زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ناگفته های اکستنشن مژه که به شما نمی گویند

1
wordcamp
7,064
12 دقیقه
ناگفته های اکستنشن مژه که به شما نمی گویند

زیبایی و جذابیت حد و مرز ندارد. هر روز روش‌های جدیدی در بازار و سالن‌های آرایشی برای افزایش زیبایی به مردم عرضه می‌شود. اکستنشن مژه روشی است که در چند سال اخیر، بازار بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است. بسیاری از خانم‌های جوان به دلیل اینکه به مدت طولانی‌تری نسبت به ریمل زدن از مژه‌های پرتر و بلندتری برخوردار باشند، این روش را انتخاب می‌کنند. البته گروهی هم هستن که به کمک ریمل هم مژه‌های کوتاه و یا کم‌پشتی دارند. از آن‌جایی که چشم‌ها تاثیر زیادی در جذابیت چهره ایفا می‌کنند، ابزارها و روش‌های آرایشی در این حوزه اهمیت زیادی دارند. همین موضوع سبب شده که شاهد عرضه بسیاری از متدهای آرایشی جدید در این بخش باشیم. در این مقاله به بیان چند نکته اساسی در مورد اکستنشن مژه خواهیم پرداخت که بی‌شک دانستن آن‌ها لازم و ضروری خواهد بود.

دختری با مژه های اکستنشن و چشمانی زیبا
دختری با مژه های اکستنشن و چشمانی زیبا

پیش از بررسی نکات مهم و ناگفته اکستنشن مژه و تجربه‌های مرتبط به آن، باید به شما بگوییم که تقویت مژه‌ها باید اولین راه حل شما برای داشتن چشمانی زیبا و جذاب باشد. برای این کار، راهکارهای مختلفی وجود دارد. در مطلب «راهکارهای تقویت مژه»، این موارد را به‌صورت کامل بررسی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را نیز مطالعه کرده و از نکات آن استفاده کنید.

عدم نیاز به مژه مصنوعی پس از اکستنشن

وقتی اکستنشن انجام می‌دهید، تا حداقل دو هفته نیاز به استفاده از مژه مصنوعی نخواهید داشت. اگر تجربه اکستنشن مژه داشته باشید، می‌دانید که در این حالت، مژه‌های نازک و بسیار ظریف را به میان مژه‌های طبیعی شما اضافه می‌کنند. در این صورت، مژه‌های طبیعی شما در میان مژه‌های بلندتر مصنوعی قرار گرفته و چشمان شما بسیار دل‌فریب‌تر خواهند شد. به همین خاطر، هیچ نیازی به مژه‌های مصنوعی نداشته و چشمان شما کاملا زیبا خواهند بود. البته اگر مژه‌های بلند و زیبایی دارید، پیشنهاد ما انجام لیفت مژه است.

در فرآیند لیفت مژه، هیچ مژه مصنوعی به چشمان‌تان افزوده نمی‌شود. تنها مژه‌های بلند و زیبای شما با کمک مواد مخصوص، فر خواهند شد. پس از آن و در طی 6 هفته، مژه‌های شما بدون نیاز به مواد دیگر، به همان شکل باقی می‌مانند. اگر به انجام این کار علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب «لیفت مژه و نکات مهم آن» را مطالعه کنید.

یک فرآیند ساده با نتیجه جذاب

بر خلاف کارهای خطرناک و دردآور هم‌چون تتوی بن مژه، تجربه کاشت مژه یک فرآیند بسیار ساده و با نتیجه جذاب است. برای انجام این کار، باید به یک سالن معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید. در برخی مواقع، پیش از انجام کار باید فرم رضایت نامه اکستنشن مژه را امضا کرده و پس از آن، اجازه دهید که تکنسین کار خود را آغاز کند.

