زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین روش کاشت مو با FUE و FUT

1
wordcamp
805
10 دقیقه
بهترین روش کاشت مو با FUE و FUT

مو یکی از شگفت‌انگیزترین اعضای بدن ما بوده و تاثیر فوق‌العاده‌ای در زیبایی و اعتمادبه‌نفس دارد. حتما شما هم عکس‌های قبل و بعد کسانی که کاشت مو انجام دادند را دیده و از این حجم از تفاوت و زیبایی حیرت‌زده شده‌اید. اگر دچار ریزش مو شده یا موهای خود را از دست داده‌اید اصلا نگران و ناراحت نباشید. این حق شماست که موهایی زیبا و جذاب داشته و از ظاهر خود لذت ببرید. همچون همیشه، ما در مجله زیبایی مو تن رو همراه شما هستیم. با ما در بررسی انواع کاشت مو همراه باشید.

آناتومی مو

برای اینکه بهترین نتیجه از انواع کاشت مو حاصل شود، درک آناتومی و فیزیولوژی مو ضروری بوده و در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

موی بلند یک زن جوان
مو از فولیکول‌ تشکیل شده است

فولیکول مو

فولیکول مو از یک ساقه مو، دو غلاف داخلی و بیرونی و یک پیاز جوانه‌زن تشکیل شده است. ساختار فولیکول مو از سه‌ بخش به شرح زیر تشکیل شده است:

  • اینفاندیبولوم
  • ایستموس
  • تحتانی

پیاز مو

پیاز، عمیق‌ترین بخش فولیکول مو بوده که ساختمان آن همچون فولیکول مو سه‌بخش اصلی دارد:

  • ماتریکس مو (ایجاد و تولید ساقه مو)
  • پاپیلای پوستی (تنظیم رشد مو)
  • ملانوسیت (تولید رنگ مو)

موهای انتهایی

موهای انتهایی، همان موهای ضخیم و رنگدانه‌دار بالای پوست سر، ریش، زیربغل و ناحیه آلت‌تناسلی بوده و تمامی موهای این قسمت‌ها به آندروژن حساس هستند. موهای سایر نقاط بدن مثل دست و پا حساسیت چندانی به آندروژن نداشته و مستقل از آن هستند. افزایش سطح آندروژن، منجر به بروز هیرسوتیسم شده که نام دیگر آن پرمویی است.

موی Vellus

این بخش همان موهای سطح بدن بوده که ریز، کوتاه و بدون رنگدانه هستند. این موها بیشتر در بزرگسالان یافت‌شده و بیشتر قسمت‌های بدن را می‌پوشانند.

فولیکول FU

فولیکول FU، گروهی از موها هستند که به‌طور طبیعی روی پوست سر دیده شده و از 1 الی 4 موی انتهایی، یک غده سباسه، مجرا و یک عضله بازدارنده پیلی تشکیل شده‌اند. همچنین نوار کلاژنی که FU را احاطه کرده، پری فولیکولوم نام دارد.

چرخه رشد مو

پس از آشنایی با آناتومی و فیزیولوژی مو، قصد داریم به چرخه رشد مو پرداخته تا آشنایی بیشتری با موهای خود داشته باشید.

آناژن

در اولین مرحله، فولیکول مو 2 تا 6 سال رشد کرده و تقریبا 90 الی 95 درصد از موهای ما در هر زمانی در این مرحله تشکیل شده‌اند.

کاتاژن

در این مرحله‌ی 2 الی 3 هفته‌ای، فولیکول مو تکامل یافته و کمتر از 1 درصد از موهای سر در این مرحله تشکیل شده‌اند.

تلوژن

در سومین مرحله یعنی تلوژن، فولیکول مو به استراحت پرداخته و تقریبا 5 الی 10 درصد از موهای سرد در هر زمانی در این مرحله تشکیل شده‌اند. این مرحله 2 الی 3 ماه به‌طول می‌انجامد.

