زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

برای خرید شامپو ضد شوره به این نکات توجه کنید

wordcamp
718
6 دقیقه
برای خرید شامپو ضد شوره به این نکات توجه کنید

بدون شک شوره سر یکی از رایج‌ترین مشکلات مو است که نه سن و سال می‌شناسد و نه زن و مرد! این مشکل را ممکن است در جوانی، میانسالی یا پیری تجربه کنید. مشکلی اعصاب خردکن که می‌تواند تاثیر منفی زیادی بر روی اعتماد به نفس افراد داشته باشد. شایع بودن این مشکل نباید به شما اجازه دهد دست روی دست بگذارید و کاری انجام ندهید! در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم اصلا چرا شاهد شوره‌های سفید رنگ در بین موهایتان هستید و چطور برای برطرف کردن این مشکل از راهکاری مانند خرید شامپو ضد شوره استفاده کنید.

عوامل ایجاد شوره سر

پیش از اینکه به سراغ روش‌های درمان و بهبود شوره سر برویم، اجازه دهید به عوامل بالقوه‌ای که باعث ایجاد آن می‌شوند، نیم‌نگاهی داشته باشیم:

خشکی پوست کف سر و تاثیر شامپو ضد شوره
خشکی پوست کف سر

خشکی پوست سر

خشکی پوست به خصوص پوست کف سر در بسیاری از اوقات می‌تواند عامل اصلی ایجاد شوره سر باشد. نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که پوسته پوسته‌‌هایی که به علت خشکی پوست سر ایجاد می‌شوند معمولا کوچک و خشک‌تر از مواردی هستند که در اثر بیماری‌های زمینه‌ای ایجاد شده‌اند.

تاثیر درماتیت سبورئیک بر شوره سر
درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک یک بیماری مزمن پوستی است که بیشتر در پوست سر و صورت مشاهده می‌شود. این بیماری معمولا با شوره سر همراه بوده و در واقع ایجاد شوره‌ سر شایع‌ترین علامت این بیماری است که موجب ایجاد ناراحتی برای فرد مبتلا خواهد شد.

اگزما و استفاده از شامپو ضد شوره
نقش اگزما در ایجاد شوره سر

اگزما

اگزما یا درماتیت آتوپیک یکی دیگر از انواع التهاب پوستی است که باعث ایجاد خارش و تحریک‌ پوست ناحیه درگیر می‌شود. اگرچه اگزما معمولا در پوست صورت، دست‌‌ها و پاها بروز می‌کند اما این مشکل می‌تواند در پوست سر نیز اتفاق بیفتد.

تاثیر پسوریازیس در ایجاد شوره سر
تاثیر پسوریازیس در ایجاد شوره سر

پسوریازیس

این بیماری را با نام صدف پوستی یا صدفک هم می‌شناسند؛ یک بیماری خودایمنی پوستی که با خارش و التهاب همراه است و بسته به ناحیه‌ای از پوست که آن را درگیر می‌کند، گاهی بسیار خطرناک به حساب می‌آید. پسوریازیس ممکن است در پوست کف سر نیز به وجود آید.

درماتیت تماسی و تاثیر استفاده از شامپو ضد شوره
درماتیت تماسی یا التهاب آلرژیک

درماتیت

درماتیت به طور کلی به معنی واکنش التهابی نسبت به هر گونه محرکی است. درماتیت تماسی ممکن است بر اثر استفاده از شامپو، رنگ مو یا محصولات حالت دهنده مو ایجاد شده و با ضایعات پوستی در قسمت‌های مختلف بدن از جمله پوست کف سر همراه باشد.

شامپو ضد شوره یکی از درمان‌ های موثر

اگر شوره سر به علت بیماری‌های زمینه‌‌ای خاص نباشد، احتمالا با خرید یک شامپو ضد شوره متناسب با نوع موهای خود می‌توانید این مشکل را تا حد زیادی کم کرده و یا حتی به کلی درمان کنید. اما شامپوهای ضد شوره چه ترکیباتی دارند و چگونه می‌توانند به رفع این مشکل کمک کنند؟

در حال حاضر شامپوهای ضد شوره مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها ادعایی خاص را مطرح می‌کنند. برای اینکه نقاط قوت و ضعف این محصولات را با یکدیگر مقایسه کنید، بهترین راه این است که با دقت به ترکیبات آنها توجه کنید. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین ترکیبات که می‌توانند در درمان شوره سر موثر باشند را معرفی می‌کنیم.

