زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی انواع عطرهای شرقی و آشنایی با رایحه آن‌ ها

wordcamp
437
8 دقیقه
معرفی انواع عطرهای شرقی و آشنایی با رایحه آن‌ ها

وقتی نام عطر شرقی را می‌شنوید، اولین بویی که در ذهن‌تان تداعی می‌شود، چیست؟ عطرهای شرقی برای ما یادآور بوهای تند و گرم هستند. عطرهای شرقی، رایحه‌های خاصی دارند که می‌توانند بهترین انتخاب برای روزهای سرد زمستان و یا دیدارهای صمیمانه باشند. زندگی در کشوری که با فرهنگ شرقی گره خورده است، وابستگی ما را به این رایحه‌ها بیشتر می‌کند. در واقع می‌توان گفت به این عطرها تعلق داریم و حتی اگر برای اولین بار حس‌شان کنیم، خاطراتی را در ذهن‌مان تداعی می‌کنند. در این مطلب قرار است کمی بیش‌تر و عمیق‌تر به دنیای این بوهای دوست‌داشتنی سفر کنیم.

نت عطر شرقی یا oriental

در میان تمام انواع عطرها، عطرهای شرقی با ماندگاری خوب و داشتن رایحه تند و گرم شناخته می‌شوند. در این رایحه‌ها از نت‌های تند و متنوعی استفاده می‌شود. همین تنوع باعث می‌شود عطرهایی با رایحه‌های خاص و یه‌یادماندنی تولید شوند. نت‌هایی مانند جوز هندی، میخک، چوب، ارکیده و یاس تنها نمونه‌هایی از نت‌های متنوع عطر شرقی هستند. عطرهای برند ژک ساف، عطرهایی کوچک و جیبی هستند که هر رایحه‌ای از عطرهای شرقی را بخواهید، تولید می‌کنند. رایحه‌های این عطرها را می‌توان در چند دسته اصلی تقسیم‌بندی کرد. شاید اگر با هرکدام از این دسته‌ها بیشتر آشنا شویم، انتخاب از بین این همه بوی آشنا و دل‌پذیر کمی ساده‌تر شود.

گروه بویایی شرقی

منظور از گروه بویایی عطر شرقی، دسته‌بندی‌های اصلی رایحه‌های عطر شرقی است. بوهای شرقی که همگی در گرم و شیرین بودن مشترک هستند، در چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند. قرار است با هرکدام از این بوها بیشتر آشنا شویم و چند عطر محبوب و باکیفیت را در هر دسته به شما پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی عطرهای شرقی
عطرهای شرقی رایحه‌هایی خاص و جذاب دارند

عطرهای شرقی ادویه ای

ادویه‌ها و رایحه خاص آن‌ها نقش بسیار مهمی در تولید عطرهای شرقی دارند. گرمای نت‌هایی مانند هل، میخک، زعفران و زیره را فقط می‌توان در رایحه‌های شرقی پیدا کرد. هما‌‌ن‌طور که مشخص است، همه این نت‌ها از فرهنگ و جغرافیای کشورهای شرقی نشات گرفته‌اند. در همین راستا استفاده بیشتر این ادویه‌ها در کشورهای شرقی به عطرهای آن‌ها نیز نفوذ کرده است. نت‌های ادویه‌ای در عطرها، گرما و وقار خاصی ایجاد می‌کنند. شاید بتوان گفت این سبک عطرها بیشتر برای خانم‌ها و آقایان بزرگتر از ۳۰ سال مناسب باشند. با استشمام چنین عطرهایی، حس می‌کنید که با فردی پخته و عاقل سر و کار دارید.

ادو پرفیوم شغف از شرکت سوئیس ارابیان، عطری است ماندگار با نت‌هایی قوی و گرم از زعفران قرمز، چوب آگار و وانیل گرم است. این عطر بیشتر برای خانم‌ها مناسب است. برای مهمانی‌های عصرانه در کنار دوستان قدیمی، این عطر جلوه دیگری به شما می‌بخشد.

