زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین سشوارهای سال 2022 + معرفی و بررسی

تیم تحریریه مو تن رو
761
12 دقیقه
بهترین سشوارهای سال 2022 + معرفی و بررسی

هر خانه‌ای حداقل باید یک سشوار داشته باشد. اما تنوع محصولات در بازار به اندازه‌ای زیاد است که گاهی نمی‌دانیم کدام محصول قیمت مناسب، کارکرد و کیفیت بهتری دارد. مهم‌تر از همه، آیا به موهایمان آسیب می‌رساند یا نه. در این مقاله به معرفی بهترین سشوارهای سال 2022 می‌پردازیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. همینطور قصد داریم تلاشی جهت راهنمایی خرید سشوار خوب داشته باشیم.

ویژگی‌ های یک سشوار خوب چیست؟

اگر می‌خواهید ویژگی‌های یک سشوار خوب و باکیفیت را بدانید و پیش از خرید سشوار اطلاعات کافی داشته باشید، نه تنها باید به جنس و نوع موهایتان توجه کنید، بلکه باید با تمام عملکرد و کاربردهای سشوار نیز آشنا شوید. در ادامه مقاله به بررسی ویژگی‌های سشوار خوب و با کیفیت می‌پردازیم تا تجربه خرید سشوار خوبی داشته باشید.

فناوری تولید یون منفی

یک سشوار استاندارد با کمک فناوری تولید یون، یون‌های منفی تولید می‌کند که باعث شکستن مولکول‌های آب روی موهایتان می‌شود. در نتیجه موها نرم و فاقد وز می‌شوند. همچنین این نوع سشوارها کمک می‌کنند تا یون‌های مثبت به ریشه موها هدایت شوند و میزان حجم مو بیشتر گردد.

سشوار تورمالین

گرمایش سشوار سرامیکی یا تورمالین به گونه‌ای است که میزان آسیب به موها را کمتر از سشوار فلزی می‌کند. در واقع سشوار سرامیکی گرما را پخش می‌کند و تنها یک بخش از مو را خشک نمی‌کند. همین مسئله میزان آسیب به مو را کاهش می‌دهد. همچنین سشوارهای تورمالین یون منفی تولید می‌کنند که باعث نرم شدن موها نیز می‌شود.

میزان وات و وزن سشوار

ویژگی دیگری که باید به آن توجه کنید، میزان وات و وزن سشوار است. هر چه میزان وات سشوار بیشتر باشد، میزان گرمایش و باد سشوار بیشتر می‌شود و به خشک شدن موها سرعت می‌بخشد. با این حال، هرچه میزان وات سشوار بیشتر باشد، وزن سشوار نیز بیشتر می‌شود.

تنظیمات باد و گرما

از نکات مهم خرید سشوار توجه به تنظیمات سرعت باد و گرمای دستگاه است. اگر می‌خواهید به سرعت موهایتان را خشک کنید، میزان باد و گرمای زیاد انتخاب بهتری است. اما باد و گرمایش کمتر باعث حالت دهی به موها می‌شود و مانع وز شدن مو می‌گردد.

یک سشوار باکیفیت باید دکمه باد خنک یا ملایم داشته باشد که به غیر از باد گرم، باد ملایم یا خنک نیز فراهم سازد. چرا که باد ملایم یا خنک سشوار، کوتیکول مو را بهبود می‌بخشد و باعث نرم و درخشان‌تر شدن موها می‌شود.

سیم شسوار

سیم سشوار باید انعطاف پذیر و حالت چرخشی داشته باشد تا هنگام حرکت و تکان خوردن، سیم قطع یا ضعیف نشود. سشوار باید یک حلقه آویز داشته باشد تا دستگاه را در جایی قرار دهیم که پس از استفاده خنک شود.

چه مدل سشواری مناسب جنس موی شماست؟

اگرچه ویژگی‌های یک سشوار خوب و باکیفیت اهمیت بسیاری دارد، اما توصیه می‌کنیم پیش از خرید، ابتدا نوع و جنس موهایتان را بررسی کنید. ممکن است برخی از دستگاه‌ها مناسب جنس موی شما نباشند. بنابراین توصیه می‌کنیم به موارد زیر توجه کنید.

موی نرمال

در صورتی که موهای نرمال و سالم یا صاف دارید، بهتر است از سشوار با باد خیلی داغ استفاده نکنید و سراغ سشواری با تنظیمات گرما و باد بروید. فناوری تولید یون مثبت سشوار نیز به افزایش حجم موهایتان کمک می‌کند.

