زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

8 طرح برای ناخن های کوتاه | جذاب و خاص

تیم تحریریه مو تن رو
378
6 دقیقه
8 طرح برای ناخن های کوتاه | جذاب و خاص

ناخن‌های زیبا افزون بر آن‌که جلوه‌ای زیباتر از ما به دیگران نشان می‌دهند، باعث می‌شوند خودمان هم حسی مثبت نسبت به دست‌های‌مان داشته باشیم. اما باور رایجی وجود دارد و آن این‌که برای طراحی ناخن، برای زیباترکردن ناخن، برای جذاب‌تر کردن ناخن، باید حتماً ناخن‌هایی بلند داشته باشیم. این یعنی آن‌ها که به هر دلیلی به ناخن بلند علاقه ندارند نمی‌توانند ناخن‌هایی جذاب داشته باشند. خوشبختانه این باور رایج چندان درست نیست. می‌توان هم ناخن‌هایی کوتاه داشت و هم از زیبایی‌شان لذت برد و ما دقیقاً در این نوشتار می‌خواهیم همین را نشان دهیم. در ادامه برای‌تان 8 طرح ناخن کوتاه معرفی می‌کنیم. این طرح‌ها ساده و درعین‌حال زیبا هستند. علت این‌که ساده اند و چندان پیچیدگی ندارند این است که سعی کرده‌ایم طرح‌هایی را انتخاب کنیم که همه بتوانند آن‌ها را در خانه و بدون مهارت خاصی اجرا کنند. با 8 طرح برای ناخن های کوتاه همراه باشید.

8 طرح برای ناخن های کوتاه

1- گل‌دارِ مینیمال

طرح گل‌دارِ مینیمال روی ناخن
طرح گل‌دارِ مینیمال

فارغ از آن‌که اندازه‌ی ناخن چقدر است، الگوهای گل‌دار همواره الگوهایی جذاب و مطمئن هستند. نخستین طرح و ایده‌ی ما استفاده از گل‌های جذاب روی ناخن‌های براق است. ابتدا از لاک شفاف یا یک برق ناخن برای برق‌انداختن روی ناخن‌ها استفاده کنید و پس از آن روی 4 انگشت‌تان، طرح‌هایی از گل بکشید. برای آن‌که حالت مینیمال ناخن‌ها را حفظ کنید، بهتر است از رنگ‌هایی همچون سفید و زرد روشن استفاده کنید. این طراحی ناخن، باوجودی‌که مینیمال است، جذابیت بالایی دارد.

2- پالت تک‌رنگ

طرح برای ناخن های کوتاه
طرح پالت تک‌رنگ

پالت تک‌رنگ یک طرح دیگر برای ناخن‌های کوتاه است و این به‌ویژه برای ناخن‌هایی که بسیار کوتاه هستند گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید. اگر ناخن‌هایی بسیار کوتاه دارید احتمالاً می‌دانید که اجرا کردن طرح روی آن‌ها مقداری دشوار است، اما همین پالت تک‌رنگ بسیار به کارتان می‌آید.

به‌سادگی ناخن‌های‌تان را با یک لاک صورتی ملایم رنگ کنید و پس از آن چند عنصر هندسی یا چرخشی مشکی‌رنگ به ناخن‌ها اضافه کنید. همانطور که در تصویر می‌بینید ترکیب صورتی و مشکی بسیار زیبا از کار درمی‌آید. در ضمن، برای اجرای عناصر و الگوهای هندسی و چرخشی می‌توانید به‌خوبی روی خلاقیت خودتان حساب کنید.

3- ابریِ جذاب

طرح ابری برای ناخن های کوتاه
طرح ابری جذاب

اگر به‌دنبال ایده‌های شاد هستید، این طرح سوم برای شماست. کافی‌ست یک لاک خوش‌رنگِ شفاف و روشن را استفاده کنید و پس از آن تکه‌های ابرِ سفید و کوچک را روی ناخن اجرا کنید. بهترین قسمت این ایده این است که از هر رنگی می‌توانید برای زمینه استفاده کنید، اما بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

4- مانیکور فرانسوی طلایی

طرح برای ناخن های کوتاه
طرح مانیکور فرانسوی

چهارمین طرح برای ناخن های کوتاه طرح مانیکور فرانسوی طلایی است. مانیکور فرانسوی به‌خوبی به ناخن‌های کوتاه کمک می‌کند که بدون مشکل و به‌صورت جذاب جلوه کنند. ترکیب مانیکور فرانسوی با رنگ طلایی همچنین باعث کشیده به نظر رسیدن ناخن‌ها می‌شود. طلا همچنین به ظاهر ناخن‌ها حس شادی و طراوت می‌دهد، هر چند اگر از سایه‌ی طلایی خوش‌تان نمی‌آید می‌توانید طرح نقره‌ای را امتحان کنید.

