زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

انواع مدل خط چشم را ساده و بدون دردسر را یاد بگیریم!

تیم تحریریه مو تن رو
5,350
20 دقیقه
انواع مدل خط چشم را ساده و بدون دردسر را یاد بگیریم!

خط چشم کشیدن یکی از سخت‌ترین مراحل آرایش محسوب می‌شود. هر چند انجام این مرحله سخت است و به دقت زیادی نیاز دارد، اما در زیبایی نهایی چهره تاثیر به سزایی دارد. پس برای کشیدن خط چشم ساده یا مدل های متنوع دیگر، باید نهایت دقت و حوصله خود را به خرج دهید تا خط چشم‌هایی شبیه به هم داشته باشید. نکته‌ای که در زمان کشیدن خط چشم اهمیت ویژه‌ای دارد، توجه به مدل چشمان است. یعنی برای هر مدل چشمی باید از خط چشم مخصوص به خودش استفاده کرد. اگر می‌خواهید در مورد مدل خط چشم و راه‌های زیباتر کردن چشم‌ها بیشتر بدانید، با این مقاله از مو تن رو همراه باشید.

انواع خط چشم

در آرایش چشم‌ها لوازم مختلفی به کار برده می‌شود. از میان این لوازم می‌توان به سایه چشم، ریمل، خط چشم، کانسیلر و … اشاره کرد. در میان این لوازم آرایشی خط چشم تاثیر بی‌نظیری در زیبایی چشم‌ها دارد. همین مسئله نشان می‌دهد که در هنگام خرید خط چشم باید نهایت دقت خود را به خرج دهید تا بهترین محصول را خریداری کنید.

برای خرید خط چشم اصل با بهترین قیمت می‌توانید از طریق لینک داده شده وارد فروشگاه مو تن رو شوید و انواع خط چشم را به راحتی از هر نظر بررسی کنید.

در ادامه این مقاله ما شما را با انواع خط چشم آشنا می‌کنیم تا بتوانید به راحتی مطابق نیاز و سلیقه خود، خط چشمتان را انتخاب کنید.

به طور کلی خط چشم‌ها‌ به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • خط چشم مدادی
  • خط چشم مایع
  • خط چشم ژله‌ای

اگر دوست دارید که به طور جامع با انواع خط چشم آشنا شوید و درباره آنها بدانید، معرفی انواع خط چشم که مقاله‌ای دیگر در مورد این موضوع هست را دنبال کنید.

خط چشم مدادی

این نوع خط چشم معروف‌ترین مدل خط چشم است که بیشتر خانم‌ها با آن آشنایی داشته و از آن استفاده کرده‌اند. خط چشم مدادی از سالیان پیش مورد استفاده بوده و امروزه هم طرفداران بسیاری دارد. استفاده از این مدل خط چشم به نسبت مدل‌های دیگر بسیار آسان بوده و به راحتی می‌توان با آن قسمت داخلی و یا خارجی چشم‌ها را هم آرایش کرد و به کمک آن حالت جذابی به چشم‌ها بخشید.

این مدل خط چشم جای زیادی در کیف آرایش شما نخواهد گرفت و به همین خاطر داشتن یک مدل از آن‌ به شدت توصیه می‌شود.

اگر جزو افراد مبتدی هستید که می‌خواهید آرایش کردن را شروع کنید پیشنهاد ما این است که از خط چشم مدادی برای شروع کار استفاده کنید چون هم استفاده آن بسیار آسان و راحت است و هم اینکه این مدل خط چشم به سادگی از روی چشم‌ها پاک خواهد شد.

مداد چشم نوت یکی مدل از انواع مختلف خط چشم مدادی موجود در فروشگاه مو تن رو می‌باشد که حاوی ویتامین E بوده و با استفاده از آن می‌توانید چشمان خود را جذاب و گیرا کنید.