عطرهای شرقی دارچینی

دارچین یکی دیگر از ادویه‌هایی است که در میان مردم شرق استفاده‌های زیادی دارد. اهمیت دارچین باعث شده یک گروه و دسته‌بندی جداگانه در میان عطرهای شرقی به خود اختصاص دهد. عطر دارچین شما را به یاد چه چیزی می‌اندازد؟ شاید با استشمام بوی دارچین به یاد شیرینی‌های گرم و تازه خانه کودکی‌تان بیوفتید. عطرهایی که نت پایه آن‌ها دارچین است، همین کار را می‌کنند. دارچین و نت‌هایی بر پایه‌ی رایحه آن نقش مهمی درعطرهای شرقی دارند.

عطرهایی که نت پایه آن‌ها دارچین و میخک باشد، تندی و حرارت کمتری دارند. این عطرها را می‌توان در دسته عطرهای شرقی شیرین قرار داد. رایحه آن‌ها لطافتی دارد که نشان‌دهنده آرامش و متانت است. ادوتویلت مردانه Made by Measure از برند گوچی یکی از بهترین نمونه‌های عطر شرقی در گروه دارچینی است. ادو پرفیوم چوپارد کاسمیر یکی دیگر از عطرهای شرقی است که در گروه شرقی دارچینی جای می‌گیرد. نت پایه این عطر، چوب صندل، عنبر، وانیل و مشک است. در نت میانی این عطر نیز از نت دارچین، میخک، یاس و شمعدانی استفاده شده است. این عطر، رایحه‌ای شیرین و گرم و مناسب بانوان است. ادو پرفیوم مردانه اجمل مدل Chemystery با نت‌هایی پایه از رایحه‌هایی مانند برگ نعنا، هل و گریپ فروت عطری ملایم و شیرین و مناسب برای مردان در قرارهای مهم و عاشقانه است.

عطرهای شرقی - ادوپرفیوم اجمل
خرید ادو پرفیوم مردانه اجمل مدل Chemystery

عطرهای شرقی وانیلی

عطرهای شرقی وانیلی بین تمام این دسته‌بندی‌ها از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار هستند. همان‌طور که از نام این عطر پیدا است، وانیل و رایحه‌های مشابه، پایه نت‌های این دسته از عطرهای شرقی را تشکیل می‌دهند. عطرهای شرقی وانیلی علاوه بر گرمی و شیرینی که دارند، گاهی ممکن است در دسته عطرهای تلخ نیز قرار بگیرند. در این عطرها از نت‌هایی مانند وانیل، شکلات، کیک، کارامل، کرم بروله، خامه و شیر، گل‌های مختلف و چوب استفاده می‌شود. برخلاف عطرهای سایر دسته‌بندی‌ها، عطرهای شرقی وانیلی می‌توانند برای جوانان و سنین پایین نیز مناسب باشند. این رایحه‌ها باعث می‌شود شخصیتی صمیمی و مهربان جلوه کنید.

ادوپرفیوم زنانه سیمفونی مدل Alien یکی از مدل‌های محبوب و مناسب این دسته از عطرها است. رایحه این عطر، شیرین و گرم است و بهترین انتخاب برای بانوان جوان به شمار می‌رود. نت‌های پایه این عطر برگرفته از گل‌های مختلف است که وانیل یکی از آن‌ها است. این عطر با رایحه‌ای شبیه به گل‌ها باعث می‌شود که شاداب و باطراوت به نظر برسید. عطر اس شکیرا، عطری شیرین با رایحه اصلی وانیل است. این عطر که الهام‌گرفته از شخصیت پرشور خواننده مشهور کلمبیایی است، عطری تند و گرم و مناسب خانم‌های جوان محسوب می‌شود. با زدن این عطر در قرارهای عاشقانه بسیار جذاب‌تر به نظر می‌آیید.

ادو پرفیوم زنانه سیمفونی
خرید ادوپرفیوم زنانه سیمفونی مدل Alien

عطرهای شرقی گلی

اگر به دنبال رایحه‌ای در عطر شرقی هستنید که در عین لطافت و شیرینی، وقار و جذابیت بالایی نیز داشته باشند، باید به سراغ گروه عطرهای گلی بروید. نت اصلی و پایه در این سبک از عطرها، رایحه گل‌های مختلف است. گل‌ها، عطرهایی شیرین و دوست‌داشتنی دارند. اکثر عطرهای این دسته، مناسب خانم‌ها و آقایان بالاتر از ۳۰ سال هستند. وقار و متانتی که در رایحه این عطرها وجود دارد، مناسب شور و حرارت سنین جوانی نیست. ویژگی مهمی که این عطرهای به شما می‌دهند، جذابیتی همراه با آرامش است. یک دسته از عطرهای شرقی، فوژه نام دارد. فوژه، یک واژه فرانسوی به معنای سرخس است. نت‌های عطر فوژه از اسطوخودوس، گل شمعدانی، خزه و انواع چوب معطر تشکیل شده‌اند.

