زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش درست کردن چال گونه با آرایش

wordcamp
898
12 دقیقه
آموزش درست کردن چال گونه با آرایش

عصر جدید میکاپ متدهای متعددی را برای ایجاد تغییرات جذاب در چهره به ما معرفی می‌کند. چال گونه یکی از مواردی است که بسیاری از افراد آن را جزء معیارهای زیبایی چهره می‌دانند و با استفاده از عمل‌های جراحی یا ترفندهای میکاپ به ایجاد چاله گونه یا چال لپ بر روی صورت خود تمایل دارند‌. گرچه متخصصان وجود گودی یا چال بر روی ناحیه لپ را علامتی از یک نقص مادر زادی و فلج شدن تعدادی از ماهیچه‌های اطراف گونه می‌دانند اما این نقص در سال‌های اخیر برای بسیاری از افراد به یکی از شاخصه‌های زیبایی و جذابیت چهره تبدیل شده است و به همین دلیل روش‌های ایجاد چال بر روی گونه پرکاربرد شده است‌. در ادامه این مقاله شما را با چال گونه آشنا کرده و روش‌های ایجاد چال گونه بر روی صورت را در قالب آموزشی کامل ارائه می‌دهیم.

چال گونه چیست؟

چال گونه به هنگام لبخند زدن یا خندیدن بر روی ناحیه لپ ایجاد می‌شود و می‌توان آن را به عنوان یکی از عوامل زیبایی چهره در نظر گرفت. این گودی کوچک که بر روی گونه ایجاد می‌شود در افزایش جذابیت لبخند افراد نقش برجسته‌ای دارد و به همین دلیل تقاضا برای انجام جراحی‌ جهت ایجاد فرورفتگی بر روی گونه از سوی افراد مختلف افزایش یافته است.

افرادی که به شکل طبیعی فرورفتگی کوچکی در ناحیه گونه خود دارند در حقیقت دچار نقصی مادرزادی در ناحیه گونه هستند که باعث ایجاد حفره‌ای کوچک در عضله شیپوری صورت شده است. انجام جراحی گونه نیز به منظور ایجاد چال گونه بر روی چهره انجام می‌شود، اما این در حالی است که می‌توان با استفاده از برخی متدهای آرایشی و استفاده از ابزار میکاپ به ایجاد حالتی مشابه بر روی صورت پرداخت.

چال گونه کجا قرار دارد؟

این همپوشانی یا فرورفتگی کوچک که در بافت گونه وجود دارد، باعث ایجاد تغییرات مثبت در حالت چهره می‌شود و ایجاد آن بدون صدمه به سلامت افراد به عنوان نمادی از زیبایی در چهره افراد خودنمایی می‌کند. به این ترتیب زمانی که افراد می‌خندند، پوست صورت کشیده شده و در اثر تحرک عضلات، چال یا گودی گونه ایجاد خواهد شد.

اگر به ایجاد چال گونه دائمی بر روی صورت خود تمایل داشته باشید، روشی بجز انجام عمل‌های جراحی مخصوص برای ایجاد فرورفتگی در ناحیه لم وجود نخواهد داشت و سایر ترفندها تنها امکان ایجاد چال گونه موقتی را فراهم می‌کنند. بنابراین استفاده از متدهای آرایشی و لوازم آرایشی گوناگون نتیجه‌ای محدود و کوتاه مدت خواهد داشت و لازم است مجددا به ترمیم آن اقدام کنید. در ادامه روش‌های ایجاد چال گونه را معرفی کرده و توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان از تکنیک‌های آرایش چهره برای ایجاد چال گونه استفاده نمود‌.

روش‌های ایجاد چال گونه

چنانچه به صورت خدادادی چال روی گونه خود ندارید، می‌توانید از روش‌های مختلفی برای ایجاد چال گونه استفاده کنید:

کاشت چال گونه با استفاده از جراحی

کاشت چال گونه به کمک جراحی که به “دیمپلاستی” شهرت دارد، جزء جراحی‌های زیبایی صورت محسوب می‌شود و در نتیجه آن می‌توان فردرفتگی‌هایی با ظاهر طبیعی و خاص بر روی گونه‌ها ایجاد کرد. در جریان این نوع جراحی که به روش سرپایی انجام می‌شود، نیازی به بی‌هوش کردن فرد وجود ندارد و تنها کافی است که از بی‌حسی موضعی برای انجام جراحی استفاده نمود.

در این نوع جراحی برش کوچکی از داخل دهان در ناحیه گونه ایجاد می‌شود که نه تنها باعث ایجاد درد نمی‌شود، بلکه هیچ گونه آثار بریدگی و زخم بر روی پوست صورت باقی نمی‌ماند. پس از ایجاد برش، با توجه به این که چال گونه در کدام قسمت از ناحیه گونه ایجاد می‌شود، بخیه قابل جذب از بریدگی عبور داده خواهد شد. به این ترتیب پوست و عضله‌ای که در ناحیه زیرین قرار دارد به یکدیگر اتصال یافته و در زمان خندیدن و کشیده شدن پوست چال گونه ایجاد می‌شود. ویژگی چهره افراد شکل، اندازه و عمق فرورفتگی گونه را تعیین می‌کند.

