زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مانیکور ناخن چیست و چگونه می توان در خانه مانیکور انجام داد؟

wordcamp
1,234
8 دقیقه
مانیکور ناخن چیست و چگونه می توان در خانه مانیکور انجام داد؟

مانیکور ناخن چیست؟ این سوالی است که ممکن است جوابش را بدانید و ممکن هم هست که نه. اگر جواب را می‌دانید، از این بخش عبور کنید و اگر نمی‌دانید، ما برایتان توضیح می‌دهیم.

مانیکور (Manicure) از ترکیب دو واژه لاتین Mani و Cure به وجود آمده و به معنای مراقبت از دست است. اما امروزه به تمام اعمال مراقبتی دست، مانیکور گفته نمی‌شود. حالا وقتی بحث مانیکور به میان می‌آید، تمرکز صحبت بیشتر حول محور ناخن‌ها است. پس اگر دوست دارید دست‌هایی زیبا داشته باشید، لازم است حتما مانیکور ناخن را امتحان کنید.

در ادامه راجع به جزئیات این عمل زیباسازی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مزایای مانیکور ناخن چیست؟

حفظ نظافت ناخن‌ ها

دست‌ها پیش‌آهنگان حس لامسه‌اند و به همین دلیل، بیشتر از سایر نقاط بدن در معرض آلودگی‌های خارجی هستند. به همین جهت، حفظ نظافت آن‌ها از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. هرچند شستن دست‌ها می‌تواند بخش قابل توجهی از آلودگی‌ها را از بین ببرد، اما در تمیز کردن بطن ناخن‌ها ناتوان است. مانیکور ناخن با نظافت دقیق‌تر ناخن‌ها می‌تواند از انباشت این آلودگی‌ها جلوگیری کند.

مدیریت شرایط کوتیکول‌ ها

کوتیکول‌ها همان بخش مرده‌ای از پوست هستند که نقششان ممانعت از ورود آلودگی به ناخن است. این پوست‌‌ها باید شرایط مناسبی داشته باشند تا عملکردشان را به بهترین نحو به نمایش بگذارند.

افزایش گردش خون

ماساژ دست‌ها با افزایش گردش خون در این نواحی، باعث شادابی مفاصل دست‌ها می‌شود.

نرم شدن دست‌ ها

بخش قابل توجهی از عمل مانیکور متوجه ماساژ دادن دست‌ها و استفاده از نرم‌کننده روی آن‌ها است. هر دوی این موارد را می‌توان راهی برای داشتن دست‌هایی نرم‌تر به حساب آورد.

مانیکور دست شامل چه خدماتی است؟

هر کسی به زیبایی دست‌هایش اهمیت بدهد، می‌داند ناخن نقشی حیاتی در تعیین زیبایی یک دست ایفا می‌کند. مانیکور ناخن هم شامل تمام اعمالی می‌شود که لازم است انجام شوند تا ناخن‌هایی زیبا داشته باشید.

برداشتن کوتیکول

یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها، برچیدن کوتیکول اطراف ناخن است. کوتیکول همان پوست اضافه‌ای است که در کناره ناخن شکل می‌گیرد و در صورت داشتن ضخامت بالا، جلوه‌ای نازیبا به ناخن می‌دهد.

سوهان ناخن

یکی دیگر از خدماتی که در مجموعه خدمات مرتبط با مانیکور ناخن انجام می‌شود، سوهان ناخن است. سوهان زدن ناخن کمک می‌کند شکل ناخن اصلاح شود و از لحاظ بصری نیز زیباتر باشد.

سوهان زدن ناخن
سوهان زدن ناخن

پارافین تراپی

وقتی مقداری پارافین گرم به صورت موضعی روی دست‌ها اعمال شود، به این عمل اصطلاحا پارافین تراپی می‌گویند. این کار ضمن کاهش درد مفاصل در ناحیه مورد اعمال، باعث نرم شدن پوست هم می‌شود.

