زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

پدیکور چیست و طرز استفاده از ابزار پدیکور چگونه است

wordcamp
2,239
8 دقیقه
پدیکور چیست و طرز استفاده از ابزار پدیکور چگونه است

اگر از آن دسته افرادی هستید که زیبایی پا برایتان مهم است و تا کنون به دنبال راه‌های رفع ترک پا و زیباسازی ناخن‌های پا رفته‌اید می‌دانید پدیکور چیست، اما به‌طورکلی اکثر ما وقتی صحبت از پا و رسیدگی به آن می‌شود نسبت به سایر نقاط بدن به آن کم‌توجهی می‌کنیم. شاید به‌این‌علت که پا کمتر در معرض دید است. وقتی بیرون از خانه‌ایم در کفش و جوراب پنهان است. با رسیدن فصل بهار و ترند شدن انواع صندل‌ها وقت آن است که به این قسمت از بدن که درواقع قلب دوم انسان است توجه کنیم. در این مطلب با ما همراه باشید تا با هم بررسی کنیم پدیکور چیست؟ فواید پدیکور چیست؟ آیا امکان انجام پدیکور در خانه وجود دارد؟

پدیکور چیست

پدیکور از ترکیب دو واژه لاتین “PEDIS” به معنای پا و “CURA” به معنای مراقبت می‌آید. به فرایندی که در آن اقداماتی برای مراقبت از پا انجام می‌شود پدیکور می‌گویند. این روش تنها برای زیباسازی ناخن‌های پا نیست در واقع این بخش کم‌اهمیت آن است. پدیکور پا یک روش درمانی برای پاهای شماست که پوست مرده را حذف می‌کند. پوست اطراف ناخن و پاشنه پا را نرم می‌کند و ناخن‌های پای شما را فرم می‌دهد و زیبا می‌کند. انجام پدیکور یکی از آن موارد رسیدگی به خود و ریلکس کردن است که می‌تواند بسیار رضایت‌بخش باشد.

می‌توانید به پدیکور به چشم یک مانیکور برای پاهایتان نگاه کنید. اگر کنجکاوید بدانید مانیکور چیست همه آنچه درباره مانیکورچیست، پیشتر در مورد آن صحبت کرده‌ایم که که خواندن آن خالی‌ازلطف نیست.

بسته به فرم و لاک دلخواه شما تا نوع ماساژ و مواد مورداستفاده انواع مختلفی از پدیکور وجود دارد. مهم است که بدانید بهترین روش پدیکور برای شما چیست.

فواید پدیکور

پدیکور بهترین روش برای مراقبت از پا است. اگر پدیکور را به طور منظم انجام دهید می‌توانید از مشکلات پا از قبیل ناخن‌های بدشکل، پینه، میخک و ترک کف پا پیشگیری کنید. تا بعد مجبور به درمان نباشید. قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است. پدیکور همچنین می‌تواند وضعیت راه‌رفتنتان را بهبود ببخشد. قطعاً روی پاهای بدون ترک، بدون مشکل و نرم راحت‌تر می‌توان قدم برداشت. هنگامی که پدیکور با ماساژ پا همراه باشد ریلکسیشن حاصل از آن می‌تواند به شما حس راه‌رفتن روی ابرها را بدهد. همچنین نوع خاصی از پدیکور به نام پدیکور ماهی که در ادامه به آن می‌پردازیم وجود دارد که می‌تواند اگزما و پسوریازیس را درمان کند.

مراحل

حال که می‌دانید پدیکور چیست و چه مزایایی دارد ببینیم که از پدیکور چه انتظاری باید داشت.

پدیکور با قراردادن پاها در آبگرم به همراه کوکتل‌های مخصوص آغاز می‌شود. این مرحله که باعث نرم شدن پوست پا می‌شود مانند یک جکوزی کوچک مختص پاهای شماست. مرحله بعدی لایه‌برداری پوست مرده با استفاده از ماساژ نمک پا و مواد معدنی بر روی پوست پا است. سپس پدیکوریست به ناخن‌ها و کوتیکول شما با استفاده از انواع سوهان نظم می‌بخشد. مراحل انجام پدیکور برای ناخن‌های پا مانند مراحل مانیکور است که در این مقاله مفصل به آن پرداخته شده است و خواندن آن خالی‌ازلطف نیست.