زینک پریتیون

این ماده احتمالا یکی از رایج‌ترین درمان‌ها برای پوسته پوسته شدن پوست کف سر یا همان شوره سر است. خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچی زینک پریتیون می‌تواند به طور موثری در بهبود درماتیت سبورئیک ایفای نقش کند.

سالیسیلیک اسید

یکی از ترکیباتی که معمولا در محصولات مراقبت از پوست به کار گرفته می‌شود. استفاده از این ماده در شامپو ضد شوره می‌تواند به لایه‌برداری و حذف سلول‌های مرده پوست و همچنین بهبود مشکل شوره پوست کف سر، کمک کند. نکته مهم این است که سالیسیلیک اسید ممکن است باعث خشکی بیشتر پوست کف سر شود، بنابراین اگر همین حالا هم دچار خشکی پوست هستید، بهتر است با احتیاط از این محصولات استفاده کنید.

سلنیوم سولفید

این ماده به تسکین و کاهش خارش و التهاب پوست کف سر کمک می‌کند. به لطف خاصیت ضد قارچی خود می‌تواند از رشد قارچ مالاسزیا که باعث تحریک پوست و ایجاد شوره می‌شود، جلوگیری کند. استفاده از محصولاتی حاوی سلنیوم سولفید می‌تواند به تمیزی بیشتری پوست کف سر و ایجاد شرایط بهتر کمک کند.

روغن درخت چای

یکی از روغن‌های درمانی بسیار موثر که از برگ‌های نوعی درخت چای بومی استرالیا استخراج می‌شود. این ماده می‌تواند به بهبود خشکی و خارش پوست کف سر کمک کند. روغن درخت چای نیز مانند زینک پریتیون و سلنیوم سولفید از خاصیت ضد قارچی برخوردار بوده و در مبارزه با شوره سر بسیار عالی عمل می‌کند.

توصیه‌هایی برای درمان با شامپو ضد شوره

وقتی برای خرید یک شامپو ضد شوره مناسب اقدام می‌کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که هر خصوصیات موی افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. عوامل متعددی نظیر کوتاهی و بلندی مو، رنگ کردن مو، نوع مو و پوست می‌توانند باعث کسب نتایج متفاوت شود. بهترین کار این است که چند محصول مناسب را تست کنید تا در نهایت هر کدام سازگاری و عملکرد بهتری داشت را انتخاب کنید.

شستشوی صحیح موها و نقش شامپو ضد شوره
شستشوی صحیح موها با شامپو ضد شوره

هنگام استفاده از شامپوهای ضد شوره باید بدانید که تنها با شستشوی ساده موها نمی‌توانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید. بسیاری از شامپوهای ضد شوره از فرمولاسیونی برخوردارند که برای اثربخشی کامل باید پس از استفاده از شامپو، پوست کف سر خود را چند دقیقه ماساژ دهید. حتی برخی از شامپوها برای اثربخشی باید 5 دقیقه بر روی موهای شما باقی بمانند. بنابراین اگر یک شامپو ضد شوره خریده‌اید باید بدانید که تنها با استفاده مناسب و با حوصله از محصول می‌توانید به نتایج دلخواهتان برسید.

شستشوی منظم موها نیز می‌تواند از ایجاد التهاب، خارش و در نهایت شوره جلوگیری کند. تمیز بودن پوست کف سر تاثیر زیادی در کاهش پوسته پوسته شدن و ایجاد شوره می‌شود. در صورتی که موفق به درمان شوره سر شده و برای شستشوی موهای سر دیگر قصد استفاده از شامپوهای معمولی را دارید، باید دقت کنید که فرمولاسیون آنها دارای ترکیبات مضری مانند پارابن‌ و سولفات نباشد. این مواد اصطلاحا خشونت بالایی داشته و باعث ایجاد التهاب و خشکی پوست کف سر خواهند شد.