زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

لیفت ابرو در خانه به 8 روش مختلف

wordcamp
9,198
13 دقیقه
لیفت ابرو در خانه به 8 روش مختلف

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی صورت، ابروها هستند. ابروها نقش اساسی در زیبایی چهره و به خصوص زیبایی چشم‌ها دارند. بهترین اقداماتی که می‌توان برای زیبایی ابروها در خانه انجام داد، پرپشت کردن و لیفت ابرو است. لیفت ابرو باعث پهن‌تر شدن و آراستگی ابروهای شما می‌شود.

 انجام لیفت ابرو در خانه کار سختی نیست و شما با خواندن این مطلب، می‌توانید لیفت ابرو را یاد بگیرید و در منزل انجام دهید. با این‌ کار شما هم در زمان و هم هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

اگر ابروی کم‌پشتی دارید، قبل از انجام یکی از روش‌های لیفت ابرو در خانه، می‌توانید تکنیک های پرپشت کردن ابرو در کمترین زمان را مطالعه کنید. ابروهای پرپشت بعد از لیفت بسیار زیباتر خواهند شد.

در این مطلب از سایت مو‌تن‌رو، ما 8 روش مختلف لیفت ابرو در خانه را برای شما توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو اقدامی است که در آن تارهای ابروها را رو به بالا حالت می‌دهند تا فرم صورت جذاب‌تر و جوان‌تر به نظر بیاید. این کار باعث پهن‌تر شدن ابرو هم می‌شود. موادی که در لیفت ابرو استفاده می‌شود، این حالت را برای مدتی ثابت نگه می‌دارد. لیفت ابرو مدتی است که جز کارهای پرطرفدار زیبایی شناخته می‌شود. روش‌های مختلف لیفت ابرو در خانه، خیلی با یکدیگر تفاوت ندارند. بیشتر تفاوت آن‌ها در موادی است که برای لیفت ابرو از آن استفاده می‌کنید.

مزایا و معایب لیفت ابرو در منزل

مزایای لیفت ابرو در خانه:

به طور کلی لیفت ابرو باعث جوان‌تر شدن و جذاب‌تر شدن صورت می‌شود و همین امر اعتماد به نفس خاصی را به فرد منتقل میکند. از دیگر مزیت‌های لیفت ابرو در خانه می‌توانیم به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان اشاره کنیم. لیفت ابرو یکی از کارهای زیبایی است که در سالن‌های آرایشی توسط متخصص این کار و یا در کلینیک زیبایی با عمل جراحی انجام می‌شود و برای آن باید هزینه نسبتا زیادی بپردازید.

معایب لیفت ابرو در خانه:

همان‌طور که گفتیم، در کلینیک‌ها و سالن‌های زیبایی روش‌های مختلفی نظیر جراحی و… برای لیفت ابرو به کار میگیرند تا ماندگاری بیشتر داشته باشد. این روش‌ها نیاز به تخصص دارند و اگر این روش ها در خانه انجام شود، ‌می‌تواند باعث درد و عفونت بشود.
همچنین اگر از مواد نامرغوب و نامناسب برای لیفت ابرو در خانه استفاده کنید، باعث آزردگی پوست، خارش و ریزش ابروهایتان نیز می‌شود.

روش‌های مختلف لیفت ابرو در خانه

در این بخش به آموزش لیفت ابرو در خانه خواهیم پرداخت. در این مطلب 8 روش لیفت ابرو در خانه را برایتان بیان کرده‌ایم. شما با توجه به امکانات و بودجه مدنظرتان، هر کدام از روش‌ها را می‌توانید انتخاب کنید و به کمک آن روش، ابروهای خود را در منزل لیفت کنید.

روش‌های مختلف لیفت ابرو در خانه
لیفت ابرو باعث شاداب‌تر شدن و زیباتر شدن صورت شما می‌شود.

روش اول: لیفت ابرو با صابون

 لیفت ابرو با استفاده از صابون یکی از متداول‌ترین روش‌های لیفت ابرو به حساب می‌آید. دلیل محبوبیت این روش کاربرد راحت، درخشان نکردن ابرو  و ماندارگاری نسبتاً بالا است.

صابون مناسب لیفت ابرو

ساختار صابون از گیلیسیرین (نوعی چربی) تشکیل شده است. صابون‌ها علاوه بر پایه خود یعنی چربی، دارای آلکالین (قلیا) نیز هستند، که PH آن بالای 7 هست، توجه داشته باشید میزان قلیایی بودن صابونی که برای صورت استفاده می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

زیرا پوست صورت نسبت به پوست قسمت‌های دیگر بدن حساس‌تر است و باید در هنگام استفاده صابون برای صورت از صابون مخصوصی استفاده بکنید که حالت قلیایی کمتری دارند، تا باعث سوزش، خارش یا قرمزی پوست صورت نشود.

