زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای خرید کانسیلر

wordcamp
1,005
14 دقیقه
راهنمای خرید کانسیلر

کانسیلر‌ها از پرکاربردترین ابزارهای آرایشی هستند که از آن‌ها برای پوشش دادن نواقص پوست و یکدست کردن رنگ آن استفاده می‌شود. این محصولات آرایشی پرفروش به شما کمک می‌کنند تا مشکلات پوست خود را از جای جوش‌ها گرفته تا چین و چروک و خطوط پیری به طور کامل کاور کنید. بسیاری از خانم‌ها از وجود حلقه‌های کبودی در اطراف چشم‌ها، خطوط چروک بر روی صورت و تیرگی‌ها و لکه‌ها احساس ناخوشایندی دارند. با استفاده از یک کانسیلر مناسب و مطابق با رنگ پوست خود می‌توانید ضمن پوشش دادن جوش‌ها و آکنه‌های پوستی پوست خود را صاف و درخشان نشان دهید.

تنوع کانسیلر‌ها دست مشتریان را برای خرید نمونه‌ای متناسب با سلیقه و نوع پوست خود باز گذاشته است و این اختیار عمل در خرید انواع مختلف کانسیلر‌ها به شما کمک می‌کند حالت چهره و آرایش خود را به بهترین شکل تغییر دید. این ابزار‌های آرایشی به لحاظ رنگ، مدل و فرم استفاده با هم تفاوت‌هایی دارند. اکثر میکاپ آرتیست‌ها استفاده از کانسیلر را برای داشتن آرایشی ایده‌آل پیشنهاد می‌کند. در ادامه این مقاله نکات لازم برای کانسیلر مناسب را در قالب راهنمایی کامل و جامع به شما ارائه می‌دهیم تا از ترفند‌های انتخاب و خرید کانسیلر مناسب برای پوستتان آگاه شوید.

انتخاب کانسیلر مناسب برای انواع مختلف پوست

در انتخاب کانسیلر مناسب برای پوست خود باید به جنس پوستتان توجه کنید و با توجه به ویژگی‌ها و نوع نیاز پوست به خرید کانسیلر مناسب بپردازید. انواع مختلف کانسیلر‌ها با توجه به فرمولاسیون و ترکیبات تشکیل دهنده خود مزایای مختلفی دارند و تاثیرات آن‌ها بر روی انواع پوست قابل مشاهده خواهند بود. با توجه به اینکه جنس پوستتان چرب، خشک، معمولی یا مختلت است باید برای پوشش دهی بالا و کاور کردن صورت از انواع مختلف کانسیلر‌ها استفاده کنید. در ادامه انواع کانسیلر‌ها از نظر مدل و حالت را معرفی می‌کنیم.

انواع کانسیلر‌ها

کانسیلرها دارای انواع مختلفی است که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

کانسیلر مایع

کانسیلر‌های مایع برای افرادی که پوست چرب و مستعد تعرق دارند انتخابی بسیار مناسب است. از آنجایی که ترشح چربی و سبوم در منافذ پوست‌های چرب بیشتر است، باید در انتخاب نوع لوازم آرایشی خود به این نکته توجه داشته باشید که مواد آرایشی باعث بسته شدن منافذ پوستی و جلوگیری از جذب و نفوذ رطوبت و مواد مغذی نشوند. مواد آرایشی دارای بافت سنگین که بر پایه چربی و روغن فرموله شده‌اند، به بسته شدن منافذ باز پوستی کمک می‌کنند.

اگرقصد انتخاب و خرید کانسیلر برای پوست چرب خود دارید، بهتر است از کانسیلر‌های مایع جهت پوشش دهی سبک و یکدست پوست استفاده کنید. این نوع کانسیلر‌ها با بافت نرم و سبک خود باعث بسته شده منافذ پوست نمی‌شوند و با وجود اینکه سطح پوشش دهی کمتری دارند قشری نازک و نرم از مواد را بر روی پوست ایجاد می‌کنند تا ضمن صاف و یکدست شدن پوست صورت از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری شود.

کانسیلر بالمی

کانسیلر‌های بالمی پوشش دهی بالاتری نسبت به کانسیلر‌های مایع دارند و برای پوست‌های چرب و پر تعریق انتخابی مناسب محسوب می‌شوند. این محصولات بر خلاف محصولاتی که بافت کرمی و استیکی دارند، باعث مسدود شدن منافذ پوست نمی‌شوند که این موضوع در پوست‌های چرب بسیار قابل توجه است.

