زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

لیفت ابرو + بررسی عوارض و مراقبت های بعد از لیفت

wordcamp
1,204
9 دقیقه
لیفت ابرو + بررسی عوارض و مراقبت های بعد از لیفت

لیفت ابرو یک پروسه‌ی زیبایی است که در آن ابرو را که در گذر زمان یا پیری و… دچار افتادگی شده با روشهای مختلف بالا می‌برند. لیفت ابرو که معمولا با کشیدن پوست و بافت‌های نرم پیشانی انجام می‌شود باعث بهتر شدن حالت پیشانی، ابرو و قسمت‌های دور چشم می‌شود. ممکن است به دلیل داشتن ابروهای افتاده و یا نامتقارن خواستار انجام لیفت ابرو باشید. لیفت ابرو اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می‌دهد. لیفت ابرو می‌تواند به تنهایی انجام شود یا به همراه جراحی‌های دیگر مانند لیفت صورت یا جراحی پلک.

افزایش سن باعث می‌شود ابروها دچار افتادگی شوند. وقتی پوست و بافت‌های حساس ویژگی الاستیکی خود را از دست می‌دهند فاصله‌ی بین پلک و ابرو کم می‌شود. وقتی ابروها دچار افتادگی می‌شوند ممکن است شخص خسته، عصبانی و یا ناراحت به نظر برسد. لیفت ابرو باعث می‌شود حالت ابروها بهتر دیده شود.

لیفت ابرو به روش‌های مختلف انجام می‌شود. جراحی، بوتاکس، لمینت ابرو و …

برای آشنایی با روش‌های موقتی لیفت ابرو در خانه به مطلب زیر مراجعه کنید.

لیفت ابرو
لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

بوتاکس

لیفت ابرو با بوتاکس روشی است که در آن خطوط اخم بین ابروها را از بین می‌برند. در این روش با تزریق بوتاکس( سم بوتولینوم) ارتفاع ابروها را بالاتر می‌برند. این تزریق باعث بی‌ حس شدن ماهیچه‌های زیرین می‌شود که پوست روی آن صاف شده و چروک بین ابروها از بین برود. با تزریق بوتاکس، پیشانی این ماهیچه‌های بی حس شده را به سمت بالا می‌کشد و باعث می‌شود چشم بازتر دیده شود و فاصله‌ی بین چشم و ابرو بیشتر شود. میزان لیفت به سن و توان ماهیچه‌های بدون تزریق بالای پیشانی برای بالا کشیدن و لیفت ماهیچه‌های بی حس شده به وسیله‌ی تزریق بستگی دارد.

برای چین‌های سرسخت بین ابروها بوتاکس باعث می‌شود بدون جراحی پوست بین ابروها صاف شود. این مدل چین و چروک به عنوان خطوط اخم پیشانی نامیده می‌شود. بوتاکس روش لیفت ابرو بدون جراحی است و با روش سنتی لیفت ابرو که معمولا با جراحی پوست و برداشتن بخشی از آن انجام می‌شود متفاوت است.

تاثیر بوتاکس

بوتاکس در طی چند روز شروع به تاثیرگذاری می‌کند. برای اینکه اثر آن باقی بماند باید هر چند ماه یکبار برای تزریق به پزشک مراجعه کنید. هرچه تعداد تزریق دریافت شده بیشتر باشد ممکن است حتی به ماهیچه‌ها کمک کند که جوان بمانند و سرعت روند پیری را کم کند. پزشک به شما خواهد گفت چه وقت برای تمدید بوتاکس مراجعه کنید. یک علامت ساده مشاهده‌ی چروک بین ابروهاست.

عوارض بوتاکس

معمولا بوتاکس برای اغلب افراد بی‌خطر است ولی ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد. در قسمتی که تزریق انجام می‌شود قرمزی، سوزش و حتی کمی درد وجود دارد. این عوارض معمولا طی یک هفته از بین می‌روند. دیگر مشکلات جزئی که ممکن است دیده شود بی‌حسی و سردرد است. ممکن است عوارض جانبی جدی نیز دیده شود که معمولا نادر است. مشکلات تنفسی، افتادگی پلک، مشکل هنگام خوردن و قورت دادن و ایراد در صحبت کردن از جمله عوارض جدی و نادر بوتاکس هستند.

جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو به نتیجه‌ی مورد نظر شما بستگی دارد. تکنیکی که جراح شما انتخاب می‌کند تعیین کننده‌ی محل برش و نیز جای زخم است. عمل جراحی لیفت ابرو ممکن است حدود یک یا دو ساعت زمان ببرد. پزشک شما ممکن است یکی از روش‌های زیر را انتخاب کند.

جراحی لیفت ابرو
جراحی لیفت ابرو و پیشانی

لیفت ابروی اندوسکوپیک

جراح شما تعدادی برش ریز در قسمت پشت رویش مو ایجاد می‌کند. یک لوله‌ی باریک بلند که دوربین کوچکی در انتهای آن نصب شده است را وارد می‌کند تا به وسیله‌ی آن بافت‌های داخلی را ببیند. با وسیله‌ی دیگری که از طریق برش دیگر وارد می‌شود، جراح بافت‌های پیشانی را لیفت می‌کند و به کمک بخیه، پیچ‌های کوچک یا روش‌های دیگرآن را محکم می‌کند. سپس محل را بخیه می‌کند.

لیفت ابروی کرونال(تاجی شکل)

جراح ممکن است برای لیفت برشی پشت خط موی شما در فاصله‌ی گوش‌ها ایجاد کند و پس از آن پیشانی را به جای جدیدش لیفت کند. پوست قسمت پایینی با پوست بالای آن هم‌پوشانی دارد که این پوست اضافه را برمی‌دارد و دو قسمت را به هم با بخیه متصل می‌کند. این تکنیک برای افرادی که دارای خط موی بلند، موهای نازک و کم پشت و در معرض از دست دادن مو هستند استفاده نمی‌شود.

لیفت ابرو روی خط مو

جراح برشی بین قسمت بالای پیشانی و جای رویش مو ایجاد می‌کند. سپس بخش کوچکی از پوست و بافت‌های آن بخش را برمی‌دارد. در نتیجه خط موی شما به عقب کشیده نمی‌شود. این روش بیشتر برای افرادی استفاده می‌شود که خط مویی به سمت بالا و عقب دارند. اگرچه پس از جراحی ممکن است جای زخم باقی بماند.

عوارض جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو ممکن است عوارضی داشته باشد. ماندن اثر زخم، تغییر حس پوست، ممکن است که به صورت موقت یا حتی دائم در قسمت پیشانی بی حسی وجود داشته باشد. عدم تقارن ابروها که یکی از آن‌ها یا هردو بالاتر از حد عادی قرار بگیرند. این عدم تقارن اگر پس از طی شدن دوره‌ی درمان باقی ماند باید برای برطرف شدن این مشکل جراحی دیگری انجام شود. مشکلاتی که برای مو ایجاد می‌شود. ممکن است در قسمت برش ریزش و کاهش مو اتفاق بیفتد. این مشکل می‌تواند با کاشت مو برطرف شود. مانند هر جراحی دیگری، ریسک خونریزی، عفونت یا واکنش به بیهوشی در جراحی لیفت ابرو نیز وجود دارد.

آمادگی برای جراحی لیفت ابرو

وقتی در مورد جراحی لیفت ابرو با پزشک صحبت می‌کنید معمولا از مسائلی صحبت می‌شود و پرونده‌ی پزشکی شما را مطالعه می‌کند. دانستن داروهایی که مصرف می‌کنید و داروهایی که به آن حساسیت دارید در تصمیم گیری مهم است. معاینه‌ی صورت وقتی چشم‌ها باز و بسته است یکی دیگر از مقدمات جراحی است. پزشک درباره‌ی دلیل جراحی از شما می‌پرسد و نتیجه‌ای که مورد نظر شماست را می‌شنود و ریسک و عوارض جانبی جراحی را توضیح می‌دهد.

