زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

کدام مسواک مناسب دندان های شماست؟

wordcamp
1,429
12 دقیقه
کدام مسواک مناسب دندان های شماست؟

مسواک زدن یک بخشی جدا ناپذیر از مراقبت روزانه دهان شما است و انتخاب مسواک مناسب اولین گام در بهینه سازی این روال است. بهترین مسواک برای این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد که مختص شما هستند. به همین دلیل، مردم وقتی با انتخاب‌های زیادی احاطه می‌شوند، به مشکلات زیادی بر می‌خوردند. این زمانی سخت‌تر می‌شود که متخصص دندانپزشکی شما در کنار شما نیست تا به شما کمک کند انتخاب عاقلانه‌ای کنید. هنگام تعیین اینکه کدام مسواک را انتخاب می‌کنید، باید به نیازهای دندانی خود توجه کنید.

انتخاب مسواک مناسب برای سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. از این رو در این مقاله به بررسی ویژگی‌های یک مسواک مناسب خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید مسواک

نیازهای بهداشت دهان و دندان آدم‌ها متفاوت است. انتخاب یک مسواک مناسب برای شما می‌تواند تجربه مراقبت از دهان و دندان شما را بهبود ببخشد. همچنین به سلامت بهتر دهان و دندان کمک کند. دکتر فینا ناوی با تأکید بر اینکه انتخاب درست مسواک و شیوه صحیح استفاده از آن در پیشگیری از پوسیدگی دندان مؤثر است، می‌گوید: در گذشته برای جلوگیری از پوسیدگی‌های دندانی، استفاده از مسواک‌های زبر توصیه می‌شد اما امروزه اعتقاد بر این است که برس مسواک باید نرم باشد و درحالی‌که مسواک زدن به آرامی صورت می‌گیرد،‌لازم است مسواک تمام سطوح دندان‌ها را تمیز کند.

مسواک زدن دختری با خوشحالی
مسواک زدن

به اندازه سر مسواک توجه کنید

اندازه سر مسواک مهم است زیرا می‌تواند بر کیفیت مسواک زدن شما تأثیر زیادی بگذارد. سر مسواک‌ها در اندازه‌های مختلفی وجود دارند. سر مسواک بزرگ می‌تواند تمیز کردن دندان‌های آسیاب انتهای دهان شما را دشوارتر کنند. سعی کنید مسواک خریداری شده دارای طول دسته مناسب باشد. اگر هنگام مسواک زدن (دو بار در روز) دستتان راحت نباشد. دو دقیقه مسواک زدن توصیه شده بسیار طولانی‌تر از حد معمول به نظر خواهد رسید.

موهای مسواک نقش مهمی در انتخاب مسواک دارد

موهای مسواک دارای سه نوع نرم، متوسط ​​و سفت است. دندان‌های شما ممکن است از نظر شما محکم به نظر برسند، اما در واقع می‌توانند توسط غذاهای شیرین، نوشیدنی‌های اسیدی یا مراقبت ضعیف از دهان ضعیف شوند.

سافت (نرم)

حتی اگر مسواک‌های سافت، هارد، مدیوم ​​ در دسترس شما هستند، دندانپزشکان اکثراً مسواک‌های نرم و یا در بعضی مواقع فوق نرم را توصیه می‌کنند. یک مسواک نرم کمترین تهدید را برای بافت‌های دهان ایجاد می‌کند و در عین حال تمیز کردن ملایم و مناسب دندان‌ها را انجام می‌دهد. مسواک‌های سافت کم‌ترین آسیب را به لثه و مینای دندان شما میرسانند.

مدیوم (متوسط)

مسواک‌های مدیوم هم به اندازه مدل سافت آلودگی‌ها را از بین دندان‌هایتان می‌ربایند اما خطر آسیب‌رسانی آن‌ها به لثه‌ها بیشتر است. مسواک‌های مدیوم بیشتر از مسواک‌های سافت موجب نازک و زخمی شدن لثه‌ها می‌شود.

هارد (سخت یا زبر)

به گفته متخصصان تعداد بسیار کمی از افراد باید از مسواک‌های هارد استفاده کنند. موهای محکم آنها می‌تواند به مرور مینای دندان‌های شما را فرسوده کند و همچنین می‌تواند به لثه‌های شما آسیب برساند و باعث تحلیل و خونریزی لثه شود.

