زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

روتین شبانه پوست + آموزش تمامی مراحل رسیدگی به پوست

wordcamp
284
10 دقیقه
روتین شبانه پوست + آموزش تمامی مراحل رسیدگی به پوست

خوشبختانه در عصری زندگی می‌کنیم که همچون گذشته، داشتن پوستی صاف و یکدست آرزویی محال نیست. برای داشتن پوستی صاف و سالم و سرحال، نکات مختلفی را باید رعایت نمود. یکی از این نکات، رعایت روتین شبانه مراقبت از پوست است. امروز اینجا هستیم که آرزوی شما را به حقیقت تبدیل کرده و به بررسی کامل و جامع بهترین روتین شبانه مراقبت از پوست بپردازیم. با ما در مجله زیبایی مو تن رو همراه باشید.

شاید اجرای این نکات، وسواس بیش از حد به نظر برسد اما قطعا ارزش اجرا را دارد چرا که در هنگام کهن‌سالی، پوستی شفاف و جوان خواهید داشت.

بررسی مراحل روتین شبانه مراقبت از پوست

در ادامه قصد داریم به بررسی قدم‌به‌قدم اجرای کامل و دقیق روتین شبانه پوست بپردازیم.

حذف آرایش

حذف نکردن آرایش صورت و خوابیدن با آن، عوارض جبران ناپذیری داشته و ما اکیدا توصیه می‌کنیم آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید. پوست صورت حساسیت بالایی دارد. همچنین اولین نشانه‌های پیری از این ناحیه بروز می‌کنند. با استفاده از پاک‌کننده آرایش و پد پنبه‌ای، دیگر نیازی به شست‌وشوی کامل این ناحیه نیست. می‌توان با بهره‌گیری از پاک‌کننده و پد پنبه‌ای و یا دستمال‌های پاک‌کننده به‌آرامی آرایش چشم را پاک نمود.

پد پاک کننده آرایش میکاپ رز بسته 92 عددی
پد پاک کننده آرایش میکاپ رز بسته 92 عددی

متاسفانه تعداد بسیار کمی از دستمال‌های پاک‌کننده آرایش دارای فرمولاسیون مناسبی بوده تا در این راه موثر و کارآمد عمل کنند.

 می‌توان از یک دستمال پاک‌کننده آرایش برای حذف میکاپ استفاده نمود. حتما به‌آرامی و با ملایمت از این محصول استفاده نمایید تا به چشم و پوست خود آسیب وارد نکنید.

در ابتدا صورت خود را با دستمال پاک کنید و هنگامی که به چشم رسیدید، به‌آرامی این کار را انجام دهید. پس از استفاده، دستمال را درون سطل زبانه بیندازید.

همچنین این امکان وجود دارد که از یک پاک‌کننده روغنی برای پاک کردن کل آرایش صورت استفاده نمود. استفاده همزمان از پاک‌کننده آرایش چشم و پاک‌کننده روغنی منجر به پاکسازی مضاعف پوست، باز شدن منافذ مسدود و سلامت بافت پوست می‌گردد.

بهره‌گیری از این محصولات پاک‌کننده تضمین می‌کند که کل آرایش ازجمله کثیفی‌ و روغن‌های تولیدشده از میکاپ در طول روز به‌طور کامل پاک ‌شده‌اند. شایان ذکر است بدانید بقایای آرایش و کثیفی آنها روی صورت، به رشد باکتری‌های مضر و گرفتگی پوست کمک می‌کند.

پاک‌کننده

استفاده از یک پاک‌کننده مبتنی بر آب برای حذف عوامل آسیب‌رسان رادیکال‌های آزاد در پایان روز ضروری است. اگر علاوه بر استفاده از پاک‌کننده عادی، از یک پاک‌کننده روغنی نیز بهره‌ ببرید، سطح سلامت پوست خود را به‌ طرز قابل توجهی ارتقا خواهید داد.

