زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ماسک برای جوش سرسیاه + معرفی بهترین ها و روش استفاده

تیم تحریریه مو تن رو
7,167
7 دقیقه
ماسک برای جوش سرسیاه + معرفی بهترین ها و روش استفاده

جوش‌های سرسیاه به دلایل مختلفی روی پوست ظاهر می‌شوند و به طور معمول، همیشه با آن‌ها درگیری داریم. بینی از جمله نقاطی است که بیش‌تر جوش‌های سرسیاه روی آن وجود دارند. خبر خوب این است که شما می‌توانید برای رفع این مشکل آزاردهنده، از ماسک برای جوش سرسیاه کمک بگیرید. محصولات آماده کلینیکی نیز برای درمان جوش های سرسیاه و بستن منافذ پوستی که عامل اصلی این جوش‌ها هستند، عرضه شدند و در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ماسک برای جوش سرسیاه

اگر به دنبال ماسک برای جوش سرسیاه هستید، موارد زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محصولات امتحان خود را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و بازخوردهای دریافت شده از مشتریان حاکی از آن است که اثرگذاری عالی‌ای برای رفع جوش‌های سرسیاه دارند.

اسکراب جوش های سرسیاه سینت ایوز حاوی عصاره چای سبز (وزن 170 گرم)

اسکراب جوش های سر سیاه سینت ایوز
اسکراب جوش های سر سیاه سینت ایوز

اسکراب جوش های سر سیاه سینت ایوز دارای عصاره ارگانیک چای سبز بوده و می‌تواند در پاک‌سازی منافذ پوست عالی عمل کند. همچنین، وجود اسید سالیسیلیک در ترکیب این اسکراب، باعث می‌شود تا جوش‌های سرسیاه به خوبی برطرف شده و در کمترین زمان، پوست خود را درخشان و شفاف بیابید. این محصول فاقد پارابن بوده و چربی اضافی ندارد. بر همین اساس، برای افرادی که پوست نرمال و چرب دارند به عنوان یک محصول مناسب پیشنهاد می‌شود.

کرم درمان کننده جوش های سرسیاه و سرسفید پایو مدل Purifiant (حجم 50 میل)

ماسک-برای-جوش سرسیاه
کرم درمان‌کننده جوش‌های سرسیاه و سرسفید پایو

کنترل ترشح چربی و همین‌طور پاک‌سازی و بستن منافذ از ویژگی‌های این کرم است. با استفاده از این محصول دیگر شاهد جوش‌های سرسیاه یا سرسفید روی پوستتان نخواهید بود. کرم درمان‌کننده جوش‌های سرسیاه و سرسفید پایو مدل Purifiant، آنتی‌باکتریال بوده و خاصیت لایه‌برداری ملایمی نیز دارد. به این شکل منافذ پوستی شما پاک‌سازی شده و جوش‌های سرسیاه به خوبی از بین می‌روند. به علاوه، این محصول کاملا ضدحساسیت است و برای افرادی که دارای پوست حساسی هستند، توصیه می‌شود.

ماسک پاک کننده جوش های سرسیاه اوریفلیم مدل Pure Skin (حجم 50 میل)

ماسک پاک کننده جوش های سرسیاه اوریفلیم
ماسک پاک کننده جوش های سرسیاه اوریفلیم

از بین بردن و پاک‌سازی جوش‌های سرسیاه پوستی، اتمام کار نخواهد بود! در صورتی که اقدام دیگری انجام ندهید، دوباره سر و کله این جوش‌ها پیدا خواهد شد. به همین دلیل، باید به دنبال روشی باشید که احتمال ایجاد جوش‌های سرسیاه را به صفر برساند. ماسک پاک‌کننده جوش‌های سرسیاه اوریفلیم مدل Pure Skin، منافذ پوستی را پاک‌سازی کرده و سپس، به بستن آن‌ها کمک می‌کند. این باعث می‌شود تا دیگر شاهد این مدل جوش روی پوست خود نباشید!

ماسک خانگی برای جوش سرسیاه

پیش از هر چیزی، لازم است بدانید که جوش‌های سرسیاه به دلیل باز بودن منافذ پوستی و گیر افتادن آلودگی‌ها و پوست‌های مرده در این منافذ، ایجاد می‌شوند. معمولا زمانی که بخشی از پوست دچار این نوع جوش‌های آزاردهنده می‌شود، با هر بار تمیز کردن آن، دوباره شاهد جوش‌ها هستیم. اگر راه‌حلی که انتخاب می‌کنید، فشار دادن جوش‌ها و خارج کردن آلودگی از داخل آن‌ها باشد، بازگشت جوش‌ها سریع‌تر اتفاق می‌افتد. اگر دنبال ماسک برای جوش سرسیاه هستید، این موارد را به شما توصیه می کنیم:

ماسک خاک رس برای جوش سرسیاه

به طور کلی، خاک رس قابلیت فوق‌العاده‌ای در پاک‌سازی صورت دارد. می‌توانید از ماسک خاک رس با سرکه سیب برای رفع جوش‌های سرسیاه کمک بگیرید. برای این منظور، کافی است که یک قاشق غذاخوری خاک رس را با مقدار مشابه سرکه سیب مخلوط کرده و به حالت خمیری دربیاورید. حالا، این ترکیب را روی بخشی از پوست که دچار جوش سرسیاه شده، بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس، ماسک را از روی پوست پاک کرده و به خوبی شستشو دهید. با استمرار بخشیدن به استفاده از این ماسک، پوست شما فاقد جوش‌های سرسیاه شده و می‌توانید از زیبایی و درخشش آن لذت ببرید.

