زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای جامع خرید عطر برای افراد سیگاری

wordcamp
368
11 دقیقه
راهنمای جامع خرید عطر برای افراد سیگاری

نیکوتین، سومین ماده اعتیادآور دنیا است. این ماده در بسیاری از مواد غذایی و به مقدار زیادی در سیگار وجود دارد. نیکوتین وابستگی شدید روانی و جسمی ایجاد می‌کند؛ شاید به همین خاطر است که ترک سیگار، برای بعضی‌ها غیر ممکن است. در ایران، سالانه حدود 11هزار نفر بر اثر سرطان ریه فوت می‌کنند. اکثر این افراد به سیگار معتادند. سیگاری بودن، علاوه بر مشکلات جسمی، بر ظاهر افراد سیگاری تاثیر می‌گذارد. سیگار، اثرات مخربی بر سلامت پوست دارد. تغییر رنگ پوست، افزایش چین و چروک و پیری زودرس از مضرات سیگار در طولانی مدت است. یکی دیگر از چالش‌های افراد سیگاری، از بین بردن بوی تند سیگار است. بوی سیگار ماندگارتر از بوی عرق است؛ بنابراین حتی اگر هر روز دوش بگیرید، در پایان روز بوی سیگار می‌دهید. پس چاره‌ کار چیست؟ بهترین روش ترک سیگار است؛ اما اگر نمی‌خواهید از سیگار دست بکشید، با انتخاب عطر مناسب می‌توانید بوی سیگار را کنترل کنید. در ادامه مطلب، عطرهای مناسب افراد سیگاری را معرفی خواهیم کرد.

عطر مناسب افراد سیگاری

افراد سیگاری نظرات مختلفی در رابطه با بوی سیگار دارند.بعضی‌ها با بوی سیگار مشکلی ندارند؛ در نتیجه دنبال عطر یا روش خاصی برای از بین بردن بوی سیگار نیستند. افرادی هم هستند که سیگار می‌کشند، عطر هم استفاده می‌کنند اما نه برای اینکه بوی سیگار را از بین ببرند؛ صرفا به این دلیل که از بوی عطرشان لذت می‌برند. روی صحبت ما با افرادی است که از بین بردن بوی سیگار برایشان الویت دارد.

باید بدانید که با غرق کردن لباس‌هایتان در عطر، بوی سیگار از بین نمی‌رود؛ حتی ممکن است نتیجه عکس هم بدهد. انتخاب عطر مناسب به تنهایی، بوی سیگار را مخفی نمی‌کند. مارک سیگاری که می‌کشید نیز با اهمیت است. سیگار با کیفیت، بوی کم‌تری دارد. سیگار طعم‌دار هم گزینه خوبی برای کاهش بوی بد سیگار است. در این مدل سیگار، تنباکو با طعم‌دهنده مصنوعی ترکیب می‌شود. به عنوان فرد سیگاری، نکاتی هم وجود دارد که رعایت آن‌ها، بوی سیگار را کاهش می‌دهد.

دوش بگیرید

روزانه به حمام بروید. سعی کنید از شامپوی سر و بدن با اسانس نعنا یا اسطوخودس استفاده کنید.

مسواک بزنید

روزی دوبار مسواک بزنید. مسواک زدن احتمال زرد شدن دندان‌ها را کاهش داده و بوی سیگار دهانتان را از بین می‌برد.

آدامس بجوید

این روزها انواع آدامس با طعم‌های مختلف موجود است. پیشنهاد ما به شما آدامس‌های بدون قند یا آدامس مخصوص افراد سیگاری است.

مشغول باشید

دائما مشغول کاری باشید. اگر سرتان را گرم نگه دارید، کم‌تر به یاد سیگار می‌افتید؛ در نتیجه از بوی بد سیگار در امانید.

معیار انتخاب عطر مناسب افراد سیگاری چیست؟

در انتخاب عطر مناسب افراد سیگاری، باید به مواد تشکیل‌دهنده عطر دقت کنید. در ساخت بعضی عطرها، از گیاه تنباکو استفاده می‌شود. بوی این گیاه در کنار سایر اسانس‌ها می‌تواند خوشبو باشد. از سوی دیگر عطری که رایحه تنباکو دارد، بهتر می‌تواند بوی سیگار را مخفی کند؛ زیرا نت‌های هر دو ماده تا حدودی همسو است.
از دیگر عطرهای مناسب برای افراد سیگاری می‌توان به پرفیوم‌هایی با اسانس قهوه، بوی چوب سوخته و عطر با پایه چرم اشاره کرد. به طور کلی، عطری مناسب افراد سیگاری است که رایحه دودی داشته باشد. منظور از رایحه دودی، عطر با بوی تنباکو، انواع چوب همچون چوب درخت سرو همراه اسانس گل است. عطرهای زیادی با رایحه‌های نامبرده تولید شده؛ در ادامه مطلب عطرهای معروف، مناسب افراد سیگاری را معرفی خواهیم کرد.

