زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش قدم به قدم میکرونیدلینگ خانگی + مزایا و معایب

wordcamp
2,389
12 دقیقه
آموزش قدم به قدم میکرونیدلینگ خانگی + مزایا و معایب

حتماً تابه‌حال توجه کرده‌اید و شنیده‌اید که اولین فاکتور و معیار زیبایی چهره، پوست صورت است. درصد زیادی از اجزای صورت را پوست تشکیل داده است و اولین چیزی که با دیدن چهره یک شخص به چشم مخاطب می‌آید، پوست است. این روزها که هزینه خدمات پوستی در مراکز درمانی و آرایشی بالا رفته است، با وجود اینترنت و افزایش آگاهی خیلی از روتین‌های مراقبتی و درمانی برای داشتن پوستی زیبا را می‌توانید در خانه انجام دهید. در این مطلب می‌خواهیم به آموزش میکرونیدلینگ خانگی بپردازیم که روشی بسیار کاربردی برای ازبین‌بردن اسکار و جای جوش و داشتن پوستی شفاف و جوان است.

میکرونیدلینگ چیست و آیا می‌توان این روش را درخانه انجام داد؟

همان‌طور که می‌دانید میکرونیدلینگ با گذاشتن سوزن‌های ریز روی صورت انجام می‌شود که باعث کلاژن سازی بیشتر، در نتیجه شادابی و سلامت پوست می‌شود. درباره اینکه میکرونیدلینگ چیست و چگونه در مراکز درمانی انجام می‌شود پیش‌تر به طور مفصل توضیح داده‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

با این آگاهی که در میکرونیدلینگ سوزن‌های ریزی به داخل پوست می‌روند این‌طور به نظر می‌رسد که این روش تنها باید در مراکز درمانی انجام شود. اما با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که در صورت رعایت نکات لازم می‌توانید آن را در خانه انجام دهید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

مزایا میکرونیدلینگ خانگی

مانند میکرونیدلینگ حرفه‌ای در روش خانگی هم انتظار رسیدن به نتایج زیر می‌رود:

  • بهبود جای جوش (اسکار) و لک
  • کاهش چین‌وچروک و استرچ مارک
  • جوان‌سازی بافت و رنگ پوست
  • افزایش جذب محصولات مراقبتی پوست
  • افزایش ضخامت پوست

اما مهم‌ترین مزیت انجام میکرونیدلینگ خانگی مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. هزینه بالای میکرونیدلینگ در مراکز درمانی باعث شده که انجام این روش در خانه بسیار موردتوجه قرار بگیرد. چراکه می‌توانید با خرید دستگاه درمارولر به‌آسانی میکرونیدلینگ را در خانه انجام دهید.

انجام این روش در خانه به‌اندازه کافی عمیق است که به نتایج راضی‌کننده برسد و لایه‌برداری و جذب بهتر سرم‌ها را انجام دهد، اما در میکرونیدلینگ خانگی برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید صبور باشید.

تفاوت میکرونیدلینگ خانگی و حرفه‌ای

تفاوت میکرونیدلینگ خانگی و حرفه ای
تفاوت میکرونیدلینگ خانگی و حرفه‌ای

درحالی‌که میکرونیدلینگ حرفه‌ای در مراکز درمانی با دستگاه برقی یا باطری‌خور انجام می‌شود، در میکرونیدلینگ خانگی معمولاً از درمارولر دستی استفاده خواهید کرد. دستگاه میکرونیدلینگ خانگی به‌سادگی روی پوست غلت داده می‌شود و استفاده از آن به‌هیچ‌عنوان دشوار نیست و سوزن‌های آن به‌اندازه‌ای عمیق نیست که برعکس روش حرفه‌ای شاهد چکیدن خون باشید. به همان نسبت نیز روی جای جوش‌های عمیق و اسکارهای زیاد تأثیر آن‌چنانی نخواهد داشت و برای آن دسته از اسکارها بهتر است به مراکز درمانی مراجعه کنید.

تحقیقات نشان داده است که بعد از 2 الی 3 جلسه میکرونیدلینگ حرفه‌ای با سوزن 1.5 میلیمتری به تغییرات قابل‌توجهی در پوستتان می‌رسید. اما در میکرونیدلینگ خانگی طول سوزن معمولاً کمتر از 0.3 میلیمتر است و تغییرات را سریع مشاهده نخواهید کرد. صبر در میکرونیدلینگ خانگی فاکتور بسیار مهمی است. اگر کنترل رولر برایتان مشکل است بهتر است به متخصص مراجعه کنید. زخم‌های ریزی که توسط سوزن روی پوست ایجاد می‌شوند این سیگنال را به سلول‌های پوست می‌دهند که کلاژن بیشتری تولید کنند که روند به نتیجه رسیدن آن در روش خانگی 4 الی 6 ماه است.