با توجه به مدل مورد علاقه شما و مدل چشمان‌تان، تکنسین تارهای نازک مژه را لابه‌لای مژه‌های اصلی می‌چسباند. این فرآیند بسیار ساده و کاملا بدون درد است. هر چند باید از مصرف مواد سالم و استاندارد اطمینان حاصل کنید. پیشنهاد ما این است که هیچ‌گاه فریب سالن‌ها و افراد غیر متخصص را نخورده و برای پرداخت هزینه کمتر، به مکان‌های نامناسب مراجعه نکنید.

افزودن مژه‌های سه‌تایی به مژه‌های طبیعی
افزودن مژه‌های سه‌تایی به مژه‌های طبیعی

احتمال ایجاد آسیب به مژه های طبیعی

مژه‌های اکستنشن، چشم‌های شما را بسیار زیبا و دل‌انگیز خواهد کرد. البته باید دقت کنید که این کار ممکن است به مژه‌های طبیعی شما آسیب وارد کند. بی‌شک انجام کارهای زیبایی، می‌تواند فرآیند طبیعی بدن را مختل کرده و آسیب‌هایی را ایجاد کند. این موضوع را در زمان انجام اکستنشن نیز به خاطر بسپارید. معمولا پس از برداشتن یا ریمو اکستنشن مژه مدت زمانی طول می کشد تا مژه‌ها به حالت اولیه بازگردند.

در واقع باید بدانید که روش‌های مختلفی برای اکستنشن وجود دارد. برخی مژه‌های مصنوعی را روی مژه طبیعی چسبانده و برخی این مژه‌ها را لابه‌لای مژه اصلی می‌چسبانند. چسب مژه می‌تواند باعث آسیب به ریشه مژه‌ها شده و در ادامه، به ریزش مژه‌ها منجر شود. به همین خاطر، بررسی این نکات پیش از اقدام به اکستنشن، اهمیت زیادی دارد. البته رسیدگی و مراقبت از مژه‌ها بعد از این مدت، به بازگرداندن سریع‌تر مژه‌ها به حالت اولیه، کمک شایانی می کند.

خرید محلول تقویت کننده مژه سریتا

استفاده از محلول تقویت کننده مژه سریتا مژه‌ها و تحریک رشد آن‌ها. مشخصات محصول:

  • تحریک رشد مجدد تارهای مژه و بزرگ شدن فولیکول‌های مژه
  • رطوبت‌رسانی مناسب و افزایش الاستیسیته مژه‌ها
  • غنی از پپتیدها و ویتامین‌های تقویت‌کننده مژه
  • پیشگیری از ریزش مژه‌ها و سفید شدن مژه‌ها
  • افزایش رشد، استحکام و ضخامت مژه‌ها

برای خرید محلول تقویت کننده مژه روی تصویر کلیک کنید.

تفاوت اکستنشن و کاشت مژه

کاشت مژه با اکستنشن مژه متفاوت است و نباید این دو را یکی پنداشت. کاشت مژه معمولا با موهای کاملا طبیعی، توسط پزشک متخصص و به‌صورت شش ماهه انجام می‌شود. در صورتی که اکستنشن مژه شامل چسباندن تارهای موی مصنوعی به مژه‌ها و یا در لابه‌لای آن‌ها است. اکستنشن مژه طول عمر کوتاه تری دارد. هر چند با مراقبت و رسیدگی به مژه‌های اکستنشن و مصنوعی، می‌توانید مدت زمان بیشتری از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از مژه‌های مصنوعی و آماده نیز روش دیگری برای زیباسازی چشم‌ها است. اگر زمان کافی برای کاشت یا اکستنشن مژه را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید محصولات مختلف، از مژه‌هایی زیبا، پرپشت و بلند، لذت ببرید. «خرید مژه با بهترین قیمت در انواع طرح‌ها و مدل‌ها» در سایت موتن‌رو امکان‌پذیر است. روی لینک کلیک کرده و برای خرید یا کسب اطلاعات بیشتر، اقدام کنید.

