زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش در سفر + نکات مربوط به آن

wordcamp
888
10 دقیقه
آرایش در سفر + نکات مربوط به آن

یکی از دغدغه‌های شما، وقتی قصد رفتن به سفر را دارید، انتخاب لباس و لوازمی است که در مقصد به آن نیاز دارید و باید آنها را در ساک یا چمدان بگذارید. به طور قطع هدف شما داشتن یک چمدان سبک برای مسافرت است، پس باید انتخابی هوشمندانه داشته باشید. به طور مثال، برای انتخاب لباس به سراغ لباس‌هایی بروید که بتوانید از آنها در چند ترکیب استفاده کنید. بعضی‌ از مردم هنگام مسافرت به سراغ لوازم‌آرایش و آرایش‌کردن نمی‌روند، ولی بعضی دیگر با آرایش اعتماد‌به‌نفس پیدا می‌کنند و آرایش در مسافرت را، به خصوص برای عکاسی ترجیح می‌دهند. شما نمی‌توانید همه لوازم‌آرایش خود را به سفر ببرید و بهتر است بار خود را سنگین نکنید. ما در این مقاله نکته ‌های آرایش در سفر را برای شما خواهیم گفت.

لوازم ضروری آرایش در مسافرت

برای آرایش در سفر قطعا می‌توان لوازم بیشتری هم استفاده کرد. اولی نتخاب درست چند قلم از آنها کار شما را راه می‌اندازد و شما را از لوازم‌آرایش دیگر بی‌نیاز می‌کند. ما در این بخش به معرفی ضروری‌ترین لوازم می‌پردازیم تا در نهایت کیف جمع‌و‌جورتری داشته باشید.

  • ضدآفتاب رنگی یا بی‌بی‌کرم
  • پودر فیکس یا پنکک
  • ریمل ضدآب
  • پودر برنزکننده یا کانتور
  • تینت یا بالم‌لب رنگی
  • کیف لوازم‌آرایش
  • براش مسافرتی
  • پاک‌کننده آرایش
  • پد یا پنبه آرایش پاک‌کن

ویژگی‌های لوازم آرایش مناسب سفر

در بخش قبل ضروری‌ترین لوازم آرایش را به شما معرفی کردیم. در این بخش به علت انتخاب این لوازم‌آرایش می‌پردازیم تا بدانید چرا برای آرایش در سفر، داشتن این لوازم ضروری است. یادتان باشد برای هر سفری داشتن آرایش ساده و لایت، اولویت دارد.

ضدآفتاب رنگی یا بی‌بی‌کرم

یکی از لوازم ضروری آرایش در مسافرت، ضدآفتاب رنگی یا بی‌بی‌کرم است. به این دلیل که وقتی به سفر می‌روید، به‌طور معمول در طول روز مشغول گشت‌و‌گذار خواهید بود؛ پس برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید حتما باید از ضدآفتاب استفاده کنید. با استفاده از ضدآفتاب رنگی یا بی‌بی‌کرم، در واقع با یک تیر چند نشان خواهید زد. هم از پوست خود در برابر آفتاب محافظت می‌کنید و هم رنگ آن را یک‌دست می‌کنید. آرایش در مسافرت باید آرایشی سبک باشد تا حس خوبی در طول روز داشته‌باشید و نگران پاک‌شدن آن نباشید. پس احتیاجی به استفاده از هیچ نوع کرم‌پودری ندارید. ولی اگر خیلی روی کرم‌پودر حساس هستید و احساس نیاز می‌کنید، یک کرم‌پودر سبک برای مسافرت انتخاب کنید. با استفاده از بی‌بی‌کرم هم، دیگر به مرطوب‌کننده احتیاجی نخواهید داشت و یک قدم جلو خواهید بود.