خطرات و عوارض احتمالی

وقتی پای سوزن به میان می‌آید، ایمن بودن انجام میکرونیدلینگ در خانه اولین نگرانی است که ممکن است داشته باشید. به همین علت تمیزکردن اصولی پوست قبل از انجام این روش و ضدعفونی‌کردن وسایل میکرونیدلینگ مهم‌ترین نکته برای کاهش ریسک عفونت است. همچنین فشار دست بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد اسکار‌های بیشتری روی پوست صورت شود. حساسیت و آلرژی به محصولاتی که بعد از نیدلینگ روی پوست زده می‌شود هم در میکرونیدلینگ خانگی شایع است.

چگونه یک درمارولر خوب بخریم؟

برای انتخاب بهترین درمارولر مناسب پوستتان مطمئن‌ترین راه مشورت با یک متخصص پوست است. از طول سوزن گرفته تا دستورالعمل سریع استفاده از دستگاه را می‌توانید با یک متخصص مطرح کنید و راهنمایی‌های لازم برای خرید بهترین سرم‌ها برای استفاده پس از میکرونیدلینگ را باتوجه‌به شکل و نوع پوستتان بگیرید.

پک درمارولر برای میکرونیدلینگ خانگی

درمارولر دی آر اس با طول سوزن‌های مختلف مناسب برای انواع پوست است که باعث افزایش کلاژن سازی و جلوگیری از چین و چروک می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی تصویر کلیک کنید.

اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از مشورت پزشک استفاده کنید، اول از همه پوستتان را بشناسید و با توجه به نوع پوستتان درباره برند‌های مختلف درمارولر سرچ کنید، نظر‌ها را بخوانید و بهترین نوع دستگاه و سایز سوزن را انتخاب کنید. برای اینکه مطمئن شوید قرار نیست پوستتان را پاره یا زخمی کنید، بهتر است از سوزن‌هایی با طول 0.2 میلیمتر، 0.25 میلیمتر و یا 0.3 میلیمتر استفاده کنید. هیچ‌وقت سوزن با طول بیش‌تر از 0.3 میلیمتر برای میکرونیدلینگ خانگی استفاده نکنید.

پک دراما رولر دی آر اس مدل 6in1 Ice

درمارولر دستگاهی برای میکرونیدلینگ خانگی که با افزایش کلاژن سازی باعث رفع جای جوش و چین‌وچروک می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی تصویر کلیک کنید.

آموزش میکرونیدلینگ در خانه

مراحل میکرونیدلینگ خانگی
مراحل انجام میکرونیدلینگ در خانه

ضدعفونی‌کردن درمارولر

همیشه با ضدعفونی‌کردن درمارولر شروع کنید. اجازه دهید که در ایزوپروپیل 70 درصد به مدت 5 الی 10 دقیقه خیس بخورد؛ سپس برای استفاده آماده است.

تمیزکردن اصولی پوست صورت

با یک پاک‌کننده ملایم و با PH مناسب صورت را به‌خوبی بشویید. PH مناسب پوست صورت 5 یا 6 است، هنگام خرید شوینده به این نکته توجه کنید. مجدد این کار را تکرار کنید. همچنین لازم است که قبل از استفاده از درمارولر، ایزوپروپیل 70 درصد را به‌آرامی مستقیم روی پوست بزنید. اگر به درد حساس هستید بعد از شستن صورت از کرم بی‌حس‌کننده استفاده کنید. در میکرونیدلینگ حرفه‌ای که از سوزن با طول بیشتر استفاده می‌شود استفاده از بی‌حسی الزامی است.

استفاده از درمارولر روی پوست

اول‌ازهمه صورت را به 4 قسمت تقسیم کنید. ناحیه چشم و اطراف آن را به طور کامل کنار بگذارید.

  • بالا سمت راست
  • بالا سمت چپ
  • پایین سمت راست
  • پایین سمت چپ

به‌آرامی شروع به کشیدن درمارولر روی پوست کنید. توجه کنید که این کار را تنها در یک‌جهت مثلاً افقی انجام دهید. 2 الی 3 بار این کار را انجام دهید و حتماً بعد از هر بار رولر را ازروی پوست بردارید و به‌صورت رفت و برگشتی روی پوست نکشید. تا تمام شدن قسمت اول صورت همین کار را ادامه دهید. حالا شروع کنید؛ در همین قسمت صورت تمام مراحل را به‌صورت عمودی انجام دهید. سپس به قسمت بعدی صورت رفته و به همین منوال کل 4 قسمت را کامل کنید.

