زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

فواید روغن بادام تلخ برای ابرو و مژه + روش استفاده صحیح

تیم تحریریه مو تن رو
9,088
7 دقیقه
فواید روغن بادام تلخ برای ابرو و مژه + روش استفاده صحیح

اگر به دنبال تقویت ابروها و مژه‌های خود هستید، استفاده از روغن بادام تلخ به عنوان یک روش خانگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فواید روغن بادام تلخ برای ابرو و مژه به اندازه‌ای‌ است که می‌توانید ظرف مدت کوتاهی، اثرگذاری عالی آن را بر روی پرپشت و بلند کردن مژه‌ها و ابروهای خود مشاهده کنید. دقیقا به همان صورت که در مقاله‌های قبلی به پرپشت کردن مو با روغن بادام اشاره کرده بودیم‌.
در ادامه، با ما همراه باشید تا دراین‌باره اطلاعات بیشتری را مرور کنیم؛ همچنین، روش صحیح استفاده از این روغن گیاهی برای پرپشتی ابرو و مژه را دنبال کنیم.

فواید روغن بادام تلخ برای ابرو و مژه

از جمله فواید روغن بادام تلخ برای ابرو و مژه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از ریزش مو

شاخص‌ترین خاصیت روغن بادام تلخ برای ابرو و مژه، جلوگیری از ریزش موها در نواحی مختلف است. در واقع، زمانی که به طور پیوسته و منظم از روغن بادام تلخ استفاده می‌کنید، ریزش ابروها و مژه‌هایتان متوقف می‌شود. همین موضوع باعث خواهد شد تا مژه و ابروهای پرپشت‌تر و زیباتری داشته باشید.

با علم بر این، استفاده از این روغن گیاهی به افرادی که از ریزش مژه‌های خود شکایت داشته‌اند یا ابروهایشان کم‌پشت شده‌است، توصیه می‌شود. البته نتیجه مطلوب تنها زمانی به دست می‌آید که به طور پیوسته و منظم از روغن بادام تلخ استفاده کرده و با روش صحیح به کار بردن آن نیز آشنایی کافی داشته باشید. در حقیقت، یک بار استفاده از روغن بادام تلخ، نمی‌تواند تاثیر مثبتی روی رشد مژه یا ابروهای شما داشته باشد. اگر تصمیم به تقویت آن‌ها گرفته‌اید، باید حتما برنامه منظمی داشته باشید و برای رسیدن به مژه‌ و ابروهای پرپشت و زیبا، کاملا متعهدانه به برنامه‌تان عمل کنید. درکنار آن برای رشد و درمان ابرو و مژه های خود از سرم تقویت ابرو سریتا و محلول تقویت مژه سریتا به طور مداوم استفاده کنید.

پرپشت کردن ابرو و مژه‌ ها

بعد از دوره توقف ریزش موها، نوبت به فاز افزایش رشد مو می‌رسد. این روغن گیاهی به پرپشت کردن ابرو و مژه‌ها و همچنین، به تسریع فرآیند رشد آن‌ها کمک می‌کند. بعد از گذشت مدتی، مشاهده می‌کنید که ابروهای شما پرپشت‌تر شده و مژه‌ها نیز پرتراکم‌تر و بلندتر به چشم می‌آیند.

تقویت رنگ ابروها و مژه‌ ها

روغن بادام تلخ، موجب تقویت رنگ ابرو و مژه‌ها شده و می‌تواند برق و طراوت جوانی ‌آن‌ها را حفظ کند. در واقع، جلا و جلوه بخشیدن به تار موها، از دیگر خواص این روغن گیاهی به حساب می‌آید.

روغن بادام تلخ، منبعی غنی از منیزیم

جالب است بدانید که بادام تلخ دارای مقادیر فراوانی منیزیم است و این باعث می شود که موهای شما به خوبی تغذیه شوند. در نتیجه، ریزش پس از یک دوره کامل استفاده از این روغن، کاهش پیدا کرده و رفته‌رفته متوقف می‌شود. افرادی که از این روغن به صورت جدی برای تقویت ابروهای خود استفاده کرده‌اند، ادعا دارند که پس از مدتی، ریزش طبیعی و منطقی ابروها نیز متوقف شده! و به طور قابل ملاحظه‌ای شاهد اثربخشی روغن بادام تلخ در پرپشت و پررنگ شدن ابروهای خود بوده‌اند.

جوانسازی فولیکول‌ های مو

یکی دیگر از فواید بادام تلخ برای ابرو، مژه و حتی موهای سر، جوانسازی فولیکول‌های مو است. این روغن به بازیابی توان فولیکول‌ها کمک بسیاری کرده. به این صورت که موجب تحریک بیش‌تر فولیکول‌ها شده و در نتیجه، رشد سریع‌تر موها در نقاط مختلف را ممکن کرده است. این روغن دارای آنتی اکسیدان‌های فعال نیز بوده و کمک بسیار زیادی در راستای حفظ سلامت موهای شما می‌کند.