خط چشم مدادی
مداد چشم نوت

به طور کلی می‌توان گفت مزایای استفاده از خط چشم‌های مدادی شامل موارد زیر می‌شود:

  • حالت دودی بخشیدن به چشم‌ها به دلیل پخش راحتی که دارند
  • استفاده آسان و راحت از این مدل خط چشم
  • قابل استفاده برای آرایش داخلی چشم‌ها
  • پاک شدن آسان این محصول از روی چشم

خط چشم مایع

مدل دیگری از خط چشم‌ها که در بازار موجود بوده و طرفداران بسیاری هم دارد، مدل خط چشم مایع می‌باشد. استفاده از این مدل خط چشم نیاز به مهارت زیادی دارد و اگر یک فرد مبتدی هستید، برای شروع کار این محصول را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

خط چشم مایع دارای دو جنس مختلف است که عبارتند از:

  1. خط چشم مایع ماژیکی
  2. خط چشم مایع با قلم مویی

در دنیای امروز خط چشم‌های مایع محبوب‌ترین دسته خط چشم هستند و برای آرایش خط بالایی مژه‌ها به کار برده می‌شوند. اگر دوست دارید خط چشمتان نازک و نوک تیز باشد، این مدل خط چشم مخصوص خود شماست. این نکته را هم بگوییم که نتیجه نهایی این محصول روی چشم، مات بوده و در دو نوع معمولی و ضد آب قابل استفاده است.

خرید خط چشم مایع ضد آب بیو مدل WP10

مشخصات خط چشم مایع ضد آب بیو مدل WP10:

  • مقاوم در برابر رطوبت و تعریق
  • رنگدانه‌های قوی
  • پوشش دهی بالا و جلوه فوق‌العاده روی چشم

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

خط چشم ژله‌ای

خط چشم‌های ژله‌ای برای آرایش‌های غلیظ و خاص به کار برده می‌شوند. این مدل سیاه ترین نوع خط چشم بوده و ماندگاری و دوام فوق‌العاده‌ زیادی دارد.

خط چشم ژله‌ای بیشتر برای میکاپ‌های دودی و اسموکی مناسب است.

این مدل خط چشم به اندازه خط چشم‌های مایع مرطوب نیست و برای استفاده از آن‌ حتما به یک قلم موی مناسب احتیاج دارید.

خط چشم ژلی یورن یک محصول بسیار باکیفیت آلمانیست که در فروشگاه اینترنتی مو تن رو موجود بوده و با استفاده از آن می‌توانید جذابیت چشمان خود را چندین برابر کنید.

خرید خط چشم ژلی یورن

ویژگی‌های خط چشم ژلی یورن:

  • دارای ماندگاری بالا تا 24 ساعت
  • ضد آب و مقاوم در برابر تعریق
  • دارای جلوه براق
  • حاوی رنگدانه‌های غنی
  • همراه یک عدد براش
  • بدون ریزش و پخش شدن

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

مواد تشکیل دهنده خط چشم

خط چشم‌ها هم مثل دیگر لوازم آرایشی فرمولاسیون مخصوص خود را دارند و ترکیبات مختلفی برای ساخت آن‌ها وجود دارد. در همین چند دهه گذشته هم از مواد سمی مانند سرب در ساخت لوازم آرایشی استفاده می‌شد اما امروزه در محصولات اورجینال و اصل خبری از این مواد سمی نیست. پس توصیه می‌کنیم هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی برای سلامت خودتان هم که شده حتما به سراغ برندهای معروف و معتبر بروید.

در ترکیبات اولیه همه مدل‌های خط چشم موجود در بازار سه فاکتور اصلی به کار رفته است که این سه فاکتور اصلی شامل موارد زیر می‌شود:

  1. ماده ورقه کننده
  2. ماده غلیظ کننده
  3. رنگدانه

ماده ورقه کننده: استفاده از این ماده در خط چشم باعث می‌شود که کشیدن خط چشم راحت شود چون یک لایه نازک و ظریف بر روی پوست جا می‌گذارد.

ماده غلیظ کننده: این ماده خودش از موادی مانند موم، صمغ و ژل‌های طبیعی به دست می‌آید و باعث بافت دار شدن و حجم دار شدن مایع خط چشم خواهد شد.

