زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای انتخاب کرم پودر مخملی مناسب

wordcamp
1,105
15 دقیقه
راهنمای انتخاب کرم پودر مخملی مناسب

استفاده از لوازم و محصولات آرایشی در روند میکاپ چهره مراحل مختلفی دارد و برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی که برای میکاپ صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند، به مراقبت از پوست صورت و حفظ سلامت آن نیز کمک‌ می‌کنند. کرم پودر یکی از اصلی‌ترین ابزارهای آرایش است که به عنوان کرم زیرساز برای رفع نواقصی مانند جای جوش، لکه‌ها، تیرگی‌ها، چین و چروک و … از سطح پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. کرم پودر در کنار پرایمر و کانسیلر نقش تعیین‌کننده‌ای در صاف و درخشان نشان دادن پوست و اصلاح و تعدیل رنگ آن دارد.

در بلاگ موتن رو مقاله ای با عنوان معرفی بهترین کرم پودر را در اختیار شما قرار داده ایم.

کرم پودرهای مخملی از جمله محبوب‌ترین و پرکاربردترین کرم پودرها هستند که با بافتی نرم و سبک بر روی پوست می نشینند و علاوه‌بر کمک به افزایش ماندگاری آرایش، ظاهر میکاپ شما را طبیعی‌تر نشان می‌دهند. در این مطلب ضمن معرفی کرم پودر مخملی به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی آرایش صورت، ویژگی‌های این محصولات را عنوان کرده، کارکرد بهترین کرم پودرهای مخملی برای انواع پوست را بررسی می‌نماییم و شما را با بهترین نمونه‌های کرم پودر مخملی موجود در بازار آشنا می‌کنیم.

 

کرم پودر مخملی چیست؟

کرم پودرهای مخملی یکی از انواع کرم پودرها هستند که با بافت و ساختار سبک و نرم به راحتی در منافذ پوستی نفوذ کرده و قشر نازکی و پایداری از مواد کرم را بر روی پوست ایجاد می‌کنند. در هنگام خرید کرم پودر مخملی باید ویژگی‌های کلی پوست صورت خود شامل نوع پوست (خشک، چرب، معمولی، مختلط یا حساس بودن)، رنگ پوست، نوع بافت و مات یا براق بودن آن را در نظر بگیرید و بر مبنای خصوصیات پوست خود برای خرید کرم پودر وارد عمل شوید‌. کرم پودرهای مخملی بهترین گزینه برای پوشش دادن پوست‌های چرب یا مختلط هستند.

بنابراین اگر پوستی چرب، براق و پرتعریق دارید یا جنس پوست شما مختلط است و تنها در نواحی پیشانی بینی و چانه چربی احساس می‌کنید، می‌توانید از این کرم‌ پودرهای مخملی به منظور محو کردن ایرادات صورت مانند جای جوش و آکنه با خطوط پیری استفاده کرده و ظاهری صاف و یکدست در پوست خود ایجاد کنید. بافت مات و مخملی این کرم پودرها به خوبی بر روی پوست‌های چرب و پرتعریق  قرار گرفته و باعث می‌شود آرایش بر روی این نوع پوست ماندگاری بیشتری داشته باشد یا مواد آرایشی بر روی پوست ماسیده نشود.

مهمترین ویژگی‌ های یک کرم پودر مخملی

کرم پودرها با تنوع رنگی خوبی به بازار عرضه می‌شوند و لازم است در انتخاب رنگ کرم پودر به رنگ اصلی پوست، رنگ پرایمر و سایر محصولات آرایشی خود نیز توجه داشته باشید تا نتیجه میکاپ شما یکدست و طبیعی باشد. علاوه‌بر رنگ، بافت، فرمولاسیون و موارد دیگری را باید هنگام خرید یک کرم پودر مخملی مورد توجه قرار داد، یک کرم پودر مخملی دارای ویژگی‌های زیر است:

بافت نرم و سبک

کرم پودرهای مخملی دارای بافتی نرم، سبک و روان هستند و از آن‌جایی که کاربرد گسترده‌ای برای پوست‌های چرب و براق دارند باعث ایجاد چربی اضافی، بافت روغنی یا سنگین شدن پوست نخواهند شد. بافت سبک این کرم پودرها کمک می‌کند منافذ پوستی شما مسدود نشود و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری شود. این کرم پودرها ضمن جلوگیری از مسدود شدن کامل منافذ پوست و عدم جذب مواد مغذی یا تنفس پوستی به کاهش منافذ باز پوستی نیز کمک کرده و مانع از افتادگی پوست صورت می‌شوند.