عطر با بوی تنباکو
عطر با بوی تنباکو، انتخابی مناسب برای سیگاری‌هاست

رالف لورن پولو مدل Blue

برند رالف لورن پولو، یکی از قدیمی‌های صنعت عطرسازی است. هدف این برند معرفی سبک کلاسیک زندگی آمریکایی است؛ بنابراین بیش‌تر عطرهای این برند با بینی‌تان آشناست. رالف لورن پولو آبی اولین بار در سال 2003 به بازار عرضه شد. از آن جهت که نت‌های پایه این عطر چوبی است، انتخاب مناسبی برای افراد سیگاری است. عطر چوب با ترکیب خیار و مریم گلی علاوه بر پوشش بوی سیگار، تداعی‌گر هوای تازه و بهاری است. این عطر مناسب آقایان است.

  • نت اولیه: خیار، خربزه، پرتقال ماندارین
  • نت میانی: گل شمعدانی، مریم گلی، ریحان
  • نت پایه: جیر، نت‌های چوبی، مشک
ادو تویلت مردانه رالف لورن مدل Polo Blue حجم 125 میل
خرید ادو تویلت مردانه رالف لورن مدل Polo Blue حجم 125 میل

دیور مدل Dior addict

برند دیور، از معروف‌ترین برندهای صنعت عطرسازی است. این برند خوشنام، خوب می‌داند که چگونه با ترکیب بوها اثر هنری خلق کند. دیور ادیکت، یکی از آن اثرهای هنری است. این عطر زنانه، در سال 2002 به بازار عرضه شد و موفقیتی باورنکردنی برای دیور به ارمغان آورد. کمی بعد در سال 2012 نسخه اصلاح شده آن، روانه بازار شد. نسخه جدید این عطر غنی‌تر، همراه با ساختاری سنگین نسبت به نسخه قبلی تولید شد. در ظاهر شیشه عطر هم تغییرات کوچک اما چشم‌نوازی صورت گرفت. نت‌های پایه این عطر چوب صندل بوده و طبع این عطر گرم و شیرین است. اتحاد بوی وانیل و شکوفه‌های پرتقال در این عطر، بوی تند و جذابی خلق کرده که به راحتی بوی سیگار را پوشش می‌دهد.

  • نت ابتدایی: توت سیاه، دانه پتیت
  • نت میانی: گل یاس، شکوفه پرتقال، گل محمدی
  • نت پایه: چوب صندل، وانیل

شانل مدل Bleu de Chanel

این عطر نخست در سال 2010 به بازار عرضه شد. بعدها در سال 2014، برند فرانسوی شانل نسخه بهبودیافته آن را بازتولید کرد. عطار این ادو پرفیوم، جک پولژ با الهام از حال و هوای شرق در روزهای گرم تابستان این عطر را طراحی کرد؛ اما نکته تحسین‌برانگیز بلو دو شانل این است که با نت پایه چوب سدر و بخور خوشبو برای زمستان هم مناسب است. اگر می‌خواهید بلافاصله بعد از سیگار بوی آن را از بین ببرید، بلو دو شانل برای شماست. نت آغازین این عطر حاوی چوب صندل، زنجبیل و گل لادن است. این ترکیبات گرم و در عین حال غنی، به راحتی بوی سیگار را مهار می‌کنند.