رنگدانه: این ماده همانطور که از نامش هم مشخص است وظیفه دادن رنگ را بر عهده دارد. تولید کنندگان به هنگام ساخت خط چشم، متناسب با رنگی که خواهان آن هستند از ترکیبات خاصی استفاده می‌کنند. مثلا برای رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای، اکسید‌ آهن و برای رنگ‌های روشن، دی اکسید تیتانیوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترفندهای کشیدن خط چشم

اگر از خانم‌ها بپرسید سخت ترین مرحله آرایش کدام قسمت آن است؟ بدون شک جواب بیشتر خانم‌ها مرحله کشیدن خط چشم خواهد بود. این مرحله از آرایش ظریف کاری بوده و به دقت زیادی نیاز دارد. در ادامه این مقاله چند نکته به شما گوشزد می‌کنیم تا به کمک این نکات بتوانید یک خط چشم ساده و بدون دغدغه بکشید.

1- تمرکز کنید

اولین کاری که به هنگام کشیدن خط چشم باید انجام دهید این است که حواستان را پرت نکنید و دقت خود را روی کاری که انجام می‌دهید بگذارید. داشتن دقت کافی و ثابت بودن دست‌ها به شدت مهم است. برای کشیدن خط چشم بدون عیب و نقص خیلی مهم است که دستان شما نلرزد.

ترفندی که به شما پیشنهاد می‌کنیم این است که انگشتان پای خود را جمع کنید. جمع کردن انگشتان پا می‌تواند لرزش دستان شما را متوقف کند.

2- از کانسیلر کمک بگیرید

گاهی اوقات پیش می‌آید که از خط چشمی که کشیده‌اید رضایت کافی را نداشته و موجب ناراحتی شما شده است. اینجا بهترین کار این است که خط چشم را پاک کرده و دوباره بکشید. قسمت‌هایی از آرایشتان که به هنگام پاک کردن خط چشم از بین رفته اند را می‌توانید با کانسیلر درست کنید.

توصیه می‌کنیم اگر مشکل خط چشمتان این است که مقدار کمی کج و کوله شده، به طور کامل آن را پاک نکنید. شما می‌توانید به کمک یک گوش پاک کن تمیز و کانسیلر، قسمت‌های نامرتب را اصلاح کنید.

3- از معجزه کشیدن نقطه چین غافل نشوید

اگر می‌خواهید خط چشمی که می‌کشید کج و چین دار نباشد و کاملا صاف و یکدست از آب دربیاید توصیه می‌کنیم اول با یک مداد، مدل خط چشمی که در نظر دارید را به صورت نقطه چین کمرنگ بکشید و بعد با خط چشم این نقاط را به هم وصل کنید.

4- کشیدن خط چشم با چسب!

در این روش که برای افراد تاره کار ایده آل است کافی است از یک تکه چسب در انتهای چشم کمک بگیرید. با توجه به تصویر زیر ابتدا چسب را بچسبانید، سپس خط چشم را از گوشه بیرونی و مماس به چسب بکشید. این چسب در خط چشم به شما کمک می کند تا خطی صاف بکشید. پس از آن برای خط برگشت خط چشم اقدام کنید و به اندازه قطر دلخواه بکشید.

خط چشم با چسب
آموزش خط چشم با چسب
نکته: برای کشیدن خط چشم و فید کردن آن استفاده از یک براش آرایشی مناسب بسیار تاثیرگذار است.

برای مشاهده و خرید انواع براش آرایشی کلیک کنید

5-کشیدن خط چشم با قاشق

یکی دیگر از ترفندهای که برای خط چشم کشیدن کاربرد دارد استفاده از یک قاشق است. در این روش با کمک یک قاشق خطوط خط چشم را بکشید. هم می توانید از دسته ی قاشق برای خطوط صاف و هم از انتهای قاشق برای خطوط منحنی کمک بگیرید.

خط چشم با قاشق
مراحل کشیدن خط چشم به کمک یک قاشق

شش اشتباه رایج در آرایش چشم را بخوانید تا با دانستن این اشتباهات و دوری از آنها آرایش چشم زیباتری داشته باشید. آرایش چشم یکی از بخش‌های اصلی هر نوع آرایشی است.

مدل خط چشم برای انواع چشم‌ها

چشم‌ها در زیبایی چهره تاثیر فراوانی دارند. دانستن نوع مدل چشم به شما کمک می‌کند که آرایشی متناسب با مدل چشمتان انجام دهید و زیبایی خیره‌ای کننده‌ای به چهره خود ببخشید.

