زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

نقاط ممنوعه عطر زدن؛ 8 نقطه از بدن که هرگز نباید عطر بزنید

wordcamp
9,583
9 دقیقه
نقاط ممنوعه عطر زدن؛ 8 نقطه از بدن که هرگز نباید عطر بزنید

مچ دست‌ها، پشت گوش و گردن نقاطی است که به طور معمول برای عطر زدن استفاده می‌شود. این نقاط به دلیل داشتن نبض، باعث پخش شدن اسانس عطر خواهند شد. برخی افراد علاوه بر استفاده از عطر در این نواحی، شروع به زدن عطر در همه نقاط بدن می کنند. این عطر زدن اشتباه، گاهی موجب ایجاد حساسیت‌های خفیف تا حتی شدید در افراد می‌شود. در واقع اغلب افراد تصور می‌کنند استفاده از عطر بیشتر و اسپری‌کردن آن بر تمام بخش‌های بدن، باعث ماندگاری عطرها می‌شود. ناگفته پیدا است این موضوع کاملا اشتباه بوده و برای جلوگیری از این اشتباه، باید نقاط ممنوعه عطر زدن را بشناسید و هرگز به آن‌ها عطر نزنید. در ادامه، نقاط ممنوعه عطر زدن و دلیل ممنوعیت هر کدام از آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

عطر زدن دختر جوان بر روی لباس ها و یکی از نقاط ممنوعه عطر زدن
عطر زدن دختر جوان روی لباس ها و یکی از نقاط ممنوعه عطر زدن

1- لباس: حبس بو در میان تار و پود لباس

اشتباهی که بسیاری انجام می دهند پاشیدن عطر روی لباس است. این موضوع موجب به جا ماندن عطر روی لباس و لک شدن می شود. این کار از پخش شدن عطر به طور مناسب هم جلوگیری می کند. در اغلب موارد، اسپری‌ کردن عطر روی لباس، میزان پخش و ماندگاری بو را کاهش خواهد داد. به همین خاطر، این روش قدیمی را فراموش کنید. از این پس، ادکلن‌های ارزش‌مند خود را روی لباس‌های‌تان اسپری نکنید و عطر زدن به سایر نواحی هم‌چون مچ‌ها، پشت لاله گوش و روی نبض‌ها را امتحان کنید.

2- موها: شکنندگی و خشکی موها

موها یکی از نقاطی هستند که عطر را به‌خوبی پخش می‌کنند. دلیل این موضوع این است که رشته های مو، اسانس عطر را به‌خوبی منتشر می‌کنند. اما سوال مهم این است که آیا عطر برای مو ضرر دارد؟

باید بدانید الکل موجود در عطر، باعث خشک‌شدن موها و آسیب به آن‌ها می‌شود. به همین خاطر، عطر زدن به مو کاملا اشتباه است. برای داشتن موهایی خوش‌بو، بهتر است از ماسک‌های مو و از آن بهتر، عطرهای اختصاصی مو استفاده کنید. بدین شکل، علاوه بر بوی خوش و ملایم ادکلن خود، موهای شما نیز عطر و رایحه خوبی را پخش خواهند کرد. در مطلب عطرهای مو، این موضوع را به‌صورت کامل و دقیق بررسی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید.

3- صورت: سوزش، خارش و حساسیت

صورت یکی از نقاط ممنوعه عطر زدن
بوییدن ادکلن و عطر زدن به صورت توسط دختر جوان

احتمالا یکی از واضح‌ترین مناطق ممنوعه برای استفاده از عطر، چشم‌ها و صورت است. ادکلن زدن به دهان یا اطراف آن، چشم‌ها و اطراف آن و البته کمی پایین‌تر از بینی، همه روش‌های اشتباه عطر زدن هستند. استفاده از ادکلن‌های بر پایه الکل در این نواحی، احتمال ابتلا به انواع مسمومیت را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن، عطر زدن به اطراف چشم‌ها، باعث خارش، سوزش، قرمزی و تورم خواهد شد.

بنابراین هیچ‌گاه ادکلن را روی نواحی مختلف صورت خود، اسپری نکنید. ممکن است پخش بوی خوب در هنگام روبوسی و یا صحبت‌کردن با اطرافیان، شما را به انجام این کار وسوسه کند. با وجود این باید به شما بگوییم، ادکلن زدن اصولی و طبق قواعد، پخش بوی مناسب در هر حالتی را به شما خواهد داد.

