زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی عطر مرکبات و بهترین مدل‌های این رایحه

wordcamp
676
10 دقیقه
معرفی عطر مرکبات و بهترین مدل‌های این رایحه

اکنون به فصل بهار و تابستان نزدیک می‌شویم. پس زمان آن رسیده به عطر و ادکلن با بوی مرکبات خوش‌آمد بگوییم چون این رایحه‌ی خوشایند، طرفداران زیادی در این فصل‌های سال دارد. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم رایحه مرکبات چیست و چرا طرفداران بسیاری دارد؟ توصیه می‌‌کنیم به ادامه مطلب معرفی عطر مرکبات توجه کنید تا با این نوع عطر بیش‌تر آشنا شوید و تجربه خرید بهتری داشته باشید.

رایحه مرکبات چیست؟

رایحه مرکبات یا Citrus (سیترِس) از بوی میوه ساخته یا الهام گرفته می‌شود. اسانس مرکبات باعث تازگی و خوشایند شدن بوی عطر می‌شود و یک انتخاب مناسب برای فصل‌های بهار و تابستان است. اسانس روغنی مرکبات را از میوه، پوست میوه، شکوفه‌های میوه یا برگ‌هایش تهیه می‌کنند. با این حال برای خوش‌بو‌تر شدن پرفیوم یا ادکلن، رایحه مرکبات را با اسانس‌های دیگر همچون اسانس گل، چوب و اسانس‌های دیگر نیز ترکیب می‌کنند. در این صورت ممکن است عطر با اسانس مرکبات، شیرین، تلخ، خنک یا گرم باشد.

بوی عطر مرکباتی چگونه است؟

هنگامی که به معرفی عطر مرکبات و بهترین مدل‌های این رایحه می‌پردازیم، ممکن است برایتان سوال شود که این عطر چه بویی دارد؟ همان‌گونه که از اسم این نوع رایحه پیدا است، بوی میوه و طبیعت را القا می‌‌کند. بنابراین ممکن است این رایحه ترش، تلخ، تند یا شیرین باشد و حتی احساس تازگی و خنکی را ایجاد کند. گروه بویایی مرکبات می‌تواند شامل میوه‌هایی همچون پرتقال، لیمو، لیموترش، ترنج، پرتقال ماندارین، نارنگی، یافا و گریپ‌فروت باشد. بنابراین این رایحه بین بوی تلخ و شیرین حس می‌شود.

نت مرکبات چیست؟

اگر می‌خواهید درباره عطر مرکبات بیش‌تر بدانید، بهتر است ابتدا نت مرکبات را بشناسید. اما نُت عطر چیست؟ به تمام ترکیباتی که در تهیه پرفیوم یا ادکلن به کار می‌روند، نُت یا Note عطر می‌گویند که در سه مرحله ظاهر می‌شوند. بوی نت اولیه پس از اسپری پرفیوم یا ادکلن حس می‌شود که معمولا 30 دقیقه ماندگار است.

نت میانی به اتصال نت اولیه و نت پایانی می‌گویند و همچون نت اولیه، میزان ماندگاری کم یا متوسطی دارد. اما بیشترین اسانس روغنی عطر، در نت پایانی قرار دارد و ماندگاری آن نیز بیشتر است. بسیاری معتقدند بهتر است برای خرید عطر به نت پایانی توجه بیش‌تری داشته باشید. در ادامه مطلب به انواع نت مرکبات می‌پردازیم تا با جزئیات بیش‌تری آشنا شوید.

اسانس پرتقال

در معرفی عطر مرکبات، یکی از مهم‌ترین رایحه و اسانس‌ها، اسانس پرتقال است. معمولا اسانس نت پرتقال را از پوست پرتقال تهیه می‌کنند. از این جهت ممکن است بوی شیرین و ترش از این اسانس حس شود. هم‌چنین از شکوفه پرتقال نیز اسانس پرفیوم و ادکلن نیز تهیه می‌کنند. این اسانس ترکیبی از رایحه مرکبات و گل است.

