می‌پردازیم.

کرم پودر

همچون سایر آرایش‌ها، اجرای این آرایش نیز با کرم پودر شروع می‌شود. ابتدا کرم پودر مناسب خود را انتخاب کرده و اجرا کنید.

کانسیلر

پس از کرم پودر، از کانسیلر استفاده کرده تا تمامی جوش‌ها، لک و نقص‌های صورت خود را بپوشانید.

خرید کانسیلر بورژوا مدل Healthy Mix

کانسیلر بورژوا مدل Healthy Mix کیفیت بالایی داشته و بافت نرمی دارد.

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

خط چشم

در آرایش پاستیلی، باید از رنگ‌های شاد و فانتزی یعنی صورتی، کرم، زرد، آبی اقیانوسی و یاسی استفاده کنید. برای اجرای خط چشم، یکی از این رنگ‌ها را انتخاب کرده و پس از آن، با بهره‌گیری از یک سایه‌ی پاستیلی، پشت چشم خود را سایه بزنید. توجه داشته باشید که الزامی مبنی بر رنگی بودن سایه‌ی چشم وجود ندارد.

ریمل

ریمل، نقشی اساسی در آرایش پاستیلی ایفا می‌کند. از یک ریمل حجم‌دهنده استفاده کرده و مژه‌های خود را حالت دهید. همچنین توجه داشته باشید که مژه‌های شما به یکدیگر نچسبند.

رژ گونه

در این آرایش نیازی به استفاده از رژ گونه‌های رنگی نیست. می‌توانید از یک رژ گونه‌ی هلویی یا صورتی استفاده کنید.

رژ لب

برای استفاده از رژ لب در آرایش پاستیلی، بهتر است از رنگ‌های صورتی، نارنجی، یاسی و سایر رنگ‌های آرایش پاستیلی استفاده کنید. پس از رژ لب، از یک برق لب استفاده کرده تا سطح جذابیت لب‌های شما افزایش یافته و زیباتر شوند.

علاوه بر این موارد، ما در مطلب «آرایش پاستیلی به سبک مو تن رو» به بررسی کامل آرایش پاستیلی پرداختیم. می‌توانید با مطالعه‌ی این مطلب به اجرای این آرایش پرداخته و با آن آشنا شوید.

اجرای گام به گام آرایش شب

در ادامه به اجرای گام به گام آرایش شب پرداخته و به آموزش یکی دیگر از سبک های آرایشی می‌پردازیم.

کرم پودر

آرایش شب، با کرم پودر آغاز می‌شود. بدین صورت توصیه می‌کنیم که از کرم پودری که سطح پوشش بالایی دارد استفاده کنید. همچنین بهتر است پیش از کرم پودر، از پرایمر استفاده کرده تا کرم پودر شما کیکی نشود.

کانسیلر

با استفاده از یک کانسیلر مناسب، سیاهی زیر چشم و تمامی عیب و نقص‌های صورت خود را به‌طور کامل برطرف کنید.

کانتور

کانتور یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش شب بوده و بهتر است آنرا فراموش نکرده و به‌طور کامل اجرا کنید. برای کانتور مناسب، یک خط مورب روی گونه و چند نقطه از آن را روی پیشانی خود ایجاد کنید. سپس با استفاده از یک اسفنج آرایشی آنرا روی صورت خود محو کنید.

آرایش چشم

پس از کانتور، نوبت آرایش چشم است. با استفاده از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، طلایی، برنزی و کرم، سایه‌ی چشم خود را ایجاد کرده و پس از آن خط چشم خود را بکشید.

رژ لب

همانطور که می‌دانید، معمولا رنگ رژلب برای آرایش شب تیره‌تر از آرایش روز است. می‌توانید برای اینکار از رنگ‌های قرمز، آلبالویی، قهوه‌ای، زرشکی و جگری استفاده کنید.

زنی در حال اجرای رژ لب
برای آرایش شب، از رژ لب‌های تیره استفاده کنید.

اجرای گام به گام آرایش مدیوم

در ادامه به بررسی قدم‌به‌قدم آرایش مدیوم می‌پردازیم.

