زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

پدیکور در خانه؛ چگونه پاهای زیبایی داشته باشیم؟

1
wordcamp
9,988
8 دقیقه
پدیکور در خانه؛ چگونه پاهای زیبایی داشته باشیم؟

آراستگی ظاهری امری است که همه به دنبال آن هستند. رسیدگی به پوست صورت و بدن، رسیدگی به موها و رسیدگی به بهداشت دهان و دندان کارهایی هستند که اکثر افراد آن را انجام می‌دهند. اما یک عضو از بدن ما همیشه مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و کمتر کسی به آن رسیدگی می‌کند. پا و ناخن آن هم مثل سایر قسمت‌های بدن نیاز به مراقبت دارند. این پاها هستند که همه جا ما را با خود می‌برند و وزن ما را تحمل می‌کنند. پس باید به آنها هم توجه کنید و از آنها مراقبت کنید. به مجموعه کارهایی که برای مراقبت و زیبایی پا و ناخن آن انجام می‌شود، «پدیکور» می‌گویند. در ادامه این مطلب به مراحل پدیکور در خانه می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با پدیکور، خواندن مقاله زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

پدیکور چیست؟

قبل از شروع آموزش پدیکور در خانه بهتر است با معنی پدیکور آشنا شوید. پدیکور یک درمان جامع و کامل برای پوست پا و اطراف ناخن آن است که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. پدیکور یک روش درمانی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست پا است و به زیبایی بیشتر ناخن و پا کمک می‌کند. رفتن به سالن‌های آرایشی برای انجام پدیکور ممکن است هزینه‌های زیادی داشته باشد. از طرفی معمولا سالن‌های زیبایی شلوغ هستند و وقت زیادی از شما می‌گیرند. اما این‌ها دلایل خوبی نیستند که از آراستگی ناخن‌هایتان منصرف شوید. در ادامه مراحل پدیکور در خانه را با هم مرور خواهیم کرد.

وسایل مورد‌ نیاز برای پدیکور در منزل

  • تشت یا لگن
  • کوکتل پدیکور
  • حوله
  • سوهان کف پا
  • ست مانیکور و پدیکور (سوهان ناخن، ناخن‌گیر و…)
  • کرم یا لوسیون بدن
  • لاک پاک‌کن
  • لاک ناخن

مراحل انجام پدیکور در خانه

بعد از حاضر کردن وسایل، نوبت به انجام کار می‌رسد. مراحل زیر را دنبال کنید:

پاک کردن لاک قدیمی

قبل از شروع پدیکور ناخن در خانه، اگر از قبل روی ناخن‌هایتان لاک دارید، آنها را با استفاده از یک لاک پاک‌کن و پنبه یا پد پنبه‌ای پاک کنید تا صدف ناخن شما کاملا تمیز شود.کافیست مقداری از لاک پاک‌کن را روی پنبه با پد بریزید و روی ناخن بکشید تا مواد آن لاک را در خود حل کند. توصیه ما به شما استفاده از لاک پاک‌کن‌های فاقد استون هستند. این محصولات آسیب‌های ناشی از استون را ندارند و برای پوست و ناخن شما مناسب‌تر هستند. اگر ناخن‌هایتان به خاطر لاک زدن زرد شده بود، از روغن کوتیکول که مخصوص مانیکور و پدیکور است استفاده کنید. سپس پاهای خود را بشویید تا آلودگی‌های آن از بین برود و برای یک پدیکور آرامش‌بخش آماده شوید.

خرید پد لاک پاک کن دافی

پاک کردن لاک با پدهای آغشته به لاک پاک‌کن راحت‌تر از مدل‌هایی است که باید جداگانه برای آنها پد بخرید. پد لاک پاک‌کن دافی، گزینه مناسب برای راحتی شماست.

برای خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

آبرسانی و تغذیه اولیه پا

در مرحله اول، برای انجام پدیکور خانگی تشت را با آب گرم پر کنید. پاهای خود را درون تشت بگذارید و یک کوکتل پدیکور در آب بیندازید. کوکتل‌ها محصولات مراقبتی هستند که به محض برخوردشان با آب شروع به غل زدن می‌کنند و دانه‌های آنها از هم باز می‌شوند. کوکتل باعث سم‌زدایی از پا می‌شود و خستگی و استرس پا را رفع می‌کند. استفاده از کوکتل حس خوبی به شما می‌دهد و پوست شما را آبرسانی می‌کند. علاوه بر آن تغذیه بسیار مناسبی برای پا و ناخن شما خواهد بود. پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پاهای خود را از تشت دربیاورید و با یک حوله تمیز به آرامی خشک کنید.

خرید کوکتل پدیکور ژبن

کوکتل‌های زیبای ژبن با موادی که دارند، پاهای شما را تغذیه و آبرسانی خواهند کرد.

برای خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

از بین بردن پوست های مرده

حالا که پاهایتان بعد از گذشت ۲۰ دقیقه کاملا مرطوب شد، سراغ مرحله بعد آموزش پدیکور ناخن پا می‌رویم. در این مرحله با نرم شدن پوست به راحتی می‌توانید از شر لایه مرده پوست و اضافات کنار ناخن‌هایتان راحت شوید. معمولا کف پا و به خصوص پاشنه پا دچار خشکی می‌شود. این خشکی به مرور باعث سفت شدن بافت آن قسمت شده و در نهایت ممکن است تبدیل به پینه شود. به کمک یک سوهان پا و یا یک سنگ پا این مرحله از پدیکور در خانه را باید انجام دهید تا تمام پوست‌های مرده کف پا را از بین ببرید. تا جایی این کار را ادامه دهید که مطمئن شوید دیگر پوست مرده‌ای روی سطح کف پا باقی نمانده و پوست پای شما مثل روز اول صاف شده است. حواستان باشد که با فشار زیادی این کار را انجام ندهید؛ چون ممکن است پوست شما دچار آسیب و سوزش شود.