خرید ضدآفتاب رنگی ام کیو

پودر فیکس یا پنکک

برای جلوگیری از برق افتادن پوست صورت و برای آن‌که کرم سر جای خودش بماند، از پودر فیکس استفاده کنید. پودر فیکس به شما کمک می‌کند که اگر عکسی در سفر می‌گیرید، پوست شما حالت چربی نداشته باشد و ظاهر آن طبیعی و مات به نظر برسد. شما می‌توانید از پودرهای فیکس شل و نرم بی‌رنگ یا پودرهای فشرده، که همان پنکک هستند، مطابق با رنگ پوستتان استفاده کنید.

پودر برنزکننده یا کانتور

پودری را که برای برنز‌کردن یا کانتور از آن استفاده می‌کنید را حتما داخل کیف آرایشی سفری خود قرار دهید. این پودر، یکی از لوازم آرایش مناسب سفر است. شما با استفاده از این پودر هم به صورت خود رنگ‌و‌لعاب می‌دهید، هم می‌توانید از آن به عنوان سایه چشم استفاده کنید. با این انتخاب شما دیگر نیازی به پالت‌های بزرگ سایه نخواهید داشت.

ریمل ضدآب

با توجه به این‌که احتمالا در طول مسافرت فعالیت زیادی خواهید داشت، ممکن است دچار تعریق شوید. برای جلوگیری از خراب‌شدن ریمل در این شرایط، ریمل ضدآب استفاده کنید. دلیل دیگر استفاده از ریمل ضدآب، آب‌و‌هوای منطقه‌ای است که به آن سفر می‌کنید. ممکن است هوا شرجی باشد و یا باران ببارد. بهتر است برای این شرایط آماده باشید.

خرید ریمل ضذآب اسنس

تینت یا بالم‌لب رنگی

استفاده از تینت بهترین انتخابی است که می‌توانید برای آرایش در سفر داشته باشید. تینت‌ها به دلیل بافت شبیه به آبی که دارند، به زیر پوست نفوذ می‌کنند که این ویژگی باعث ماندگاری بالای آنها می‌شود. از تینت می‌توانید به عنوان رژلب، رژگونه و سایه استفاده کنید؛ بدون آن‌که نگران پاک‌شدن آنها شوید. اما اگر لب‌های خشکی دارید و احساس می‌کنید که لبهای شما برای زیباتر و راحت‌تر بودن احتیاج به آبرسانی دارند، به جای تینت از بالم‌لب رنگی استفاده کنید تا لبهایتان تغذیه و خوش‌رنگ شوند.

کیف لوازم‌آرایش

برای آن‌که تمام لوازم‌آرایشتان یک‌جا باشد و دسترسی آسانی به همه‌ی آنها داشته باشید، آنها را داخل یک کیف مخصوص لوازم‌آرایش بگذارید. در قسمت داخلی کیف‌های آرایشی از جنسی استفاده می‌شود که موادی به بیرون از کیف پس ندهد. با این‌کار اگر لوازم‌آرایشی بشکند یا بیرون بریزد، فقط قسمت داخلی کیف کثیف می‌شود و باقی وسایل داخل چمدان سالم خواهد ماند.

براش مسافرتی

برای استفاده از بیشتر لوازم‌آرایشی که قرار است با خود به مسافرت ببرید، می‌توانید از انگشت استفاده کنید. ولی در نهایت به براش هم احتیاج خواهید داشت. بعضی از براش‌ها در سایز کوچک و مناسب مسافرت تولید شده‌اند تا جای کمتری را به خود اختصاص بدهند. به این براش‌های براش‌های سایز کوچک یا «براش مسافرتی» می‌گویند. این براش‌ها را برای مسافرت همراه خود داشته باشید.

خرید ست براش مینی فیکس

پاک‌کننده آرایش و پد آرایش پاک‌کن

شما باید در هر زمان و مکانی، حتی در مسافرت، به فکر داشتن پوست سالم باشید. پس فراموش نکنید که پاک‌کننده آرایشی یکی از لوازم ضروری آرایش در مسافرت است. این محصول و پد آرایشی را همراه خود به سفر ببرید تا وقتی شب‌ها به محل اقامت خود برگشتید، صورت خود را تمیز کنید.