4- اطراف گردن: از نقاط ممنوعه عطر زدن برای پوست های نازک و حساس

عطر زدن روی گردن برای افزایش ماندگاری رایحه
عطر زدن روی گردن برای افزایش ماندگاری رایحه

گردن جای بسیار خوبی برای زدن عطر است. این بخش به دلیل عبور رگ‌های اصلی و وجود نبض، بهترین و ماندگارترین حالت ادکلن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

عطر زدن روی نبض، یکی از بهترین انتخاب‌ها است. شاید شما نیز با این سوال مواجه شده باشید که چرا عطر را روی نبض می‌زنند و دلیل ماندگاری عطر در این مناطق چیست؟ در پاسخ باید به شما بگوییم عبور جریان خون در رگ‌ها و شدت آن در نبض‌ها، باعث گرمای بیشتر این نواحی در بدن می‌شود. به همین خاطر، ادکلن در این نواحی به‌دلیل گرمای بیشتر، کم‌کم تبخیر شده و پخش بوی بسیار بیشتری خواهد داشت. قرارگرفتن سلول‌های این بخش در معرض این گرما، باعث نفوذ بهتر مواد عطر شده و ماندگاری نیز به همین دلیل افزایش پیدا می‌کند.

البته عطر زدن روی گردن، برای همه مردم مناسب نیست. معمولا عطرها و ادکلن‌ها از ترکیبات مختلفی ساخته می‌شوند. این ترکیبات در برخی مواقع و برای برخی از افراد، حساسیت‌زا خواهند بود. بنابراین اگر دارای پوست حساس و نازک هستید، از عطر زدن بر گردن و اطراف آن خودداری کنید.

هرچند در برخی پوست‌های حساس، ممکن است حساسیت به عطر در هر بخشی از بدن رخ دهد. نشانه‌های حساسیت به عطر، شامل سوزش، قرمز شدن، خارش، تورم و برخی مواقع التهاب و جوش‌زدن است. در مطلب حساسیت به عطر، این موارد را به‌صورت کامل بررسی کردیم. بی‌شک بروز علائم حساسیت دقایقی پیش از ترک خانه به سمت یک قرار ملاقات مهم و یا مهمانی بزرگ، اتفاق چندان خوشایندی نیست. پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه این مطلب، نشانه‌های حساسیت به عطر را فرا گرفته و آن‌ها را به خاطر بسپارید.

5- زیر بغل: افزایش احتمال حساسیت

عطر زدن به زیر بغل و یکی از نقاط ممنوعه عطر زدن
عطر زدن مرد جوان به زیر بغل و یکی از نقاط ممنوعه عطر زدن

یکی از رایج‌ترین نقاط برای استفاده از اسپری‌های خوش‌بو کننده بدن، زیر بغل است. با وجود این، استفاده از عطر و ادکلن در این ناحیه کاملا اشتباه است. این بخش از بدن به دلیل ساختار خاص و حساس، مکان مناسبی برای عطر زدن نیست. بهترین محصولات مورد استفاده برای این بخش از بدن، انواع اسپری‌های اختصاصی، مام یا بادی‌اسپلش است.

عطر زدن به زیر بغل، ممکن است باعث ایجاد سوزش و خارش شود. تورم و قرمزی این بخش از بدن، دیگر نشانه‌های خطرناکی است که پس از عطر زدن ممکن است شاهد آن باشید.

ادو پرفیوم مردانه شنل مدل Bleu De حجم 100 میل

ادکلن خنک با پخش بو و ماندگاری عالی، همراه با ترکیبات چوب، گیاهان معطر و مرکبات

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ادو پرفیوم مردانه شنل، روی تصویر کلیک کنید.

6- درون حفره ناف: احتمال عفونت

اطراف ناف، یکی دیگر از بخش‌های مهم بدن برای استفاده از عطر و ادکلن است. با وجود این باید به شما بگوییم که عطر زدن درون حفره ناف، یکی از اقدامات خطرناک و اشتباه است.

حفره ناف -مخصوصا در مردان پر مو- مستعد عفونت است. موهای بدن، گرمای هوا و آلودگی محیط اطراف آن، ممکن است باعث ایجاد بوی بد در این بخش شود. به همین خاطر ممکن است برخی از افراد تصور کنند عطر زدن به این بخش، روش مناسبی برای کاهش بوی آن است. باید بدانید که این روش بسیار اشتباه بوده و احتمال تشدید عفونت را در پی دارد. پیشنهاد ما این است که موهای بدن خود را به‌صورت منظم کوتاه کرده و یا کاملا شیو کنید. حفره ناف را در هر بار حمام کردن، کاملا تمیز کرده و بدین شکل، از ایجاد بوی بد در آن بخش از بدن جلوگیری کنید.