لمینت ابرو

روشی نسبتا جدید است که برای داشتن ابروهایی مرتب و بدون اشکال استفاده می‌شود. وقتی ابروها طی زمان بدفرم یا نامتقارن می‌شوند این روش برای مرتب کردن و بهتر کردن آن‌ها به‌ کار می‌رود. برخلاف میکروبلیدینگ در این روش از رنگ آمیزی و سوزن استفاده نمی‌شود. وقتی می‌خواهید ابروهای زیبا و مرتبی داشته باشید ولی از اینکه هر روز از ژل ابرو استفاده کنید خسته شده اید لمینت ابرو روش مناسبی است. برای اینکه اثر مطلوب کار مدت بیشتری باقی بماند بهتر است هر چند ماه یکبار تمدید شود. در این روش نیز ریسک عوارض جانبی وجود دارد.

لمینت ابرو
لیفت ابرو به روش لمینت

به وسیله‌ی برخی ژل‌ها و صابون‌های لیفت می‌توان به صورت موقتی لیفت ابرو را انجام داد. برای اینکه بیشتر در این مورد بخوانید می‌توانید به مطلب زیر رجوع کنید.

مراحل لمینت

ابتدا کرمی به ابروی شما زده می‌شود که هدف از آن بالا نگه داشتن تارهای ابروهاست. سپس ابروها به سمت بالا شانه می‌شوند تا همه‌ی تارهای آن‌ها به حالت عمودی و منظم قرار گیرند. بعد از آن ماده ای که خنثی کننده نامیده می‌شود به ابرو زده می‎شود تا جای تارهای مو تغییرنکند. آخرین مرحله استفاده از مواد تقویت کننده است تا از آسیب دیدن پوست بر اثر مواد شیمیایی جلوگیری شود. این مراحل معمولا حدود دو ساعت زمان می‌برد. بعد از انجام لمینت، می‌توان کارهای دیگری نیز برای بهتر شدن اثر و نتیجه‌ی کار انجام داد مانند رنگ آمیزی ابرو و وکس کردن و از بین بردن موهای اضافی برای اینکه ابروها خوش فرم دیده شوند. برای مراقبت از ابرو، بهتر است هر شب روغن‌های تقویت کننده را به ابرو بزنید تا از بی‌حالت و خشک شدن آن جلوگیری کنید. لمینت باعث می‌شود ابرو ضخیم تر و پرتر دیده شود.

عوارض لمینت

با وجود اینکه لمینت در برابر جراحی و بوتاکس روش امن‌تری است اما باز هم عوارض جانبی برای آن وجود دارد چون از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. ورم، قرمزی، پوسته پوسته شدن و خارش از عوارض جانبی لمینت به شمار می‌روند. اگر دارای پوستی حساس هستید یا اگزما دارید این کار برای شما توصیه نمی‌شود. همانگونه که ممکن است پروسه‌ی فر کردن و صاف کردم موها بر پوست و مو اثر منفی داشته باشد مواد لمینت نیز برای پوست، ابرو و چشم خطراتی دارد.

به جز روش‌های معمول که اشاره شد برای لیفت ابرو می‌توانید از لوازم و مواد آرایش ابرو مانند ژل و صابون ابرو و… نیز استفاده کنید و به صورت موقتی این کار را انجام دهید.

پاسخ به برخی سوالات متداول

روش‌های مختلف لیفت ابرو چیست؟

جراحی، لیفت با تزریق بوتاکس و لمینت ابرو از روش‌های معمول لیفت هستند.

کدام روش لیفت ابرو روش مناسب و امن‌تری است؟

پاسخ این پرسش به آنچه شما از لیفت ابرو انتظار دارید بستگی دارد ولی در بین روش‌های موجود، استفاده از بوتاکس با عوارض کمتری دیده شده است که حتی اثر و جای تزریق طی چند ساعت اول از بین می‌رود.

مراقبت پس از لیفت ابرو چگونه است؟

بعد از لمینت ابرو نیاز است هر شب از روغن‌های تقویت کننده استفاده کنید. بعد از بوتاکس تا چند ساعت استحمام و شست‌وشو توصیه نمی‌شود و باید سر به حالت افقی باشد و به سمت روبرو قرار بگیرد و از نگاه کردن به سمت پایین خودداری شود و همان شب موقع خواب هم باید صورت به سمت بالا قرار گیرد. مراقبت پس از جراحی با دستور پزشک انجام می‌شود.