نکته های آرایش در سفر

برای داشتن سفر بهتر باید خیالتان از بابت آرایش و لوازم آن راحت باشد. تا دیگر فکرتان درگیر وزن چمدان یا بهم‌ریختن آرایشتان نشود. در این‌جا یک سری نکات در مورد لوازم آرایش در سفر به شما خواهیم گفت.

رعایت بهداشت

مهم‌تر از آرایش در مسافرت و کلا هر مکانی، رعایت بهداشت فردی و محیطی است که باید به آن توجه کنید. این بهداشت شامل بهداشت دهان و دندان، رفتن به حمام، شستن و ضدعفونی‌کردن دست‌ها، بهداشت محیط و موارد دیگر می‌شود.

سایز لوازم آرایش

استفاده از لوازم آرایش سایز کوچک بهترین انتخاب برای مسافرت است. در حال حاضر بیشتر برندهای آرایشی دنیا، محصولات آرایشی را در سایز کوچک هم تولید می‌کنند که به آنها «سایز مسافرتی» می‌گویند. شما می‌توانید ریمل، سایه، رژگونه، پودر برنزکننده و رژلب را در سایز مسافرتی خریداری کنید. با این‌کار جای کمتری از چمدان خود را به لوازم‌آرایش اختصاص خواهید داد.

ظرف‌های مسافرتی

شیشه یا تیوپ کرم‌پودر و ضدآفتاب را به مسافرت نبرید. ممکن است شیشه در راه بشکند و روی تمام وسایل شما بریزد. در این لحظه دیگر لذت‌بردن از مسافرت برای شما معنایی نخواهد داشت. این محصولات وزن ساک یا چمدان شما را زیاد می‌کنند؛ در‌صورتی‌که شما به کل شیشه یا تیوپ احتیاج نخواهید داشت. راه حل این مشکل، استفاده از ظرف‌های مسافرتی است. این ظرف‌ها سایز مختلفی دارند و همگی کوچک هستند. جنس آنها پلاستیکی است تا نگرانی برای شکستن آنها نداشته باشید. شما می‌توانید شامپو، نرم‌کننده،کرم مو، پاک‌کننده آرایش و شوینده صورتتان را درون این ظرف‌ها بریزید. همچنین از سایزهای کوچکتر آن می‌توانید برای کرم‌های مراقبتی خود استفاده کنید.

از ظرف‌های پلاستیکی مسافرتی استفاده کنید.

مقصد مسافرت

یکی از نکاتی که برای آرایش در مسافرت باید به آن توجه کنید، مقصدی است که قرار است به آن سفر کنید. هر شهر و کشوری فرهنگ خاص خودش را دارد. ممکن است در بعضی از آنها استفاده از لوازم‌آرایش کار عجیب یا حتی غیرقابل‌قبولی باشد. پس بهتر است قبل از مسافرت، درباره مقصدتان تحقیق کنید.

نکته بعدی در مورد آب‌و‌هوای مقصد و فصلی است که در آن سفر می‌کنید. اگر به منطقه گرمسیری می‌روید حتما ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید و آن را هر دو ساعت تمدید کنید. پودر فیکس کمک می‌کند که آرایش شما در مناطق گرم و یا شرجی ثابت بماند. اگر مقصد شما جای سردی است، مراقبت‌های پوستی قبل و بعد از آرایش را فراموش نکنید. صورت و لب‌هایتان را مرطوب نگه دارید تا دچار خشکی نشوند و به آرایش شما جلوه بدی ندهند.

مراقبت از پوست

معمولا گشت‌و‌گذار در مسافرت تا شب طول می‌کشد و  شما آخر شب خسته به محل اقامت خود برمی‌گردید. حواستان باشد این خستگی باعث نشود تا شما روتین پوستی خود را فراموش کنید و بدتر از آن با آرایش بخوابید. اگر صورت خود را نشویید و با آرایش به رخت‌خواب بروید، باید منتظر جوش‌های زیادی روی پوستتان باشید. شب‌ها حتما پوست خود را تمیز کنید و از مراقبت پوستی خود غافل نشوید تا بعد از مسافرت همچنان پوست خوبی داشته باشید.