عدم نیاز به ریمل معمولی پس از اکستنشن

پس از انجام اکستنشن، شما نیازی به استفاده از ریمل نخواهید داشت و مژه‌های‌تان بعد از این کار، بلند و زیبا می‌مانند. بنابراین سعی کنید پس از اکستنشن، حتی الامکان از ریمل استفاده نکنید. استفاده از ریمل مژه‌های جدید شما را مصنوعی جلوه می‌دهد. البته ریمل‌های بی‌رنگ و پرایمرها، جایگزین مناسبی برای ریمل‌های معمولی خواهند بود. بعد از اکستنشن مژه در واقع اصلا نیازی به ریمل مژه نخواهید داشت. در طول مدتی که مژه مصنوعی دارید از محلول‌های تقویت کننده مژه بر پایه آب استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که چسب استفاده شده در مژه‌های مصنوعی، آسیب کمتری به فولیکول‌های مژه‌تان وارد کند.

ریمل زدن پس از اکستنشن مژه و چسبندگی مژه‌ها به یکدیگر
اریمل زدن پس از اکستنشن مژه و چسبندگی مژه‌ها به یکدیگر

مراقبت از مژه های اکستنشن

افرادی که تجربه اکستنشن مژه ندارند، احتمالا تصوری از مراقبت‌های پس از اکستنشن نیز نداشته باشند. بنابراین اگر برای اولین بار قصد دارید که اکستنشن مژه را امتحان کنید، باید این نکات را نیز مد نظر قرار دهید. اکستنشن مژه یک فرآیند راحت و سریع است. هر چند مراقبت روزانه از آن، میزان طول عمر مژه‌های جدید شما را افزایش می‌دهد.

برای این کار، از شستن صورت با آب داغ در روزهای اول اجتناب کنید. هرچند باید به شما بگوییم که آب داغ، تاثیر بسیار بدی بر پوست شما خواهد گذاشت. بنابراین صرف نظر از زمان اکستنشن، ترجیحا هیچ‌گاه با آب داغ استحمام نکرده و صورت خود را با آب داغ نشورید. نکته مهم بعدی، مواظبت از مژه‌های اکستنشن شده است. چشم‌های خود را با قدرت نمالید، مژه‌ها را نکشید. در صورت نیاز، تنها به‌آرامی و با فشار کم، پشت پلک خود را ماساژ دهید.

استفاده از روبالشتی ابریشمی، میزان اصطکاک مژه‌ها با بالشت را در زمان خواب کاهش می‌دهد. این کار علاوه بر مراقبت از اکستنشن مژه و افزایش طول عمر آن‌ها، میزان چین‌وچروک‌های صورت را نیز کاهش خواهد داد.

ترمیم اکستنشن مژه هر 14 روز

پیروی از همه نکات مراقبتی، میزان سلامت مژه‌های شما را افزایش می‌دهد. با وجود این، احتمالا یکی از مهم‌ترین ناگفته‌های اکستنشن مژه که باید به آن توجه کنید، نیاز به ترمیم است. مژه‌های طبیعی هر روز کمی رشد کرده و پس از مدتی می‌ریزند. این فرآیند طبیعی، باعث می‌شود که همیشه مژه‌های سالم و درخشانی داشته باشیم. مژه‌های اکستنشن همانند مژه‌های طبیعی، یک دوره مشخص دارند. پس از این دوره، برخی از تارها کنده شده و جای آن‌ها خالی می‌ماند.

ترمیم اکستنشن مژه توسط متخصص این کار
ترمیم اکستنشن مژه توسط متخصص این کار

برای جلوگیری از ایجاد حالت نازیبا در این دوره، باید هر 2 هفته یک بار، برای ترمیم مژه‌های خود به سالن مراجعه کنید. معمولا ترمیم اکستنشن مژه زمان و هزینه کمتری دارد. پس از ترمیم، جای خالی مژه‌های شما پر شده و همان زیبایی اولیه را به‌دست می‌آورید.