به زبان ساده تر بگوییم که اگر انواع مدل خط چشم را یاد بگیرید، ساده تر از هر زمان دیگری می‌توانید آرایش منحصر به فرد خود را به رخ دیگران بکشید.

در صورتی که خط چشم خود را درست و حرفه‌ای بکشید چشمانتان زیباتر، درشت‌تر، گیراتر و جذاب‌تر خواهند شد. اگر می‌خواهید یک خط چشم متفاوت داشته باشید و یا اگر به یک آرایش لایت طبیعی با خط چشم ساده علاقه دارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا شما را با انواع مختلف خط چشم آشنا کنیم.

خط چشم برای چشمان درشت

از قدیم داشتن چشم‌های خیلی درشت نشانه زیبایی بود و هرگاه از زیبایی دختری صحبت می‌شد به چشمان درشت وی هم حتما اشاره ای می‌شد. چشمان درشت خودشان زیبایی و جلوه خاصی دارند اما اگر می‌خواهید این چشمان زیبا را زیباتر جلوه دهید با ما همراه باشید.

افرادی که چشم‌های درشت دارند بهتر است از مدل خط چشم‌های گربه ای و بالدار استفاده کنند. برای گیراتر شدن چشم‌ها توصیه می‌کنیم قسمت بالا و داخل پلک بالایی را هم مداد بکشید.

خط چشم برای چشم درشت
خط چشم برای چشم درشت

خط چشم ساده برای چشم‌های گرد

همانطور که می‌دانید مدل خط چشم را باید متناسب با مدل چشم‌های خودتان بکشید. ابتدا باید بدانید که مدل چشم هایتان چگونه است و پس از آن به سراغ مدل مخصوص خود بروید.

اگر چشم‌های شما درشت و گرد است، خط چشمی که می‌کشید نباید چشم هایتان را درشت‌تر و گردتر کند بلکه باید سعی کنید تا جایی که می‌توانید چشم‌ها را به حالت کشیده دربیاورید. برای کشیده تر نشان دادن چشم لازم است روی خط مژه و روی لبه خارجی چشم مداد بکشید و آن را کمی دنباله دار کنید.

خط چشم برای چشم‌های گرد:

  • خط چشم را روی لبه خارجی چشم و دقیقا روی خط مژه بکشید.
  • در قسمت انتهایی خط چشم را کمی پهن تر و دنباله دار کنید.
خط چشم برای چشمان گرد
خط چشم برای چشمان گرد

خط چشم ساده برای چشم‌های فاصله‌دار

اگر از جمله افرادی هستید که بین دو چشم و ابروی شما فاصله زیادی وجود دارد، شما جزو این دسته به حساب می‌آیید. در هنگام کشیدن خط چشم به خاطر داشته باشید که لازم است تمرکز خود را روی گوشه داخلی چشم بگذارید. برای این کار کافیست در قسمت داخلی چشم از سمت بینی و مجرای اشک یک خط چشم نازک و تیز بکشید این کار کمک می‌کند فاصله چشم‌ها کمتر دیده شود.

بعد از آن که گوشه داخلی چشم را کشیدید، داخل چشم‌ها را مداد بکشید. توصیه ما این است روی قسمت خارجی چشم زیاد کار نکنید.

خط چشم برای چشم‌های فاصله دار:

  • در قسمت داخلی چشم خط چشم کشیده شود.
  • روی قسمت خارجی چشم نیازی نیست کار شود.
  • از مداد چشم می‌توان برای قسمت پایین چشم بهره برد.
انواع مدل خط چشم
آرایش چشم برای چشم‌های با فاصله زیاد

خط چشم برای چشمان نزدیک به هم

اگر چشمانی نزدیک به هم دارید باید سعی کنید به کمک آرایش و خط چشم فاصله چشم‌ها را کمی بیشتر کنید. برای این کار باید تمرکز خود را روی گوشه خارجی چشم‌ها بگذارید دقیقا برعکس چشمان دور از هم!

پیشنهاد ما به شما این است که خط چشم را کشیده‌تر کنید تا فاصله بین چشم‌های شما بیشتر شود. حواستان باشد که قسمت داخلی یا همان مجرای چشم را با خط چشم نکشید چون چشم‌ها را به هم نزدیک تر خواهد کرد.