فرمولاسیون موثر

ساختار تشکیل‌دهنده کرم پودرهای مخملی حاوی موادی برای جذب چربی اضافی پوست است تا پوست صورت بعد از آرایش برق نزند و ظاهر زیبا و طبیعی خود را حفظ کند. این کرم پودرها باید فاقد چربی‌های اضافی باشند تا از افزایش چربی پوست جلوگیری کرده و میزان چربی لایه‌های پوست کنترل شود. با این وجود کرم پودرهای مخملی به منظور ممانعت از خشک شدن پوست دارای آبرسان‌های مناسب نیز هستند تا رطوبت طبیعی پوست به بهترین شکل حفظ شود.

مقاومت و ماندگاری بالا

همان‌طور که اشاره شد، کرم پودرهای مخملی کاربرد گسترده‌‌ای برای پوشش دادن پوست‌های چرب دارند و به همین دلیل باید از فرمولاسیونی غنی و مقاوم در برابر تعریق برخوردار باشند و در اثر عرق کردن پوست از بین نروند. این کرم پودرها به عنوان کرم‌های زیرساز آرایش باید به ماندگاری سایر مواد آرایشی بر روی صورت نیز کمک کنند.

حاوی Spf مناسب

کرم پودر مخملی مورد استفاده شما باید از درجه اس پی اف مناسب برای جلوگیری از نفوذ تاثیرات مخرب اشعه‌های نور خورشید بهره‌مند باشند و بعد از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب باعث آفتاب سوختگی پوست و ایجاد آسیب بر روی آن نشوند.

بنابراین کرم پودرهای مخملی باید از مسدود شدن منافذ پوستی جلوگیری کند، از سلول‌های پوست در برابر فعالیت رادیکال‌های آزاد و آلاینده‌های محیطی محافظت کند، از ترکیبات مناسب برای جمع شدن منافذ باز پوست و برطرف کردن حالت پرتقال شکل آن برخوردار باشد، فاقد چربی اضافی باشد و در اصلاح رنگ پوست موثر عمل کند‌‌.

انتخاب کرم پودر مخملی مناسب برای انواع مختلف پوست

کرم پودر مخملی موردنظر شما باید از نظر رنگ، در هماهنگی کامل با رنگ پایه‌ی پوستتان باشد. تناسب رنگ کرم پودر با پوست صورت و عدم دوگانگی در این رنگ‌ها باعث می‌شود آرایش صورت شما جذاب‌تر و طبیعی‌تر جلوه کند. به‌همین‌جهت لازم است قبل از خرید کرم پودر مخملی مورد نیاز خود آن را بر روی پوست گردن یا استخوان فک خود تست کنید.

بنابراین یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید کرم پودر مخملی باید به آن توجه کنید، هماهنگی و سازگاری رنگ کرم پودر با رنگ اصلی پوست صورت است‌.‌ ضمن توجه به رنگ کرم پودر موردنظر خود باید به کیفیت محصول و احتمال اکسید شدن آن در هنگام تماس با نور آفتاب نیز توجه داشته‌باشید‌.‌ در برخی موارد واکنش آلاینده‌های هوا و نور خورشید با کرم پودر باعث می‌شود پایه‌های رنگ کرم اکسید شده و رنگ آن بر روی پوست صورت نارنجی رنگ شود‌.

کرم پودر مخملی برای پوست معمولی

اگر جنس پوستتان نرمال باشد اختیارعمل بیشتری برای انتخاب و خرید انواع کرم پودرهای مخملی خواهید داشت. به‌این‌ترتیب می‌توانید در روزهای سرد و خشک از کرم پودرهایی با بافت روغنی‌تر و در روزهای گرم و آفتابی برای تعریق کمتر از کرم پودرهایی با بافت سبک استفاده نمایید.

کرم پودر مخملی برای پوست چرب

این کرم پودرها باید فاقد چربی یا مات باشند تا به براق‌تر شدن پوست بعد از آرایش شدت ندهند. پوست‌های چرب به‌طورکلی ظاهری براق‌تر از سایر پوست‌ها دارند و به سرعت لایه‌ای از روغن آن‌ها را می پوشاند. وجود منافذ باز پوستی و ایجاد آکنه با سرعت بالا از دیگر ویژگی‌های پوست‌های چرب است. کرم پودرهای مخملی مخصوص پوست‌های چرب لایه‌ای مات با پوشانندگی بالا بر روی پوست صورت ایجاد کرده و ماندگاری بالاتری نیز دارند.