روغن بادام تلخ برای ابرو
روغن بادام تلخ برای ابرو

روش صحیح استفاده از روغن بادام تلخ برای ابرو

برای آن که بتوانید به صورت موثر از این روغن برای ابروهای خود استفاده کنید، حتما مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پیش از استفاده، حتما ابروهای خود را به خوبی تمیز کرده و هر گونه کرم، مواد آرایشی و… را از روی آن‌ها پاک کنید. اگر ابروهای شما به مواد آرایشی یا حتی آلودگی‌های محیطی آغشته باشند، جذب این روغن با سختی و مانع روبرو می‌شود و اثربخشی به مراتب کم‌تری خواهد داشت. قبل از هر کاری، ابروهایتان را با کمک پاک‌کننده آرایش یا آب و شوینده‌های ملایم، شستشو داده و خشک کنید.
  • حالا لازم است که از یک پد یا برس تمیز و خشک کمک بگیرید. برس یا پد را به مقدار مناسبی از روغن بادام تلخ آغشته کنید و به آرامی روی ابروی خود بزنید. استفاده از برس ابرو برای این کار مطلوب‌ترین نتیجه را در پی خواهد داشت. زیرا شما می‌توانید در حین روغن زدن به ابروها، آن ها را شانه نیز کرده و به شکلی، ماساژ بدهید.
  • پس از آن که مطمئن شدید تمام تارهای ابرو به روغن بادام تلخ آغشته شده‌اند، دست از برس زدن بکشید. اجازه دهید روغن برای 6 تا 8 ساعت روی ابرو بماند. بهترین زمان برای انجام این کار، پیش از خواب است. به شرطی که مطمئن باشید در طول شب به پشت می‌خوابید و ابروهای روغنی‌تان را به بالشت و رختخواب نمی‌سایید.
  • صبح روز بعد، ابروهای خود را شستشو داده و تلاش زیادی نیز برای پاک کردن قطعی روغن نکنید.

پیشنهاد ما به شما این است که تکنیک‌های پرپشت کردن ابرو در خانه را نیز مطالعه کنید‌.

روش استفاده از روغن بادام تلخ برای مژه‌ ها

برای استفاده از روغن بادام تلخ جهت تقویت مژه‌ها، فرآیند مشابهی پیش‌رو دارید. با این تفاوت که تقویت مژه‌ها، حتما باید با مراقبت بیش‌تری صورت بگیرد.

  • در اولین قدم و مانند مراحل بالا، مژه‌های خود را به خوبی تمیز کنید. لازم است که تمام مواد آرایش چشمی را از مژه‌های خود پاک کرده و مطمئن شوید که تمام سطح مژه‌ها و پلک، تمیز و عاری از هرگونه چربی یا محصولات آرایشی هستند. برای این منظور، توصیه می‌کنیم که از شامپو بچه کمک گرفته و به خوبی پلک‌های خود و محل رویش مژه ها را شستشو دهید.
  • یک برس ریمل تمیز که به خوبی و با دقت شستشو و ضدعفونی شده است را انتخاب کنید. حالا آن را به روغن بادام تلخ آغشته کنید.
  • از این برس کمک گرفته و تمام سطح مژه‌ها را با روغن بادام تلخ برس بزنید. حین انجام این کار باید مراقب باشید که تا حد امکان، روغن بادام به چشم‌هایتان وارد نشود. در واقع مزیت استفاده از برس ریمل این است که می‌توانید با ریسک کم‌تری مژه‌ها را روغن بزنید‌.
  • حالا نوبت به این رسیده که اجازه دهید روغن بادام برای چند ساعت روی مژه‌های شما باقی بماند. در نهایت، برای شستشوی آن اقدام کنید.

در صورتی که روغن بادام وارد چشم‌ها شود، احساس سوزشی داخل چشم خواهید داشت. به علاوه، با ماندن روغن در چشم، ممکن است برای چند ساعت کمی تاری دید پیدا کنید. اگرچه جای نگرانی نیست، اما در صورتی که روغن بادام داخل چشم‌ها رفت، چشم‌هایتان را با آب سرد شستشو دهید.

مدت زمان موثر برای استفاده از روغن بادام تلخ

همان‌طور که اشاره کردیم، لازم است این فرایند را به صورت پیوسته و حداقل برای مدت یک ماه دنبال کنید. پیوستگی این کار باعث خواهد شد تا در نهایت تقویت موثری روی ابروها و مژه‌های شما صورت بگیرد. و پس از توقف ریزش مو، مراحل رشد بیش‌تر و پرپشت شدن را تجربه کنید.

در نهایت، اگر تصمیم گرفته‌اید که زیبایی طبیعی چهره خود را افزایش داده و به جوانی آن کمک کنید، استفاده از فواید روغن بادام تلخ را دست کم نگیرید. این روغن قیمت ارزانی داشته و به راحتی نیز در دسترس است. با این حساب، به راحتی می‌توانید از آن برای تقویت مژه و ابروهای خود کمک گرفته و زیبایی طبیعی آن‌ها را دوچندان کنید. توصیه می‌کنیم که این مطلب را با عزیزان خود به اشتراک گذاشته و به آن‌ها نیز در این مورد آگاهی ببخشید.