پس از نظم دادن به ناخن‌ها و پوست‌های مرده پا نوبت ماساژ پا با روغن‌های درمانی است که باعث صاف و نرم شدن پوست پا می‌شود. این مرحله به ریلکس شدن و رفع خستگی شما کمک می‌کند و بسیار لذت‌بخش است. بعضی پدیکوریست‌ها در این مرحله از سنگ‌های داغ هم استفاده می‌کنند. آخرین مرحله کاشت ناخن پا، ژل پولیش و یا تنها لاک زدن است. در این مرحله پدیکوریست با قراردادن جداکننده انگشتان پا شروع به زیباسازی ناخن‌‌ها بنابه‌درخواست شما می‌کند. یک پدیکور خوب در نهایت به شما این احساس فوق‌العاده را می‌دهد که می‌خواهید پاهایتان را در معرض دید بگذارید و به خودتان این قول را بدهید که بازهم مراقب پاهایتان خواهید بود. بسته به تکنیکی که برای پدیکور استفاده می‌کنید تقریباً بین 30 الی 90 دقیقه زمان می‌برد.

مرحله لاک زدن پدیکور
مرحله لاک زدن پدیکور

انواع

در طول زمان با آشنایی و افزایش درخواست مردم برای پدیکور، سالن‌ها و مراکز اسپا برای ارائه خدمات پدیکور هم افزایش یافت. با افزایش مراکز انجام پدیکور، روش‌های مختلف با مواد مختلف هم ابداع شد که در اینجا به معرفی بعضی از آن‌ها می‌پردازیم. تفاوت آن‌ها در مراحل انجام و مواد مورداستفاده است.

پدیکور کلاسیک

پدیکور کلاسیک در واقع نوع استاندارد پدیکور است که در تمام سالن‌ها و مراکز اسپا اولین پیشنهاد است.

این روش شامل خیساندن پا در آبگرم، اسکراب پوست پا، مرتب کردن ناخن و کوتیکول، یک ماساژ کوتاه درمانی، رطوبت‌رسانی و لاک، ژل پولیش یا کاشت است. این پدیکور پایه تمام انواع دیگر پدیکور است.

این روش برای کسانی که به دنبال روتین مراقبت از پا هستند بسیار مناسب است.

پدیکور ورزشی یا آروماتیک تراپی

مراحل این پدیکور مانند روش کلاسیک است؛ با این تفاوت که پاها با روغن‌های آروماتیک خنک‌کننده ماساژ داده می‌شوند. روغن‌های آروماتیک در واقع گیاهان دارویی معطر هستند که برای رفع درد و خستگی عضلات در ماساژ استفاده می‌شوند. این روش بسیار مناسب ورزشکاران و کسانی که زیاد پیاده‌روی می‌کنند است.

مرحله ماساژ پا در پدیکور
مرحله ماساژ پا در پدیکور

پدیکور پارافین تراپی

در این روش پارافین گرم روی ناخن‌ها و پوست پا مخصوصاً پاشنه مالیده می‌شود تا آن‌ها را رطوبت‌رسانی و نرم کند. تمرکز این روش روی ترک‌های پا است.

پارافین تراپی
پارافین تراپی

پدیکور ماهی

مراحل این روش هم مانند پدیکور کلاسیک است، با این تفاوت که در مرحله لایه‌برداری به‌جای اسکراب از ماهی‌های کوچکی به نام گارا روفا یا دکتر ماهی استفاده می‌شود. این ماهی‌ها با نیش‌زدن‌های کوچک لایه‌برداری پوست مرده را انجام می‌دهند. لازم است بدانید که این روش به‌هیچ‌عنوان دردناک نیست. دکتر ماهی می‌تواند اگزما و پسوریازیس را درمان کند.