اسانس پرتقال ماندارین

ماندارین شباهت زیادی به نارنگی دارد و گاهی در ایران به اشتباه به ماندارین، نارنگی نیز می‌گویند. اندازه پرتقال ماندارین از پرتقال کوچک‌تر است و معمولا بوی شیرین‌تری نسبت به پرتقال دارد. معمولا اسانس پرتقال ماندارین در نت اولیه عطر قرار می‌گیرد تا بوی اولیه پرفیوم و ادکلن را خوشایندتر کند.

اسانس لیمو ترش

عطر با اسانس مرکبات همراه با عطر لیمو ترش طرفداران بسیاری دارد. معمولا اسانس لیمو ترش باعث تلخی، ترشی و گاهی شیرینی پرفیوم و ادکلن می‌شود. در اکثر مواقع از اسانس لیمو در نت اولیه‌ عطر مرکباتی استفاده می‌کنند چرا که بویی قوی دارد و مناسب عطرهای تابستانی است.

رایحه چوب و دود همراه با لیمو، باعث تند و عمیق‌تر شدن پرفیوم می‌شود و رایحه مکمل گل‌ها، عطر را شیرین و تابستانی می‌کند. برای مثال ادو پرفیوم مردانه ژک ساف مدل Da Vinci همراه با اسانس لیمو، نارنج، پرتقال، گل بنفشه و گل شمعدانی، بوی شیرینی دارد. بنابراین این ادوپرفیوم مردانه انتخاب مناسب‌تری برای فصل بهار و تابستان خواهد بود.

معرفی عطر مرکبات - عطر مردانه ژکساف
ادو پرفیوم مردانه ژک ساف مدل Da Vinci

اسانس لیمو سبز

معمولا درعطرهای مرکباتی با کلمه Lime یا لیمو سبز که به لیموی شیرازی نیز معرف است، روبه‌رو خواهید شد. اسانس لیمو سبز، احساس تازگی و خنکی به عطر می‌بخشد. اما در صورتی که با اسانس چوب و دود ترکیب شود، ممکن است ادکلن را تلخ و گرم می‌‌‌کند.

اسانس ترنج

اسانس ترنج، یک اسانس کلاسیک در تهیه و تولید عطر با رایحه مرکبات است. اسانس ترنج همچون لیمو از رایحه تلخ به شیرین متغییر است. همچنین از اسانس شکوفه نارنج علاوه برای تهیه پرفیوم، برای تهیه عطر چای و دمنوش نیز استفاده می‌‌کنند.

اسانس گریپ‌فروت

اسانس گریپ‌فروت به پرفیوم و ادکلن طبع تلخ، شیرین و خنک می‌بخشد. معمولا اسانس گریپ‌فروت برای تهیه عطرهای جوان پسند استفاده می‌شود. در صورتی که اسانس گریپ‌فروت با رایحه گل و گیاهان ترکیب شود، طبع شیرین به پرفیوم می‌بخشد. بنابراین معمولا از گریپ‌فروت در تولید عطرهای تابستانی استفاده می‌کنند.

عطر با اسانس مرکبات و اسانس‌های دیگر

معمولا یک عطر تنها از یک اسانس تهیه نمی‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید عطر مرکبات بهتر برای شما معرفی شود، بهتر است بدانید که عطر مرکباتی، تنها شامل میوه و مرکبات نیست و با اسانس‌های دیگر نیز ترکیب می‌شود. با این‌حال بوی مرکبات را بیش‌تر در آن حس می‌کنید. در ادامه مطلب به عطر با اسانس مرکبات و اسانس‌های دیگر بیشتر می‌پردازیم تا با آن‌ها بیش‌تر و بهتر آشنا شوید.

عطر مرکبات و گل

اسانس گل، بیشتر از اسانس‌های دیگر در پرفیوم و عطرها استفاده می‌شود. هنگامی که عطر مرکبات و گل با یک‌دیگر ترکیب شوند، رایحه شیرین و خنک در پرفیوم یا ادکلن ایجاد می‌شود. معمولا اسانس مرکبات و گل، مناسب عطرهای بهاری است.