ماساژ دست‌ ها

دست‌ها بدون شک از پرکارترین اعضای بدن ما به حساب می‌آیند. بنا بر این، طبیعی است که پس از مدت زیادی استفاده از دست‌ها، احساس کنید خستگی در مفاصلتان رخنه کرده است. در چنین حالتی، انجام ماساژ روی دست یکی از بهترین راه‌ها برای رفع خستگی مزمن در دست‌های شما خواهد بود.

لاک و پولیش

در نهایت، برای به حداکثر رساندن زیبایی ناخن‌های خود، می‌توانید سراغ استفاده از لاک بروید. این روزها مهارت طراحی ناخن تنه به تنه سایر مهارت‌ها مثل سفره‌آرایی و نقاشی خیابانی می‌زند. گستره وسیعی از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف پیش روی شماست و شما می‌توانید هزاران انتخاب داشته باشید.

روزانه هزاران نفر در سرتاسر جهان برای انجام لاک و پولیش به سالن‌های حرفه‌ای مراقبت از دست و ناخن مراجعه می‌کنند. مسلما باید دلیلی در کار باشد که بخواهید این کار را در یک سالن حرفه‌ای انجام دهید. دلیل این امر هم مشخص است:

  • اول از همه، شما معمولا در لاک زدن با دست مخالف دچار دردسر خواهید بود. پس چه بهتر که این کار را یک فرد متخصص انجام دهد.
  • دوم، کیفیت مواد مصرفی است. سالن‌های حرفه‌ای می‌دانند چگونه و از چه موادی برای این کار استفاده کنند.
  • سوم، تجهیزات مختلفی است که در این مراکز مورد استفاده قرار می‌گیرد. داشتن دستگاه‌ UV در خانه چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل، بهتر است برای بهره‌مندی از امکانات این دستگاه‌ها، به مراکز مخصوص مانیکور و کاشت ناخن مراجعه کرد.
لاک زدن؛ راهی برای زیباتر ساختن ناخن‌ها
لاک زدن؛ راهی برای زیباتر ساختن ناخن‌ها

مانیکور دست در خانه

مانیکور یک فعالیت آرام‌بخش و دوست‌داشتنی است و برخی ممکن است بخواهند آن را در خانه هم تجربه کنند. چنین کاری در کشورهایی نظیر هند بسیار رایج است. از طرف دیگر، هزینه انجام مانیکور دست در خانه بسیار کمتر از سالن‌های آرایشی است. پس اگر قصد دارید این کار را خودتان در خانه انجام دهید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کوکتل پدیکور ژبن طرح ستاره بسته 12 عددی
کوکتل پدیکور ژبن طرح ستاره بسته 12 عددی

نحوه انجام مانیکور در خانه

حالا که متوجه شدید مانیکور ناخن چیست،سراغ یادگیری این مهارت می‌رویم. پیش از هر چیز لازم است در نظر داشته باشید که مانیکور ناخن نیازمند وقت و حوصله است. پس ابتدا ذهنتان را از شر افکار مزاحم خلاص کنید و روی دست‌هایتان متمرکز شوید.

مواد لازم برای انجام مانیکور:

  • پنبه
  • مرطوب‌کننده دست
  • گیره کوتیکول
  • روغن یا کرم کوتیکول
  • ناخن‌گیر
  • پوشر کوتیکول
  • پاک‌کننده لاک ناخن
  • لاک ناخن پایه
  • لاک ناخن اصلی
  • برق ناخن

قدم اول: تمیز کردن ناخن‌ ها

منظور ما از تمیز کردن، تنها حذف آلودگی‌های زیر ناخن‌ها نیست. بلکه منظور ما این است که بقایای لاک‌های قبلی و هر چیز اضافه دیگری که روی ناخنتان است را باید حذف کنید.

برای این کار، بهتر است پنبه خود را به پاک‌کننده لاک ناخن غیر استونی آغشته کرده و روی ناخن‌هایتان بکشید. استفاده از مواد دارای استون باعث آسیب دیدن پوست اطراف ناخن‌های شما می‌شود.

