زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

پارافین تراپی (paraffin wax) چیست و چه مزایایی دارد؟

1
wordcamp
1,471
5 دقیقه
پارافین تراپی (paraffin wax) چیست و چه مزایایی دارد؟

آیا تا به حال پارافین تراپی انجام داده اید؟ آیا می دانید پارافین تراپی چیست و چه مزایایی دارد؟ آیا می دانید پارافین تراپی مختص صورت است یا برای دست و پا هم استفاده می شود؟ آیا می دانید چگونه باید از پارافین تراپی در منزل استفاده کرد؟ و بسیاری از سوالات دیگر. در این مقاله قصد داریم، به تمامی این سوالات پاسخ دهیم، البته قبل از پرداختن به این سوالات، توضیح مختصری راجع به پارافین چیست؟ می پردازیم.


پیشنهاد نویسنده: بهترین روش کاشت مو


پارافین چیست؟

شاید برای بعضی ها این سوال که پارافین چیست؟ مطرح شده باشد. در واقع پارافین یک ماده بی رنگ، بی بو، بی مزه و جامد است که از هیدروکربن اشباع شده تشکیل می شود. عموما پارافین جامد به صورت ژله ای مورد استفاده قرار می گیرد و به نام واکس پارافین (paraffin wax) هم شناخته می شود. از پارافین در سالن های آرایشی و اسپا برای برطرف کردن پوسته پوسته شدن دست و پا و ..، زیاد استفاده می شود. در بخش بعدی به توضیح اینکه پارافین تراپی چیست، می پردازیم.

پارافین چیستپارافین تراپی چیست؟

پارافین تراپی یا واکس پارافین،با استفاده از پارافین گرم که بر پایه روغن بوده، شناخته می شود. در واقعیت، این یک روش درمانی قدیمی است که از زمان امپراطوری رم نیز مورد استفاده قرار گرفته و برای تسکین و درمان دست، پاها و کاهش درد در مفاصل و عضلات استفاده می شود. امروزه پارافین تراپی، به شیوه نوین و جدید در منزل و سالن های آرایشی و اسپا به مکرر استفاده می شود.

 پارافین تراپی چه مزایایی دارد؟

از مهمترین مزایای پارافین تراپی (paraffin wax) که مناسب برای صورت، دست و پا است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همانطور که در بالا ذکر شد، استفاده از پارافین به کاهش درد مفاصل مزمن و آرام کردن ماهیچه های سفت یا به اصلاح چوب شده، کمک بسیاری کرده و باعث بهبود جریان خون در آن ها می گردد. پارافین تراپی، حرکت افرادی را که دچار بیماری آرتریت، بورسیت و سایر بیماری های مزمن که که دارای درد فراوان هستند و یا عضلات آن ها خشک شده است، را افزایش می دهد.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از پارافین در پارافین تراپی، شفاف کردن، نرم کردن و لطیف کردن پوست های خشک است و عموما در درمان بیماری هایی که اختلالات مزمن دارند، مانند اگزما و پسوریازیس نیز مفید می باشد.
  • از موارد پرکاربرد پارافین تراپی (paraffin wax)، می توان به کاهش چین و چروک با انتقال حرارت به پوست و انعطاف پذیری عضلات صورت، اشاره کرد.
  • افرادی که دارای پوستی زبر و یا بسیار خشک هستند، می توانند از پارافین تراپی یا همان واکس پارافین استفاده نمایند و پوست خود را جوان و مرطوب نمایند.

    پیشنهاد نویسنده: روش های درمان لکه پوست


چگونه پارافین تراپی کار می کند؟

در پارافین تراپی، درمان به همراه انتقال و حفظ کردن گرما در بدن انجام می شود. هنگامی که دست یا پای خود را در داخل حمام پارافین قرار دهید، با انتقال حرارت از موم به منطقه آسیب دیده، درد را کاهش داده و گردش جریان خون را نیز افزایش می دهد؛ با این روش،، مواد معدنی و رطوبت را از لایه های زیرین پوست به دام می اندازد و در بهبود درد و شفاف کردن پوست نقش بسزایی دارد.

چگونه از پارافین تراپی در منزل استفاده نماییم؟

برای اینکه پارافین تراپی (paraffin wax)، را در منزل انجام دهید. ابتدا بایستی، پارافین را به روش بن ماری، گرم نمایید و چند قطره روغن نیز به آن اضافه نمایید. بعد از ذوب شدن کامل موم یا همان پارافین، مواد ذوب شده را به ظرفی که مقداری چرب شده است یا حمام پارافین، انتقال دهید تا دمای آن به 50 درجه سانتیگراد برسد. حال به موم ذوب شده اجازه دهید تا مقداری سفت شود، سپس دست یا پای خود را  به درون موم بگذارید و این عمل را تا 10 بار تکرار نمایید، تا یک لایه ضخیمی از موم پارافینی بر روی دست یا پا قرار گیرد. بعد از اتمام مراحل، دست یا پا را با یک حوله یا پلاستیکی به مدت تقریبی نیم ساعت بپوشانید .

یادتان باشد، قبل از استفاده از موم، بهتر است که دست خود را تمیز بشویید و خشک نمایید و با روغن زیتون آن را چرب نمایید. حالا می توانید محل مورد نظر را در حمام موم یا پارافین قرار دهید.بعد از استفاده از پارافین، مواد را دور نیاندازید و برای دفعات بعدی از آن استفاده نمایید.

پارافین تراپی در منزل

آیا پارافین تراپی عوارض هم دارد؟

پارافین با تمامی مزایای گفته شده، ممکن است برای بعضی از افراد که دارای گردش خون ضعیف و یا دارای بی حسی در دست یا پا هستند و یا  از بیماری دیابت رنج می برند، مضر باشد. البته افرادی که دارای حساسیت به مواد شیمیایی مانند نفت و بنزین هستند، از پارافین تراپی نباید استفاده نمایند. بعضی از افراد با استشمام بوی پارافین دچار استفراغ، سردرد و یا مسموم می شوند و در موارد نادر هم به خاطر آلودگی بنزنی، دچار سرطان ریه می شوند. افرادی که پوستی حساس دارند، بهتر است که از پارافین تراپی استفاده نکنند تا با استفاده از آن دچار قرمزی و متورم شدن پوست نگردند.

امیدوارم از این مقاله استفاده کرده باشید، لطفا در صورتی که از پارافین تراپی استفاده کرده اید، نظرات خود را برای ما ارسال نمایید.


پیشنهاد نویسنده: معرفی عطر اسپرت