تمیز کردن چشم ها با پاک کننده اختصاصی

معمولا اغلب افراد برای صورت و یا چشم‌های خود، شوینده‌های اختصاصی دارند. با وجود این، پس از اکستنشن مژه باید پاک کننده اختصاصی مژه‌های اکستنشن را خریداری کنید. با تمیزکردن روزانه مژه‌ها، از احتمال ابتلا به انواع عفونت‌ها و یا تخریب مژه‌ها کاسته شده و ماندگاری مژه‌های خود را افزایش می‌دهید.

قبل و بعد از اکستنشن مژه و تاثیر فوق‌العاده آن بر جذابیت چشم‌ها
قبل و بعد از اکستنشن مژه و تاثیر فوق‌العاده آن بر جذابیت چشم‌ها

پاک‌کننده‌های تخصصی معمولا بدون روغن، بدون پارابن و بدون الکل هستند. در این پاک کننده‌ها، از عصاره‌های سالم و گیاهی استفاده می‌شود. علاوه بر این، معمولا این محصولات بدون بو بوده و هیچ‌گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کنند. به همین خاطر، بهترین گزینه برای مراقبت روزانه خواهند بود.

پد پاک کننده پلک و مژه آیسول بسته 14 عددی

استفاده از پاک کننده اختصاصی پلک و مژه برای افزایش سلامت چشم‌ها و ماندگاری بهتر مژه‌ها موثر است. مشخصات محصول:

  • مناسب استفاده پس از عمل‌های زیبایی چشم
  • التیام بخش و ترمیم کننده پوست دور چشم
  • مناسب برای آسیب و التهاب پوست دور چشم
  • پاک کننده آرایش و آلودگی
  • کاهش خارش و قرمزی‌ها

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید پد پاک کننده پلک و مژه آیسول، روی تصویر کلیک کنید.

هر شب و پیش از خواب، آرایش خود را با این پاک‌کننده‌ها تمیز کرده و سپس بخوابید. در ابتدای روز نیز باید مژه‌ها را با یک براش مخصوص، شانه کرده و تارهای مژه را مرتب کنید. تمیز کردن اکستنش مژه به‌صورت روزانه، تاثیر زیادی بر ماندگاری مژه‌ها داشته و احتمال ابتلا به عفونت‌های پلک و مژه را از بین می‌برد.

اکستنشن و ممنوعیت آن برای افراد با شرایط خاص

با اینکه اکستنشن مژه یک فرآیند راحت و معمولی است، اما انجام آن برای همه مناسب نخواهد بود. در صورتی که مژه‌های بسیار کوتاه و بیش از حد ضعیفی دارید، اکستنشن مژه نتیجه خوبی برای شما نخواهد داشت. در این صورت، بهتر است ابتدا از انواع محلول‌ها و روش‌های تقویتی مژه استفاده کرده، پس از آن، مژه‌های اکستنشن را امتحان کنید.

برای افراد دارای بیماری‌های خاص که بیماری‌شان به ریزش شدید موها منجر می‌شود، اکستنشن مژه راه حل خوبی نیست. علاوه بر مواد شیمیایی مورد استفاده در این پروسه، استفاده از داروهای خاص این افراد، می‌تواند باعث ایجاد حساسیت و یا کاهش ایمنی بدن شود. به همین خاطر، انجام اکستنشن مژه برای این افراد نیز پیشنهاد نمی‌شود.

گروه دیگری که بهتر است از انجام این کار صرف نظر کنند، افراد با حساسیت‌های بسیار شدید هستند. همه ما ممکن است با برخی حساسیت‌ها دست‌وپنجه نرم کنیم. با وجود این، برخی افراد حساسیت‌های بسیار شدیدی دارند که ممکن است مواد مورد استفاده در اکستنشن، حساسیت آن‌ها را تحریک و تشدید کند. در این صورت، پیشنهاد می‌کنیم از ریمل‌های بسیار خوب استفاده کرده و خطر تحریک آلرژی را به جان نخرید.