موی وز

بهترین سشوار مناسب موی وز، سشواری است که شامل فناوری تولید یون و تنظیمات باد خنک و ملایم باشد. در واقع سشواری که تهیه می‌کنید نباید باعث آسیب دیدن و خشک شدن رطوبت موهایتان شود.

موی ضخیم و پر

بسیاری از افرادی که موهای پر و ضخیم دارند، معمولا موهایشان دیرتر خشک می‌شود. وات بالای سشوار باعث تسریع در خشک شدن موهای ضخیم و پر می‌شود. همچنین بهتر است سراغ سشواری بروید که بتوانید تنظیمات دستگاه را کنترل کنید.

موی فر و حالت‌ دار

برای موهای فر و حالت‌دار، وات سشوار اهمیت چندانی ندارد و بهتر است از باد ملایم برای خشک کردن موها استفاده شود تا موها را وز نکند. با این حال، بهتر است خرید سشوار با تنظیمات گرما و باد را در اولویت خود قرار دهید.

موی فر ریز و آفرو

باد داغ و گرمای بالای سشوار باعث آسیب به موهای فر ریز می‌شود. بهتر است سراغ سشواری بروید که قابلیت تنظیم داشته باشد تا باد سشوار باعث ایجاد گره در موها نشود. خرید سشوار با فناوری تولید یون برای درخشان شدن موهایتان نیز انتخاب مناسبی خواهد بود.

معرفی بهترین سشوارهای سال 2022

اکنون که با ویژگی‌های یک سشوار استاندارد و مناسب انواع مو آشنا شدید، زمان آن است که بهترین سشوارهای سال 2022 را بشناسید. در این لیست به برندهایی می‌پردازیم که نه تنها در ایران، بلکه در دنیا نیز طرفدار دارند.

معرفی و خرید سشوار دایسون

از بهترین سشوارهای سال 2022 می‌توان به سشوار دایسون اشاره کرد. اگرچه قیمت سشوار دایسون کمی بیش‌تر از رقیب‌های قدیمی خود است، اما این برند سشوار تحول بزرگی در تولید محصولات و دستگاه‌های حالت دهنده مو ایجاد کرده است.

توصیه می‌کنیم اگر طرفدار سشوار کلاسیک هستید، سراغ سشوار دایسون نروید. چراکه مدل این سشوار کاملا متفاوت است و به جای باد و گرما دادن به یک بخش از موی سر، باد را در سر پخش می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که آسیبی به موها وارد نگردد.

از دیگر ویژگی‌های سشوار دایسون، کنترل مناسب دستگاه در دست و وزن سبک آن است. با این حال بهتر است بدانید که سشوار دایسون تنظیماتی دارد که 40 بار در ثانیه میزان حرارت دستگاه را بررسی می‌کند. افرادی که از این سشوار استفاده کرد‌ه‌اند اظهار دارند که این دستگاه آسیبی به مو نمی‌رساند. اگرچه میزان باد و گرمای این دستگاه را می‌توانید تنظیم کنید، اما این سشوار گرمای کم‌تر و پخش باد بیش‌تری به همراه دارد.

معرفی و خرید سشوار براون

به عنوان مورد بعدی در لیست بهترین سشوارهای 2022 می‌توان به برند سشوار براون اشاره کرد که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. تعداد مدل‌های سشوار براون زیاد است اما به طور کلی، افرادی که سشوار براون را تجربه کرده‌اند اظهار دارند که این دستگاه آسیب کمی به مو وارد می‌کند. معمولا سشوارهای براون وات زیاد و وزن نسبتا بالایی دارند و این مسئله باعث افزایش میزان گرما و جریان باد می‌شود. در نتیجه، اگر سریع خشک شدن موهایتان اهمیت دارد، خرید سشوار براون انتخاب مناسبی خواهد بود.

خرید سشوار براون مدل AS 720

سشوار چرخشی براون
سشوار چرخشی براون

همچنین، بسیاری از سشوارهای این برند قابلیت تنظیم دما و باد را در سه حالت کند، متوسط و تند دارند. می‌توانید بسته به نیاز موهایتان، باد و گرمای سشوار را تنظیم کنید. این دستگاه یک انتخاب مناسب برای براشینگ در خانه خواهد بود.

معرفی و خرید سشوار پرومکس

سشوار پرومکس مناسب استفاده روزانه است و به موهایتان حالت می‌بخشد. از ویژگی‌های برخی از سشوار‌های پرومکس می‌توان به فناوری باد خنک اشاره کرد. این ویژگی باعث افزایش حجم موهایتان می‌شود. بسیاری از افرادی که از سشوار پرومکس استفاده کرده‌اند بر این باورند که این سشوار قیمت مناسبی دارد و باعث نگهداری رطوبت مو می‌شود. همچنین، از وز شدن موها جلوگیری می‌کند. در صورتی که موهای فر یا وز دارید، خرید سشوار پرومکس انتخاب مناسبی خواهد بود.