کرم پودر مخملی برای پوست خشک

کرم پودر مخملی مخصوص پوست خشک دارای ساختار و فرمولاسیونی مناسب برای جبران کمبودهای این نوع پوست است‌. پوست‌های خشک حالتی کدر و شکننده دارند و به سرعت کشیده شده و بیشتر نسبت به محرک‌ها حساسیت نشان می‌دهند. کرم پودر مخملی سازگار با پوست خشک می‌تواند نور را به‌مقدار لازم از پوست‌های خشک و شکننده بازتاب دهد. افرادی که پوست خشک دارند باید از کرم پودرهای مخملی با پایه روغنی استفاده کنند تا چربی لازم برای پوستشان به بهترین شکل تامین شود.

کرم پودر مخملی برای پوست مختلط

پوست‌های مختلط ویژگی‌هایی مابین خصوصیات پوست چرب و خشک دارند. به این ترتیب که ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه) صورت افرادی که پوست مختلط دارند چرب و سایر نواحی و نقاط صورت خشک است. این نوع پوست‌ها معمولا در فصل‌های گرم سال چرب و روغنی و در فصل‌های سرد خشک و شکننده هستند. با توجه به ویژگی‌های ذکر شده بهتر است افراد دارای پوست مختلط در روزهای گرم سال از کرم پودرهای سبک و بر پایه آب و در روزهای سرد از کرم پودرهای روغنی استفاده کنند.

 

معرفی بهترین کرم پودرهای مخملی

کرم‌ پودرهای مخملی، کاربرد گسترده‌ای در زمینه آرایش دارند و از آن‌ها برای زیرسازی آرایش، کمک به افزایش ماندگاری مواد آرایشی بر روی پوست و همچنین رفع نواقص و ایرادات پوست مانند لکه‌ها و چین و چروک‌ها استفاده می‌شود. چنانچه قصد خرید بهترین کرم پودرهای مخملی برای پوست خود هستید، این کرم‌ها گزینه‌های مناسبی هستند:

کرم پودر مخملی و فاقد چربی مت بلک دایموند مای

این کرم پودر بهترین گزینه برای پوشش دادن پوست‌های چرب، مختلط، پرتعریق و مستعد جوش است. در فرمولاسیون این کرم از مواد مغذی و اثربخش به منظور یکدست و یکنواخت شدن پوست صورت استفاده شده‌است و ساختار فاقد چربی این کرم می‌تواند پوست براق شما را پس از آرایش، مات و طبیعی جلوه دهد. این کرم پودر مخملی دارای رنگ‌های مختلفی است و طیفی رنگی گسترده‌ای دارد تا افراد با پایه‌های مختلف رنگ پوست بتوانند در طول روز و برای آرایش روزانه خود از این محصول باکیفیت استفاده نمایند. بافت نرم و سبک، ظاهر مات، چربی حداقلی و قابلیت اصلاح و تعدیل رنگ صورت از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از این نوع کرم محسوب می‌شود.

کرم پودر مخملی ایر میراکل لانکوم

از دیگر کرم پودرهای مخملی و محبوب موجود در بازار کرم پودر مدل ایر میراکل از برند نام آشنای لانکوم است. این کرم پودر مایع با بافت و ساختار سبک و نرم خود لایه‌ای یکدست و یکنواخت بر روی پوست صورت شما ایجاد می‌کند و پس‌از استفاده از این محصول هیچ‌گونه احساس سنگینی بر روی پوست خود نخواهید داشت. کیفیت و خاصیت این کرم پودر باعث می‌شود میزان چربی پوست کنترل شده و از ایجاد جوش و آکنه در نتیجه بسته شدن منافذ پوست یا نفوذ چربی به سلول‌های پوستی جلوگیری شود. برای داشتن آرایشی طبیعی و جذاب می‌توانید از کرم پودر مخملی ایر میراکل لانکوم به عنوان کرم بیس میکاپ استفاده نمایید‌.