ماسک عسل و دارچین

یکی دیگر از ماسک‌های موثر برای رفع جوش سرسیاه، ماسک عسل و دارچین است. ترکیب عسل و دارچین کمک می‌کند تا ضمن آن که جوش‌های سرسیاه از بین بروند، منافذ پوستی شما نیز ذره‌ذره کوچک شوند. پس از یک دوره مصرف از این ماسک، پوست شما لطیف و به مراتب شفاف‌تر شده و دیگر خبری از جوش‌های سرسیاه روی منافذ پوست نخواهد بود.

برای استفاده از این ماسک، کافی است که یک قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق دارچین مخلوط کرده و کاملا هم بزنید تا یکنواخت شود. ماسک را روی محل جوش‌های سرسیاه قرار دهید و یک پارچه تمیز روی آن بگذارید. پس از گذشت 5 تا 8 دقیقه، پارچه را از روی پوست خود بردارید و باقی مانده را به خوبی به کمک آب شستشو دهید.

سفیده تخم مرغ، بهترین ماسک برای جوش سرسیاه

اگر به دنبال راحت‌ترین و در دسترس‌ترین ماسک برای جوش‌ سرسیاه هستید، ماسک سفیده تخم مرغ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ماسک به راحتی تهیه می‌شود و ضمن آنکه جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برد، موجب بسته شدن منافذ پوستی نیز خواهد شد.

برای استفاده از این ماسک، ابتدا سفیده تخم‌مرغ را از زرده آن جدا کنید. سفیده تخم‌مرغ را تا زمانی که یک‌دست شود هم بزنید. سپس به کمک یک قلم‌مو، ترکیب را روی پوست خود بزنید.

پس از آنکه ماسک سفیده تخم‌مرغ را روی پوست خود زدید، یک پارچه نازک و تمیز روی آن قرار دهید. سپس یک لایه دیگر از سفیده تخم‌مرغ را روی پارچه بزنید تا به خوبی به عمق منافذ پوستی وارد شود. برای مدت 5 تا 8 دقیقه منتظر بمانید و بعد ماسک را از روی پوست برداشته و صورتتان را بشویید. ماسک سفیده تخم‌مرغ، تا حدودی موجب خشکی پوست می‌شود‌. در صورتی که پوست خشک یا نرمال داشته باشید، لازم است پس از استفاده حتما از کرم آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید.

ماسک جوش شیرین

یکی دیگر از مواد در دسترس که می‌توان از آن به عنوان ماسک صورت برای جوش سرسیاه کمک گرفت، جوش شیرین است. مقداری جوش شیرین را در کمی آب حل کنید تا به شکل خمیر دربیاید. این خمیر را روی جوش‌های سرسیاه زده و به شکل اسکراب از آن استفاده کنید. سپس، اجازه دهید که ماسک جوش شیرین روی پوست بماند و پس از خشک شدن، آن را بشویید.

نکته: استفاده طولانی مدت و پی‌درپی از ماسک جوش شیرین، باعث خشکی بیش از حد نرمال پوست خواهد شد. توصیه می‌کنیم که به صورت پیوسته از این ماسک استفاده نکنید. ماسک صورت‌ دیگری را برای استفاده مرتب برای رفع جوش سرسیاه را به موازات آن امتحان کنید تا خشکی پوستتان پیشرونده نشود.

شستشوی صورت با آب گرم

یکی از روش‌های ساده‌ای که کمک می‌کند تا به راحتی میزان جوش‌های سرسیاه روی پوست خود را به حداقل برسانید، شستشوی صورت با آب گرم است. از آب گرم برای شستشوی روزانه استفاده کنید آلودگی‌ها از منافذ پوست شما خارج شوند و زمینه ایجاد جوش‌های سرسیاه به حداقل برسد. البته تنها شستشوی صورت با آب گرم، نمی‌تواند به صورت قطعی جوش‌های سرسیاه را از بین ببرد. این روش تنها کمک می‌کند تا تعداد آن‌ها کم‌تر شده و پاک‌سازی مناسبی روی پوستتان صورت بگیرد.

از بین بردن جوش سرسیاه
از بین بردن جوش سرسیاه

سخن پایانی

به جز مواردی که در بالا در قالب ماسک صورت برای جوش سرسیاه معرفی شدند، می‌توانید از تکنیک‌های دیگری مانند لایه‌برداری نیز استفاده کنید. شما چه مواردی را برای رفع جوش های سرسیاه خود امتحان کرده‌اید؟ کدام روش بهترین نتیجه را به همراه داشت؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران وب‌سایت در میان بگذارید.