خرید محلول پاک کننده آرایش لافارر مناسب پوست حساس و خشک حجم 250 میل
خرید محلول پاک کننده آرایش لافارر مناسب پوست حساس و خشک حجم 250 میل

همچنین می‌توان برای اینکار از ژل پاک‌کننده استفاده نمود. ژل‌های پاک‌کننده دارای pH متعادل بوده و با پوست مطابقت پیدا می‌کنند. این محصولات علاوه بر به ارمغان آوردن پوستی تمیز، چربی‌های پوست را از بین نمی‌برند.

برای استفاده از پاک‌کننده، در ابتدا صورت خود را با آب گرم یا ولرم خیس کنید. سپس پاک‌کننده را برروی دست خود پمپ کرده و آن را به‌آرامی برروی صورت ماساژ دهید. در نهایت به‌طور کامل آن را آبکشی کنید.

تونر

تونر، قهرمان گمنام روتین شبانه مراقبت از پوست بوده و بیشتر افراد توجهی به آن ندارد. تونر برای متعادل‌کردن  pH پوست بکار رفته و استفاده از آن الزامی است. همچنین تونر، پوست را برای استفاده از دیگر محصولات آماده می‌نماید.

پس از خشک کردن پوست با حوله، مقداری از این محصول را روی صورت خود بمالید. نیازی نیست که اینکار را با استفاده از یک پد پنبه‌ای انجام دهید.

خرید تونر پاک کننده و مرطوب کننده دیپ سنس مناسب انواع پوست حجم 160 میل
خرید تونر پاک کننده و مرطوب کننده دیپ سنس مناسب انواع پوست حجم 160 میل

جالب است بدانید برخی از تونرها، داری آسرولا و نیاسینامید بوده و علاوه بر مبارزه با چربی اضافی پوست، مقدار تیرگی لکه‌ها را کاهش می‌دهند. همچنین تونر به افزایش سطح رطوبت پوست کمک می‌نماید. افزایش رطوبت برای رفع خشکی پوست امری حیاتی و ضروری است.

همچنین می‌توان از میسلار واتر به‌عنوان جایگزینی برای تونر استفاده نمود. این محصول نیز در پاک‌سازی و متعادل‌سازی پوست کاربرد داشته و در مقاله‌ی زیر به معرفی آن پرداختیم.

کرم چشم

کرم‌های دور چشم معمولا سبک‌تر از اکثر مرطوب‌کننده‌ها بوده و روی ناحیه زیر چشم استفاده می‌شوند. استفاده از کرم دور چشم سد محافظتی مناسبی برای این ناحیه از پوست در طول شب ایجاد می‌کند. بهتر است از کرم دور چشم، پیش از استفاده از روغن، کرم و ماسک استفاده شود.

خرید کرم دور چشم نئودرم 15 میل
خرید کرم دور چشم نئودرم 15 میل

سرم

بنا به نظر متخصصان پوست، باید بزرگترین اندام ما یعنی پوست قبل از رفتن به رختخواب تغذیه شود. بهتر است برای تغذیه پوست از یک سرم با غلظت بالا استفاده نمود. سرم‌ها قوی‌ترین و قابل تنظیم‌ترین مرحله در روتین مراقبت از پوست بوده و نقشی شگرف در روتین شب دارند.

خرید سرم صورت طلا ایمیجز حاوی روغن اسب حجم 100 میل
خرید سرم صورت طلا ایمیجز حاوی روغن اسب حجم 100 میل

قانون نانوشته مناسبی وجود دارد که بهتر است در شب برروی رطوبت‌رسانی و بازسازی پوست تمرکز کرده و در طول روز از ویتامین C و محصولات غنی از آنتی اکسیدان استفاده نمود.

برای استفاده از سرم پوست، در ابتدا مقداری از آن را برروی نقاطی از پوست بریزید. سپس با حرکت انگشت، آنرا برروی صورت خود پخش کنید. همچنین می‌توان با استفاده از یک غلتک مراقبت‌کننده، پوست صورت را ماساژ داد.

همچنین سرم‌های پوستی علاوه بر تقویت پوست، درخشندگی، صاف و نرم بودن را برای پوست به ارمغان می‌آورند.