مدل آرایش چشم‌های نزدیک به هم:

  • خط چشم را پشت پلک چشم کشیده و در قسمت انتهایی دنباله دار کنید.
  • سعی کنید خط چشم را به ‌صورت افقی و کشیده‌تر بکشید تا چشمانتان جذاب‌تر دیده شوند.
  • گوشه داخلی چشم را هم کمی با سایه یا مداد روشن، روشن تر کنید. رنگ روشن باعث ایجاد خطای دید شده و فاصله را بیشتر نشان می‌دهد.
آرایش چشمان نزدیک به هم
آرایش چشمان نزدیک به هم

آموزش کشیدن خط چشم برای چشمان ریز

اگر چشم‌های شما ریز و کوچک است باید به کمک خط چشم سعی کنید چشمانتان را درشت‌تر جلوه دهید. برای این کار لازم است خط چشم خود را پهن‌ بکشید. خط چشم پهن کمک می‌کند چشم‌ها بزرگتر دیده شوند. به همین خاطر خط چشم‌های باریک برای چشم‌های گرد و درشت پیشنهاد می‌شود تا چشم‌ها را کوچکتر نشان دهد.

برای چشمان ریز و کوچک خط چشم را باید از قسمت پشت پلک چشم تا قسمت داخلی چشم بکشید. توجه کنید که گوشه‌های خارجی چشم باید خط پهن‌تر و ضخیم‌تری نسبت به گوشه‌های داخلی داشته باشد.

خط چشم برای چشم‌های ریز:

  • خط چشم برای چشم ریز باید پهن‌تر کشیده شود.
  • توصیه می‌کنیم از خط چشم مایع به‌ جای مداد چشم برای چشمان ریز استفاده شود.
خط چشم برای چشمان ریز
خط چشم برای چشمان ریز

خط چشم برای تک پلکی‌ها

شاید اولین سوالی که برایتان پیش بیاید این است که تک پلکی به چه نوع چشمانی گفته می‌شود؟!

تک پلکی‌ها کسانی هستند که وقتی چشمانشان را باز نگه می‌دارند فقط یک پلک آن‌ها مشخص است. این افراد برای کشیدن خط چشم ابتدا باید یک خط چشم بسیار باریک در قسمت داخلی چشم از بالا بکشند و هر چه به انتهای چشم نزدیک تر می‌شوند، خط چشم را پهن تر کنند. به یاد داشته باشید هر چه خط چشم در انتهای چشم پهن‌تر باشد چشم‌ها زیباتر و گیرا تر و درشت‌تر جلوه می‌کنند.

خط چشم تک پلکی‌ها:

  • در گوشه داخلی و قسمت مجرای اشک خط چشم بسیار نازک کشیده شود.
  • در قسمت انتهای چشم خط چشم را پهن تر باید کرد. این کار چشم‌ها را درشت تر می‌کند.
مدل خط چشم ساده
خط چشم تک پلکی ها

مدل خط چشم ساده برای پلک‌های افتاده

افرادی که پلک افتاده دارند زمانی که چشمان خود را باز می‌کنند خط چشمی که کشیده‌اند پشت پلکشان پنهان می‌شود. این افراد برای جلوگیری از این مشکل باید خط چشم خود را پهن بکشند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پلک افتاده دارید توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان در قسمت پایین چشم خود از خط چشم استفاده نکنید چون چشم را کوچک تر نشان می‌دهد.

خط چشم برای پلک‌های افتاده:

  • خط چشم را فقط در قسمت بالای چشم به صورت پهن و کلفت بکشید.
  • از سایه چشم حتما استفاده کنید تا جلوه چشمتان بیشتر شود.
آرایش چشم پلک افتاده
آرایش چشم پلک افتاده

خط چشم برای چشم‌ بادامی‌ها

چشمان بادامی زیبایی خاص خود را دارند و به صورت طبیعی دارای کشیدگی هستند. اگر چشمان بادامی دارید و می‌خواهید کشیدگی چشم را بیشتر کنید باید روی قسمت دم و دنباله خط چشم کار کنید.