اگزوژن

آخرین مرحله از چرخه رشد مو، اگزوژن نام داشته که در آن فولیکول مو دچار ریزش می‌شود. در این مرحله 25 الی 100 تار موی تلوژن با موی آناژن جایگزین می‌شوند.

انواع کاشت مو

انواع کاشت مو به دو روش FUE و FUT تقسیم‌ شده که در روش FUE، واحد فولیکولی برداشته می‌شود. تفاوت اصلی روش  FUE و FUT آنجاست که برخلاف روش FUE، در روش FUT فولیکول مو پیوند می‌خورد. در هر دو روش موها به‌خوبی احیا شده و به‌طور طبیعی موهایی ضخیم‌تر و پرپشت‌تر خواهید داشت. تفاوت‌های اساسی بین این دو روش وجود داشته که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. در بررسی انواع روش کاشت مو همراه ما باشید.

انواع کاشت مو
کاشت مو با دو روش مشهور FUE و FUT انجام می‌شود

روش FUE

FUE مخفف عبارت Follicular Unit Extraction بوده و یکی از به‌روزترین روش‌ها در زمینه کاشت مو محسوب می‌شود. در این روش، تمامی واحدهای فولیکولی از سایر ناحیه‌های پوست سر استخراج‌‌ شده و برروی قسمت‌های موردنظر قرار می‌گیرند.

فولیکول‌ها برای کاشت آماده شده و در ادامه با قسمت‌های موردنظر پوست سر پیوند می‌خورند. همچنین بیماران باید ناحیه‌ای از پوست سر که فولیکول‌ها برروی آن قرار می‌گیرند را بتراشند.

در این روش جای زخم قابل مشاهده‌ای برروی پوست سر ایجاد نمی‌شود. روش FUE برای بیمارانی که تمایل به موی کوتاه داشته ایده‌آل بوده و مزایای زیادی دارد.

به‌طور کلی بیماران پس از انجام این روش درمانی، مقدار بسیار کمی از درد را تجربه کرده و اندکی قرمزی پوست را مشاهده خواهند کرد.

انواع کاشت مو
روش کاشت موی FUE

روش FUT

FUT مخفف Follicular Unit Excision است. این روش از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت مو بوده و در دهه 90 میلادی ابداع شده است.

در این تکنیک، یک یا چند نوار خطی از فولیکول‌های مو از پشت سر یا فضایی که دارای مقدار موی فراوان است برداشته‌شده و در مناطق مورد نظر قرار می‌گیرد. در روش FUT از بخیه استفاده شده و متقاضیان درد زیادی را تجربه خواهند کرد. علاوه بر درد شدید، گاهی خونریزی در بین بیماران مشاهده شده و همین موضوع، بسیاری از افراد را از اجرای این روش منصرف می‌سازد!

یکی دیگر از دلایل کاهش محبوبیت روش FUT طی سال‌های اخیر، متولدشدن روش نوین FUE است.

در روش FUT نیازی به تراشیدن ناحیه موردنظر نبوده اما جای زخم بسیار بزرگی برروی سر بیماران ایجاد می‌شود.

معمولا افرادی که به دنبال داشتن موی بلند بوده، روش FUT را انتخاب می‌کنند. خوشبخاتنه با داشتن موی بلند، زخم حاصل از این روش پوشانده شده و نگرانی کاربران رفع می‌شود.

بهترین روش کاشت مو

در خصوص انتخاب بین بهترین روش های کاشت مو باید بگوییم بهترین روش، روشی است که به‌خوبی نیازهای شما را رفع کرده و با بودجه شما تناسب داشته‌باشد. هم FUE و هم FUT می‌توانند خط‌مو را بهبود بخشیده و موهایی پرپشت‌تر برای شما به ارمغان بیاورند.

روش FUE به دلیل درد کم، محبوبیت زیادی طی سال‌های اخیر کسب کرده و خواهان زیادی دارد. بیشتر افراد با موهای نازک می‌توانند از این روش استفاده کنند. نکته مهم در این روش این است که باید به اندازه کافی مو در سایر نقاط برای برداشت داشته باشید.

