زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چه عطرهایی برای افراد میگرنی مناسب است؟

wordcamp
1,165
15 دقیقه
چه عطرهایی برای افراد میگرنی مناسب است؟

میگرن از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در نتیجه فشارهای روانی، ژنتیک و اختلال در سبک زندگی افراد با رده‌های سنی گوناگون را درگیر می‌کند. تاثیر صدا، نور و رایحه‌های مختلف می‌تواند برای افرادی که دچار این عارضه هستند مضر باشد. به همین دلیل انتخاب خوشبو کننده‌های بدن و عطرهای مختلف برای افرادی که به سردردهای میگرنی مبتلا هستند چالش‌ برانگیزتر از سایر افراد است. زیرا لازم است علاوه بر دقت در انتخاب رایحه مناسب در میان تنوع رایحه‌های موجود و بررسی قیمت محصولات، به انتخاب عطرهایی بپردازند که غلظت و نوع رایحه‌ آن‌ها به تشدید میگرن منجر نشود. در ادامه عطرهای مناسب افراد میگرنی را معرفی خواهیم کرد.

عطرهای مناسب افراد میگرنی

از آنجایی که استفاده از انواع خوشبو کننده‌ها مانند عطرها و ادکلن‌ها به عنوان یکی از ضرورت‌های حفظ آراستگی و بهداشت فردی تعریف می‌شود ممکن است در انتخاب برند و رایحه عطر خود دقت عمل زیادی را به خرج داده و هزینه‌های زیادی را برای خرید انواع عطر و خوشبو کننده بپردازید.

رایحه عطری که از آن استفاده می‌کنید بازتابی از روحیات و سلایق شما را به اطرافیان نشان می‌دهد و می‌توان از آن به عنوان فاکتوری موثر در ارتباطات اجتماعی یاد کرد تا عملکرد و حضور شما بهتر در ذهن افراد ثبت و تداعی شود. در انتخاب عطر توجه به نوع رایحه، زده سنی، قیمت، میزان ماندگاری، نام برند و … جزء مهم‌ترین نکات به شمار می‌آید.

ممکن است شما هم جزء افرادی باشید که به دلیل ابتلا به میگرن، با بوییدن برخی عطرها دچار سردرد می‌شوید. در واقع بعضی از خوشبو کننده‌ها با وجود کیفیت بالا، اصالت برند و قیمت چشمگیر در برخی افراد باعث بروز عوارضی مانند سردرد خواهند شد. در ادامه این مطلب دلیل ایجاد سردرد بعد از بوییدن برخی عطرها را توضیح داده، شما را با رایحه‌هایی که باعث تشدید میگرن می‌شوند آشنا می‌کنیم و علاوه بر معرفی عطرهای مناسب برای افراد مبتلا به میگرن، راهکارهای جلوگیری از بروز سردردهای میگرنی در نتیجه استشمام رایحه عطرها را ارائه خواهیم کرد.

آیا عطرها باعث تشدید میگرن هستند؟

برای ساخت رایحه عطرهایی که به طور روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنید، از ترکیب رایحه‌های گوناگون استفاده شده است و در جریان تولید این نوع خوشبو کننده‌ها ممکن است از واکنش‌های شیمیایی و مواد شیمیایی گوناگون بهره گرفته شود. افراد مبتلا به میگرن ممکن است با استشمام هر یک از عطرهایی که در ساختار این نوع خوشبو کننده‌ها وجود دارند دچار سردرد شوند. این نوع رایحه‌ها برای آن دسته از افرادی که نسبت به برخی عطرها حساسیت دارند نیز به بروز سردرد، عطسه و … منجر خواهد شد. ذرات ریز تشکیل دهنده رایحه عطرها و ادکلن‌ها پس از استشمام از طریق بینی به مجاری عصبی و سینوس‌ها رسیده و در صورت ابتلا به میگرن یا آلرژی می‌توانند با تحریک کانال‌های عصبی و بویایی به افزایش واکنش‌های آلرژیک یا سردردهای میگرنی سرعت دهند.

با توجه به تاثیراتی که استشمام رایحه برخی عطرها در تشدید حملات میگرنی و علائم آلرژیک دارند، برای افراد مبتلا به این عوارض ضروری است که از استفاده از عطرهایی با رایحه تند و غلیظ خودداری کنند.