پدیکور در خانه؛ سوهان کشی کف پا
مرحله سوهان کشی کف پا

در ادامه پدیکور در منزل، نوبت به کناره‌های ناخن و تمیز کردن پوست‌های مرده آن ناحیه می‌رسد. رطوبتی که در مرحله اول برای پا ایجاد کردید، پوست‌های مرده را هم نرم می‌کند و شما به راحتی می‌توانید آنها را به کمک ابزارهایی که در ست‌های مانیکور و پدیکور وجود دارند از بین ببرید. اول با استفاده از «پوشر کوتیکول» کوتیکول یا همان پوست مرده اطراف ناخن را به بیرون هل بدهید تا مشخص شود چه مقدار از پوست دارای بافت مرده هست؛ سپس با قیچی مخصوص مانیکور و پدیکور، پوست اضافه را قیچی کنید. این کار باعث می‌شود تا پوست‌های اطراف ناخن صاف و یکدست شوند و در نهایت ناخن زیباتری خواهید داشت.

درست کردن ناخن ها

حالا نوبت به زیبا کردن ناخن‌ها رسیده است. در این مرحله از آموزش پدیکور ناخن پا باید از سوهان ناخن کمک بگیرید. ناخن‌هایتان را به کمک سوهان به شکل گرد یا صاف، طبق سلیقه خود، درست کنید تا ناخن‌هایتان مرتب و یک شکل شوند. حواستان باشد جایی از ناخن‌ها تیز نمانند. یکی از خوبی‌های پدیکور در منزل، تسلط خودتان در انجام کار است. شما هر چقدر که دوست داشته باشید برای انجام کارتان وقت می‌گذارید. بعد از سوهان کشی، سطح ناخن هم احتیاج به صاف شدن دارد. این کار را با وسیله‌ای به نام «بافر» باید انجام دهید. این وسیله شبیه به سوهان است؛ ولی برای سطح ناخن استفاده می‌شود تا آن را صاف و صیقلی بکند.

خرید ست مانیکور و پدیکور چرمی

برای انجام یک مانیکور و پدیکور درست، حتما به ست مخصوص این کار احتیاج خواهید داشت.

برای خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

کرم یا لوسیون زدن

در این مرحله از پدیکور پا در خانه برای اینکه به ماندگاری کارهایی که تا الان انجام دادید کمک کنید، با یک کرم پا و یا لوسیون بدن، پاهایتان را به خوبی ماساژ دهید. حتی می‌توانید از مواد طبیعی مثل ژل آلوئه ورا کمک بگیرید تا پاهای نرم‌تری داشته باشید. برگ آن را از وسط باز کنید و ژل داخل آن را به طور مستقیم روی پوست ماساژ دهید. ساق‌ پایتان را فراموش نکنید. بیشتر مواردی که تا به اینجا با آن آشنا شدید، به جز سوهان کشی کف پا، در مراقبت از دست و ناخن آن هم کاربرد دارد. به مراقبت از دست «مانیکور» گفته می‌شود. برای مطالعه بیشتر در مورد مانیکور، خواندن مقاله زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

لاک زدن

حالا که تمام مراحل پدیکور در منزل را انجام دادید، برای زیبایی بیشتر به پاهایتان رنگ بدهید. لاک‌ها تنوع رنگی بسیار زیادی دارند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود در هر موقعیتی یکی از این رنگ‌ها را استفاده کنید. برای دقت بیشتر در لاک زدن از جدا کننده انگشت کمک بگیرید. این وسیله با فاصله‌ای که بین انگشت‌های شما ایجاد می‌کند، مانع از مالیده شدن لاک یک انگشت به انگشت کناری می‌شود. برای ماندگاری لاک از «بیس کت» و «تاپ کت» یا همان برق ناخن استفاده کنید. بیس کت در مرحله اول و قبل از لاک زده می‌شود و تاپ کت بعد از خشک شدن لاک زده می‌شود. هر دوی این محصولات، بی رنگ هستند و تغییری در رنگ لاک شما ایجاد نمی‌کنند.

سخن پایانی

پا قلب دوم ما محسوب می‌شود. پس باید برای این عضو از بدنمان هم وقت و انرژی صرف کنیم تا حال بهتری داشته باشد. ما در این مقاله در مورد پدیکور در خانه صحبت کردیم تا شما بتوانید مراقبت کامل پاهایتان را در خانه و به دور از شلوغی انجام دهید. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید و یا می‌خواهید نکته‌ای به این مطلب اضافه کنید، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد پدیکور در خانه

پدیکور به چه معناست؟

به مجموعه مراقبت‌هایی که برای پا و ناخن آن انجام می‌شود پدیکور می‌گویند.

برای پدیکور در خانه به چه وسایلی احتیاج داریم؟

تشت، کوکتل پدیکور، سوهان ناخن و پا، کرم و …

کوکتل پدیکور چیست؟

محصولی است که برای آبرسانی و تغذیه پا استفاده می‌شود. این محصول سم‌زدایی می‌کند و خستگی پاهایتان را از بین می‌برد.

طرز استفاده از کوکتل پدیکور به چه صورت است؟

تشتی را از آب گرم پر کنید. پاهای خود را در آن قرار دهید و یک کوکتل درون آب بیندازید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پاهای خود را از تشت خارج کنید.