عطر زدن به مچ دست و بوئیدن آن
عطر زدن به مچ دست و بوئیدن آن

7- دست: احتمال افزایش حساسیت یا مسمومیت

عطر زدن به مچ دست و روی نبض، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش ماندگاری و پخش بوی عطر است. البته این موضوع تنها به مچ دست محدود شده و عطر زدن به دست‌ها، یکی از نبایدهای مهم در زمان عطر زدن است. عطرها می‌توانند به پوست انگشتان و یا کف دست، آسیب رسانده و باعث خشکی و اگزمای آن‌ها شوند. از سوی دیگر، ممکن است در اثر برخورد دست به دهان، چشم و یا خوراکی‌ها، مقداری از عطر به بدن شما وارد شود. بدین شکل، سوزش چشم، تلخی دهان و یا در موارد خیلی حساس‌تر، مسمومیت رخ می‌دهد.

تستر ادو تویلت مردانه بولگاری مدل Aqva Pour Homme حجم 100 میل

ادکلن تلخ و خنک، مناسب تابستان همراه با نت‌های برگ درخت نارنج و پرتقال

برای بررسی مشخصات عطر مردانه بولگاری و خرید آن، روی تصویر کلیک کنید.

8- ناحیه تناسلی: افزایش احتمال عفونت

بخش ناحیه تناسلی، یکی دیگر از نقط ممنوعه برای عطر زدن است. این مناطق به دلیل ساختار متفاوت خود، در معرض انواع بیماری‌های پوستی هستند. هر چند ممکن است برای از بین بردن بوی بد در این نواحی، تصمیم بگیرید کمی عطر یا اسپری بدن به آن‌ها اسپری کنید. باید در این‌جا به شما تاکید کنیم که تحت هیچ شرایطی، این کار را انجام ندهید.

حساسیت، خشکی و البته ابتلا به انواع عفونت، تنها بخشی از احتمالات انجام این کار است. در عوض، بهتر است بهداشت این ناحیه را از طریق شیوکردن و یا استفاده از شوینده‌های اختصاصی و ژل بهداشتی، افزایش دهید. بدین شکل، بوی بد این ناحیه از بین رفته و نیازی به استفاده از عطر و ادکلن نخواهید داشت.

تستر ادو پرفیوم زنانه لالیک مدل Amethyst حجم 100 میل

تسترهای برندهای مشهور، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید یک ادکلن ماندگار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید تستر ادو پرفیوم زنانه لالیک مدل آمیتیس، روی تصویر کلیک کنید.

جمع‌بندی نهایی نقاط ممنوعه عطر زدن

اسپری کردن عطر در هوا
اسپری کردن عطر در هوا

در نگاه اول، عطر و ادکلن‌زدن کار بسیار راحتی به نظر می‌رسد. هرچند احتمالا شما هم متوجه شده باشید که برخی مواقع بوی ادکلن شما سریع‌تر از بین رفته و یا پخش بوی مناسب را ندارد. علاوه بر این، همیشه احتمال وقوع حساسیت در زمان استفاده نامناسب از عطر و ادکلن وجود دارد. به همین خاطر، در این نوشتار نقاط ممنوعه عطر زدن را با هم مرور کرده و دلیل این ممنوعیت را نیز به‌اختصار بیان کردیم. شما عطر و ادکلن خود را در کدام بخش‌های بدن استفاده می‌کنید؟ روش‌های اختصاصی خود را با ما و خوانندگان‌مان در میان بگذارید.

سوالات متداول

1- نقاط ممنوعه عطر زدن کدام نواحی هستند؟

لباس، موها، صورت، اطراف گردن برای افراد دارای پوست حساس، حفره ناف، زیر بغل و ناحیه تناسلی، همه بخش‌های ممنوعه برای عطر زدن هستند.

2- چرا عطر را روی نبض می‌زنند؟

جریان دائم خون در رگ‌ها، باعث ایجاد حرارت بیشتر در نقاط مختلف بدن و روی نبض‌ها می‌شود. به همین خاطر، عطر زدن روی نبض باعث انتشار هر چه بیشتر ادکلن شده و ماندگاری عطر را نیز افزایش می‌دهد.

3- آیا عطر برای مو ضرر دارد؟

موها یکی از نقاط ممنوعه برای عطر زدن هستند. الکل موجود در ادکلن، باعث خشکی و شکنندگی موها خواهد شد. بنابراین باید بگوییم عطر زدن به مو یک روش کاملا اشتباه است که در دراز مدت، آسیب‌های زیادی را به دنبال دارد.