کرم پودر مخملی مات کالیستا

کالیستا از برندهای معتبر ایرانی تولید کننده انواع لوازم آرایشی، بهداشتی و مراقبتی است که محصولات خود را با فرمولاسیون ارگانیک تولید کرده و از محبوبیت بالایی در بازار فروش لوازم آرایشی برخوردار است. کرم پودر مات کالیستا دارای بافتی سبک و نرم است و پوشانندگی بالایی را بر روی پوست صورت ایجاد می‌کند تا نواقصی مانند چین و چروک، خطوط پیری، تیرگی، جای جوش، آکنه‌ها، حلقه‌های کبودی، پف و ورم پوست به‌طورکامل محو شوند.

این کرم پودر پوست شما را سنگین نمی‌کند و با تعدیل چربی پوست از ایجاد جوش بر روی پوست صورت ممانعت خواهد کرد. کرم پودر کالیستا ضمن ماندگاری بالا و کمک به افزایش پایداری سایر مواد آرایشی بر روی صورت دارای قیمت مناسب است و مقرون‌به‌صرفه است.

کرم پودر مخملی فیوژن اینک ایو سن لوران

ایو سن لوران از معتبرترین برندهای فرانسوی تولیدکننده لوازم آرایشی و مراقبتی است که به‌دلیل تولید و عرضه محصولات باکیفیت و مرغوب محبوبیت زیادی در میان مصرف‌کنندگان کسب کرده‌است. کرم پودر مخملی این برند از ظاهری مات و بافتی سبک و یکدست برای پوشش کامل نواحی مختلف پوست صورت برخوردار است.

به‌این‌ترتیب می‌توانید پس‌از آرایش از براق نشدن پوست و افزایش ماندگاری مواد آرایشی بر روی پوست صورت خود مطمئن باشید‌. این کرم پودر بدون ایجاد حساسیت و سنگینی بر روی پوست به شما برای داشتن چهره‌ای صاف و شاداب کمک کرده و به عنوان یکی از بهترین محصولات آرایشی در جوانسازی پوست موثر است.

کرم پودر مخملی موس مات مینرال بورژوا

یکی دیگر از محبوب‌ترین کرم پودرهای مخملی که قصد داریم در این فهرست آن را به شما معرفی کنیم، کرم پودر مخملی مدل موس مات مینرال برند بورژوا است. این کرم بهترین کرم بیس آرایش و پوشاننده قوی صورت برای پوست‌های چرب و پرتعریق به‌حساب‌می‌آید. این کرم پودر با ایجاد ظاهری مات بر روی صورت از براق شدن پوست و ماسیدن مواد آرایشی بر روی آن جلوگیری خواهدکرد.

فرمولاسیون این محصول به شکلی طراحی شده‌است که پس از استفاده از آن از ظاهر طبیعی و یکدست آرایش خود لذت خواهید برد. با استفاده از این کرم می‌توانید علاوه‌بر کمک به کوچک‌تر شدن و از ‌بین‌ بردن منافذ باز پوستی، از عدم انسداد منافذ معمولی پوست اطمینان حاصل‌کنید.

کرم پودر مخملی موس مات کاتریس

این کرم پودر در انواع رنگ‌های بژ شنی، بژ طبیعی، بژ روشن و عاجی روشن برای ایجاد حالت دلخواه و مناسب بر روی انواع پوست تولید شده و دارای بهترین ترکیبات جهت یکدست کردن پوست صورت است تا نواقص پوستی مانند نقاط فرورفتگی و برجستگی، تیرگی‌ها یا چین و چرو‌ک‌ها به‌طورکامل از بین بروند.

بافت طبیعی این کرم پودر تا ۱۲ ساعت بر روی پوست شما ماندگاری دارد و می‌تواند اطراف چشم‌ها و حتی ریزترین خطوط ایجاد شده بر روی پوست را نیز به‌طورکامل پوشش دهد. رنگ و حالت طبیعی این محصول باعث می‌شود رنگ پوست شما به بهترین شکل اصلاح شود و چهره‌تان شاداب و درخشنده به نظر برسد.

کرم پودر مخملی دوسه

اگر به دنبال خرید محصولی با کیفیت و مرغوبیت بالا هستید که در پوستتان تغییرات چشمگیر ایجاد کرده و نواقص آن را به‌طورکامل و یکدست پوشش دهد، ما کرم پودر مخملی از برند دوسه را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با وجود قیمت بالا از قابلیت بسیار مناسبی برای ایجاد قشری مات و یکنواخت بر روی پوست صورت برخوردار است. با استفاده از این کرم پودر در آرایش روزانه خود از بابت محافظت از پوست در برابر عوامل آسیب‌زا مانند نور آفتاب و آلودگی‌ها آسوده‌خاطر خواهیدبود. در فرمولاسیون تشکیل‌دهنده این کرم پودر از هیچ نوع ماده روغنی و چرب استفاده نشده‌است تا میزان چربی پوست شما تعدیل و کنترل شود و پوستتان بعد از آرایش براق به‌نظر نرسد.