بهترین صابون برای لیفت ابرو در خانه، صابون‌های مخصوص لیفت ابرو، مثل صابون ابرو رولوشن، هستند، اما اگر صابون مخصوص ندارید، بهتر است از صابون صورت استفاده کنید تا پوست صورت شما آزرده نشود. البته توجه داشته باشید که صابون باید گلیسیرینه و شفاف باشد، زیرا صابون‌های مات روی ابرو رد سفیدی باقی می‌گذارند. ویژگی‌های صابون ابرو رولوشن:

خرید صابون ابرو رولوشن
  • ثابت کننده حالت ابرو
  • پرپشت نشان دادن ابروها
  • ماندگاری بالا روی ابرو
  • دارای براش مخصوص صابون و آینه
  • کیفیت مرغوب

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

لیفت ابرو با صابون
شانه زدن ابرو رو به بالا و فرم دادن به آن با فرچه ریمل

در ادامه وسایل لازم و مراحل لیفت ابرو با صابون را برایتان شرح داده‌ایم:

وسایل لازم برای لیفت ابرو با صابون:

  • صابون ابرو
  • برس مخصوص ابرو که شبیه فرچه ریمل است
    • ( اگر برس مخصوص در دسترس شما نیست، می‌توانید فرچه ریمل‌های قدیمی خود را بشویید و به عنوان برس ابرو استفاده کنید.)
  • اسپری آب یا فیس میست
خرید برس ریمل مدل MNP
  • مناسب ابرو و ریمل
  • دارای برس باکیفیت
  • جنس مقاوم
  • کیفیت ساخت خوب

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

ابتدا برس ابرو را با کمی آب خیس کنید، سپس برس را روی صابون بمالید و مقدار لازم برای فرم دادن به ابروهایتان را بردارید.
حواستان باشد که صابون نباید کف کند.

اگر از مقدار مناسب برای ابروهایتان اطلاع ندارید، ابتدا مقدار کمی از صابون بردارید و ابروهایتان رو به بالا شانه بزنید و به ابروهایتان فرم بدهید؛ در صورت نیاز مقدار بیشتری از صابون را بردارید.

یکی از مزیت‌های بزرگ این روش این است که چون صابون زود خشک نمی‌شود، شما برای حالت دادن و یا تغییر فرم فرصت کافی دارید.

نکات مهم لیفت ابرو با صابون در خانه

  1. زمانی که برس ابرو را خیس می‌کنید، هر چقدر رطوب برس کمتر باشد، صابون بیشتری را برمیدارد و این موضوع باعث افزایش ضخامت ابروهایتان می‌شود. می‌توانید با چند بار تمرین اندازه صابون مورد نیاز ابروهایتان را به دست بیاورید.
  2. حتماً صبر کنید تا ابروهایتان خشک بشود و بعد هرگونه آرایشی که برای ابرو مدنظرتان هست را انجام بدهید.
  3. اگر فردی هستید که صورت شما بسیار عرق می‌کند، این روش را به شما توصیه نمی‌کنیم، چون آب و عرق، لیفت ابروی شما و آرایش ابروهایتان را  خراب می‌کند.

روش دوم: لیفت ابرو با کمک ژل

 لیفت ابرو با ژل
لیفت ابرو، به زیباتر شدن چشم‌ها کمک می‌کند.

روش دوم برای لیفت ابرو در خانه استفاده از ژل ابرو است. شما هم می‌توانید ژل ابرو برندهای معتبر، نظیر ژل ابرو اسنس را خریداری کنید و هم می‌توانید در منزل به صورت خانگی ژل لیفت ابرو تهیه کنید. ویژگی‌های ژل ابرو اسنس:

خرید ژل ابرو و مژه اسنس
  • ماندگاری و دوام بالا
  • حالت دهنده ابرو
  • بدون ریزش
  • امکان استفاده برای حالت دادن مژه

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

تهیه ژل لیفت ابرو خانگی:

مواد و وسایل لازم برای این کار عبارتند از:

  • یک ظرف خالی برای نگه‌داری ژل (می‌توانید از ظرف خالی و تمیز ریمل هم استفاده کنید.)
  • ژلاتین
  • روغن هسته انگور یا اسطوخدوس (می‌توانید هر یک از روغن‌های مفید برای ابرو را نیز جایگزین کنید.)
  • آب جوشیده
  • قاشق و قیف کوچک

طرز تهیه ژل ابروی خانگی

اول حدود نصف قاشق ژلاتین را با نیمی از فنجان آب گرم مخلوط کنید و هم بزنید تا ژلاتین در آب کاملاً حل شود. برای اینکه پودر ژلاتین گوله نشود، آن را به آرامی به آب اضافه کنید و هم بزنید.

بعد از حل شدن کامل ژلاتین، 4 قطره از روغن مورد نظر خود را به مواد اضافه کنید و مواد را کاملاً مخلوط کنید.