برای مثال عطر زنانه اسکلاره مدل Lalique Lamour، یک عطر چهار فصل است. این عطرزنانه شامل اسانس مرکبات، گل صد تومانی، گل یلانگ، گل رز و اسانس‌های دیگر است که طبع عطرزنانه را شیرین و ملایم می‌کند.

معرفی عطر مرکبات - عطر زنانه
عطر زنانه اسکلاره، مدل Lalique L’amor

عطر مرکبات و چوب

اسانس چوب، بوی ادکلن را قوی و عمیق می‌کند و یادآور طبیعت است. معمولا اسانس چوب را از روغن، تنه و ریشه‌ درختان تهیه می‌کنند. ترکیب عطر مرکبات و چوب طرفداران بسیاری دارد و بوی پرفیوم یا ادکلن را قوی‌تر و خوشایندتر می‌کند. معمولا از اسانس مرکبات و چوب برای تهیه عطرهایی با ماندگاری بالا استفاده می‌شوند. عطرهای چوبی مناسب فصل‌های سرد سال استفاده می‌کنند.

عطر مرکبات و آبی

اسانس آبی که به نام Aquatic یا Marine شناخته شده، از بوی دریا، اقیانوس و گیاهان دریایی الهام گرفته می‌شود. معمولا اسانس آبی یا اقیانوس به ادکلن یا پرفیوم، طبع تازه و خنک می‌بخشد. هنگامی که عطر مرکبات و آبی با یکدیگر ترکیب می‌شوند، پرفیوم رایحه تازه‌ای خواهد داشت. بنابراین در بیشتر مواقع از این ترکیب در تهیه عطرهای تابستانی استفاده می‌کنند.

برای مثال ادوپرفیوم مردانه ژک ساف مدل Gladiator tres Fraiche، ترکیبی از بوی مرکبات و اقیانوس است. بنابراین این ادوپرفیوم مردانه طبعی خنک و شیرین دارد و دیگر نت‌های این ادوپرفیوم، باعث افزایش ماندگاری آن می‌شود.

معرفی عطر مرکبات - عطر ژکساف
ادوپرفیوم مردانه ژک ساف، مدل گلادیاتور

عطر مرکبات و شرقی

معمولا گران‌ترین عطرهای دنیا از اسانس شرقی تهیه می‌شوند. اسانس شرقی از ادویه، چوب، گل‌ها و گیاهان شرقی تهیه می‌شود که طبع پرفیوم یا ادکلن را گرم می‌کند. ترکیب عطر مرکبات و شرقی باعث گرم و انرژی بخش شدن ادکلن و پرفیوم می‌شود و طرفداران بسیاری نیز دارد.

معرفی بهترین عطر مرکبات مردانه و زنانه

اکنون که دیگر با رایحه مرکبات آشنا شدید، زمان آن است که معرفی بهترین عطر مرکبات مردانه و زنانه این بخش از مطلب را نیز بررسی کنید. در ادامه مقاله پرفروش‌ترین عطرهای مرکباتی را به شما معرفی می‌کنیم تا خرید راحت‌تر و تجربه بهتری داشته باشید.

ادوپرفیوم مردانه سیمفونی مدل Cool Water Game

اگر به ترکیب رایحه اقیانوس، طبیعت و مرکبات علاقه دارید، ادوپرفیوم مردانه سیمفونی مدل Cool Water Game، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. گریپ‌فروت، هندوانه، ریحان، اسطوخودوس و انگور سیاه از دیگر اسانس‌های این ادوپرفیوم مردانه هستند که ماندگاری بالایی نیز دارند.

ادوپرفیوم زنانه اوریفلیم سری امبر الیکسیر مدل Mystery

ادوپرفیوم زنانه اوریفلیم سری امبر الیکسیر مدل Mystery، مناسب خانم‌هایی است که به طبع گرم و شیرین علاقه دارند. رایحه مرکبات و شرقی، بوی این ادوپرفیوم را خاص‌تر کرده است. از اسانس‌های اصلی ادوپرفیوم زنانه اوریفلیم می‌توان به وانیل، بادام، آبنبات، سوسن قرمز، مشک، مرکبات و عنبر اشاره کرد.