هنگام خرید به نوک موهای مسواک توجه کنید

شاید هرگز متوجه نشده باشید که نوک موهای مسواک به دو شکل گرد و صاف است. اگرچه ممکن است چندان مهم به نظر نرسد، اما شکل موهای برس مسواک شما در واقع تاثیر زیادی بر سلامت دهان و دندان دارد. با وجود این که موهای صاف ممکن است به اندازه انواع گرد شده احساس تمیزی در را دهان شما ایجاد کنند اما ممکن است بیشتر از اینکه فایده داشته باشند، ضرر داشته باشند. موهایی با نوک تیز و دندانه‌دار با بریدن لثه‌ها بیشتر آسیب به شما می‌زند. (این می‌تواند احتمال عفونت و التهاب شما را افزایش دهد.) به همین دلیل است که باید حتما یک مسواک با موهای گرد بخرید. آن‌ها نه تنها به محافظت از لثه‌های شما در برابر عفونت و التهاب کمک می‌کنند، بلکه اگر لثه‌های حساسی دارید بهترین گزینه هستند.

تایم مسواک زدن چقدر است؟
تایم مسواک زدن چقدر است؟

عمر مسواک

مسواک اولین خط دفاعی شما در برابر باکتری‌هایی است که باعث بیماری لثه، پوسیدگی دندان و بوی بد دهان می‌شوند. اگر از توصیه استاندارد مسواک زدن دندان‌های خود به مدت 2 دقیقه دو بار در روز پیروی کنید، در حال حاضر اقداماتی را برای محافظت از دندان‌های خود در برابر پوسیدگی انجام داده‌اید. در شرایط معمولی مسواک زدن، موها از مسواک خارج نمی‌شوند. دسته در برابر استفاده معمولی مقاومت می‌کند؛ و مسواک به طور موثر تشکیل پلاک و بیماری لثه را در مراحل اولیه کاهش می‌دهد. با روش صحیح مسواک زدن، می‌توانید با استفاده از مسواک دستی، تجمع پلاک را کاهش دهید و لثه‌های خود را سالم نگه‌دارید.

نکته: مسواک زدن دندان‌های خود بین هر وعده غذایی و بعد از یک میان وعده شیرین یک گام موثر جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان است. اگر به طور متوسط دوبار در روز از مسواک استفاده شود. موهای برس شما در عرض حدود 3 ماه شروع به ریزش کرده و چروک یا پیچ خورده می‌شوند. محققان توصیه می‌کند، مسواک خود را هر 3_4 ماه یک‌بار عوض کنید. زمان تعویض مسواک شماست! هنگامی که موهای مسواک شما شروع به از دست دادن سفتی خود می‌کنند، مسواک تقریباً برای سطل زباله آماده است. (زیرا قابلیت تمیز کردن دندان‌ها را از دست داده‌اند.)

از مسواک برقی استفاده کنیم یا مسواک دستی؟

 مطالعات علمی متعددی برای بررسی اینکه آیا مسواک‌های دستی یا برقی در کاهش بیماری لثه و از بین بردن پلاک موثراند، انجام شده است. بررسی نزدیک به 30 مطالعه در مقایسه مسواک‌های یک‌بار مصرف و برقی نشان داد. به طور کلی، تفاوت معنی داری بین مسواک‌های برقی و دستی در توانایی آن‌ها در حذف پلاک و پیشگیری از بیماری لثه وجود ندارد. با این حال، شواهد نشان می‌دهد که نوع خاصی از مسواک برقی از مسواک‌های دستی مؤثرتر است. (مسواک‌ها گرد و گرد و جلو و عقب می‌چرخند)

انتخاب مسواک مناسب
انتخاب مسواک مناسب

راهنمای خرید مسواک مناسب کودک

وقتی نوبت به انتخاب بهترین مسواک برای فرزندتان می‌رسد، مهم است که مسواکی را انتخاب کنید که به درستی و به طور منظم از آن استفاده کند. انواع مختلفی از گزینه‌های یک‌بار مصرف و برقی برای کودکان وجود دارد. این مسواک‌ها رنگ‌های متنوعی دارند و اغلب شخصیت‌های مورد علاقه کودکان را از داستان‌های کلاسیک و کارتون‌های محبوب نشان می‌دهند. برخی از انواع مختلف حتی موسیقی پخش می‌کنند تا به کودک شما کمک کند تا مدت زمان مسواک زدن را بداند.

برای انتخاب یک مسواک خوب برای کودک خود، پیشنهادات زیر را امتحان کنید:

  • مطمئن شوید مسواک انتخابی دارای مهر تایید ADA باشد.
  • یک مسواک مناسب اندازه دهان کودک با موهای نرم انتخاب کنید.
  • اگر فرزندان شما به اندازه کافی بزرگ هستند، از آن‌ها بخواهید به شما در انتخاب مسواک کمک کنند. درگیر کردن فرزندانتان ممکن است مسواک زدن را به یک کار لذت بخش‌تری تبدیل کند.

انتخاب مسواک مناسب کودک براساس سن

مسواک انتخابی شما باید به راحتی در دست کودکان و به راحتی در دهانشان قرار بگیرد. بهتر است مسواک‌هایی با موهای نرم، با انتهای گرد یا «مخروطی شکل» انتخاب کنید. این مسواک‌ها روی لثه‌ها و مینای دندان ملایم‌تر هستند.

بهتر است به کودک خود اجازه دهید مسواکی را انتخاب کند که از نظر رنگ، طرح مطابق با سلیقه او باشد. این کار مسواک زدن را برای فرزندتان را تشویق می‌کند تا این کار را بیشتر انجام دهد.

مسواک زدن کودکان
مسواک زدن کودکان

راهنمای خرید مسواک مناسب کودک و نوزاد

بسیاری از والدین از یک پارچه نرم و مرطوب برای تمیز کردن لثه نوزادان خود قبل از رویش دندان استفاده می‌کنند. با این حال، استفاده از یک مسواک بسیار نرم روی لثه‌های هم بسیار خوب است. مسواک‌های کودک نوپا نیز دارای رنگ‌های روشن هستند که برای کودکان کوچک جذاب هستند. این به کودک نوپا کمک می‌کند تا به روال مسواک زدن و نخ دندان کشیدن علاقه‌مند شود. مسواک‌های کودک نوپا همچنین دارای سرهای کوچک و دسته‌های بزرگ‌تر هستند که گرفتن آن را برای دست‌های کوچک آسان می‌کند.

راهنمای خرید مسواک مناسب کودک سن 5 تا 8 سال

اکثر کودکان در این سن می‌توانند با نظارت، به ‌تنهایی دندان‌های خود را مسواک بزنند. مسواک‌های این محدوده سنی می‌توانند کمی بیشتر شبیه مسواک‌های بزرگسالان به نظر برسند، اما همچنان سرهای کوچک‌تری دارند. با این حال، دسته آن کوچک‌تر از مسواک کودک نوپا خواهد بود تا با مهارت دستی کودک شما همگام شود. مسواک برای کودکان در این سن معمولاً سرگرم کننده‌ترین است. آن‌ها اغلب با مضمون شخصیت‌های کارتونی هستند. بنابراین کودک شما می‌تواند مسواک را انتخاب کند که شخصیت انیمیشن مورد علاقه خود را نشان می دهد. (خواه اولاف از فروزن (یخ زده) یا باب اسفنجی شلوار مکعبی باشد.)

راهنمای خرید چند مسواک مناسب

حتی اگر از بهترین و گران‌ترین خمیردندان هم استفاده کنید، اگر مسواک خوبی نداشته باشید. در تمیز کردن دندان‌های خود زیاد موفق نخواهید بود، مسواک‌ها را می‌توان مهم‌ترین عنصر در زیبایی و سلامت دندان دانست. همچنین در بازار امروز انتخاب بهترین مسواک کمی دشوار است. چرا که تقریباً تمام شرکت‌های حوزه محصولات بهداشتی حداقل یک مدل مسواک تولید می‌کنند.

مسواک زغالی اورال

مسواک زغالی اورال بی مدل CHARCOAL با برس نرم بسته 2 عددی، در طی 2 هفته دندان‌ها را سفید می‌کند و لکه‌های سطح را از بین می‌برد. این محصول دارای برس نرم بوده و برای استفاده روزانه ایده‌آل است. از اولین استفاده به سفید شدن عمیق دندان‎‌ها کمک کرده و باعث زیباتر دیده شدن لبخند شما خواهد شد.

خرید مسواک زغالی اورال بی مدل CHARCOAL با برس نرم بسته دو عددی با بهترین قیمت

مسواک زغالی اورال دارای کربن فعال است که به رنگ دانه‌های سطحی دندان مثل قهوه، چای و مواد غذایی می‌چسبد و آن ها را از روی دندان پاک می‌کند. طراحی ارگونومیک این مسواک به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی به نقاطی از دهان که به سختی قابل دسترس هستند دست پیدا کنید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

مسواک Flexible Head

شما با داشتن یک مسواک و خمیردندان خوب حرفه‌ای می‌توانید مقدار زیادی به سلامتی و زیبایی خود کمک کنید. همین‌طور در جمع‌های دوستان و محل کار خود وجهه بسیار مناسبی داشته باشید.