بعد از آماده شدن، مخلوط را با قیف داخل ظرف ریمل بریزید.

حواستان باشد ظرف را نباید کامل پر کنید. حدود یک چهارم از ظرف باید دارای فضای خالی باشد. بعد ظرف را به مدت 12 ساعت در دمای اتاق قرار دهید. اگر عجله دارید آن را به مدت چهار ساعت در فضای سردی مثل یخچال قرار دهید.

اگر ژل ابرو رنگی می‌خواهید ، در زمان ساخت به مقدار خیلی کم سایه رنگ مورد نظرتان را به مواد اضافه کنید تا ژل ابرو رنگی داشته باشید.

نحوه کار دقیقاً به صورت روش قبلی است، یعنی شما کافیست که به جای صابون از ژل ابرو برای حالت دادن ابروها و ثابت نگه داشتن آن‌ها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که ژل ابرو بر پایه آب است، برای یک حالت دهی بسیار ملایم کاربرد دارد و در مدت زمان بسیار کمی خشک می‌شود و ابروهایتان را نیز درخشان می‌کند.

لیفت ابرو یا ژل
ابروهای لیفت شده یک خانم

روش سوم: لیفت ابرو با استفاده از چسب ابرو

برای لیفت ابرو در خانه با این روش کافیست که چسب لیفت ابرو را تهیه کنید. سپس در منزل، ابروهای خود را از هر گونه آلودگی یا آرایشی پاک کنید و بعد ابروها را با برس، شانه بزنید و به آن فرم بدهید، سپس برای بالا نگه ‌داشتن از چسب ابرو استفاده کنید.

توجه داشته باشید در این روش، اگر مهارت کافی برای لیفت نداشته باشید، به دلیل ماندگاری بالای چسب لیفت، به فرم و ریشه ابروهایتان آسیب جدی وارد می‌شود.

روش چهارم: لیفت ابرو با استفاده از آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا گیاهی با فواید مختلف برای پوست و مو است، شما برای لیفت ابرو می‌توانید آلوئه‌ ورا را با سایر مواد ترکیب کنید و یا می‌توانید به تنهایی از آن برای لیفت ابرو استفاده کنید.

برای لیفت ابرو با این روش کافیست که بخشی کوچکی از گیاه آلوئه ورا را برش بزنید و ماده ژله‌ای آن را داخل ظرفی بریزید و بعد با برس ابروی خود از ماده ژله‌ای برداشته و با آن ابروهای خود را شانه بزنید.

این روش یکی از روش‌های بسیار طبیعی (بدون هیچ‌گونه ماده شیمیایی) است و به تقویت و رشد ابروها نیز بسیار کمک می‌کند.

لیفت ابرو در خانه
خانمی با ابروهای لیفت شده

روش پنجم: لیفت ابرو با کتیرا

این روش یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای لیفت ابرو در خانه است و ساعت‌ها ابروهای شما را نیز خوش‌فرم نگه می‌دارد. در این روش، کافیست مقدار بسیار کمی از کتیرا را با کمی آب مخلوط کنید تا از غلظت آن کاسته شود. بعد با استفاده از برس ابرو مقداری از آن را برداشته و ابروهای خود را روبه بالا شانه کنید و فرم بدهید.

روش ششم: لیفت ابرو با وازلین

یکی از در دسترس‌ترین ماده‌های موجود برای لیفت کردن ابرو در خانه، وازلین است. وازلین کاربردهای مختلفی برای پوست دارد.

برای استفاده از وازلین، توصیه ما این است که آن را با سه الی چهار قطره روغن کرچک ( یا هر روغن مفیدی) مخلوط کنید . این کار باعث می‌شود که مخلوط وازلین باعث تقویت ریشه ابروها نیز بشود. البته، استفاده از وازلین نباید همیشگی باشد. چون ریشه مو رو ضعیف می‌کند و باعث ریزش ابرو می‌شود.

در این روش برای لیفت، کافیست با برس ابرو از مخلوط وازلین به میزانی که برای فرم دهی ابرو احتیاج دارید، بردارید و ابروهای خود را شانه بزنید و فرم بدهید.

لیفت ابرو در خانه با وازلین
تاثیر لیفت ابرو در زیبایی صورت

روش هفتم: لیفت ابرو با عسل

یکی دیگر از موادی که می‌توانید برای لیفت ابرو در خانه استفاده کنید، عسل است. البته عسل به تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، چون ممکن است حساسیت‌زا باشد.

شما به آسانی با ترکیبات حاوی عسل، می‌توانید ابروهای خود را در خانه لیفت کنید. برای درست کردن این ترکیبات، از دو طریق زیر می‌توانید اقدام کنید.