چنانچه از کانسیلر‌های چرب و سنگین برای پوشش دادن و رفع نواقص پوست چرب خود استفاده کنید، بسته شدن منافذ پوستی به ایجاد جوش و آکنه خواهد انجامید. اگر به دنبال کانسیلری مناسب برای پوشش دهی کامل پوست خود هستید می‌توانید از ویژگی‌های منحصر به فرد کانسیلر‌های بالمی و بافت نرم، سبک و مخملین این نوع کانسیلر‌ها استفاده کنید. کانسیلر‌های بالمی علاوه بر پوست‌های چرب برای پوشش دادن و کاور کردن یکدست پوست‌های نرمال و مختلت نیز گزینه‌ای ایده‌آل تلقی می‌شوند.

کانسیلر کرمی

این کانسیلر‌ها برای پوست‌های خشک دارای کارکرد مناسب هستند؛ چراکه علاوه بر پوشش دادن کامل پوست به صورت یکسان و یکنواخت می‌توانند خشکی و شکنندگی پوست را مخفی کرده و قسمت‌های آسیب دیده را کاور کنند.

بر خلاف انواع کانسیلر‌های مایع و بالمی که خشکی پوست را برجسته‌تر نشان می‌دهند و در بسیاری از موارد حالتی از کشیدگی و چین و چروک را در پوست صورت آشکار می‌کنند، کانسیلر‌های کرمی کانسیلر‌های کرمی به شکل مناسب در پوست و منافذ آن جذب شده و به شکل یک پارچه و یک دست تمام نقاط آن را پوشش می‌دهند. صاف و یکدست بودن کانسیلر و کرم پودر بر روی پوست‌های خشک از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه احتمال ترک خوردگی و گسستدگی بافت کرم بر روی این نوع پوست‌ها پایین است.

کانسیلر استیکی

قدرت پوشش دهی کانسیلر‌های استیکی نسبت به سایر کانسیلر‌ها بیشتر است و افرادی که بر روی پوست خود دارای نواقصی مانند جوش، آکنه، لکه و چین و چروک هستند، استفاده از این نوع کانسیلر‌ها نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت.

کانسیلر‌های استیکی قشری شفاف از بافت نرم مواد آرایشی را بر روی پوست ایجاد کرده و به بهترین شکل نواقص آن را مخفی می‌کنند. در تهیه فرمولاسیون این کانسیلر‌ها از مواد منحصر به فردی استفاده شده است تا این ابزار‌های آرایشی به افزایش درخشندگی و لطافت پوست نیز کمک کنند.

انتخاب رنگ مناسب برای کانسیلر

در کنار توجه به حالت و مدل کانسیلر لازم است به رنگ کانسیلر نیز توجه داشته باشید تا میکاپ شما طبیعی‌تر به نظر برسد. هماهنگ کردن رنگ کانسیلر با رنگ پوست در میکاپ چهره اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر از کانسیلر با رنگ مناسب برای آرایش چهره خود استفاده کنید، می‌توانید علاوه بر پوشش دادن مشکلات پوست درخشندگی و شفافیت را به پوست خود برگردانید.

شما میتوانید مقاله ای با عنوان گام به گام زیرسازی آرایش برای داشتن یک میکاپ طبیعی و بدون نقص

انواع کانسیلر از نظر رنگ

کانسیلرها از نظر رنگ نیز در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند:

کانسیلر زرد

کانسیلر‌های زرد رنگ برای داشتن پوستی صاف و یکدست به شما کمک می‌کنند. از مهمترین دلایل استفاده از کانسیلر‌ها پوشش دادن عیب و نقص پوست و صاف درخششان نشان دادن آن است. کانسیلر‌های زرد رنگ با قابلیت کاور کردن یکنواخت پوست به ایجاد پوستی صاف و بدون نقش کمک می‌کنند. استفاده از این کانسیلر‌ها در پوست نواحی اطراف چشم‌ها به از بین بردن چین و چروک، حلقه‌های تیره رنگ و پف و ورم کمک می‌کند.