  • نت اولیه: گیاه پاتچولی، جوز، چوب صندل، زنجبیل
  • نت میانی: عنبر، فلفل صورتی، چوب سدر، بخور خوشبو، گریپ‌فروت
  • نت پایه: نعناع، لیمو، گل یاسمین، نت‌های چوبی
تستر پرفیوم مردانه شانل مدل Bleu de Chanel حجم 100 میل
خرید تستر پرفیوم مردانه شانل مدل Bleu de Chanel حجم 100 میل

تام فورد مدل Tobacco vanille

این عطر در سال 2007 وارد بازار شد. از نام این عطر پیداست که وانیل و تنباکو، از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده آن هستند. ترکیب چوب جنگلی همراه وانیل و تنباکو، خالق عطری است که هوش از سرتان می‌پراند.رایحه تند و شرقی این عطر، به خوبی بوی سیگار را مخفی می‌کند. یکی دیگر از مزایای توباکو وانیلا ماندگاری آن است؛ بنابراین لازم نیست دائما تمدیدش کنید. این عطر یونیسکس است؛ خانم‌ها و آقایان هر دو می‌توانند از بوی آن لذت ببرند.

  • نت ابتدایی: تنباکو، رایحه‌های تند
  • نت میانی: شکوفه تنباکو، وانیل، غلاف کاکائو
  • نت پایه: چوب جنگلی، میوه خشک شده

ویکتور اند رولف مدل Spicebomb

عطار این عطر استثنائی الیویه پولژ، در سال 2012 آن را تولید و ثبت کرد. برند ویکتور اند ولف پس از موفقیتی که از تولید عطر زنانه فلاور بامب بدست آورد، فرصت را برای خلق شاهکاری دیگر غنیمت شمرد. این برند با تولید عطر مردانه اسپایس بامب، بار دیگر ثابت کرد که در صنعت عطر رقیب ندارد. بوی دارچین به همراه فلفل قرمز شیرین، رایحه‌ای خاص اما آشنا آفریده که اکثر آقایان دلبسته‌اش می‌شوند. نت پایانی اسپایس بامب چرم و تنباکو است؛ در نتیجه انتظار رایحه‌ای گرم و تند را داشته باشید. اسپایس بامب انتخاب مردان جذابی است که به جزییات توجه می‌کنند.

  • نت اولیه: ترنج، گریپ فروت، فلفل صورتی
  • نت میانی: دارچین، زعفران، فلفل قرمز شیرین
  • نت پایه: خس خس، چرم، تنباکو

لانکوم مدل Flowing Time For Men

این ادکلن نمایشگر قدرت و ثروت است. انتخاب مردانی است که اعتماد به نفس بالایی دارند و به ظاهر اهمیت می‌دهند. اگر می‌خواهید لاکچری به نظر برسید و در عین حال اصالت هم برایتان مهم است، این ادکلن مناسب شماست. ترکیب رایحه چرم و دارچین در این ادکلن، پوشش خوبی برای از بین بردن بوی سیگار است.

  • نت اولیه: گریپ‌فروت، نعناع بیابانی
  • نت میانی: گل رز، دارچین
  • نت پایه: چرم، نعناع هندی
پرفیوم مردانه لانکوم مدل Flowing Time حجم 100 میل
خرید پرفیوم مردانه لانکوم مدل Flowing Time حجم 100 میل

مین نیویورک مدل Moon Dust

این عطر بسیار محبوب است. احتمالا پیش از این آوازه آن را شنیده‌اید. عطر مردانه و زنانه مون داست، در سال 2014 روانه بازار شد. طبع گرم و تلخ این عطر، باب میل کسانی است که به بوهای غنی و تند علاقه‌مندند. اگر از بوی این عطر لذت می‌برید، شما فردی مرموز و جذاب هستید. عطر مون داست انتخاب افرادی است که سلیقه خاصی دارند.

  • نت ابتدایی: خاک
  • نت میانی: مشک، برگ توتون
  • نت پایه: بنزوئین

باس باتلد مدل HUGO Boss

این عطر مردانه، اولین بار در سال 1998 تولید شد. از آن زمان تا حالا، محبوبیتش روز افزون بوده و همچنان طرفداران خود را دارد. بوی چوب معطر در این ادکلن، اولین رایحه‌ای است که به مشامتان می‌خورد.با گذشت زمان بوی ترنج و لیمو خود را نشان داده و حس طراوت را منتقل می‌کند. نت پایه ادکلن هوگو باس انواع چوب بوده و بوی تندی دارد؛ اما با پیوند وانیل در نت میانی، عطر بوی لذت‌بخش‌تری می‌دهد. بوی غنی و غلظت مناسب این عطر، آن را به یک انتخاب همیشگی برای سیگاری‌ها تبدیل کرده. با دوبار افشانه کردن عطر هوگو باس بوی سیگار به راحتی مخفی می‌شود.