اجرای روش FUE به مهارت زیادی نیاز داشته و علاوه بر آن، مدت زمان طولانی‌تری برای اجرای آن نیاز است.

زنی دچار به ریزش مو
ریزش مو بستگی به عوامل زیادی دارد

مزایا و معایب روش‌های FUT و FUE

در ادامه در یک نگاه به برخی از مزایا و معایب هر دو روش خواهیم پرداخت تا به‌راحتی روش مناسب خود را انتخاب کنید.

مزایای روش FUE در یک نگاه

  • دائمی بوده و نگرانی خاصی بابت ریزش مجدد وجود ندارد.
  • درصد موفقیت بالا در بین متقاضیان
  • سطح خطر بسیار پایین
  • درد بسیار کم
  • ریکاوری سریع
  • نداشتن زخم جراحی
  • نیازی به دارو در بلندمدت وجود ندارد
  • به ارمغان آوردن موهای پرپشت‌تر

معایب روش FUE در یک‌ نگاه

  • تراشیده‌شدن پوست سر
  • نیاز به ناحیه اهداکننده بسیار بزرگ
  • هزینه بسیار بالا
  • احتمال تورم فولیکول

مزایا روش FUT در یک نگاه

  • ارائه ظاهری طبیعی برای موها
  • هزینه مقرون‌به‌صرفه
  • رویش سریع
  • نتیجه مناسب در طولانی‌مدت
  • ارائه موهایی پرپشت و بلند

معایب روش FUT در یک نگاه

  • باقی ماندن اثر زخم
  • درد زیاد
  • احتمال بروز خونریزی
  • روند ریکاوری کند است.
  • کشش پوست سر

دلایل ریزش مو

ریزش روزانه مو امری طبیعی بوده و مقداری از آن در هر فردی دیده می‌شود. این احتمال وجود دارد که با بروز برخی عوامل، روند ریزش مو تسریع شود. این عوامل به شرح زیر هستند.

  • موروثی
  • بیماری‌های مرتبط با تیروئید
  • لوپوس
  • کمبود انواع ویتامین و موادمغذی

در ادامه به بررسی برخی از موارد موثر بر ریزش مو و رفع ابهامات خواهیم پرداخت.

تاثیر شوره سر بر ریزش مو

شوره سر امری بسیار رایج بوده و در برخی از افراد دیده می‌شود. خوشبختانه، شوره سر در این زمینه دستی بر آتش نداشته و ارتباطی با ریزش مو ندارد. در واقع ریزش مو به‌خاطر شوره سر نیست، بلکه علت بروز شوره سر است که می‌تواند منجر به ریزش مو می‌شود.

این احتمال وجود دارد که شوره سر شدید که ناشی از عفونت است، منجر به ریزش مو شود. در صوت بروز چنین حالتی باید حتما به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

تاثیر کراتینه بر ریزش مو

کراتینه‌کردن مو در دمای بسیار بالایی انجام می‌شود. این احتمال وجود دارد که گرمای زیاد به فولیکول مو آسیب زده و زمانی که فولیکول‌ها ضعیف شوند، مو شکسته خواهد شد. این موضوع بدان معناست که اگر موهای قوی و مستحکمی نداشته باشید احتمال ریزش از ریشه مو وجود دارد.

اگر پس از انجام کراتینه، حین شانه‌کشیدن یا حین شست‌وشوی مو در حمام، متوجه حضور توده زیادی از مو شدید، حتما به دکتر مراجعه کرده تا از آسیب‌های بیشتر جلوگیری نمایید.

زنی دچار به ریزش مو
درصورت ابتلا به ریزش موی شدید، به دکتر متخصص مراجعه کنید

در لینک زیر به بررسی کراتینه مو پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام هرکاری، حتما مطلب زیر را مطالعه کرده تا به‌خوبی از تمامی مزایا و معایب کراتینه مطلع شوید.