کرم پودر

برای اجرای آرایش مدیوم، اول از همه به سراغ زیرسازی بروید. برای اجرای مناسب زیرسازی می‌توانید از کرم پودر یا موس صورت استفاده کنید. هنگام انتخاب کرم پودر به رنگ پوست خود توجه کرده و زیر نور طبیعی قرار بگیرید. سپس کرم پودر را روی پوست سینه یا پشت دست تست کرده و درصورت شباهت، این کرم پودر مناسب شماست.

کانتور

دومین قدم برای اجرای آرایش مدیوم، بهره‌گیری از کانتور است. کانتور به صورت شما زاویه‌ داده که همین زاویه دادن جذابیت خاصی به صورت شما می‌بخشد. علاوه بر این، کانتور نواقص صورت شما را می‌پوشاند. برای اجرای مناسب کانتور، باید ابتدا از فرم چهره خود اطلاع پیدا کرده و سپس کانتور را به‌طور روی آن اجرا کنید.

زنی با آرایش مدیوم
می‌توانید در آرایش مدیوم از کانتور استفاده کرده و زاویه‌ی مناسبی برای صورت خود ایجاد کنید.

آرایش چشم

سومین قدم از آرایش مدیوم، آرایش چشم است. همانطور که از نام این سبک آرایشی پیداست، نباید در آرایش چشم‌ها زیاده‌روی کنید. می‌توانید از رنگ‌های قهوه‌ای، هلویی، صورتی و … برای سایه زدن استفاده کنید.

پس از سایه زدن، با توجه به فرم و حالت چشم‌های خود، خط چشمی جذاب بکشید. همچنین برای آرایش ابرو نیز با استفاده از یک مداد ابرو، نقص‌های ابروی خود را برطرف کرده و به‌ هیچ‌عنوان در استفاده از این محصول، زیاده‌روی نکنید.

اگر با لوازم آرایش چشم، آشنایی کافی ندارید، ما در مطلب «آرایش چشم قدم مهم شما در زیبایی» به معرفی کامل تمامی لوازم مورد نیاز برای افزایش جذابیت چشم‌های شما پرداختیم.

رژ گونه

یکی از مواردی که حضور آن در آرایش مدیوم الزامی نیست، رژ گونه است. با این حال اگر تمایل دارید که چهره‌ی شما طراوت بیش‌تری داشته باشد، می‌توانید از آن استفاده کنید. رنگ‌های هلویی، صورتی و مسی روشن مناسب شما هستند.

رژ لب

آخرین قدم در آرایش مدیوم، بهره‌گیری از جادوی رژ لب است. در سبک آرایش مدیوم می‌توانید از رژهای جامد و مات استفاده کنید. رنگ‌های هلویی، قهوه‌ای روشن، نود و … برای اینکار مناسب هستند.

اجرای گام به گام آرایش هالیوودی

در ادامه به بررسی گام‌به‌گام نحوه اجرای سبک آرایش هالیوودی می‌پردازیم.

کرم پودر

همچون سایر سبک‌ها، آرایش هالیوودی نیز با کرم پودر شروع می‌شود. بهتر است قبل از استفاده از کرم پودر، صورت خود را با یک پاک‌کننده تمیز کنید. همچنین اگر به‌دنبال شرکت در یک مهمانی طولانی هستید، از یک کرم پودر با ماندگاری بالا استفاده کنید.

خرید کرم پودر مات SPF15 مای سری بلک دایموند مناسب پوست چرب حجم 35 میل

کرم پودر مات SPF15 مای سری بلک دایموند مناسب پوست چرب، فاقد چربی بوده و از پوست در برابر آلودگی‌های محیطی و اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌کند.

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

کانسیلر

پس از کرم پودر، نوبت استفاده از کانسیلر است. پس از اینکه کانسیلر موردنظر خود را انتخاب کردید، چند نقطه از آن را زیر چشم، روی جوش و لک، کنار بینی، گوشه‌ی چشم، بین ابروها، روی تیغه‌ی بینی و روی چانه ایجاد کنید. سپس با استفاده از یک براش آرایشی، کانسیلر را به‌طور کامل روی این نقاط اجرا کنید.

کانتور

پس از کانسیلر، نوبت کانتور و ایجاد زاویه برای صورت است. در واقع کانتور یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش هالیوودی است. در ابتدا فرم صورت خود را شناسایی کرده و سپس آنرا اجرا کنید. به‌طور کلی کانتور باید مقداری بالاتر از خط گونه، نزدیک به خط مو، کنار تیغه‌ی بینی، کنار چشم و روی زاویه‌ی فک اجرا شود.