ادوتویلت زنانه Magnolia یکی از نمونه‌های خوب و باکیفیت از این دسته از عطرها است. این عطر، رایحه‌ای دارد که نت اصلی آن را بوهای چوب و گل‌هایی مانند گل یاس، شکوفه پرتقال و نیلوفر آبی تشکیل می‌دهند. عطر میلتون لوید کالر می پینک نیز یکی دیگر ازعطرهای مهم و معروف این دسته از عطرها است.  

عطرهای شرقی - ادوتویلت زنانه مگنولیا
خرید ادوتویلت زنانه Magnolia

سخن پایانی

عطرهای شرقی برای هر موقعیت و هر سنی، پیشنهادهای جذاب و قابل توجهی دارند. منشأ اکثر این عطرها از کشورهای عربی و هند است. شرکت عطر اجمل نمونه‌ای موفق از یک شرکت هندی در تولید عطرهای شرقی است.  خلاصه آن‌که در هر موقعیت و برای هر سنی می‌توان به یکی از رایحه‌های خوش و جذاب عطر شرقی اعتماد کرد. اگر قرار است به قرار عاشقانه و مهمی بروید، می‌توانید یکی از رایحه‌های ادویه‌ای عطر شرقی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در جمعی صمیمانه از دوستان‌تان قرار بگیرید، باید عطری شیرین و گرم از رایحه‌های وانیلی انتخاب کنید. عطرهای شرقی برای ما که در کشوری با فرهنگ شرقی زندگی می‌گنیم، معنا و خاطرات دیگری را به دنبال دارند. امیدواریم با این مطلب انتخاب بین این همه رایحه خوش را برایتان آسان کرده باشیم.

پس از خواندن این مطلب، به‌عطرهای شرقی علاقه‌مند شدید و قصد خرید یکی از آن‌ها را دارید؟ چرا این‌ کار را به صورت آنلاین انجام نمی‌دهید؟ زیرا با این روش در وقت خودتان می‌توانید صرفه‌جویی کنید. البته برای تجربه‌‌ی یک خرید آنلاین رضایت‌بخش، نیازمند توجه به برخی نکات خواهید بود. این موارد را در متن «راهنمای خرید اینترنتی عطر» توضیح دادیم. پس این مقاله را از دست ندهید.

پرسش‌های متداول عطرهای شرقی

 عطر رایحه شرقی چیست؟

عطر رایحه شرقی، عطری است که عمدتاً بویی گرم و شیرین دارد. خاستگاه این سبک از عطرها، کشورهای عربی و کشورهایی مانند هند و آفریقا است.

گروه بویایی شرقی چه تفاوتی با سایر گروه‌ها دارد؟

گروه بویایی شرقی گرما و صمیمت بیشتری دارد. تندی و متانتی که در رایحه‌های شرقی پیدا می‌شود، در گروه دیگری وجود ندارد.

عطر شرقی مناسب چه کسانی است؟

عطر شرقی می‌تواند برای هرکسی مناسب باشد؛ اما عمده مخاطبان این عطرها، خانم‌ها و آقایان بالای ۲۵ سال هستند. برای جوانان طرفدار رایحه‌های شرقی، عطرهایی با بوی تند و گرم مانند گروه رایحه‌های ادویه‌ای یا رایحه‌های گلی مناسب هستند.

انواع عطر شرقی چیست؟

شرقی ادویه‌ای، گلی، وانیلی، میوه‌ای و دارچینی انواع مختلف عطرهای شرقی هستند.

بهترین عطرهای شرقی را کدام برندها تولید می‌کنند؟

هیچ کلکسیونی از عطرها، بدون رایحه شرقی کامل نیست؛ بنابراین همه شرکت‌های معروف و معتبر عطرهای شرقی را تولید می‌کنند. از میان همه آن‌ها، برند اجمل که برندی هندی است، عطرهایی باکیفیت و با نت عود تولید می‌کند.