برای کشیدن خط چشم روی چشم بادامی لازم است ابتدا یک خط چشم باریک در قسمت داخلی چشم از بالا بکشید و سپس آن را تا انتهای چشم ادامه دهید. هر چه به انتهای چشم نزدیک تر می‌شوید خط چشم را کمی پهن کرده و آن را مقداری دنباله دار بکشید.

مراحل خط چشم برای چشم‌های بادامی:

  • خط چشم را در ابتدای چشم باریک بکشید.
  • هر چه به انتهای چشم نزدیک تر می‌شوید خط چشم را پهن تر و کشیده تر کنید.
مدل خط چشم
چشم بادامی

اگر می‌خواهید آرایش‌ لایت داشته باشید از مداد چشم و اگر می‌خواهید آرایش حرفه‌ای انجام دهید از خط چشم مایع استفاده کنید.

مدل خط چشم برای چشم‌های گودرفته

اگر چشمان گود رفته‌ای دارید توصیه اکید ما این است که به‌ هیچ‌ عنوان از مداد سیاه یا سرمه برای مشکی کردن داخل چشم‌هایتان استفاده نکنید. سیاه کردن قسمت داخلی چشم‌ها باعث می‌شود چشمانتان تیره تر و گود رفته تر به نظر بیایند.

برای آرایش این مدل چشم‌ها ابتدا لازم است اگر تیرگی زیاد است، این تیرگی به کمک یک کانسیلر خوب پوشانده شود سپس به سراغ خط چشم رفت. برای کشیدن خط چشم باید دقت کنید که یک خط نازک و ظریف پشت چشمتان بکشید. در آخر برای این که چشمان جذاب تری داشته باشید از سایه‌های رنگ روشن برای درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها استفاده کنید.

نکته مهم:

برای چشم‌های گود رفته بهتر است از خط چشم مایع استفاده کنید زیرا از تیره شدن بیش از حد چشم‌ها جلوگیری می‌کند.

خط چشم ساده برای چشم‌های گودرفته:

  • یک خط چشم باریک و ظریف پشت پلک بکشید.
  • به هیچ عنوان چشم‌ها را بیش از حد مشکی نکنید.
  • بهتر است از مداد چشم استفاده نشود و به جای آن از خط چشم مایع کمک گرفت.
خط چشم برای چشم گود رفته
خط چشم برای چشم گود رفته

آموزش خط چشم ساده برای چشم‌های پف‌دار

در صورتی که پلک چشم و زیر چشمتان حالت پف‌دار است باید خط چشم را طوری بکشید که این مسئله را کم رنگ تر نشان دهد. برای این کار کافیست یک خط چشم پهن را از ابتدای چشمتان تا انتها بکشید و هر چه به انتها و گوشه خارجی چشم نزدیک تر می‌شوید سعی کنید خط چشم را پهن‌تر بکشید. البته توصیه می‌کنیم خط چشم را بیش از حد دنباله دار نکشید چون جلوه خوبی نخواهد داشت.

نکته مهم در رابطه با خط چشم کشیدن چشمان پف دار این است که تا جایی که می‌توانید خط را روی مژه‌هایتان بکشید، چون این کار مانع از پف‌دارتر شدن چشم‌ها خواهد شد.

مدل خط چشم ساده چشم‌های پف‌دار:

  • خط چشم پهن از ابتدا تا انتهای چشم دقیقا روی بن مژه‌ها بکشید.
  • خط چشم را در قسمت انتهایی چشم پهن تر کنید.
آرایش چشم پف دار
آرایش چشم پف دار

خط چشم برای چشمان خیلی درشت و برجسته

در صورتی که چشمان خیلی درشتی دارید به طوری که مردمک چشمتان باعث شده چشمانی برجسته و به اصطلاح از حدقه بیرون زده داشته باشید باید خط چشم خود را به‌ شکلی بکشید که قدری چشم‌های شما را گودتر و تورفته تر نشان دهد. این مسئله باعث می‌شود زیبایی چشمانتان چندین برابر شود.

برای آرایش چشمان خیلی درشت کافیست ابتدا یک خط چشم پهن پشت پلک کشیده شود و به کمک سایه‌های تیره، چشمان را کمی کوچک تر و تو رفته تر نشان داد.