کانسیلر هلویی

کانسیلر‌هایی با طیف رنگ هلویی به پوشش دادن کبودی‌ها و تیرگی‌های زیر چشم کمک خواهند کرد و از آنجایی که اطراف چشم‌ها رنگی متفاوت از قسمت‌های دیگر پوست دارند لازم است برای مخفی کردن نواقص آن‌ها از کانسیلر‌هایی با رنگ متفاوت از کانسیلر پوست صورت استفاده کنید. کانسیلر‌های هلویی بهترین گزینه برای پوشش دادن تیرگی‌های زرد و قهوه‌ای زیر چشم‌ها هستند.

کانسیلر سبز

کانسیلر‌های سبز به طور معمول از نوع کانسیلر‌های استیکی هستند، اما آن‌ها را می‌توان در پالت کانسیلر نیز مشاهده کرد. اگر به دنبال محصول آرایشی موثر و مفید برای پوشاندن لکه‌ها، آکنه‌ها و جای جوش‌های خود هستید می‌توانید از رنگ سبز کانسیلر برای خنثی کردن رنگ قرمز جوش‌ها و قرمزی‌ها استفاده کنید. کانسیلر‌های سبز تنها روی نقاط قرمز رنگ و آسیب دیده پوست ایجاد شده و از آن‌ها برای کاور کردن تمامی نواحی استفاده نمی‌شود.

رنگ کانسیلر و رنگ پوست

برای استفاده از کانسیلر، باید آن را مطابق با رنگ پوست خود انتخاب کنید:

پوشش پوست صورت با کانسیلر

چنانچه قصد دارید کل پوست صورتتان را با کانسیلر بپوشانید، ابتدا لازم است مقداری از کانسیلر مورد نظر را بر روی پوست گردن خود امتحان کنید. سپس رنگ ایجاد شده روی پوست گردن را در زیر نور بررسی کنید و توجه داشته باشید که رنگ کانسیلر باید از رنگ پایه‌ای پوستتان کمی روشن‌تر باشد.

پوشش تیرگی‌های اطراف چشم با کانسیلر

برای اینکه بتوانید حلقه‌های تیره دور چشم‌ها را با کانسیلر بپوشانید لازم است در ابتدا کانسیلر را بر روی رگ‌های دستتان امتحان کنید. همانطور که گفته شد پوست اطراف چشم رنگی متفاوت با پوست سایر نواحی صورت دارد بنابراین لازم است برای کاور کردن تیرگی‌ها و حلقه‌های کبودی از رنگی دیگر استفاده کنید. به این منظور مقداری کانسیلر روی پوست مچ دست قرار داده و آن‌را روی رگ‌هایتان پخش کنید.

چنانچه کانسیلر مورد استفاده قابلیت پوشاندن رگ‌های دست را داشته باشد رنگ آن برای پوشش دادن لکه‌های تیره رنگ زیر چشم‌ها نیز مناسب است. توجه داشته باشید که در فصل‌های مختلف سال به استفاده از کانسیلر‌هایی با رنگ‌های مختلف نیاز‌ خواهد بود. به عنوان مثال در روز‌های سرد زمستان به کانسیلر‌هایی روشن‌تر از کانسیلری که در روز‌های گرم آفتابی از آن استفاده می‌کنید احتیاج دارید.

استفاده از کرم پودر برای تعیین رنگ کانسیلر

برای اینکه از انتخاب رنگ کانسیلر اطمینان حاصل کنید می‌توانید پیش از آن به انتخاب کرم پودر مناسب بپردازید. به این ترتیب می‌توانید ۲ یا ۳ رنگ از کرم پودری که در فرایند میکاپ صورت از آن‌ها استفاده می‌کنید را روی پوست صورت و قسمت بالایی خط فکتان امتحان کنید. این کرم پودر باید به طور کامل در سطح پوست محو شده و کاملا هم رنگ پوست صورت شود. با توجه به رنگ کرم پودر رنگ کانسیلری که قصد استفاده از آن را دارید باید ۱ یا ۲ درجه روشن‌تر باشد.