تاثیر داروها بر درمان ریزش مو

هنوز هیچ مطالعه بالینی مبنی بر درمان ریزش مو با استفاده از دارو وجود نداشته و با این حال، روزبه‌روز محصولات بیشتری از این قبیل برای درمان ریزش مو وارد بازار می‌شوند.

این احتمال وجود دارد کسانی که موهای نازکی داشته از مکمل‌ها یا شامپوهایی با قابلیت افزایش استحکام مو بهره برده و نتایج مفیدی را دریافت کنند.

خرید شامپو بدون سولفات لافارر مناسب انواع مو و موهای رنگ و کراتینه شده حجم 200 میل
خرید شامپو بدون سولفات لافارر مناسب انواع مو و موهای رنگ و کراتینه شده حجم 200 میل

تاثیر شامپوهای ضدریزش

شامپوهای مقابله با ریزش مو به‌خودی‌خود نمی‌توانند رشد مجدد موها را رقم زده و یک‌بار برای همیشه ریزش را متوقف کنند.

این شامپوها طراحی شده تا پوست سر را تمیز کرده و منافذ را باز کنند. بسته‌ماندن منافذ مو منجر به توقف رشد موهای جدید می‌شود.

این محصولات تارهای مو را تقویت کرده و از ریزش بیشتر مو به‌خاطر شکستگی جلوگیری می‌کند.

همچنین شامپوهای ضدریزش، روند هورمون دی هیدروتستوسترون را متوقف کرده چرا که این هورمون تاثیر مستقیمی در ریزش مو دارد.

خرید شامپو تقویت کننده و ضد ریزش فولیکا مناسب مو آسیب دیده حجم 200 میل
خرید شامپو تقویت کننده و ضد ریزش فولیکا مناسب مو آسیب دیده حجم 200 میل

تاثیر استفاده از سشوار بر ریزش مو

بنا به تحقیقاتی در سال 2011، استفاده از سشوار، آسیبی به ریشه مو وارد نمی‌کند. توجه کنید این احتمال وجود دارد که در صورت استفاده از سشوار با حرارت خیلی زیاد، پوست سر سوخته و آسیب جبران‌ناپذیری به مو وارد نماید.

خرید سشوار مک دی مدل MC-2004
خرید سشوار مک دی مدل MC-2004

در لینک زیر به بررسی آسیب سشوار به مو پرداختیم، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کرده تا به بهترین روش و بدون آسیب رساندن به مو از سشوار استفاده نمایید.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، افراد دچار ریزش مو یا کسانی که کچل هستند هم می‌توانند به‌راحتی به کاشت مو پرداخته و موهایی پرپشت و زیبا داشته باشند. پس از مطالعه این مطلب از بین دو روش معرفی‌شده برای انواع کاشت مو، روش مناسب خود را انتخاب کرده و با مراجعه به دکتر متخصص، از آن بهره ببرید. لطفا تجربیات ارزشمند خود را درخصوص کاشت مو با سایر کاربران عزیز مو تن رو به اشتراک بگذارید.

سوالات پرتکرار

بهترین روش کاشت مو در ایران چیست؟

هردو روش FUT و FUE در مراکز مختلف انجام می‌شود. هر دو روش مزایا و معایبی داشته و بهتر است روش مناسب را متناسب با بودجه خود، پس از خواندن این مقاله مشخص کنید.

کاشت مو چگونه انجام می‌شود؟

کاشت مو به دو روش FUT و FUE انجام شده و در روش اول، واحد فولیکولی پیوند خورده و در روش دوم واحد فولیکولی برداشته می‌شود.

بهترین روش های کاشت مو کدام روش‌ها هستند؟

بهترین روش‌های کاشت مو دو روش FUT و FUE بوده که هردو، موهایی پرپشت و زیبا را برای متقاضیان به ارمغان می‌آورند.

کدام روش درد بیشتری دارد؟

اجرای روش FUT با درد شدید و گاها خونریزی همراه بوده و روش FUE درد بسیار کمتری دارد.