کرم پودر مخملی سری اسکین ولوت کاراجا

برند ایتالیایی کاراجا از تولیدکنندگان مشهور در زمینه عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی است و محصولات خود را با تنوع بالا متناسب با نیاز انواع پوست طراحی و تولید می‌نماید.

با استفاده از این کرم پودر منحصر‌به‌فرد می‌توانید بافتی یکنواخت بر روی صورت خود ایجاد کرده و از قابلیت این محصول برای پوشانندگی بالای پوست استفاده کنید تا چهره‌تان درخشان و جذاب به‌نظر برسد. ترکیبات متمایز این کرم پودر علاوه‌بر کنترل میزان چربی پوست برای جلوگیری از براق شدن پوست یا ماسیدن مواد آرایشی بر روی آن از خشک و شکننده شدن پوست نیز جلوگیری کرده و باعث می‌شوند پوست صورت شما لطیف و درخشنده به نظر برسد.

کرم پودر مخملی پرفکشنیست استی لادر

کرم پودر مدل پرفکشنیست برند استی لادر از بهترین نمونه کرم پودرهای مخملی عرضه شده در بازار است که با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود علاوه‌بر کمک به یکدست و یکنواخت شدن پوست صورت بدون ایجاد هیچ نوع عارضه و حساسیت از پوست محافظت کرده و رنگ آن را اصلاح می‌کنند.

این کرم فاقد چربی و مواد روغن، ضد آکنه و ماندگار است تا در حین استفاده از آن در روند میکاپ خود هیچ‌گونه احساس چربی اضافی بر روی پوست خود نداشته و دچار جوش و آکنه نشوید. این کرم با بافت مخملی، نرم و سبک دارای spf25 است و از سلول‌های پوست صورت در برابر تابش اشعه‌های مضری مانند uvA و uvB مراقبت می‌کند. این محصول بدون ایجاد حساسیت بر روی پوست می‌تواند به صاف و درخشان شدن پوست شما کمک کند.

کرم پودر مخملی میکاپ فکتوری

برند آلمانی میکاپ فکتوری فعالیت خود در عرصه، طراحی، تولید و عرضه انواع محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی را از سال ۲۰۰۵ آغاز نمود و به تولید بهترین محصولات با کیفیت و مرغوبیت بالا پرداخت. کرم پودر مخملی این برند دارای بافتی سبک است که به‌راحتی بر روی پوست صورت می‌نشیند و بدون مسدود کردن منافذ پوستی و ممانعت از تنفس پوست به کاهش منافذ باز کمک می‌کند.

این کرم پودر فاقد هر نوع روغن و چربی است و در ساختار آن از مواد حساسیت‌زا و شیمیایی استفاده نشده است. با استفاده از کرم پودر مخملی میکاپ فکتوری می‌توانید پوست خود را به‌شکل‌ مناسب پوشش داده و تیرگی‌ها، لکه‌ها و کک و مک‌ها را از سطح پوست محو کنید. این محصول بدون براق کردن پوست و با ماندگاری بالا مانع از ماسیدن مواد آرایشی بر روی صورت می‌شود و جلوه‌ای طبیعی به میکاپ شما خواهد بخشید.

نتیجهگیری

کرم پودرهای مخملی با بافت نرم و مات بهترین نوع کرم پودر برای پوشش دادن پوست‌های چرب و مختلط است و می‌تواند از ویژگی‌ها و قابلیت‌های لازم برای تنظیم میزان چربی پوست در پوست‌های چرب و پرتعریق برخوردار باشد. علاوه‌براین قدرت پوشش‌دهی بالای این کرم‌ها باعث می‌شود بتوانید از این کرم‌ها برای محو کردن لکه‌ها، تیرگی‌ها، چین و چروک و پف و ورم صورت استفاده کنید. در زمان خرید این ابزارهای آرایشی به تناسب و تطابق رنگ کرم پودر رنگ اصلی چهره خود توجه نمایید و از اصالت و اعتبار برند تولید کننده محصول اطمینان حاصل نمایید.