انتخاب کانسیلر مناسب

شناخت ویژگی‌های مواد آرایشی برای داشتن پوستی صاف و یکدست حائز اهمیت است. کانسیلر‌ها از ابزار آرایشی مهمی هستند که نقش برجسته‌ای در افزایش زیبایی پوست صورت دارند. این محصولات رنگ پوست را اصلاح کرده و نواحی کدر را درخشان‌تر نشان می‌دهند. با استفاده از کانسیلر‌ها می‌توانید لکه‌ها، تیرگی‌ها و قرمزی‌های سطح پوست را از بین برده و از این ابزار‌ها در کنار کرم پودر و پنکک برای صاف و یکدست کردن صورت بهره بگیرید.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که کانسیلر‌های بی کیفیت و نامرغوب نه تنها به شفافیت و صاف شدن پوست صورت کمک نمی‌کنند بلکه باعث می‌شوند نواقص پوستی شما بیشتر از پیش در معرض دید قرار گیرد. به عبارت دیگر زمانی که از کانسیلر‌های مناسب برای آرایش چهره خود قرار می‌گیرید این مواد به جای پنهان کردن مشکلات پوستی، این نواقص را واضح‌تر از قبل جلوه می‌دهند بنابراین استفاده از کانسیلر مناسب مخصوصا انتخاب کانسیلر ایده‌آل برای پوشاندن نواحی اطراف چشم‌ها ضرورت دارد.

نکات انتخاب کانسیلر مناسب

  • انتخاب کانسیلر مناسب و ایده‌آل با توجه به جنس پوست میزان نواقص پوست و نیاز‌های آن انجام می‌شود. چنانچه جنس پوست شما خشک و شکننده است باید استفاده از کانسیلر‌های مایع و مات را از دستور کار خارج کنید، زیرا حالت مات این ابزار‌های آرایشی پوست شما لا خشک‌تر و شکننده‌تر نشان می‌دهد.
  • استفاده از کانسیلر‌های کرمی و استیکی برای پوست‌های چرب با منافذ باز گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود چرا که نفوذ مواد کانسیلر به منافذ پوست آن‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و لایه‌ای براق و چرب روی این پوست‌ها ایجاد می‌کند.
  • کانسیلر‌ها برای یکدست و صاف نشان دادن پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند پس بهتر است در انتخاب کانسیلر از نمونه‌هایی استفاده کنید که کمترین مقدار تفاوت رنگ را با رنگ عادی پوستتان داشته باشد. همچنین لازم است از کانسیلر‌هایی که سطح پوشش دهی آن‌ها سبک تا متوسط است بهره بگیرید
  • در انتخاب کانسیلر به همرنگ بودن با کرم پودر و پنکک توجه داشته باشید و دقت کنید که رنگ کانسیلر نباید بیشتر از ۱ درجه روشن‌تر از کرم پودر و پنکک شما باشد.
  • برای اینکه کانسیلر شما تیرگی‌های اطراف چشم‌هایتان را به طور مناسب پوشش دهد باید تقریبا هم رنگ پوست و نهایتا ۲ شماره روشن‌تر از این رنگ باشد چرا که کانسیلر‌های روشن‌تر حلقه‌ها و هاله‌های سفید رنگی را در اطراف چشم‌ها ایجاد خواهند کرد.

در بلاگ موتن رو بخوانید: معرفی بهترین مارک های پرایمر

نحوه استفاده از کانسیلر

در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با شیوه استفاده از کانسیلر جهت پوشش دادن پوست و داشتن آرایشی زیبا و طبیعی آشنا کنیم. گرچه مدل، رنگ و میزان اثر بخشید کانسیلر‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است اما طریقه استفاده از آن‌ها مشابه یکدیگر است.

مراحل استفاده از کانسیلر برای صاف و یکدست نشان دادن پوست و اصلاح رنگ آن شامل موارد زیر است:

  • پیش از آنکه از کانسیلر برای کاور کردن پوست و پوشاندن تیرگی‌های اطراف چشم‌ها استفاده کنید لازم است از قبل پوستتان را آماده کنید. برای این کار می‌توانید با آبرسانی و رطوبت بخشی به پوست زمینه لازم برای جذب و نفوذ کانسیلر را فراهم نمایید‌؛ بنابراین لازم است از مرطوب کننده‌ای ملایم برای مرطوب کردن پوست و نواحی اطراف چشم استفاده کنید؛ البته میزان استفاده از مرطوب کننده باید به نحوی باشد که پوستتان بیش از حد چرب و براق نشود.
  • برای پوست‌های خشک و نرمال مرطوب کننده‌عای مایع و مات با غلظت متعادل و بافت نرم و سبک گزینه مناسبی به شمار می‌آیند.
  • شما می‌توانید با توجه به سلیقه و دلخواه خود قبل یا بعد از کانسیلر از کرم پودر مناسب پوست خود استفاده کنید. البته در استفاده از کرم پودر‌هایی که ساختار پودری ندارند ترتیب استفاده از کانسیلر و کرم پودر اهمیت چندانی ندارد با این وجود چنانچه از کرم پودر‌های پودری، پنکک یا محصولاتی از این قبیل استفاده می‌کنید لازم است اول کانسیلر بزنید و بعد با کرم پودر فرایند پوشش دهی پوست صورت را تکمیل کنید.
  • در مرحله بعد مقداری از کانسیلر را بر روی نواحی مختلف پوست که رنگ آن‌ها متفاوت است محو کنید. منظور از این نواحی قسمت‌های کدر و تیره رنگی مانند زیر چشم‌ها، قسمت‌هایی که جای جوش در آن‌ها وجود دارند یا تیرگی‌های صورت است. پس از اینکه کانسیلر را روی این قسمت‌ها قرار دادید از اسفنج یا براش برای پخش کردن یا محو کردن کانسیلر استفاده کنید. لازم است کانسیلر با آرامی بر روی پوست پراکنده شود تا در نهایت اختلاف رنگی بر روی پوست چهره وجود نداشته باشد. به عبارت دیگر پس از پخش و محو شدن کانسیلر بر روی پوست نباید مرزی بین نواحی پوشش داده شده از کانسیلر و سایر قسمت‌های پوست به چشم بخورد.
  • اگر می‌خواهید از کرم پور‌هایی با ساختار پودری یا پنکک استفاده کنید بعد از استفاده از کانسیلر می‌توانید آن‌ها را به طور مناسب بر روی پوست خود پخش کنید. توجه داشته باشید که کانسیلر‌های کرمی و مایع نباید روی پنکک یا کرم پودر پودری استفاده شوند زیرا ظاهری غیر طبیعی و نامطلوب در چهره ایجاد می‌کنند. در این حالت لازم است بعد از استفاده از کانسیلر مورد نظر خود مقدار مناسبی از کرم پودر یا پنکک را که از نظر رنگ به رنگ کانسیلر نزدیک هستند برای پوشش دادن صورت انتخاب کنید.
  • برای اینکه میزان ماندگاری کانسیلر، کرم پودر و پنکک بر روی صورت افزایش یابد می‌توانید بعد استفاده از کانسیلر و کرم از اسپری فیکساتور یا پودر فیکس برای تثبیت مواد آرایشی بر روی پوست استفاده کنید. البته در استفاده از کانسیلر‌هاژ مات نیازی به پودر فیکس نخواهد بود؛ چرا که باعث خشک شدن پوست صورت می‌شوند.
  • بعد از این که آرایش پوست صورت به اتمام رسید و تمامی نواحی یک رنگ و یک دست شدند می‌تواند به سراغ آرایش چشم‌ها و لب‌ها بروید.

کلام پایانی

کانسیلر‌ها از ابزار ضروری میکاپ چهره به شمار می‌آیند و به صورت کانسیلر‌های صورت و کانسیلر‌های دور چشم به رفع نواقص پوستی کمک می‌کنند. این کانسیلر‌ها در حالت‌ها و رنگ‌های مختلف به رنگ نواقصی مانند لکه‌ها و تیرگی‌ها، چین و چروک‌ها و جای جوش می‌پردازند و باعث می‌شوند پوست چهره شفاف‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد.

در این مقاله راهنمای کامل انتخاب، خرید و استفاده از کانسیلر‌های مناسب انواع پوست به صورت کامل ارائه شد. در خرید کانسیلر توجه به جنس پوست و تطابق رنگ کانسیلر با رنگ پایه پوست از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این لازم است در خرید کانسیلر به فرمولاسیون تشکیل دهنده محصولات و اعتبار و اصالت برند تولید کننده آن‌ها توجه داشته باشید. کانسیلر‌های موجود در بازار توسط برند‌های متنوع و در رنگ‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های گوناگون به فروش می‌رسند و شما می‌توانید با توجه به نوع نیاز پوست و با در نظر داشتن سلیقه و دلخواه خود نمونه مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایید.