زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چگونه بهداشت دهان و دندان در سفر را رعایت کنیم؟

تیم تحریریه مو تن رو
242
8 دقیقه
چگونه بهداشت دهان و دندان در سفر را رعایت کنیم؟

سفر کردن از فعالیت‌های موردعلاقه‌ی بسیاری از افراد است که سبب تمدد خاطر و آرامش می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در طول سفرهای کوتاه‌مدت یا بلندمدت خود در نظر داشته باشید، حفظ سلامت جسم در طول سفر است. دهان و دندان از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های بدن هستند. به همین دلیل، حفظ پاکیزگی دهان و دندان اهمیت ویژه‌ای دارد. همه‌ی این‌ها باعث می‌شوند هنگامی که در سفر هستید به بهداشت دهان ودندان توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 با توجه‌ به اینکه ممکن است در طول سفر از سلامت دندان‌ها غافل شوید، لازم است قبل از سفر کردن تدابیری برای حفظ سلامت خود بیندیشید. در این مطلب، سعی بر آن داریم تا شما را با نحوه‌ی حفظ سلامت فردی در خصوص بهداشت دهان و دندان آشنا کنیم. همچنین، شما را با چگونگی تهیه‌ی پک بهداشتی دهان و دندان آشنا ‌می‌سازیم تا به این وسیله در طی سفر از بهداشت دهان خود اطمینان حاصل کنید. با این تدبیر شما در طول سفر از انواع عفونت‌های دهان و خرابی دندان و دردهای ناشی از آن مصون خواهید بود.

چرا رعایت بهداشت دهان و دندان در هنگام سفر را نباید فراموش کرد؟

با توجه‌ به اینکه روتین همیشگی زندگی در طول سفر دچار تغییراتی می‌شود، ممکن است رسیدگی به بهداشت فردی نیز کمی دشوار شود. غفلت از بهداشت دهان و دندان در طول سفر، می‌تواند بستری برای ایجاد آسیب‌های جبران‌ناپذیر را به وجود بیاورد.

با توجه‌ به هزینه‌های سنگین دندان پزشکی، تهیه و به‌ همراه‌ داشتن پک مسافرتی دهان و دندان مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

با در نظر گرفتن این نکات و به‌ همراه‌ داشتن تمیزکننده‌های مختلف دهان و دندان، در طول سفر در آرامش خواهید بود.

مسواک زدن
برای جلوگیری از خرابی و پوسیدگی دندان، به صورت مرتب مسواک بزنید.

لیست لوازم ضروری برای رعایت بهداشت دهان و دندان در سفر

برای اینکه مطمئن باشید در طول مدت سفر سلامت حداقلی دندان‌ها و دهان‌تان حفظ می‌شود، به‌ همراه‌ داشتن یک سری از اقلام ضروری بسیار دارای اهمیت است. امروزه پک‌های بهداشتی کوچک مخصوص مسافرت در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی موجودند و می‌توانید با تهیه‌‌‌ی آن‌ها از بهداشت و سلامت دهان و دندان خود اطمینان حاصل کنید. در ادامه، این آیتم‌های ضروری را باهم بررسی می‌کنیم:

مسواک

مسواک مهم‌ترین وسیله برای شستشوی دندان‌ها است و در طرح‌ها و مدل‌های متفاوتی عرضه می‌شود. از مسواک‌های مناسب سفر، مسواک‌های تاشو را می‌توان نام برد. دسته‌ی تاشوی این مسواک‌ها کمک می‌کنند تا حجم کم‌تری از ساک و کیف مسافر اشغال شود. بهتر است که مسواک دارای دسته‌ی نرم و انعطاف‌پذیر باشد تا دندان‌های انتهایی نیز به خوبی شسته شوند. داشتن زبان شویه در پشت مسواک هم به عنوان مورد دیگر کاربرد مسواک مسافرتی به شمار می‌رود. اگر پس از هر بار شستشوی دندان، به‌ وسیله‌ی زبان شوی روی زبان خود را تمیز کنید، تا حد زیادی از عفونت‌های دهان جلوگیری خواهید کرد.

خرید مسواک Super Promo تاشو مسافرتی تریزا + خمیر دندان

با خرید مسواک مسافرتی تاشو، راحت‌تر سفر کنید و سلامت دندان‌های خود را حفظ کنید.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

خمیردندان

به‌ همراه‌ داشتن یک خمیردندان که دارای قدرت پاک‌کنندگی بالایی باشد نیز از ملزومات پک بهداشت دهان و دندان است. وجود خمیردندان بر روی مسواک، قدرت پاک‌کنندگی را به نسبت مسواک زدن بدون خمیردندان چندبرابر می‌کند. تهیه یک خمیردندان کوچک مسافرتی که حاوی فلوراید باشد، کمک می‌کند تا از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری شود. معمولاً در سفر از خمیردندان‌هایی با حجم کم‌تر و کوچک‌تر استفاده می‌کنند.

خرید خمیر دندان کلگیت مدل Triple Action حجم 50ميل

اگر می‌خواهید در طول سفر دندان‌های تمیز و سالم داشته باشید و دهان‌تان خوشبو بماند، خمیر دندان مناسب به همراه داشته باشید.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

نخ دندان

احتمالاً برای شما هم پیش‌ آمده که پس از صرف میوه، غذا و یا تنقلات، مقداری از ذرات آن بین دندان‌ها گیر کند. در بعضی موارد، مسواک زدن هم کمکی به خروج مواد غذایی نمی‌کند. لذا، استفاده از یک نخ دندان با ضخامت مناسب به شما کمک می‌کند تا ذرات غذا را به‌ آسانی از بین دندان‌هایتان خارج نمایید.

نخ‌های دندان در حجم‌های کوچک و با ضخامت‌های متفاوت در داروخانه‌ها وجود دارند. در نظر داشته باشید که بهتر است از نخ دندان حاوی فلوراید استفاده نمایید تا ضمن خروج ذرات غذایی از لای دندان، فلوراید به بهداشت دندان شما کمک بیشتری بکند.

خرید نخ دندان میسویک سفید کننده

استفاده از نخ دندان را در روتین شبانه‌ی خود قرار دهید تا دچار پوسیدگی نشوید.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

دهان شویه

استفاده از محلول دهان‌شویه به بهداشت دهان و دندان شما در حین سفر کمک بسزایی می‌کند. دهان‌شویه از رشد باکتری‌ها و عفونت‌های دهان و دندان جلوگیری می‌کند. همچنین، استفاده از دهان‌شویه به شما کمک می‌کند که دهانی خوشبو داشته باشید.

بهتر است پس از مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، از دهان‌شویه استفاده کنید تا باکتری‌های دندان و دهان را از بین ببرد. معمولاً از حجم‌های کوچک دهان‌شویه در طول سفر استفاده می‌کنند تا حجم کم‌تری از کیف مسافر را اشغال نماید.

آینه کوچک مسافرتی

بهتر است یک آینه‌ی کوچک مسافرتی همراه داشته باشید تا هنگام مسواک زدن دندان‌های خود را بررسی کنید. این آینه‌های کوچک که به آینه‌ی دندان پزشکی شناخته می‌شوند، در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند.

آینه دندان پزشکی
با استفاده از آینه‌ی دندان پزشکی، وضعیت دندان‌ها و لثه‌ی خود را بررسی کنید.

نکات مهم مراقبت از دندان در سفر

برای اینکه از سلامت دندان‌های خود مطمين شوید و در طول سفر دچار درد نشوید، لازم است نکات زیر را به خاطر بسپارید و به آن‌ها عمل کنید.

  • دو یا سه بار در طول روز مسواک بزنید.
  • از مسواک‌های نرم و با سایز متوسط استفاده کنید تا لثه‌ها آسیب نبینند.
  • حتما یک جامسواکی به همراه داشته باشید تا در طول سفر مسواک‌تان آلوده نشود.
  • هرگز از خمیر دندان‌های حاوی مواد قندی استفاده نکنید.
  • برای کاهش بوی بد دهان، آب کلفی بنوشید. نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی بزاق اضافی دهان را از بین می‌برد و همین امر سبب کاهش بوی بد دهان می‌گردد.
  • تا جایی که می‌توانید چای، قهوه و نوشیدنی‌های خیلی شیرین ننوشید.
  • پس از مصرف خوراکی‌های اسیدی، مسواک بزنید.
  • ابتدا نخ دندان بکشید و سپس مسواک بزنید.
  • در صورت عدم دسترسی به نخ دندان، از خلال دندان استفاده کنید. مراقب باشید که به لثه‌های آسیب نزنید.
  • برای استحکام بیش‌تر دندان‌‌ها، مصرف کلسیم و ویتامین دی را فراموش نکنید.
  • هیچگاه از دندان برای شکاندن آجیل استفاده نکنید. این کار آسیب جدی به دندان شما وارد می‌کند و علاوه بر درد زیادی که دارد، می‌تواند شکستگی دندان را هم در پی داشته باشد.
  • از مسواک زدن زیر دوش حمام خودداری کنید.
  • اگر مشکل رفلکس معده و بازگشت اسید معده به دهان دارید، هر چه زودنر به پزشک مراجعه کنید. ورود اسید معده به دهان می‌تواند باعث پوسیدگی دندان‌ها شود.
  • تا جایی که می‌توانید از سیگار و الکل دوری کنید تا دندان‌های سالم‌تری داشته باشید.
پوسیدگی دندان
سیگار کشیدن و مصرف الکل در نهایت به خرابی و پوسیدگی دندان منجر می‌شود.

جمع‌ بندی

برای لذت بردن از سفر، چه در طول مسافرت و چه پس از پایان سفر، بهتر است به نکات مهمی در رابطه با حفظ بهداشت دهان و دندان توجه کنید. به صورت مرتب مسواک بزنید،‌ از خوردن خوراکی‌های چسبناک و شیرین امتناع کنید و نخ دندان بکشید. می‌توانید قبل از سفر یک پک بهداشتی دهان و دندان از داروخانه تهیه کنید و یا خودتان اقدام به ساخت این پک کنید.

اگر علاوه بر سلامت دهان و دندان، به زیبایی و آراستگی خود در طول سفر اهمیت می‌دهید، در مقاله‌ای جداگانه به «نکات مهم آرایش در سفر» پرداخته‌ایم.

سؤالات متداول

چه خطراتی سلامت دهان و دندان را در طول سفر تهدید می‌کند؟

معمولاً عفونت‌های دهانی و عفونت‌های لثه و خرابی و پوسیدگی دندان، ممکن است شخص مسافر را تهدید کند.

برای حفظ بهداشت دهان و دندان در طول سفر چه لوازمی مورد نیاز است؟

بهره بردن از کاربرد مسواک مسافرتی با دسته‌ی منعطف و تاشو، خمیردندان حاوی فلوراید، نخ دندان، دهان‌شویه و یک آینه کوچک، برای بهداشت دهان و دندان در سفر، کفایت می‌کند.

برای جلوگیری از آسیب به دندان‌ها در طول مسافرت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

لیست لوازم ضروری برای رعایت بهداشت دهان و دندان در سفر را تهیه کنید و به همراه داشته باشید. به صورت مرتب مسواک بزنید و سپس، نخ دندان بکشید. همچنین، لازم است از خوردن خوراکی‌های چسبناک و سفت خودداری کنید. برای مراقبت بیش‌تر از دهان و دندان در سفر، از محلول‌های دهان‌شویه استفاده کنید.