5- شب پُرستاره

طرح برای ناخن های کوتاه
طرح شبِ پرستاره

این شب پرستاره از ساده‌ترین طرح‌ها برای ناخن‌های کوتاه است، اما واقعاً زیباست. به‌نوعی می‌توانید زیبایی آسمان و انرژی آن را با ناخن‌های‌تان ادغام کنید. با استفاده از یک سایه‌ی عمیق از آبی یا مشکی شروع کنید و پس از آن ستاره‌هایی کوچک را در مرکز هر ناخن نقاشی کنید. البته که نقاشی‌کردن ستاره‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، بنابراین اگر چندان مهارت نقاشی ندارید از برچسب‌های ستاره‌ای ناخن استفاده کنید.

در ضمن این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام ناخن‌ها ستاره‌ای‌ باشند و کدام ناخن‌ها مشکیِ ساده. می‌توانید همه‌ی ناخن‌ها را ستاره‌ای کنید و درعین‌حال می‌توانید فقط 4 تا از ناخن‌ها را ستاره‌ای کنید.

6- نقطه‌های جذاب

طرح نقطه‌ای برای ناخن کوتاه
طرح نقطه‌ای

ساده‌ترین طرح برای ناخن های کوتاه طرح نقطه‌ای است. برای اجرای این طرح روی ناخن‌های‌تان نیازی نیست که زمان زیادی صرف کنید، اما درعین‌حال می‌توانید پس از اجرا از زیبایی ناخن‌ها لذت ببرید. مزیت دیگر این طرح این است که می‌توانید رنگ‌های مختلف را امتحان کنید و مجبور نیستید که از یک یا دو رنگ مشخص استفاده کنید.

ابتدا رنگ زمینه را روی کل ناخن بزنید. سعی کنید رنگی انتخاب کنید که تیره‌رنگ باشد که بعد از آن بتوانید نقطه‌ها را با رنگ‌های روشن بزنید. فراموش نکنید که ابتدا ناخن‌ها را با یک لاک شفاف بپوشانید. در ضمن، تعداد نقطه‌ها را هم خود شما می‌توانید تعیین کنید. هم می‌توانید نقاط زیاد به کار ببرید و فاصله‌ی نقطه‌ها را کم کنید، هم می‌توانید نقاط کم استفاده کنید تا فاصله‌ی نقطه‌ها از هم زیاد باشد. حتی اندازه‌ی نقطه‌ها را هم خود شما تعیین می‌کنید.

7- طرح چکرز

طرح برای ناخن های کوتاه
طرح چکرز

چقدر با بازی چکرز آشنایی دارید؟ اگر به این بازی علاقه دارید قطعاً این طرح هفتم را دوست خواهید داشت. طرح هفتم از بازی چکرز الگوبرداری شده و طرحی بسیار زیبا برای ناخن‌های کوتاه است.

برای اجرای این طرح، ابتدا کل ناخن را با یک رنگ بپوشانید. پس از آن یک قلم‌موی نازک بردارید و خط‌هایی را مانند تصویر و با رنگِ متضاد نسبت به رنگِ زمینه‌ی ناخن روی ناخن بکشید. این طرح هم خیلی ساده است و نیاز به هیچ هنر نقاشی و خطاطی ندارد.

8- ناخن‌های کهکشانی

طرح برای ناخن های کوتاه
طرح کهکشانی

هشتمین و آخرین طرح برای ناخن های کوتاه طرح کهکشانی یا کیهانی است. این طرح عمق و ژرفایی فوق‌العاده به ناخن‌ها می‌دهد و شاید حرفه‌ای‌ترین طرح از میان طرح‌هایی باشد که به شما معرفی کردیم. البته اجرای آن خیلی کار سختی نیست. برای آن‌که غنای عمیقِ کهکشانی را روی ناخن‌ها اجرا کنید، باید به کنتراست دقت زیادی داشته باشید. برای این کار سعی کنید یا از پولک استفاده کنید یا به سراغ رنگ متالیک بروید.

سخن پایانی

8 تا از طرح‌های جذاب برای ناخن‌های کوتاه را با هم مرور کردیم. دیدید که تقریباً تمامی این طرح‌ها برای هر نوع ناخن – حتی ناخن‌های بسیار کوتاه – قابل اجرا هستند. نکته‌ی دیگر آن‌که سعی ما این بود که طرح‌هایی ساده انتخاب و معرفی کنیم تا برای اجرای آن‌ها کار سختی در پیش نداشته باشید.

در آخر از شما دعوت می‌کنم درصورتی‌که علاوه بر این طرح‌ها، طرح‌های مناسبی برای اجرا روی ناخن کوتاه سراغ دارید، پیشنهاد‌های‌تان را با ما و کاربران در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا می‌توان ناخن‌های کوتاه را زیبا کرد؟

بله ما در این نوشتار نشان می‌دهیم که کوتاهیِ ناخن به‌هیچ‌وجه محدودیتی در زیباکردن ناخن ایجاد نمی‌کند.

آیا طرح‌های ناخن را می‌توان در خانه اجرا کرد؟

بله طرح‌هایی که ما معرفی می‌کنیم، هیچ دشواری‌ای در پی ندارند و خیلی راحت و با کمترین ابزار می‌توانید آن‌ها را در خانه اجرا کنید.

آیا می‌توان از هر رنگی استفاده کرد؟

طرح‌ها به‌شکلی هستند که اکثر آن‌ها را می‌توانید با رنگ‌های مختلف امتحان کنید.