مدل خط چشم برای چشمان درشت
مدل خط چشم برای چشمان خیلی درشت

مدل خط چشم ساده برای چشم‌های خیلی درشت:

  • از ابتدا تا انتهای چشم یک خط چشم پهن کشیده شود.
  • لازم است با استفاده از سایه‌های تیره چشم‌ها را کوچکتر و فرو رفته تر نشان داد.

کشیدن خط چشم برای چشم‌های گربه‌ای

داشتن چشم‌های گربه‌ای باعث خاص شدن چهره فرد می‌شود. این مدل چشم، زیبایی خاص و منحصر به فرد خود را دارد. چشمان گربه‌ای بدون خط چشم هم کشیده و زیبا بوده و احتیاجی به آرایش ندارند. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید با آرایش زیبایی چشمانتان را دو چندان کنید، ما به شما کمک می‌کنیم که مدل خط چشم مخصوص خودتان را پیدا کنید!

نکته‌ای که مهم است بگوییم این است که چشم بادامی با چشم گربه‌ای متفاوت است! خیلی افراد هستند که این دو مدل چشم را یکی می‌دانند در صورتی که باید بدانید چشم بادامی‌ها چشم‌هایشان ریز و کوچک است در حالی که چشم گربه‌ای ها چشمانی درشت و کشیده دارند. پس مدل خط چشم کشیدن این افراد با هم متفاوت است.

افراد دارای چشم گربه‌ای باید پشت پلک چشم خود را از ابتدا با یک خط چشم باریک بکشند و از میانه چشم، خط چشم خود را کمی پهن‌تر کنند. این روش کشیدن خط چشم باعث زیباتر جلوه دادن چشم‌های گربه‌ای خواهد شد.

خط چشم گربه ای
خط چشم گربه ای

مدل خط چشم برای چشم‌گربه‌ای:

  • خط ابتدای چشم‌ها تا وسط پلک باریک کشیده شود.
  • از وسط چشم خط پهن‌تر شده و حالت چشم‌ها به صورت کشیده دربیاید.

خط چشم ساده

حالا که با انواع مدل‌های مختلف خط چشم برای هر چشمی آشنا شدید، قصد داریم شما را با یک مدل خط چشم ساده که تقریبا به هر مدل چشمی می‌آید، آشنا کنیم.

آموزش مرحله به مرحله یک خط چشم دخترانه ساده:

  1. انتهای چشم یک خط کج به سمت دم ابرو بکشید.
  2. به کمک قلم مو حالت هشتی شکل را به خط چشم بدهید.
  3. از ابتدای چشم خطی بکشید و آن را مدل هشتی انتهای چشم وصل کنید.
  4. در آخر داخل خط چشم را پر کنید و به مژه‌هایتان ریمل بزنید.
خط چشم ساده
خط چشم ساده

خط چشم رنگی ترند 2020

از خط چشم های جذابی که امسال مد شده است و مورد پسند بسیاری از خانم های جوان قرار گرفته است، استفاده از خط چشم های رنگی است. خط چشم های مایع رنگی یا خط چشم های مدادی رنگی از محصولاتی است که در این روش به کار می رود. در این روش خط چشم به سمت بالای پلک ادامه می یابد و انتهای خط به پلک نمی چسبد.

خرید خط چشم رنگی هندیان

ویژگی‌های خط چشم رنگی هندیان:

  • فرم مایع
  • ماندگاری طولانی
  • بدون ریزش
  • فرچه مویی
  • رنگبندی شاد و نئونی
  • فوق العاده پر رنگ
  • موجود در 12 رنگبندی

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

خرید مداد چشم رنگی یورن

مشخصات مداد چشم رنگی یورن:

  • ضد سوزش و حساسیت
  • ماندگاری بالا
  • سهولت در طراحی چشم
  • دارای نوک نرم و مخملی
  • دارای رنگدانه‌های غنی
  • دارای بافت نرم و سبک

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

خط چشم رنگی جدید

سخن پایانی

در این مقاله در مورد انواع خط چشم موجود در بازار و انواع مدل خط چشم کشیدن صحبت کردیم. برای هر مدل چشم، روش صحیح خط چشم کشیدن را آموزش دادیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر شما هم در مورد این موضوع نظری دارید و یا می‌خواهید نکته‌ای به آن اضافه کنید، خوشحال می‌شویم تا آن را با ما و دیگران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.