پدیکور ماهی
پدیکور ماهی

پدیکور فرنچ و شلاک

این مدل‌های پدیکور در واقع بر اساس نوع و طراحی لاکی که در مرحله آخر زده می‌شود نام‌گذاری شده‌اند. در فرنچ پدیکور مانند عکس زیر لبه ناخن را سفید می‌کنند.

پدیکور فرنچ
پدیکور فرنچ

شلاک هم به لاک‌هایی گفته می‌شود که فقط با دستگاه UV خشک می‌شوند.

پدیکورهای لاکچری

پدیکور لاکچری همان‌طور که از اسم آن هم پیداست شامل همه مراحل پدیکور کلاسیک است، با این تفاوت که در آن از موادی مانند شیر و عسل، انواع کرم‌های با پایه شکلات و … برای رطوبت‌رسانی و ماساژ استفاده می‌شود.

پدیکور در خانه

اگر می‌خواهید پدیکور را در خانه انجام دهید نیاز به ابزار پدیکور دارید که شامل تشت برای قراردادن پا در آن، کوکتل پدیکور، اسکراب پا، کرم و لوسیون پا ا.

ابتدا با قراردادن پا در آبگرم همراه با کوکتل پدیکور شروع کنید. این مرحله برای ریلکسیشن و رفع خستگی است. از آن لذت کامل را ببرید.

خرید کوکتل پدیکور ژبُن پلاس طرح هندوانه

سپس با اسکراب پاهایتان را ماساژ دهید تا پوست مرده برداشته شود. پس از آن با نرم‌کننده و لوسیون پاهایتان را ماساژ دهید تا نرم و مخملی شود.

برای زیبایی بخشیدن به ناخن‌های پا به این ابزار پدیکور احتیاج دارید: لاک پاک کن، سوهان ناخن، جداکننده انگشتان پا، انبر یا قیچی ناخن، لاک ناخن.

مراحل پدیکور در خانه تماماً همان مراحل مانیکور در خانه است که در مطلب زیر می‌توانید به طور کامل آموزش آن را بخوانید و از انجام آن لذت ببرید. کافی است برای دسترسی به آن روی دکمه زیر کلیک کنید.

سخن آخر

در انتها اگر تصمیم به انجام پدیکور گرفتید؛ بگردید و پدیکوریست خوب با سطح بهداشت و کیفیت بالا پیدا کنید. اگر هرگونه عفونت، قارچ یا بیماری‌های پوستی دیگر دارید، بهتر است قبل از انجام پدیکور با مراجعه به پزشک آن‌ها را درمان کنید.

پس از انجام پدیکور کفش مناسب بپوشید. قطعاً نمی‌خواهید ناخن‌های تازه لاک‌زده شده خود را در جوراب و کفش فشار دهید تا تمام زحمت و هزینه‌تان به باد رود. بهتر است از صندل‌های جلوباز استفاده کنید. (مگر اینکه لاک شما با دستگاه UV به طور کامل خشک شده باشد.)

سؤالات متداول

پدیکور چیست؟

پدیکور روشی برای مراقب و زیباسازی پا است

پدیکور چه فایده ای دارد؟

باعث زیبا شدن پا می‌شود، ترک و خشکی پا را برطرف می‌کند، با بعضی انواع آن می‌توان اگزما و پسوریازیس را درمان کرد.

برای انجام پدیکور به چه ابزاری نیاز داریم؟

کوکتل پدیکور، اسکراب پا، کرم و لوسیون پا، لاک‌پاک‌کن، سوهان ناخن، جداکننده انگشتان پا، انبر یا قیچی ناخن، لاک ناخن.

آیا امکان پدیکور در خانه وجود دارد؟

بله، نحوه انجام آن در متن توضیح داده شده است.

قرص پدیکور چیست؟

قرص پدیکور در واقع همان کوکتل پدیکور است.