کرم شبانه و ماسک

گام پنجم در برنامه روتین پوست در شب، استفاده از یک مرطوب‌کننده چسبناک است. این مرطوب‌کننده مهرتاییدی بر تمامی کارهای سختی که در مراحل قبل انجام داده‌اید خواهد بود. می‌توان به‌راحتی از کرم‌های شب استفاده نمود چرا که نگرانی بابت درخشش اضافی یا آسیب رساندن به آرایش وجود ندارد.
توجه داشته باشید الزامی است که روتین صبحگاهی خود را با پاک‌کننده‌های روغنی آغاز کرده تا پوستی تمیز داشته باشید. اثر ماسک‌های خواب و کرم‌های شب برروی پوست باقی مانده و پاک کردن آنها ضروری است.

خرید کرم شب پریم مناسب پوست خشک و معمولی حجم 50 میل
خرید کرم شب پریم مناسب پوست خشک و معمولی حجم 50 میل

برای استفاده از ماسک، مقداری از محصول را روی انگشتان خود فشار دهید. سپس آنرا به‌طور یکنواخت برروی صورت خود پخش نمایید. از ناحیه چشم، چشم‌پوشی کرده و اجازه دهید ماسک برروی صورت شما باقی بماند.

همچنین ماسک‌های خوابی که بر پایه آب هستند برای انواع پوست و علی‌الخصوص پوست‌های چرب مغذی بوده و به سلامت پوست کمک می‌نمایند.

خرید ماسک صورت شب بایو آکوا مدل Kiwifruit وزن 120گرمی
خرید ماسک صورت شب بایو آکوا مدل Kiwifruit وزن 120گرمی

استفاده از روغن

قدم آخر استفاده از روغن است. بهره‌گیری از روغن در طول شب به پوست این امکان را می‌دهد که با تولید بیش از حد چربی، با منافذ مسدودکننده که منجر به ایجاد جوش و دانه‌های سرسیاه می‌شوند مبارزه نماید. علاوه بر آن، استفاده از روغن رطوبت و لطافت را برای انواع پوست‌های خشک به ارمغان می‌آورد.

روغن به هیچ‌وجه به مسدود شدن منافذ کمک نکرده و بنابراین برای انواع پوست حتی پوست‌های مستعد آکنه و حساس ایده‌آل است.

خرید روغن پاکسازی کننده پوست اوریفلیم سری Love Nature مناسب پوست چرب حجم 10 میل -شماره 34849
خرید روغن پاکسازی کننده پوست اوریفلیم سری Love Nature مناسب پوست چرب حجم 10 میل -شماره 34849

روغن را در طول شب و به عنوان آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست خود استفاده نمایید. این محصول شگفت‌انگیز پوست را تسکین داده، بافت را بهبود بخشیده و علاوه بر آبرسانی، به‌درخشندگی پوست کمک می‌نماید.

پس از بررسی جامع مراحل روتین شبانه مراقبت از پوست، در ادامه قصد داریم به بررسی روتین مراقبت از پوست در طول هفته بپردازیم.

نکات تکمیلی روتین مراقبت از پوست

انجام دادن مراحل زیر به افزایش سطح سلامتی پوست کمک کرده و قطعا نتایج آن را در کهن‌سالی و میان‌سالی خواهید دید.

لایه‌برداری فیزیکی

از بین بردن سلول‌های مرده پوست برای بهبود بافت و سلامت کلی آن حیاتی است. جالب است بدانید اسکراب‌های خشن و لایه‌بردارهای دانه‌ای اغلب به پوست آسیب رسانده و مفید نیستند.

توجه داشته باشید هرگز نباید از لایه‌بردارهای فیزیکی بیش از دوبار در هفته استفاده نمود.

می‌توان برای اینکار از یک لایه‌بردار پودری آنزیمی استفاده کرد. برای استفاده از این محصولات در ابتدا دست خود را خیس کرده و کمی از پودر را روی کف دست خود قرار دهید. سپس هر دو دست خود را به یکدیگر مالیده و حالا لایه‌بردار شما آماده است. در قدم آخر آنرا برروی صورت خود بمالید.