در سال‌های اخیر، ریمل‌های بسیار خوبی ساخته و در بازار عرضه شده‌اند. در مقاله «بهترین ریمل های 2019»، برخی از بهترین ریمل‌ها را با هم بررسی و تحلیل کردیم. پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه این مطلب، ریمل مناسب خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

انواع ریمل به‌عنوان جایگزینی برای اکستنشن مژه برای افراد حساس
انواع ریمل به‌عنوان جایگزینی برای اکستنشن مژه برای افراد حساس

میزان ماندگاری مژه ها

به‌صورت میانگین، ماندگاری اکستنشن مژه 2 هفته است. هرچند روتین زندگی افراد و میزان مواظبت آن‌ها از مژه‌ها، می‌تواند ماندگاری آن‌ها را کاهش یا افزایش دهد. تعریق زیاد و یا شست‌وشوی بیش ازحد، استفاده از لوازم آرایشی بر پایه روغن، شانه نکردن روزانه مژه‌ها و سایر موارد مشابه دیگر، میزان ماندگار مژه‌ها را به‌شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهد. برخی افراد با مراقبت درست و اصولی از مژه‌ها، می‌توانند زمان ماندگاری مژه‌ها را تا بیش از 3 و یا 4 هفته نیز افزایش دهند.

خرید برس ریمل مدل MNP

استفاده از برس ریمل برای شانه‌زدن مژه‌ها و افزایش ماندگاری اکستنشن

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

سخن آخر

تاریخچه اکستنشن مژه به اوایل قرن 20 بازمی‌گردد. در بیش از یک قرن، این فرآیند با تغییرات بسیاری مواجه شده و در حال حاضر، یک کار ساده، بی‌خطر و جذاب است. در این نوشتار، 10 نکته مهم اکستنشن مژه را با هم بررسی کردیم. با توجه به این نکته‌ها، می‌توانید با دید بازتری برای انجام یا عدم انجام اکستنشن مژه تصمیم‌گیری کنید. آیا تجربه اکستنشن مژه را دارید؟ از تجربیات خود برای ما و خوانندگان‌مان بگویید.

تفاوت میان چشم‌ها پس از انجام اکستنشن مژه در یک چشم
تفاوت میان چشم‌ها پس از انجام اکستنشن مژه در یک چشم

سوالات متداول

1- آیا اکستنشن مژه و کاشت مژه یکی است؟

این دو کار، کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. در فرآیند اکستنشن، تارهای مصنوعی مژه در میان مژه‌های طبیعی شما چسبانده می‌شوند. کاشت مژه توسط جراح و با استفاده از موهای طبیعی پشت سر انجام می‌گیرد.

2- مراقبت‌های اصلی اکستنشن چیست؟

عدم شست‌وشوی صورت با آب داغ؛
عدم استفاده از ریمل و سایر مواد آرایشی بر پایه روغن؛
شانه‌کردن مژه‌ها هر روز به مدت 10 الی 15 ثانیه؛
نکشیدن مژه‌ها و عدم مالش چشم‌ها با قدرت زیاد؛
استفاده از روبالشتی ابریشمی و ساتن برای کاهش اصطکاک مژه‌ها.

3- مدت زمان ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است؟

اکستنشن مژه حدودا 2 هفته ماندگاری دارد. با وجود این، مراقبت صحیح و روتین سالم، می‌تواند میزان ماندگاری را تا 4 هفته نیز افزایش دهد.

4- چه کسانی نباید از اکستنشن مژه استفاده کنند؟

افراد دارای حساسیت‌های شدید، افراد دارای مژه‌های بسیار کوتاه و به‌شدت ضعیف و افراد دارای بیماری‌های خاص و در طی دوره‌های شیمی درمانی، نمی‌توانند از اکستنشن مژه استفاده کنند.