سایه و خط چشم

برای جذاب‌سازی چشم‌ها، از یک سایه چشم استفاده کنید. سایه‌ی مناسب خود را انتخاب کرده و آنرا روی چشم‌های خود ایجاد کنید. می‌توانید از رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و … برای اینکار استفاده کنید.

در ادامه‌ی آرایش چشم در آرایش هالیوودی، باید خط چشم گربه‌ای را روی چشم‌ها ایجاد کنید. این خط چشم، چشم‌ها را بزرگ‌تر نشان داده و جذابیت زیادی دارد. ابتدا با یک براش نازک و با کمک یک سایه چشم مشکی یا قهوه‌ای، یک خط چشم کشیده و سپس روی آنرا با خط چشم ماژیکی پر کنید.

ریمل

هیچ الزامی مبنی بر استفاده از مژه مصنوعی وجود نداشته ولی می‌توانید درصورت تمایل از آن استفاده کنید. با این حال در آرایش هالیوودی، باید از ریمل استفاده کنید. از یک ریمل حجم‌دهنده استفاده کرده و در اولین قدم، آنرا در جهت چپ و راست روی مژه‌های خود بکشید.

علاوه بر ریمل، ما در مطلب «ترفند‌های میکاپ و آرایش صورت برای زیبایی بیشتر» به بررسی دیگر ترفندهای آرایش صورت پرداختیم. با مطالعه‌ی این ترفندهای کاربردی، آرایش جذاب‌تری خواهید داشت.

رژ لب

ابتدا با کمک خط لب، فرم مناسبی برای لب‌های خود ایجاد کنید. سپس از رژ لب استفاده کنید. می‌توانید برای اینکار از رژ لب رنگ نود، قرمز کلاسیک، زرشکی و قهوه‌ای استفاده کنید.

هایلایتر

آخرین قدم از اجرای این سبک از سبک های آرایشی، استفاده از هایلایتر است. در واقع اجرای آرایش هالیوودی بدون هایلایتر، امری غیرممکن است. یک براش نازک برداشته و روی نوک بینی، استخوان ابرو و استخوان گونه را هایلایتر بزنید. استفاده از هایلایتر به افزایش درخشندگی آرایش شما کمک کرده و توجه داشته باشید که نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کنید.

همچنین پس از هایلایتر، از اسپری یا پودر تثبیت‌کننده آرایش (فیکساتور) استفاده کنید. با استفاده از این محصولات، ماندگاری آرایش شما افزایش یافته و با گذشت چند ساعت خراب نمی‌شود.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مطلب به بررسی 5 سبک از سبک های آرایشی و آموزش اجرای آنها پرداختیم. شما می‌توانید با اجرای یکی از این سبک‌ها، در آرایش خود تنوع به خرج داده و میزان جذابیت خود را افزایش دهید.

زنی در مهمانی
انتخاب سبک آرایشی مناسب برای مهمانی به سلیقه‌ی شما بستگی داشته و الزامی مبنی بر اجرای یک سبک خاص وجود ندارد

از شما عزیزان بابت به اشتراک‌گذاری مطالب تشکر می‌کنیم. لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما و سایر کاربران مو تن رو به اشتراک بگذارید.

ممنون از اینکه تا پایان مطلب «سبک های آرایشی» همراه ما بودید.

سوالات متداول

کدام سبک‌های آرایشی مناسب مهمانی هستند؟

انتخاب سبک آرایشی بستگی به سلیقه‌ی شما داشته ولی می‌توانید از سبک‌های آرایش پاستیلی، شب، نود، هالیوودی و مدیوم برای مهمانی استفاده کنید.

چه رنگ‌هایی در آرایش پاستیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

رنگ‌های شاد و فانتزی یعنی صورتی، کرم، زرد، آبی اقیانوسی و یاسی در اجرای آرایش پاستیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از چه رنگ‌هایی در آرایش نود استفاده می‌شود؟

از رنگ‌های ملایم همچون گلبهی، صورتی ملایم، هلویی و … در آرایش نود استفاده می‌شود.

از چه رنگ‌هایی در آرایش شب استفاده می‌شود؟

در آرایش شب، بیش‌تر از رنگ‌های تیره همچون مشکی، آبی تیره و قهوه‌ای استفاده می‌شود.