آبکشی صورت

صورت را با آب تمیز و خالی آبکشی کنید و با یک پد تمیز به‌صورت ضربه‌ای خشک کنید.

ضدعفونی‌کردن درمارولر

ابتدا درمارولر را با شوینده بشورید. بعد از آن در ایزوپروپیل 70 درصد به مدت 10 دقیقه بخوابانید و سپس در جعبه مخصوص آن بگذارید.

بعد از هر 10 الی 15 بار استفاده از درمارولر باید آن را تعویض کنید. اگر در هفته چند بار از آن استفاده می‌کنید هر ماه باید آن را تعویض کنید. توجه کنید که انجام میکرونیدلینگ در شب مناسب‌تر است، چراکه باعث قرمزی پوست می‌شود در صورت انجام میکرونیدلینگ خانگی در شب، تا صبح قرمزی آن رفع شده و می‌توانید به روزمرگی برگردید.

بهترین سرم‌ها برای استفاده بعد از میکرونیدلینگ

سرم‌های مورد استفاده بعد از میکرونیدلینگ
بهترین سرم‌ها برای استفاده بعد از میکرونیدلینگ

یکی از بزرگ‌ترین مزایای ادعا شده برای میکرونیدلینگ این است که پس از آن سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها به عمق بیشتری نفوذ می‌کنند و در نتیجه قدرت جذب آن‌ها بالا می‌رود و اثربخشی آن‌ها بیشتر می‌شود. به همین علت باید مراقب محصولاتی که استفاده می‌کنید باشید. چراکه در صورت مضر بودن نیز اثر نامطلوب آن پس از میکرونیدلینگ چندبرابر می‌شود.

ویتامین C

سرم ویتامین C باکیفیت بالا برای استفاده بعد از میکرونیدلینگ بسیار مناسب است؛ اما نه بلافاصله بعد از آن و نه بدون مشورت پزشک! چراکه احتمال حساسیت به سرم ویتامین C وجود دارد. ویتامین C باعث افزایش کلاژن‌سازی و روشن شدن پوست می‌شود.

دقت کنید که اگر سرم‌های حاوی ویتامین C  معمولی را بدون توجه به عناصر تشکیل‌دهنده آن استفاده کنید، ممکن است مبتلا به گرانولوم پوستی شوید. گرانولوم به تجمع سلول‌های ایمنی زیرپوست می‌گویند که در واکنش به ورود عناصر مزاحم خارجی به بدن ایجاد می‌شود. پس توجه کنید برای انتخاب سرم ویتامین C  مناسب حتماً با پزشک مشورت کنید.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید به جذب مرطوب‌کننده‌ها کمک می‌کند. استفاده از آن پس از میکرونیدلینگ به تروتازه و هیدراته نگه‌داشتن پوست صورتتان کمک می‌کند.

سرم هیالورونیک اسید

سرم هیالورونیک اسید بالانس بافت بسیار سبکی دارد و با خاصیت ضدچروک و مرطوب کنندگی باعث جوان‌سازی پوست می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی تصویر کلیک کنید.

پپتیدها (پپتاید)

پپتیدها پروتئین‌های خیلی کوچک یا مینی پروتئین‌ها هستند. با اعمال پپتید مس روی پوست سرعت تولید کلاژن افزایش پیدا می‌کند.

فاکتورهای رشد

فاکتورهای رشد پروتئین‌هایی هستند که سلول‌های سالم و بافت پوست را بهبود می‌بخشند. آن‌ها به سلول‌های پوست می‌چسبند و سیگنال‌هایی برای جایگزینی و جوان‌سازی سلول‌ها می‌فرستند. همچنین باعث افزایش ضخامت پوست می‌شوند.

همچنین پس از انجام این روش استفاده از ضد آفتاب امری ضروری است. تا بهبود زخم‌های ایجاد شده در اثر میکرونیدلینگ در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

مراقبت‌های پس از انجام میکرونیدلینگ را قبلا در مطلبی جداگانه بررسی کرده‌ایم که با خواندن و رعایت این نکات می‌توانید بهترین نتیجه را از این روش درمانی و مراقبتی بگیرید.

هرچند وقت یک‌بار باید میکرونیدلینگ خانگی را انجام داد؟

این امر بستگی به طول سوزن‌های درمارولر شما و همچنین میزان حساسیت پوستتان دارد. در ابتدا هفته‌ای یک‌بار انجام دهید؛ سپس تعداد دفعات را افزایش دهید. درصورتی‌که سوزن‌های دستگاه شما کوتاه باشند (کمتر از 0.15 میلی‌متر) می‌توانید تا 5 روز در هفته میکرونیدلینگ را انجام دهید. اگر از سوزن‌های بلند استفاده می‌کنید (حدود 1.5 میلی‌متر) هر 3 الی 4 هفته یک‌بار نیاز به جلسه بعدی است. البته این سایز سوزن در میکرونیدلینگ حرفه‌ای استفاده می‌شود؛ پس تاحدامکان در خانه از این سایز سوزن استفاده نکنید. اگر به دنبال افزایش بازدهی هستید، بهتر است که از سایر روش‌های مراقبتی پوست نیز در بین جلسات میکرونیدلینگ استفاده کنید.

آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟ ممکن است باعث اثرات نامطلوب روی پوست شود؟

قرمزی پوست پس از انجام میکرونیدلینگ در خانه
قرمزی پوست پس از انجام میکرونیدلینگ در خانه

به‌خاطر داشته باشید در این روش در واقع پوست خود را سوراخ می‌کنید؛ پس بعید است که تجربه خوشایندی باشد. سطح دردی که تجربه می‌کنید بستگی به طول سوزن‌ها و فشار دست و آستانه تحمل دردتان دارد.

میکرونیدلینگ همواره با خونریزی همراه است و هر چه طول سوزن‌ها بیشتر باشد، سوراخ‌های ایجاد شده روی پوست عمیق‌تر خواهد بود در نتیجه خونریزی بیشتری را هم تجربه خواهید کرد. در 24 ساعت ابتدایی پس از میکرونیدلینگ از محصولات تحریک‌کننده پوست استفاده نکنید.

ایمنی مهم‌تر از هر چیزی است. مطمئن شوید که بعد از هر بار استفاده درمارولر را به‌خوبی ضدعفونی می‌کنید چراکه با هر بار استفاده از آن و سوراخ کردن پوست احتمال عفونت وجود دارد.

میکرونیدلینگ خانگی برای چه کسانی مناسب است

همان‌طور که تاکنون گفته شد، میکرونیدلینگ می‌تواند باعث افزایش کلاژن‌سازی، ازبین‌بردن چین‌وچروک و جای جوش بشود ولی این روش برای همه افراد مناسب نیست. افرادی که جوش‌های فعال روی صورتشان دارند با انجام این روش احتمال تحریک جوش‌ها وجود دارد. افراد با پوست نازک و حساس هم کاندید مناسبی نیستند. همچنین اگر بریدگی و زخم و یا تب‌خال روی صورت دارید تا بهبود کامل آن اقدام به میکرونیدلینگ نکنید.

سخن آخر

روش میکرونیدلینگ خانگی چیزی نیست که نیاز به تأیید و امضا متخصص داشته باشد. اما اگر تصمیم دارید که این روش را به روتین پوستی خود اضافه کنید، توجه کنید که تحقیقات لازم را انجام دهید و در مورداستفاده از سرم‌ها پس از میکرونیدلینگ احتیاط کنید و در انتها با انجام آن از داشتن پوستی جوان و زیبا لذت ببرید.

سؤالات متداول

آیا میکرونیدلینگ خانگی نیاز به تخصص خاصی دارد؟

خیر، شما می‌توانید به راحتی با خرید دستگاه درمارولر و پیش رفتن طبق دستورالعمل این روش مراقبتی و درمانی پوست را در خانه انجام دهید.

تفاوت میکرونیدلینگ خانگی و حرفه ای چیست و کدام بهتر است؟

در میکرونیدلینگ حرفه‌ای از سوزن‌هایی با طول بیشتر استفاده می‌شود و هر 2 الی 4 هفته یک بار انجام می‌شود و اثربخشی آن بیش‌تر و آنی‌تر است. درحالی‌که در میکرونیدلینگ خانگی از سوزن‌هایی با طول کم استفاده می‌شود و هفته‌ای 5 بار هم می‌توان آن را انجام داد و نتیجه آن پس از 4 الی 6 ماه پدیدار خواهد شد.

روش انجام میکرونیدلینگ در خانه چگونه است؟

ابتدا درمارولر را ضدعفونی کنید، سپس صورت را به‌طور اصولی بشویید، درمارولر را روی صورت استفاده کنید، صورت را آبکشی کنید، درمارولر را ضد عفونی و جمع کنید.

چگونه یک درمارولر خوب بخریم؟

بهترین راه مشورت با پزشک است؛ اما می‌توانید با سرچ برند‌های مختلف و خواندن نظرها و همچنین افزایش آگاهی در مورد نوع پوست خود بهترین درمارولر را خریداری کرده و استفاده کنید.

سرم‌های مناسب برای استفاده بعد از میکرونیدلینگ کدام‌اند؟

ویتامین C (بسیار با احتیاط و با مشورت پزشک استفاده کنید)، هیالورونیک اسید، پپتیدها، فاکتورهای رشد.