قدم دوم: شکل‌ دهی به ناخن

در این مرحله، ناخن را به مقدار دلخواه خودتان کوتاه کنید. سپس، برای رفع ناهنجاری‌های احتمالی، از سوهان استفاده کنید و به لبه جلویی ناخن فرم بدهید.

سعی کنید این مرحله را با آرامش خاطر انجام بدهید و از اعمال فشار اضافی خودداری کنید. بهتر است فرمی ساده مانند گرد یا مربعی را انتخاب کنید تا دردسر کمتری داشته باشید.

قدم سوم: خیس کردن دست و ناخن‌ ها

یک ظرف با ابعاد مناسب برای قرار دادن دست‌ها در آن انتخاب کرده و آن را با آب گرم پر کنید. در مرحله بعد، به آن یک شوینده ملایم مانند شامپو بچه اضافه کنید و دست‌هایتان را برای چند دقیقه در آب قرار دهید.

انجام این مرحله کمک می‌کند کوتیکول‌ها نرم شوند و جدا کردن آن‌ها راحت‌تر صورت بپذیرد. در این مرحله، می‌توانید به محلول خود عسل و آبلیمو هم اضافه کنید. به این منظور، دو قاشق چای‌خوری عسل را به یک قاشق چای‌خوری آبلیمو اضافه کنید. لیمو پوست شما را روشن‌تر می‌کند و عسل هم یک نرم‌کننده طبیعی عالی است.

قدم چهارم: لایه‌ برداری

با این که محصولات مختلفی برای این کار در بازار وجود دارد، پیشنهاد ما استفاده از یک فرمول طبیعی است. در این فرمول، با استفاده از زیتون، شکر و لیمو می‌توانید معجزه کنید.

دو قاشق چایخوری شکر، نصف قاشق روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید. آن را برای دو دقیقه روی پوست دست خود نگه دارید و سپس آب بکشید.

قدم پنجم: پیش به سوی کوتیکول‌ ها!

ناخن‌هایتان را مجددا تمیز کنید و مقداری روغن یا کرم کوتیکول را روی آن‌ها بمالید. در مرحله بعدی مانیکور دست، از یک پوشر استفاده کنید و کوتیکول‌ها را به نرمی به حاشیه ناخن هدایت کنید.

پس از انجام این مرحله، ناخن‌ها را برای باری دیگر تمیز کنید.

قدم ششم: لاک زدن

برای لاک زدن، پس از تمیز کردن ناخن‌ها از مواد مختلف، سراغ لاک پایه یا بیس می‌رویم.

هر بنایی نیاز به پایه‌هایی مستحکم دارد و لاک ناخن نیز باید روی چیزی اعمال شود. این کار کمک می‌کند ناخن‌های شما جلوه زیباتری داشته باشند و از ایجاد لکه روی آن جلوگیری می‌کند.

پس از اعمال لاک بیس، نوبت به لاک رویی یا همان لاک اصلی می‌رسد. انتخاب طرح و رنگ لاک ناخن کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. از طرح‌های یک‌دست و ساده گرفته تا دیزاین‌های پیچیده و شلوغ، هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

در انتها و برای تثبیت طرح روی ناخن، از برق ناخن استفاده کنید. این کار از کنده شدن ذرات لاک رویی و حتی بیس جلوگیری می‌کند.

ناخن‌های زیبا و سالم پس از مانیکور در منزل
ناخن‌های زیبا و سالم پس از مانیکور در منزل

مانیکور ناخن چیست؟ : سوالات متداول

تفاوت پدیکور و مانیکور ناخن چیست؟

به انجام اعمال مراقبتی و زیبایی روی ناخن‌های دست مانیکور گفته می‌شود. اگر این فرآیند روی پا انجام شود، نام آن پدیکور خواهد بود.

با کوتیکول‌ها چه کنیم؟

کوتیکول‌ها برای حفظ بهداشت دست ضروری به حساب می‌ایند و شما نباید تمام آن‌ها را حذف کنید. با این حال، اگر حس می‌کنید کوتیکول‌ها روی ناخن‌های شما را پوشانده‌اند و جلوه نازیبایی به آن داده‌اند، سعی کنید آن‌ها را به حاشیه برانید.