  • نت اولیه: ترنج، لیمو، سیب، آلو، خزه
  • نت میانی: وانیل،چوب ماهون، دارچین، میخک
  • نت پایه: درخت زیتون، چوب صندل، خس خس، صدر

کارولینا هررا مدل 212

عطر مردانه 212، مخصوص مردان پرانرژی است؛ کسانی که هم به استایل اهمیت می‌دهند و هم امروزی بودن برایشان الویت دارد. این عطر حس جوانی و جنب‌وجوش را القا می‎کند، در نتیجه با استفاده از این عطر شما برای زندگی شلوغ شهری آماده هستید.این عطر محصول کشور اسپانیاست و اولین بار در سال 1999 روانه بازار شد. ترکیب اسطوخودوس و برگ درخت نارنج در نت اولیه، به همراه رایحه چوب گوآیاک و صندل سفید، اضطراب روزانه را از شما دور می‌کند.این عطر اصیل، انتخاب افرادی با اعتماد به نفس بالا است که به تعادل روح اهمیت می‌دهند.

  • نت اولیه: گریپ فروت، ترنج، اسطوخودوس، ترکیبات سبز، برگ درخت نارنج
  • نت میانی: زنجبیل، بنفشه، روناسیان
  • نت پایه: مشک، خس خس، چوب گوآیاک، چوب صندل سفید

جورجو آرمانی مدل Acqua Di Gio

خانه عطرسازی جورجو آرمانی، این عطر را در سال 2015 تولید کرد. بوی فریبنده این عطر، مخلوطی از آکوردهای دریایی و رایحه دودی است. جسارت برند جورجو آرمانی در خلق این رایحه‌ جدید، ستودنی است. این پرفیوم، پنجمین محصول از سری عطرهای آکوا است. گیاهان معطر آبزی به همراه رایحه دودی، آکوا دی جیو را به عطری مبدل کرده که به افراد سیگاری کمک می‌کند، بوی سیگار را به رایحه‌ای خنک تبدیل کنند.

  • نت اولیه: ترنج، آب دریا
  • نت میانی: سالویا، شمعدانی، رزماری
  • نت پایه: رایحه دودی، نعناع هندی

جمع بندی

تا اینجای مطلب، نکاتی که باید به عنوان فرد سیگاری رعایت کنید بیان کردیم. همچنین از معیار انتخاب عطر به منظور از بین بردن بوی سیگار گفتیم و کارآمد‌ترین عطرها در این زمینه را معرفی کردیم. از اینجا به بعد تصمیم گیرنده اصلی شما هستید. بهتر است عطری را انتخاب کنید که باب میلتان باشد؛ اما فراموش نکنید عطری مناسب افراد سیگاری است که نت پایه آن چوب‌های معطر و گیاه تنباکو باشد. در غیر این صورت، عملکرد عطر در از بین بردن بوی سیگار رضایت‌بخش نیست.

سوالات متداول در رابطه با عطر برای افراد سیگاری

آیا استفاده از عطر بوی سیگار را از بین می‌برد؟

در پاسخ به این سئوال باید بگوییم عطر، به تنهایی بوی سیگار را از بین نمی‌برد. مجموعه‌ای از کارهاست که بوی سیگار را کنترل می‌کند. شما علاوه بر عطر مناسب، بهتر است روزانه مسواک بزنید، دوش بگیرید و آدامس خوشبوکننده دهان بجویید.

تاثیر سیگار روی بوی عطر چیست؟

به طور کلی ترکیب سیگار و بوی عطر، جالب نیست. به خصوص اگر عرق کرده باشید، غیر قابل تحمل است؛ اما اگر نت پایه عطر شما با سیگار همسو باشد، ترکیب این دو بوی سیگار را مخفی می‌کند.

افراد سیگاری از چه عطری نباید استفاده کنند؟

بهتر است انتخاب افراد سیگاری، عطرهایی با طبع گرم باشد. بوی سیگار با بوی عطرهایی با طبع سرد تضاد دارد؛ در نتیجه ترکیب این دو ناخوشایند است.

بهترین عطر برای افراد سیگاری چیست؟

پیشنهاد می‌کنیم افراد سیگاری، برای انتخاب بهترین عطر به چند نکته توجه کنند. نخست اینکه به نت پایه عطر دقت کنید؛ عطری مناسب شما است که نت پایه آن از گیاه تنباکو، چوب‌های معطر، چرم و قهوه تشکیل شده باشد. در مجموع بهتر است عطر منتخب شما، دارای رایحه‌ای از خانواده دودی باشد.