بنابراین حساسیت به رایحه عطرها به معنای این نیست که افراد مبتلا به میگرن نباید از عطر استفاده کنند، بلکه به این معنا است که باید بعد از مراجعه به پزشک و شناخت حساسیت‌ها و مشکلات خود به انتخاب عطر مناسب بپردازند تا عوارض استفاده از این نوع خوشبو کننده‌ها به حداقل برسد. از آنجایی که مصرف برخی غذاها، تماس با نور مستقیم و شنیدن بعضی صداها نیز در بروز سردردهای میگرنی دخالت دارند، شناخت دلایل بروز سردرد به شما کمک می‌کند تا در انتخاب نوع عطر با احتیاط بیشتر عمل کنید و از ایجاد سردرد و حساسیت ممانعت کنید.

در بلاگ موتن رو بخوانید: معرفی 8 عطر سال ۱۴۰۱ برای آقایان و بانوان

رایحه‌های تشدید کننده میگرن

غلظت عطر در افزایش اثرگذاری رایحه آن سهیم است؛ به نحوی که استشمام رایحه برخی از عطرها ممکن است حتی در افرادی که به میگرن مبتلا نیستند نیز باعث ایجاد سردرد و آلرژی شود:

  • مطابق تحقیقات به عمل آمده، عطرهایی با رایحه تند، تلخ و گرم رایحه‌هایی هستند که در افزایش سرعت بروز حملات میگرنی نقش داشته و استشمام آن‌ها ضریب ایجاد حساسیت و سردرد را بالا می‌برد.
  • عطرهایی که در نت‌های آن‌ها از رایحه چوب، ادویه، دود یا رایحه‌های شرقی استفاده شده است، مهم‌ترین خوشبو کننده‌های گرم، تند و تلخ هستند. بنابراین در هنگام خرید عطر لازم است به رایحه‌های پایه‌ای تشکیل دهنده این نوع خوشبو کننده‌ها توجه کنید و چنانچه در ساختار آن‌ها از این نوع رایحه‌ها استفاده شده است، از انتخاب و خرید آن‌ها بپرهیزید.
  • عطرهایی با رایحه‌های غلیظ و ماندگار تلخ، تند و گرم زمینه ایجاد سردرد و آلرژی در افراد مختلف و حتی افرادی که به میگرن مبتلا نیستند را نیز به وجود می‌آورند و از این رو لازم است برای جلوگیری از آلرژی یا ایجاد حملات سردرد میگرنی استفاده از این نوع رایحه‌ها و عطرها را از دستور کار خارج کنید. به این منظور می‌توانید در هنگام خرید عطر مورد نظر، از فروشنده درباره رایحه‌های تشکیل دهنده نت‌های عطر بپرسید و چنانچه در آن‌ها اثری از رایحه ادویه، دود یا چوب وجود دارند، از تست کردن این عطرها صرف نظر کرده و به سراغ خرید عطرهایی با رایحه‌های ملایم، خنک و رقیق‌تر بروید.
  • عطرهایی که در آن‌ها رایحه‌ای از میوه‌ها، گل‌ها و گیاهان وجود دارد بهترین گزینه برای افراد مبتلا به میگرن محسوب می‌شود و از شدت حساسیت به استشمام عطرها خواهد کاست. عطرهای معتدل و خنک بر خلاف عطرهای تند، غلیظ و گرم حس تازگی و آرامش بیشتری را القا کرده و برای افرادی که نسبت به استشمام بوی عطرها احساس حساسیت و ناراحتی دارند انتخابی مناسب است. روایح ملایم این عطرها گرچه ماندگاری بالایی دارند و ویژگی آن‌ها از میزان کیفیت عطر نمی‌کاهد اما از تشدید حملات میگرن در افراد مبتلا به این عارضه ممانعت کرده و کمک می‌کند با آرامش بیشتر و خاطر آسوده از عطری خوشبو و در عین حال مناسب با نوع عارضه خود استفاده کنید.

عطر زنانه مناسب برای افراد میگرنی

اگر دچار میگرن هستید، استفاده ازعطرزنانه ی مناسب برای شما اهمیت زیادی دارد. عطر هایی مثل:

پرفیوم Chanel Chance

این عطر خوشبو و ملایم از بهترین رایحه‌ها برای ایجاد حس طراوات و تازگی است و از ایجاد آسیب حملات میگرنی جلوگیری می‌کند. عطر یاس و عصاره لیمو در این عطر باعث می‌شود با استفاده از آن احساس شادابی و نشاط داشته باشید.

استشمام این عطر رایحه شیرین، ملایم و دلنشین گل‌های مدیترانه‌ای را تداعی می‌کند و در کنار سبک و ملایم بودن، ماندگاری بالایی دارد. رایحه این عطر چندان خنک نیست اما لطافت و ملایمت آن به ایجاد حملات میگرنی منجر نخواهد شد و می‌توانید از این عطر برند معتبر شنل با خیال آسوده در دورهمی‌ها یا قرارهای کاری خود استفاده کنید.

ادوتولیت Miss Dior Blooming Bouquet

برند دیور از برندهای مطرح و نام آشنا در زمینه تولید انواع عطر و ادکلن است و محصولات خود را با تنوع بالا عرضه می‌کند. میس دیور بلومینگ بوکه صورتی از بهترین تولیدات برند دیور به شمار می‌آید و با سلیقه خانم‌های سخت پسند تطابق چشمگیری دارد. رایحه ملایم و شیرین این ادوتولیت در دسته بویایی گل‌ها قرار دارد و استشمام آن حس ملایمی از لطافت و شادابی را القا می‌کند.

طبع شیرین این عطر خوشبو و دلنشین تداعی‌گر ملاطفت و متانت زنانه است و قابلیت این را دارد که با یک بار تست کردن آن به یکی از اعضای دائمی کلکسیون عطرهایتان تبدیل شود. در نت‌های این ادوتولیت اسانس گل رز، گل صد تومانی، هلو و زرد آلو  وجود دارد که این عطر را به عطری بهاری و ملایم تبدیل کرده است. از این عطر می‌توانید در فصل‌های بهار و تابستان استفاده کنید و از بابت ایجاد حساسیت و عدم بروز سردردهای میگرنی آسوده خاطر باشید.

عطر Christian Dior Jadore

رایحه ملایم و گرم کریستین دیور جادور از جمله رایحه‌های خاص و منحصر به فرد است که احساس جادویی و متمایزی از نشاط و انرژی را منتقل می‌کند و به دلیل برخورداری از رایحه‌های سبک و لطیف مانند عطر گل‌ها و شکوفه‌های سفید به هیچ عنوان باعث بروز حساسیت و سردرد در افراد نخواهد شد. شما می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند رایحه خوش و ماندگاری بالای این عطر بدون نگرانی از ایجاد سردرد و آلرژی در تمام فصل‌های سال استفاده کنید.

ادوپرفیوم Mont Blonc Signature EDP

این عطر زنانه معروف و محبوب از رایحه‌ای دلنشین و ملایم برخوردار است و از جمله بهترین عطرهای زنانه‌ مناسب برای افراد مبتلا به میگرن محسوب می‌شود. طبع معتدل و شیرین این عطر، ادوپرفیوم سیگنیچر را به یکی از بهترین عطرها برای فصل‌های سرد سال تبدیل کرده است و می‌توان از عطر دل انگیر و متمایز آن در مهمانی‌ها، محل کار، جمع‌های دوستانه و … بهره گرفت.

ادوتولیت Lancome Idole

این عطر نیز از عطرهای سبک، ملایم و شیرین است که برای خانم‌‌های مبتلا به میگرن گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شود. گروه بویایی گلی و مدیترانه‌ای این ادوتولیت نتیجه وجود اسانس میوه‌هایی مانند گلابی و گل‌هایی مانند گل رز در این عطر است که آن را به عطری دلنشین و خوشبو تبدیل کرده است. شما می‌توانید در تمام فصل‌های سال و انواع محافل کاری و دوستانه خود از ادوتولیت لانکوم آیدول استفاده کنید و بدون این که از بروز آلرژی و حساسیت میگرنی احساس نگرانی کنید، از رایحه خوشبو و جذاب این عطر لذت ببرید.

عطر مردانه مناسب برای افراد میگرنی

آقایانی که به میگرن مبتلا هستند، می‌توانند از این عطرها استفاده کنند:

ادوتولیت CK Free

سی کی فری از عطرهای محبوب برند کلوین کلین است و دارای طبعی خنک، تلخ و ملایم است. با وجود این که گروه بویایی این ادوتولیت مردانه چوبی است اما وجود طبع دلنشین و آرامش بخش ساحل دریا در این عطر به افزایش لطافت و ملایمت آن کمک کرده و هیچ نوع حساسیت و تحریکی برای بروز سردردهای میگرنی ایجاد نخواهد کرد. این ادوتولیت برای استفاده در روزهای گرم و آفتابی انتخابی مناسب محسوب می‌شود‌.

ادوتولیت ادوتویلت مردانه کلوین کلین مدل CK Free حجم 100 میل

برند ورساچه از برندهای محبوب و پرطرفدار بسیاری از آقایان و خانم‌ها است و با تولید عطرهای متنوع رضایت بسیاری از مصرف کنندگان را جلب نموده است. ورساچه او فرش از عطرهایی با طبع و رایحه ملایم و خنک است و گروه بویایی آن چوبی است. نارنج، لیمو و زعفران جزء اصلی‌ترین اسانس‌هایی هستند که در ساختار این ادوتولیت مردانه وجود دارند و در کنار القای احساس آرامش، حس انرژی و شادابی زیادی را نیز منتقل می‌کند‌. این ادوتولیت مردانه در دسته عطرهای ملایم و سبک قرار دارد و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که به سردردهای میگرنی مبتلا هستند‌.

ادوتولیت Dior Homme Cologne 2013

این عطر جذاب در گروه بویایی مرکبات قرار دارد و رایحه‌ای ترش و خنک دارد‌. رایحه‌ای مانند عصاره شکوفه میوه گریپ فروت در این ادوتولیت مردانه حس شادابی و نشاط زیادی را منتقل کرده و برای استفاده در روزهای گرم بهترین گزینه است. حس تازگی، لطافت و خنکای این عطر ضمن ماندگاری بالا از ایجاد تحریکات برای بروز سردرد و حساسیت جلوگیری می‌کند‌ و می‌توانید این ادوتولیت را در دسته عطرهای مناسب برای افراد مبتلا به میگرن در نظر بگیرید.

ادوتولیت Allure Homme Sport Chanel

عرضه این ادوتولیت خوشبو توسط برند چنل به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد. وجود میزان بالای الکل به نسبت اسانس عطر در این ادوتولیت مردانه درجه ماندگاری آلور هوم اسپرت را افزایش داده است. این عطر مردانه از اسانس مرکبات، گل‌ها و دریا تشکیل شده و تلفیقی از رایحه‌های شیرین، خنک و تند را دارد که ضمن ایجاد حس طراوت و تازگی به دلیل فرمولاسیون سبک و لطیف هیچ گونه احساس سردرد یا حساسیت در افراد ایجاد نمی‌کند. از ادوتولیت مردانه Allure Homme Sport Chanel می‌توانید در تمام فصل‌های سال برای قرارهای دوستانه و کاری یا مهمانی‌های خانوادگی استفاده کنید.

چگونه از بروز آلرژی و سردرد نسبت به عطرها جلوگیری کنیم؟

در صورتی که با استشمام رایحه عطرهای مختلف به حساسیت‌ها و سردردهای شدید دچار می‌شوید باید از راهکارهایی برای جلوگیری از اعمال اثر رایحه عطرها بهره بگیرید. چنانچه میزان حساسیت شما به رایحه انواع عطرها به اندازه‌ای زیاد باشد که استشمام آن‌ها به بروز سردردهای آزار دهنده منجر شود ممکن است با مراجعه به پزشک برای شما داروهای ضد حساسیت تجویز شود‌. با شناخت حساسیت‌های خود نسبت به رایحه عطرها ممکن است بتوانید مواد طبیعی را جایگزین این نوع خوشبو کننده‌های شیمیایی قرار دهید اما در برخی موارد مواد طبیعی نیز دارای اثرات آلرژیک خواهند بود.

برای جلوگیری از بروز حساسیت و سردردهای میگرنی در نتیجه استفاده از انواع عطر و ادکلن و استشمام رایحه آن‌ها بهتر است از خوشبو کننده‌های رقیق و سبک مانند لوسیون‌های بدن استفاده کنید یا در انتخاب رایحه عطر به میزان غلطت یا رایحه پایه‌ای آن توجه نمایید. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد عطرهایی که دارای رایحه‌های گرم، تند و تلخ هستند به طور معمول در تشدید حساسیت و سردردهای میگرنی نقش موثر دارند. به همین سبب لازم است به جای استفاده از این نوع عطرها از عطرهایی با رایحه سبک و ملایم و نت‌های خنک و شیرین استفاده کنید‌.

درمان حساسیت به عطرها نیز در بسیاری از موارد با مصرف دارو، استفاده از کرم و پماد، استفاده از آبرسان‌ها و لوسیون‌ها یا کمپرس و حمام سرد امکان پذیر است‌ و می‌توانید برای برطرف شدن حساسیت‌های پوستی یا سردرهای میگرنی که در نتیجه استفاده از عطرها، ادکلن‌ها یا سایر خوشبو کننده‌های بدن ایجاد شده‌اند از روش‌های گفته شده استفاده نمایید.

روش‌های درمان طبیعی برای کاهش سردردهای استشمام عطر

در ادامه برخی از مهم‌ترین درمان‌های طبیعی برای کاهش سردرد ناشی از استشمام رایحه عطرهای مختلف را معرفی می‌کنیم.

  • مکمل‌های منیزیم: چنانچه به دلیل استشمام بوی عطر دچار سردردهای میگرنی شده‌‌اید، استفاده از مکمل‌های منیزیم به تسکین و التیام این دردها کمک می‌کند. یکی از دلایل مهم بروز سردردهای غیر میگرنی که افراد به آن‌ها دچار می‌شوند نیز در فقدان مکمل‌های منیزیم در بدن ریشه دارد.
  • روغن اسطوخدوس: روغن این گیاه در کاهش سردردهای میگرنی که در نتیجه استشمام عطرها و خوشبو کننده‌های مختلف ایجاد شده است نقش دارد. با وجود اینکه گل‌های بنفش رنگ و روغن این گیاه نباید به طور مستقیم با پوست تماس پیدا کنند اما می‌توانید برای بهبود سردرد خود مقداری از این روغن را در آب جوش ریخته و بخور دهید.
  • یاس: یکی دیگر از گیاهانی که برای بهبود سردردهای میگرنی مناسب است و جهت تسکین سردردهای ناشی از استشمام انواع عطرها موثر واقع می‌شود، عطر گل یاس است. گل یاس در درمان نشانه‌های افسردگی نقش دارد و باعث القای احساس شادابی و نشاط در افراد می‌شود.
  • زنجبیل: خوردن چای زنجبیل از دیگر درمان‌های طبیعی برای بهبود سردردهای میگرنی ناشی از استشمام انواع عطر است. اگر به دنبال درمانی موثر برای سرعت دادن به بهبود سردرد خود هستید می‌توانید از چای زنجبیل استفاده کنید.
  • نعناع فلفلی: این گیاه که به آویشن وحشی نیز شهرت دارد، به صورت خودرو در مناطقی از آمریکا و نواحی خاصی از قاره اروپا می‌روید. نعناع فلفلی در کاهش سردرد و دردهای عضلانی موثر است. برای از بین بردن سردردی که در نتیجه استشمام رایحه تند یا گرم انواع خوشبو کننده‌ها ایجاد شده است می‌توانید مقداری از این گیاه را دم کرده و میل کنید.

کلام پایانی

برای افرادی که دچار میگرن هستند، استشمام رایحه عطرها نیز ممکن است در کنار محرک‌های دیگر مانند، صدا، نور و طعم برخی غذاها زمینه ساز تشدید حمله‌های میگرنی یا حساسیت‌هایی از این دست شود. بنابراین افراد مبتلا به میگرن یا افرادی که دچار حساسیت‌ها و واکنش‌های آلرژیک هستند باید در زمان انتخاب و خرید عطرها و خوشبو کننده‌های بدن علا‌وه بر توجه به برند، قیمت و میزان ماندگاری عطر، گروه بویایی و رایحه‌های تشکیل دهنده نت‌های عطر را نیز بررسی کرده و حتی‌ الامکان از خرید عطرهایی که دارای رایحه گرم، تند، تلخ، غلیظ و سنگین هستند خودداری کنند‌.

رایحه چوب‌ها و ادویه جات، دود و رایحه‌های شرقی برای این افراد گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود و بهتر است به جای انتخاب این رایحه‌ها از عطرها و ادکلن‌هایی با رایحه سبک و ملایم گل‌ها، گیاهان و میوه‌ها استفاده کنند. در این مقاله فهرستی از بهترین و مناسب‌ترین عطرهای زنانه و مردانه که به لحاظ ساختار و نوع رایحه برای افراد مبتلا به میگرن مناسب هستند را معرفی کردیم. شما می‌توانید از رایحه لطیف، سبک و ماندگاری بالای این عطرها استفاده کرده و به این ترتیب از بروز حملات میگرنی در نتیجه استنشاق بوی سنگین و غلیظ عطر جلوگیری کنید.