مسافرت با هواپیما

اگر قصد دارید با هواپیما به مسافرت بروید باید این نکته را در نظر داشته باشید که بردن مایعات به داخل کابین ممنوع است. لوازم مایع خود مثل آرایش پاک‌کن، عطر و رژلب مایع را داخل چمدان بگذارید تا به قسمت بار برود. برای جلوگیری از نشت مایعات، قبل از بستن در آنها یک تکه پلاستیک روی دهنه ظرف بگذارید، سپس در آن را ببندید. روکش پلاستیکی مانعی برای نشت مایعات می‌شود.

محصولات چندمنظوره

همان‌طور که در بخش‌های قبل هم اشاره کردیم، انتخاب یک محصول برای چند منظور، حرکت هوشمندانه‌ای برای آرایش در سفر است. برای مثال از تینت می‌توانید به عنوان رژلب، رژگونه و سایه استفاده کنید. از پودر برنز کننده به جای سایه، از سایه اکلیلی به جای هایلایتر و از خط‌لب به جای خط‌چشم رنگی استفاده کنید. از خلاقیت به خرج دادن نترسید و راه‌های جدید را برای آرایشتان امتحان کنید.

شستن براش

قبل از آن‌که به مسافرت بروید حتما براش‌های خود را بشورید. همان‌طور که می‌دانید، در براش‌های آلوده باکتری جمع می‌شود و وقتی آن‌ها را به پوست صورت می‌زنید، باکتری‌های موجود در سطح براش به پوست منتقل شده و باعث می‌شود جوش بزنید. قطعا شما دوست ندارید در طول سفر و در تمام عکس‌های یادگاری، پوست جوش‌دار داشته باشید. برای تمیز ماندن براش‌ها در طول سفر، آن‌ها را درون یک پلاستیک در بسته بگذارید و پلاستیک را داخل کیف آرایشی خود قرار دهید.

قبل از مسافرت براش‌های خود را بشورید.

نگهداری لوازم‌آرایش در سفر

دقت کنید که به محض رسیدن به محل اقامت خود، لوازم آرایش را از داخل چمدان و کیف آرایش خارج کنید و روی یک سطح صاف بچینید . این کار برای جلوگیری از نشتی احتمالی مایعات و شکستن لوازم حساس است. به این نکته توجه کنید که لوازم در جای خیلی گرم یا خیلی سرد نباشند تا فاسد نشوند.

سخن آخر

انتخاب آرایش در سفر و لوازم آرایش برای آن، به عوامل گوناگونی مثل سلیقه، مکان سفر و فصل مسافرت بستگی دارد. ما در این مقاله در مورد نکته های آرایش در سفر و لوازم ضروری آرایش در مسافرت توضیح دادیم. اگر شما هم درباره این موضوع تجربه‌ای دارید، در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد آرایش در سفر

یک آرایش مناسب مسافرت چه ویژگی‌هایی دارد؟

سبک بودن و ماندگاری، مهم‌ترین ویژگی‌های آرایش مناسب مسافرت هستند.

در طول سفر چه لوازم آرایشی با خود ببریم؟

ضروری‌ترین لوازم، ضدآفتاب رنگی، ریمل ضدآب، پودر برنزکننده و تینت هستند.

مهم‌ترین نکته های آرایش در مسافرت چیست؟

استفاده از لوازمی که می‌توان از آنها برای چند منظور استفاده کرد، مثل تینت و لوازمی که سایز کوچکی دارند.

انتخاب آرایش در مسافرت به چه عواملی بستگی دارد؟

انتخاب آرایش در مسافرت به فرهنگ شهر یا کشور مقصد و آب‌و‌هوای آن منطقه بستگی دارد.

آیا می‌توان لوازم آرایش را به داخل هواپیما برد؟

لوازم‌آرایش مایع را نمی‌توان به داخل کابین هواپیما برد.