لایه‌برداری شیمیایی

آلفاهیدروکسی اسید و بتاهیدروکسی اسیدها موادی هستند که پوست برای شروع لایه‌برداری در قسمت‌های عمیق پوست به آن نیاز دارد. دو الی سه دفعه استفاده در هفته از لایه‌برداری شیمیایی منجر به افزایش سرعت گردش سلولی شده و در نتیجه پوستی روشن‌تر و شفاف‌تر خواهید داشت. همین موضوع باعث می‌شود روند پیرشدن پوست کند شده تا پوست شما جوان و شاداب باقی بماند.

استفاده از قرص‌

اگر قادر به مراجعه به یک دکتر متخصص پوست در هر ماه نیستید، اصلا ناراحت نباشید. همچنان می‌توانید از مزایای فرمولاسیون‌های ملایم‌تر بهره‌مند شوید. قرص‌ها و لوسین‌های لایه‌بردار اسیدی باید حداکثر یک‌بار در هفته مورد استفاده قرار بگیرند. حتما همیشه قبل از استفاده کامل، مقداری از محصول را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنید.

حذف جوش‌ های سرسیاه

اگر پوست چرب با منافذ بزرگ دارید، احتمال ابتلا به جوش‌های سرسیاه و مسدود شدن منافذ بیشتر است. هرگز برای از بین بردن جوش، منافذ پوستی را فشار ندهید. می‌توان به‌راحتی و با استفاده از یک نوار، منافذ را پاک نمود.

نوارهای منافذی برای از بین بردن ایمن و موثر جوش‌های سرسیاه ضروری هستند. می‌توانید هفته‌ای یک‌بار و پس از پاکسازی پوست از آنها استفاده نمایید.

پس از برداشتن نوار منافذ، به‌آرامی و با ملایمت پوست خود را بشویید.

برای استفاده از نوار منافذ در ابتدا پوست بینی را تمیز و مرطوب کنید، سپس نوار را از پلاستیک جدا کرده و در حرکت صاف به سمت پایین روی بینی خود بمالید.

پس از آن 10 الی 15 دقیقه، صبر کنید نوار منافذ سخت شود. در نهایت به‌آرامی نوار را از لبه‌ها جدا کنید.

علاوه بر این نکات تکمیلی، می‌توانید در لینک زیر به مطالعه کامل‌ترین راهنمای مراحل روتین پوستی و قدم‌های اصلی آن بپردازید.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، روتین شبانه مراقبت از پوست شامل مراحلی بوده و بهتر است که به صورت دقیق و کامل آنرا اجرا نمایید. تاثیر مراقبت از پوست قبل از خواب را طی سال‌های آتی و با دیدن پوست شاداب خود مشاهده خواهید نمود. لطفا نظرات ارزشمند خود را در زمینه استفاده از محصولات و اجرای مراحل روتین پوست در شب را با ما و سایر کاربران عزیز مو تن رو به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان مطلب روتین شبانه مراقبت از پوست همراه ما بودید.

زنی جوان با ماسک صورت
داشتن روتین شبانه پوست به سلامت پوست کمک می‌نماید.

سوالات پرتکرار

چرا داشتن روتین شبانه پوستی مهم است؟

داشتن روتین پوستی شبانه مناسب منجر به داشتن پوستی سالم و صاف در سنین بالاتر می‌گردد.

برای طراحی روتین شبانه مراقبت از پوست به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای طراحی روتین شبانه مراقبت از پوست مناسب نیاز به محصولاتی مثل پاک‌کننده، تونر، ماسک، کرم شب، کرم دور چشم، سرم و روغن داریم.

بهترین روتین شبانه پوست چیست؟

بهترین روتین شبانه پوست مناسب، مراحلی است که در این مطلب شرح دادیم.

آیا می‌توان از میسلار واتر به‌عنوان جایگزین تونر استفاده کرد؟

بله. میسلار واتر نیز کار تونر را انجام داده و به متعادل‌سازی pH پوست کمک می‌نماید.