زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

خط بو عطر و ادکلن چیست و چطور باید آن را افزایش داد؟

wordcamp
889
9 دقیقه
خط بو عطر و ادکلن چیست و چطور باید آن را افزایش داد؟

این صحنه را تصور کنید: در یک خیابان پشت خط عابر پیاده ایستاده‌اید و منتظرید که چراغ عابر پیاده سبز شود. چراغ عابر پیاده سبز می‌شود و فردی جلوتر از شما از محل خط کشی عبور می‌کند. اما با هر قدم، رد بوی عطر خوشایندی را پشت سر خود به جای می‌گذارد. این خط بو همان امضای شخصیِ استایل است که در خاطرات باقی می‌ماند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که خط بو عطر و ادکلن چیست و چطور باید آن را افزایش داد، به ادامه مطلب توجه کنید تا عَطر شخصی شما نیز در خاطرات باقی بماند.

خط بو چیست؟

راهکارهای افزایش خط بو در عطر و ادکلن
خط بو عطر یا سیاژ یعنی فردی هنگام حرکت، بوی ادکلن یا پرفیوم خود را همچون ردی به جا بگذارد.

خط بو عطر و ادکلن چیست و چطور باید آن را افزایش داد؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده که پشت سر فردی راه بروید و عَطر او را در بینی حس کنید؟ گویی بو همچون خطی کشیده می‌شود و فرد با راه رفتنش، آن بو را در مسیر از خود به جای می‌گذارد؟

همان طور که می‌دانید، فرانسوی‌ها بهترین سازندگان ادکلن و پرفیوم در دنیا هستند. بنابراین آن‌ها اصطلاحات زیادی در عطرسازی دارند. کلمه خط بو معادل کلمه فرانسوی Sillage (سیاژ) است. در واقع سیاژ همچون حرکت قایقی روی آب است که پشت سرش، موجی روی آب از خود به جای می‌گذارد.

خط بو عطر همچون امضای استایل است و می‌تواند یادآور فردی باشد که از یک عطر خاصی استفاده می‌کند. با این حال توصیه می‌‌کنیم اگر می‌خواهید میزان خط بو عطر را بیشتر کنید، دوش ادکلن نگیرید، چرا که بوی تند ادکلن واکنش منفی به همراه دارد و آزاردهنده خواهد بود.

افزایش مانداگاری خط بو

ترفندهایی برای افزایش ماندگاری بوی عطر و ادکلن

تست خط بو عطر چگونه است؟

ممکن است برایتان سوال شود که تست خط بو عَطر چگونه است و چگونه متوجه شوید که یک ادکلن خط بوی بالا دارد؟ در بیشتر مواقع شما نمی‌توانید خط بوی عطرتان را تشخیص دهید. چرا که هنگام راه رفتن، خط بو پشت سر شما باقی می‌ماند و شما متوجه آن نخواهید شد.

بنابراین معمولا افراد دیگر می‌توانند تشخیص دهند که خط بو عطر شما خوشایند یا آزاردهنده است. به یاد داشته باشید که گاهی ادکلن یا پرفیوم شما می‌تواند باعث سردرد و آلرژی دیگران شود. بنابراین بهتر است در نحوه اسپری و خرید ادکلن، دقت بیشتری کنید.

روشی که خودتان می‌توانید خط بو عطر را تشخیص دهید این است که ادکلن مورد نظرتان را در یک اتاق اسپری کنید. سپس در اتاق را ببندید و به مدت 10 دقیقه از اتاق خارج شوید. پس از این مدت به اتاق بازگردید و ادکلن را بو کنید. از این جهت شما تشخیص می‌دهید که خط بوی ادکلن ضعیف، مناسب یا حتی آزاردهنده است.

ادو پرفیوم زنانه کوکو شانل مدل Coco Mademoiselle حجم 100 میل
خرید ادو پرفیوم زنانه کوکو شانل مدل Coco Mademoiselle حجم 100 میل

افزایش خط بوی عطر چگونه است؟

اگر طرفدار خرید ادکلن هستید و دوست دارید همیشه خوش‌بو باشید، احتمالا افزایش خط بو عطر نیز برایتان اهمیت دارد. اما راز افزایش خط بوی عطر چیست؟ چگونه برخی از افراد همیشه بوی ادکلن خود را بی‌آنکه آزاردهنده باشد، به جای می‌گذارند؟

بهتر است بدانید که هیچ رازی پشت افزایش خط بوی عطر نیست و شما با چند ترفند ساده می‌توانید بوی ادکلن خود را بیشتر کنید. همچنین ترفندهایی که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم، به افزایش ماندگاری بوی عطر نیز کمک می‌‌کند.

1.       از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

برای افزایش بوی ادکلن به این مثال توجه کنید. میزان بوی تعریق بدن در فصل زمستان بیشتر است یا تابستان؟ هنگامی که پوست خشک است، بوی چندانی حس نمی‌شود. اما هنگامی که بدن مرطوب باشد، بو بیشتر حس می‌شود. بنابراین بوی ادکلن روی پوست خشک نیز چندان باقی نمی‌ماند.

در این صورت بهتر است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. توصیه می‌کنیم از کرم مرطوب کننده یا لوسیون بدن بدون بو استفاده کنید تا بوی پرفیوم خالص باشد. در فصل تابستان می‌توانید پس از حمام که پوست آبرسانی و مرطوب شده است، از ادکلن استفاده کنید. اما در فصل زمستان می‌توانید پس از استفاده از لوسیون، ادکلن را به پوست اسپری کنید.

2.       روی نبض عطر بزنید

احتمالا بارها شنیده‌اید که برای افزایش ماندگاری عطر، آن را روی نبض اسپری کنید. نقاطی از بدن همچون مچ دست، گردن و بخش داخلی آرنج، گرم‌تر از بخش‌های دیگر بدن هستند. بنابراین بوی ادکلن در این نقاط بدن ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

3.       در مکان خنک عطر بزنید

در صورتی که زیر نور خورشید یا در مکان گرم عَطر بزنید، برخی از ترکیبات عَطر به سرعت بخار می‌شوند و چیزی به غیر از بوی الکل و آب باقی نخواهد ماند. بنابراین بهتر است در مکان خنک عطر بزنید. هر چه مکانی که در آن قرار دارید تاریک‌تر و خنک‌تر باشد، میزان ماندگاری پرفیوم نیز بیشتر خواهد بود.

4.       به موهایتان عطر بزنید

شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد، اما موها بوی پرفیوم را به خوبی در خود حفظ می‌کنند. بنابراین برای افزایش بوی ادکلن، به موهایتان عطر بزنید. همچنین شما می‌توانید کمی به شانه یا برس ادکلن بزنید، سپس موهایتان را شانه کنید. در این صورت موها به طور طبیعی خوش بو می‌شوند.

جالب است بدانید که اسپری مو نیز در بازار به فروش می‌رسد که چندین کاربرد دارد. برای مثال عطر مو پرو استم سل مدل Manifesto، نه تنها باعث خوش بو شدن موها می‌شود، بلکه موها را نرم و لطیف می‌کند. این عطر مو، باعث آبرسانی موها می‌شود و از شکنندگی و خشکی موها جلوگیری می‌کند.

5.       تفاوت انواع عطر را بشناسید

یکی از راهکارهای افزایش بوی عطر، شناخت تفاوت انواع عطر است. به طور کلی عطرها براساس میزان اسانس روغنی طبقه بندی می‌شوند. هر چه میزان اسانس روغنی عَطر بیشتر باشد، مسلما بو و ماندگاری عطرزنانه یا مردانه نیز بیشتر خواهد بود.

ادوپرفیوم (Eau de Perfume) در بالاترین گروه طبقه‌ بندی عطرها قرار دارد. ادوپرفیوم رایحه قدرتمندی دارد و معمولا میزان اسانس روغنی آن بین 15 تا 20 درصد است. میزان ماندگاری ادوپرفیوم بیشتر از 6 ساعت است و معمولا قیمت بیشتری هم دارد.

برای مثال ادوپرفیوم زنانه پیراسی مدل Moonstone، طبع تلخ و شیرینی دارد و به دلیل میزان اسانس‌ و ترکیب‌هایش، ماندگاری بالایی نیز دارد. توت سیاه، شاه توت، گل یاس، گل رز، وانیل، چوب درخت سرو و مشک از اسانس‌های اصلی این ادوپرفیوم زنانه است که آن را خوش‌بوتر کرده است.

ادوتویلت (Eau de Toilette) در گروه دوم قرار دارد. میزان اسانس ادوتویلت بین 10 تا 15 درصد است و ماندگاری آن بیشتر از 4 ساعت و بسیار مناسب است. بنابراین معمولا قیمت آن از ادو پرفیوم کمتر و مناسب‌تر خواهد بود.

از نمونه‌های معروف ادوتویلت می‌توان به ادوتویلت مردانه اوریفیلم مدل Glacier اشاره کرد. این ادوتویلت با رایحه لیمو، کهربا و خیار، طبع خنکی دارد. همچنین ماندگاری و خط بوی این ادوتویلت مردانه متوسط و مناسب است و انتخاب خوبی خواهد بود.

ادکلن (Eau de Cologne) در گروه سوم قرار دارد. ادکلن قیمت مناسبی دارد و اسانس روغنی آن بین 3 تا 8 درصد است. بنابراین میزان ماندگاری ادکلن قابل قبول است و آزاردهنده نیست. در ایران خرید ادکلن مردانه و زنانه طرفداران بیشتری دارد.

در گروه آخر بادی اسپلش (Body Splash)، اسپری (Spray) و افتر شیو (After Shave) قرار دارند که میزان اسانس روغنی آن‌ها بین 1 تا 3 درصد و حتی کمتر است. بنابراین میزان ماندگاری آن‌ها کمتر است و اگر طرفدار بوی ملایم‌ هستید، خرید بادی اسپلش انتخاب بهتری خواهد بود.

انتخاب عطر مردانه

ویژگی های عطر و ادکلن مردانه خوش بو

تفاوت خط بو و پخش بو چیست؟

اکنون که می‌دانید خط بو چیست، زمان آن است که تفاوت خط بو و پخش بو را بدانید. بسیار از افراد به اشتباه خط بو و پخش بو را یکسان می‌دانند. در صورتی که خط بو و پخش بو، دو ویژگی متفاوت از یک پرفیوم یا ادکلن است. همچنین شناخت تفاوت این دو در خرید عطر مردانه یا زنانه کمک بیشتری به شما می‌کند.

پخش بو معادلی برای کلمه Projection است. پخش بو یعنی فردی ادکلنی را به خود اسپری کند و بی‌آنکه حرکت کند، بوی عَطر در اطراف پراکنده شود. به عبارت دیگر به فاصله‌ای که بوی پرفیوم یا ادکلن به مشام می‌رسد، پخش بو می‌گویند. بهتر است بدانید که پخش بو میزان کیفیت ادکلن یا پرفیوم را نیز تعیین می‌کند.

برای مثال، عطر مردانه برند کالکشن کد 070، جزو عطرهایی است که پخش بوی بالایی دارد. بوی این عطر شباهت زیادی با ادوپرفیوم معروف Bleu de Chanel دارد. بنابراین اگر به رایحه تند و خنک با بوی طبیعت و گل علاقه دارید، این عطر با پخش بوی بالا را از دست ندهید.

سخن آخر

خط بو یکی از ویژگی‌های مهم عَطر است. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که هنگام راه رفتن، رد بوی عطرشان حس شود. بنابراین میزان خط بوی بالا کمک می‌‌کند تا بیشتر و بهتر در خاطرات باقی بمانید. بنابراین اگر به خط بوی عَطر علاقه دارید، بهتر است به میزان اسانس عَطر و نحوه صحیح استفاده از عَطر، توجه بیشتری داشته باشید.

سوالات متداول از خط بوی عطر

در این بخش از مقاله به سوالات متداول از خط بوی عطر می‌پردازیم. پاسخ این سوالات به شما کمک می‌‌کند تا در خرید ادکلن مردانه یا زنانه دقت بیشتری کنید و عَطر شخصی خود را با ماندگاری و رد بوی بیشتری تهیه کنید.

خط بو عطر چیست؟

خط بو عطر یا سیاژ یعنی فردی هنگام حرکت، بوی ادکلن یا پرفیوم خود را همچون ردی به جا بگذارد.

آیا خط بو و پخش بو عطر متفاوت هستند؟

بله. خط بو یعنی رد بویی که فرد با حرکت از خود به جا بگذارد. اما پخش بو عطر به فاصله‌ای که بوی ادکلن یا پرفیوم حس می‌شوند، می‌گویند.

چگونه می‌توان خط بو را افزایش داد؟

توصیه می‌کنیم برای افزایش خط بوی عطر، حتما پوستتان مرطوب باشد. برای مثال میزان ماندگاری عَطر پس از حمام که پوست مرطوب است، بهتر خواهد بود. همچنین میزان ماندگاری و خط بوی ادوپرفیوم، از سایر عطرها همچون ادوتویلت، ادکلن و بادی اسپلش نیز بیشتر است.