سشوار حرفه ای پرومکس مدل 7240

از ویژگی‌های دیگر سشوار پرومکس می‌توان به وات نسبتا بالای دستگاه اشاره کرد که باعث سرعت بخشید در خشک شدن موها می‌شود. این ویژگی وزن دستگاه را کمی سنگین‌تر کرده است، اما این وزن آزاردهنده نیست.

معرفی و خرید سشوار فیلیپس

سشوار فیلیپس در گروه بهترین برند سشوار قرار دارد، چرا که قدمت زیادی در تولید سشوار و اتوی مو دارد. از ویژگی‌های مثبت این سشوار می‌توان به وزن سبک و طراحی منحصربه‌فردش اشاره کنیم که به راحتی در دست قرار می‌گیرد. سشوار برند فیلیپس وات نسبتا مناسبی دارد که از موها در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند. تنظیمات سشوار فیلیپس به صورت دستی است و شما می‌توانید میزان دما و باد دستگاه را کنترل کنید.

این برند سشوار مناسب افرادی است که می‌خواهند دستگاه خشک کننده موی قوی تهیه کنند که مناسب موهای پر و ضخیم نیز باشد. اگرچه قدرت سشوار فیلیپس زیاد است، اما باعث خشک و زبر شدن موها نمی‌شود.

معرفی و خرید سشوار انزو

اگرچه سشوار انزو در لیست بهترین سشوارهای سال 2022 قرار دارد، اما خریداران این برند به دو گروه تقسیم می‌شوند. دسته اول کاملا از خرید خود راضی هستند و دسته دوم چندان رضایتی از خرید این سشوار نداشتند. اما دلیل این تفاوت چیست؟

سشوار چرخشی انزو مدل 741

سشوار چرخشی انزو
سشوار چرخشی انزو

سشوار انزو مناسب افرادی است که طرفدار سشوار کلاسیک هستند و به صورت حرفه‌ای و روزانه موهای خود را خشک و براشینگ می‌کنند. به همین دلیل برخی از افرادی که انتظار تکنولوژی تازه‌ای از سشوار دارند، چندان از خرید خود راضی نبودند.

سشوار انزو باعث افزایش حجم موها می‌شود و بدنه سرامیکی دارد. این سشوار مناسب افرادی است که می‌خواهند سشواری پرقدرت با میزان گرما و باد زیادی برای صاف کردن موهای وز و حالت‌دار داشته باشند.

معرفی و خرید سشوار بابیلیس

اگرچه هنگامی که اسم بابیلیس (Babyliss) در ایران به گوشمان می‌خورد به یاد دستگاه فرکننده مو می‌افتیم، بهتر است بدانید که بابیلیس مثل شلوار لی اسم یک برند است! سشوار بابیلیس در این سال‌ها تحولات زیادی در تکنولوژی دستگاه‌های خود داشته است. در این بخش سعی داریم به معرفی سری جدید این سشوارها بپردازیم.

از ویژگی اصلی سری جدید سشوار بابیلیس می‌توان به رفع وز مو اشاره کرد. این سشوار باعث می‌شود موها صاف و درخشان شوند. معمولا وات سشوار بابیلیس زیاد است که باعث افزایش گرما و میزان باد دستگاه می‌شود. با این حال، تنظیمات دستگاه اتوماتیک نیست و شما می‌توانید با توجه به نیازتان، میزان باد و گرمای سشوار را تنظیم نمایید.

از دیگر قابلیت‌های این دستگاه، سرعت بالای خشک کردن موها است. بسیاری ترجیح می‌دهند برای سالن آرایشگاه سشوار بابیلیس را تهیه کنند. برند بابیلیس سعی کرده است در سری جدید سشوارهای خود میزان وزن دستگاه را کاهش دهد.

معرفی و خرید سشوار رمینگتون

یکی از دلایل معروف شدن سشوار رمینگتون طراحی بدنه منحصربه‌فرد و سَری‌های متفاوت دستگاه است. هر یک از این سری‌ها برای براشینگ و صاف کردن مو مفید هستند. سشوار رمینگتون نه تنها برای مصرف خانگی، بلکه برای سالن‌های آرایشی نیز انتخاب مناسبی خواهد بود.