پیش از استفاده از عسل توجه داشته باشید که پوست شما به عسل حساسیت نداشته باشد، عسل ماده مقوی و طبیعی است. به همین دلیل ممکن است روی پوست‌های حساس، قرمزی و یا خارش ایجاد کند.

روش اول:

شما می‌توانید موم عسل را با چند قطره روغن نارگیل یا روغن کرچک مخلوط کنید. سپس مواد را با موم گرانولی آب شده، مخلوط کنید. برای ویتامینه شدن ترکیب مورد نظر هم می‌توانید چند قطره ویتامین E را به ترکیب اضافه کنید. مواد را در ظرفی ریخته و بگذارید سرد بشود.

ماده پس از این که خودش را گرفت، می‌تواند جایگزین صابون لیفت ابرو باشد و همچون روش‌های قبلی مورد استفاده قرار بگیرد.

روش دوم:

شما می‌توانید مقدار کمی عسل (حدود نصف قاشق چای‌خوری) را با 1 قاشق چای‌خوری پودر کاکائو و 2 قاشق چای‌خوری قهوه خیس‌شده یا استفاده‌شده مخلوط کنید، سپس به مخلوط مورد نظر 4 الی 6 قطره روغن نارگیل و کمی ژل آلوئه‌ورا اضافه کنید.

مخلوط را خوب هم بزنید تا خمیری لطیف به دست بیاید، خمیر بدست آمده را به مدت 3 الی 5 دقیقه بر روی ابروهای خود بگذارید و به آن‌ها فرم بدهید. سپس ابروهای خود را با آب ولرم بشورید.

روش هشتم: لیمنت ابرو

روش آخر برای لیفت ابرو در خانه، لمینت ابرو است. این روش بیشتر در سالن‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، ابروها را با کراتین مایع، تقویت و پرپشت می‌کنند و به آن حالت می‌دهند. برای اطلاعات بیشتر لمینت ابرو چیست؟ کاربردها و روش انجام لمینت و تفاوت آن با میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ را بخوانید.

برای استفاده این روش در خانه، کیت‌های مخصوصی وجود دارد. البته ماندگاری محصولات مورد استفاده در آرایشگاه‌ها بیشتر از کیت‌های خانگی است.

لیفت ابرو در خانه
نمونه‌ای از ابروهای لیفت شده یک خانم

سخن پایانی

حتماً توجه داشته باشید که هر ماده‌ای که می‌خواهید برای لیفت ابرو از آن استفاده کنید باکیفیت و مرغوب باشد و پوست صورت شما به آن حساسیت نداشته باشد، زیرا در صورت نداشتن کیفیت یا داشتن مواد مضر، باعث خراب شدن ریشه ابروهای شما و در نهایت ریزش آن‌ها می‌شود.

شما از کدام یک از روش‌های گفته شده برای لیفت ابرو در خانه را استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خودتان را با ما و دیگران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. اگر سوالی در مورد این موضوع دارید هم می‌توانید آن را در بخش نظرات مطرح کنید.

سوالات متداول:

لیفت ابرو مناسب چه کسانی است؟

افراد زیر نیاز به لیفت ابرو دارند:
– افرادی با چشم‌ها و پلک‌های افتاده
– افرادی که فاصله میان ابرو و چشمشان کم است
– افرادی با ابروهای کم پشت، نامرتب و یا بی حالت
– افرادی که جهت تارهای ابرویشان به سمت پایین است
– افراد میانسالی که می‌خواهند چهره جوان‌تری داشته باشند
– افرادی که ابروهایشان خیلی کمرنگ یا خیلی کرکی است

ماندگاری لیفت ابرو چقدر است؟

ماندگاری لیفت ابرو به ماده مورد استفاده برای لیفت و میزان رشد ابروهای شما بستگی دارد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که میزان ماندگاری لیفت ابرو در منزل کمتر از لیفت ابرو در سالن‌های زیبایی است.

برای لیفت ابرو در خانه صابون بهتره یا ژل ابرو؟

این که از کدام ماده برای لیفت ابرو استفاده کنید به فرم ابروهایتان بستگی دارد. ولی بیشتر متخصصین ابرو از صابون برای لیفت استفاده می‌کنند چون ماندگاری بیشتری دارد و از قیمت مناسب‌تری در بازار برخوردار است.

هزینه لیفت ابرو در خانه چقدر است؟

هزینه لیفت ابرو به روشی که انتخاب می‌‌کنید و شهر محل سکونتتان بستگی دارد. به طور کلی هزینه لیفت ابرو در خانه بین 100 هزار تومان تا 500 هزار تومان است.

آیا لیفت ابرو باعث ریزش ابرو می شود؟

لیفت ابرو اگر به صورت اصولی و با مواد خوب و مرغوب انجام بشود، نه تنها باعث ریزش مو نمی‌شود، بلکه به رشد و تقویت آن‌ نیز کمک می‌کند.