ادوپرفیوم مردانه فراگنس ورد مدل Carbon Black

برخی از عطرهای تلخ و گرم که یادآور طبیعت هستند، احساس خوشایندی نیز دارند. بنابراین خرید ادوپرفیوم مردانه فراگنس ورد مدل Carbon Black نیز انتخاب مناسبی است. اسانس میوه، چوب، مرکبات، خاک، اقیانوس و گیاهان معطر، این ادوپرفیوم مردانه را بسیار خاص کرده است.

ادوپرفیوم زنانه اسمارت کالکشن مدل Eclat D’arpege

ادوپرفیوم زنانه اسمارت کالکشن مدل Eclat D’arpege، مناسب افرادی است که به رایحه شیرین و خنک علاقه دارند. بوی مرکبات، گل و گیاهان معطر، این عطر را برای استفاده در فصل‌های بهار و تابستان، جذاب‌تر کرده است.

ادوپرفیوم مردانه پاریس بلو مدل Winter

ادوپرفیوم مردانه پاریس بلو مدل Winter یک انتخاب جذاب برای افراد علاقه‌مند به عطر با اسانس مرکبات است. این ادوپرفیوم مردانه ترکیبی از اسانس‌های لیمو، نارنگی، اسطوخودوس، نعنای هندی، مشک، گیاه خوس، درخت لامی و… است و بوی خاصی نیز به همراه دارد.

عطر زنانه اسکلاره مدل Manifesto

اگر به عطرهای زنانه ایوسن لورن علاقه دارید، می‌توانید عطر زنانه اسکلاره مدل Manifesto را با قیمت بسیار کم‌تر و با همان رایحه تهیه کنید. این عطرزنانه رایحه شیرین و ملایم دارد. اسانس‌ ترنج، انگور سیاه، سوسن، گل یاس، چوب صندل و وانیل، این عطرجیبی را خوشایندتر کرده است.

سخن آخر

رایحه عطر مرکبات از اسانس میوه‌هایی همچون پرتقال، ترنج، نارنگی و لیمو تشکیل شده است. اگر می‌خواهید با این عطرها بیشتر آشنا شوید، بهتر است بدانید که عطرها از نت‌های متفاوتی تشکیل می‌شوند و اسانس مرکبات با اسانس‌هایی همچون چوب و گل همراه است. این ترکیبات باعث افزایش تنوع و ماندگاری در عطرهای زنانه و مردانه می‌شود.

سوالات متداول در رابطه با معرفی عطر مرکبات

در این بخش به سوالات متداول از عطر مرکبات می‌پردازیم تا با این رایحه پرفیوم و ادکلن‌ بیشتر و بهتر آشنا شوید. در واقع هرچه میزان اطلاعات شما از خانواده عطرها بیش‌تر باشد، با اطمینان بیشتری پرفیوم یا ادکلن مورد علاقه‌تان را تهیه می‌کنید.

عطر مرکبات چیست؟

عطر مرکبات به عطرهایی می‌گویند که از میوه‌هایی همچون پرتقال، لیمو، لیمو ترش، ترنج، پرتقال ماندارین، نارنگی، یافا و گریپ‌فروت تهیه شده باشد و بوی مرکبات در آن به خوبی حس شود.

ویژگی اصلی رایحه مرکبات چیست؟

معمولا رایحه مرکبات، همچون میوه‌ها شیرین و ترش است و به پرفیوم احساس تازگی می‌بخشد. بنابراین ترکیبات دیگر همچون گل‌ها و میوه‌ها یا چوب می‌تواند در تغییر رایحه مرکبات تاثیر زیادی داشته باشد.

عطر و ادکلن مرکباتی مناسب چه کسانی است؟

عطر و ادکلن مرکباتی مناسب افرادی است که به بوی شیرین و طبیعت علاقه دارند. در واقع عطرهای مرکبات یادآور طبیعت بهار و تابستان است و احساس خوشایندی می‌بخشد.