خرید ست دو عددی مسواک Flexible Head تریزا با برس بسیار نرم

برس مسواک Flexible Head تریزا با برس نرم. در نگاه اول پرزهای مسواک کوتاه و بلند به نظر می‌آید و همین سبب می‌شود که تارهای بسیار نازک این مسواک در میان دندان‌های شما نفوذ کند و به‌راحتی پلاک‌ها و جرم میان دندان‌های شما را پاک‌سازی کند. در دو طرف برس مسواک Flexible Head تریزا با برس نرم پرزهای رنگی به رنگ‌های آبی و صورتی دارد که نشانگر تاریخ مصرف این مسواک است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

مسواک تریزا

مسواک تریزا مدل Pro Interdental مجهز به الیاف ته گرد نیز است. این مسواک از آسیب دیدن مینای دندان‌ها در هنگام مسواک زدن جلوگیری می‌کند.

خرید مسواک تریزا مدل Pro Interdental با برس نرم به همراه درپوش

مسواک تریزا مدل Pro Interdental مجهز به الیاف ته گرد است که از آسیب دیدن مینای دندان‌ها در هنگام مسواک زدن جلوگیری می‌کند. در اطراف برس مسواک اجزای پلاستیکی و اسفنجی قرار گرفته است که در هنگام مسواک زدن از لثه‌ها محافظت می‌کند و مانع از آسیب رسیدن به آن ها می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

حرف آخر

مسواک محصولی جدانشدنی از زندگی انسان‌ها در عصر فعلی است. در حقیقت نقش اصلی در حفظ سلامت و تمیزی دندان و دهان ما را مسواک بر عهده گرفته است. امروزه این نوع از محصولات بهداشتی در طرح‌ها، رنگ‌ها (معمولی، برقی، هوشمند) از سوی کمپانی‌های مختلف تولید می‌شوند. ما در مقاله تلاش کرده‌ایم راهنمای خرید مسواک خوب را به شما آموزش دهیم و برای انتخاب مسواک مناسب به شما کمک کنیم.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، بسیار متشکریم. لطفا در قسمت دیدگاه پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. ضمنا شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی موتن رو لوزام بهداشت دهان و دندان را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید.

سوالات متداول

چه مسواکی برای دندان‌های حساس بهتر است؟

اگر دندان‌های حساسی دارید، استفاده از مسواک با برس‌های نرم و گرد برای تمیز کردن دندان‌های شما بسیار مفید است. این مسواک‌ها در تمیز کردن بدون آسیب رساندن به مینای دندان و کاهش نسوزش و درد هنگام مسواک زدن به شما نیز کمک می‌کنند.

مسواک نرم بهتر است یا سفت؟

پزشکان معمولا استفاده از مسواک‌هایی با موهای نرم توصیه می‌کنند. پیشنهاد می‌شود از استفاده از مسواک‌های زبر جدا خودداری کنید چراکه موجب آسیب به لثه می‌شوند و به بافت نرم یا سمان‌ها و عاج های اکسپوز شده آسیب می‌رسانند.

برای دندان‌های ارتودونسی چه مسواکی مناسب است؟

مسواک‌هایی مخصوص دندان‌های ارتودونسی وجود دارند که مواد غذایی اطراف بریس‌ها را به راحتی پاک می‌کنند. آن‌ها دارای یک سر کوچک‌تر با برس‌های بریده شده به شکل V هستند. این مسواک‌ها به شما کمک کنند تا به راحتی سیم‌ها و براکت‌ها را تمیز کنید. خبر خوب این است که این مسواک‌ها را از سایت اینترنتی موتن رو با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت خریداری کنید.

در صورت خونریزی لثه، از چه نوع مسواک‌هایی باید استفاده کنیم؟

اگر پس از مسواک زدن لثه شما خونریزی کرد، این بدان معناست که لثه‌های شما ملتهب شده‌اند. این امر می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله تجمع پلاک، مسواک زدن شدید و یا استفاده از برس زبر مربوط باشد. علت آن هرچه که هست، لثه‌ها دچار حساسیت می‌شود، به خصوص هنگام مسواک زدن. دندان‌پزشکان توصیه می‌کنند از مسواکی با برس‌های بسیار نرم، مخصوص مسواک زدن با حساسیت بیشتر استفاده کنید.

چه زماني بايد مسواك خود را عوض کنیم؟

به طور معمول شما باید هر سه چهار ماه یک‌بار مسواک خود را عوض کنید. همچنین هر زمان كه موهاي مسواك شما بدفرم و ساييده شد، لازم است مسواك خود را عوض نماييد.