سشوار رمینگتون به این دلیل در لیست بهترین سشوارهای سال 2022 در دنیا قرار دارد که سرعت خشک کردن موها را بالا می‌برد. اما این سشوار به بافت مو آسیب نمی‌رساند. این مدل سشوار مانع وز شدن موها می‌شود و تقریبا برای انواع مو مناسب است. تفاوتی ندارد که سشوار را برای مصرف روزانه، خشک کردن مو یا براشینگ می‌خواهید؛ خرید سشوار رمینگتون این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد که با تنظیمات گرما و باد و استفاده از سری‌های متفاوت، موهایتان را زیبا و درخشان کنید.

از دیگر ویژگی‌های سشوار رمینگتون می‌توان به نگهداری رطوبت موها اشاره کرد که مانع زبر و شکننده شدن موها می‌شود. با این حال، میزان وات سشوار رمینگتون متفاوت است و شما می‌توانید با توجه به نیازتان بهترین تصمیم را بگیرید.

معرفی و خرید سشوار جانسون

یکی از اولین برندهای سشواری که در ایران دیده و شناخته شد، سشوار جانسون بود. از گذشته تا به امروز این سشوار در خانه‌ها و آرایشگاه‌ها به دلیل قدرت بالایی که داشته است، طرفداران بسیاری دارد. اما در این بخش می‌خواهیم به سری جدید برند سشوار جانسون بپردازیم.

قیمت سشوار جانسون نسبت به رقیب‌های جدیدش کمی مناسب‌تر است. این برند ایتالیایی وات بالایی دارد و باعث تسریع خشک شدن موها می‌شود. چرا که میزان باد و گرمایش زیادی به همراه دارد. تنظیمات این سشوار تقریبا کلاسیک و ساده است و می‌توانید باد و گرمای سشوار را به صورت دستی تنظیم نمایید. اگر موهای ضخیم و پری دارید و همچنان طرفدار سشوارهای کلاسیک و پرقدرت هستید، سشوار جانسون را توصیه می‌کنیم که عمر بالایی هم دارد.

سشوار جانسون
سشوار جانسون

معرفی و خرید سشوار سایونا

سشوار سایونا در گروه سشوارهای کلاسیک قرار می‌گیرد که میزان قدرت گرما و باد زیادی دارد. این سشوار بیشتر مناسب سالن‌های آرایشگاه است که استفاده بیشتری در طول روز از آن می‌شود و به موها حالت می‌دهد.

میزان وات دستگاه زیاد است و همین مسئله باعث می‌شود که سشوار سایونا کمی وزن بالایی داشته باشد. گفتنی است که این وزن آزاردهنده نیست. محافظ دمای این دستگاه باعث می‌شود که میزان دمای سشوار کنترل گردد و در نتیجه به موها آسیب نرسد.

برخی از مدل‌های سشوار سایونا تنظیمات باد خنک نیز به همراه دارند که این ویژگی باعث حجیم‌تر شدن موها می‌شود. تنظیمات سشوار سایونا به صورت دستی است و شما می‌توانید با توجه به نیاز و جنس موهایتان، دما و میزان باد سشوار را کنترل کنید.

معرفی بهترین سشوار چرخشی سال 2022

سشوار چرخشی مناسب براشینگ موها است و به دو مدل سشوار چرخشی شانه‌دار و بدون شانه تقسیم می‌شود. سشوار چرخشی برس‌دار به این صورت است که موها را در برس گرد قرار می‌دهید و همراه با باد گرم و ملایمی که دستگاه دارد، موها را براشینگ و حالت‌دار می‌کنید. از بهترین سشوارهای چرخشی برس‌دار، می‌توان به سشوار چرخشی بابیلیس، سشوار چرخشی رمینگتون و سشوار چرخشی مکس اشاره کرد. هر سه برند از موها محافظت می‌کنند و مانع ریزش و آسیب موها می‌شوند.

اما نسل جدید سشوار چرخشی فاقد شانه گرد است. شما می‌توانید به دلخواه برس گرد را استفاده کنید. این مدل سشوار چرخشی دور موها می‌چرخد و علاوه بر خشک کردن موها، می‌توانید موهایتان را براشینگ و حتی فر کنید.

در صورتی که به فناوری جدید در تولید سشوار چرخشی علاقه دارید، خرید سشوار چرخشی دایسون را از دست ندهید. مدل Airwrap دایسون یک سشوار چرخشی و چندکاره است که در گروه بهترین سشوارهای سال 2022 قرار دارد. بسیاری از اینفلوئنسرهای ایرانی و خارجی به مزایای آن برای مو پرداخته‌اند و بسیاری بر این باورند که آسیبی به موها وارد نمی‌کند.