نکات انجام جراحی کاشت چال گونه یا چال خنده
  • موقعیت ایجاد چال گونه بر روی گونه‌ها با توجه به ویژگی‌های صورت و شرایط چهره افراد، توسط پزشک تعیین‌ می‌شود.
  • ۶ ساعت پیش از انجام عمل کاشت چال گونه از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید.
  • پیش از انجام جراحی از نوشیدن مشروبات الکلی بپرهیزید.
  • پیش از انجام عمل جراحی برای پاکسازی و تمیز کردن محیط داخلی دهان از دهانشویه استفاده کنید.
  • بخیه‌های قابل جذبی که بعد از ایجاد برش در قسمت داخلی لپ‌ها ایجاد می‌شوند عامل ایجاد چال گونه هستند؛ به عبارت دیگر بعد از اینکه بخیه‌ها در پوست و لایه‌های آن جذب می‌شوند، بافت‌هایی که بین عضلات صورت و بهش داخلی پوست قرار دارند به ایجاد چال گونه دائمی در اثر خندیدن تبدیل خواهند شد.
  • بعد از انجام عمل کاشت چال گونه باید از روش‌های لازم برای استریل کردن دهان استفاده کرده و استفاده از دهان شویه‌های مخصوص را در اولویت قرار دهید.
  • به منظور جلوگیری از ایجاد حساسیت، التهاب و هر گونه تحریک پوستی لازم است مراقبت‌های ضروری از پوست را انجام دهید.
  • بعد از انجام عمل ممکن است دچار احساس درد و سوزش خفیف در دهان و صورت خود شوید که حزء علائم موقتی بعد از عمل است. برای از بین بردن تورم جزئی ایجاد شده در نتیجه انجام عمل جراحی کاشت چال گونه نیز می‌توانید مسکن‌های تجویز شده و کمپرس یخ استفاده کنید. علاوه بر این لازم است دوره مصرف آنتی بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک متخصص خود را تکمیل کرده و برای مدتی از خوردن غذاهای سفت اجتناب کنید.

انجام ورزش مخصوص گونه و لب

تمرین دادن عضلات گونه جهت ایجاد فرورفتگی در زمان خندیدن، از روش‌های طبیعی ایجاد چال گونه است. برای این نوع ورزش لازم است صورت خود را جمع کنید و در حالتی قرار دهید که پس از خوردن خوراکی‌های ترش به طور طبیعی ایجاد می‌شود. سپس لب‌هایتان را غنچه کنید و لب‌هایتان را بسته نگه داشته و لپ‌ها را بین دندان‌های بالایی و پایینی قرار دهید. لپ‌ها را به داخل بمکید و در این حالت برای چند دقیقه نگه دارید.

چند مرتبه انجام این ورزش‌ها و حرکات ساده در طول روز باعث می‌شود چال گونه با شکلی طبیعی در ناحیه لپ‌ها ایجاد شود. بعد از انجام این نوع روش‌های ورزشی و پدیدار شدن فرورفتگی‌های کوچک و کم عمق بر روی ناحیه لپ‌ها می‌توانید محل چال گونه بر روی لپ‌های خود را با انگشتانتان فشار داده و نگه دارید تا این فرورفتگی‌ها به مرور عمیق‌تر شوند.

استفاده از قلم

از دیگر تمرین‌های ساده‌ای که به شما برای ایجاد فرورفتگی‌های دلخواه بر روی ناحیه گونه‌ها کمک می‌کند، استفاده از خودکار یا مداد برای فشردن گودی‌های کم عمق گونه در هنگام لبخند زدن است. برای این کار لازم است با لبخندی عریض محل فرورفتگی‌های روی صورت خود را پیدا کنید و سپس با استفاده از دو مداد که در دو دست خود گرفته‌اید، این فرورفتگی‌ها را بفشارید.

برای تاثیر بیشتر این تمرین ساده و عمیق‌تر شدن فرورفتگی‌های ریزی که بر روی صورتتان وجود دارد بهتر است هر روز به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید. فشردن نوک قلم بر روی فرورفتگی‌های صورت ممکن است در ابتدا دردناک باشد اما راه حل موثری برای ایجاد چال لپ طبیعی بر روی چهره به شمار می‌آید.

استفاده از درب بطری

برای استفاده از این روش درب بطری کوچکی را به خوبی بشویید، سپس سر بطری را در دهان خود قرار داده و در ناحیه‌ بین دندان‌‌ها و گونه که چال لپ قرار است ایجاد شود، فشار دهید. سپس با انگشت خود سر یا دهانه بطری را نگه دارید و فشار دهید. انجام این کار به صورت روزانه به تحریک عضلات صورت و حالت پذیری آن‌ها کمک می‌کند.

البته با انجام این روش به صورت روزانه و پیای ممکن است در ناحیه لپ‌ها و دهان احساس درد داشته باشید اما برای ایجاد چال گونه طبیعی می‌توانید از آن‌ استفاده کنید.

توجه به رژیم غذایی

استفاده از برنامه غذایی مناسب و سالم‌ نیز در افزایش شادابی صورت و ایجاد چال گونه بر روی آن موثر است. برای این کار بهتر است استفاده از قند، نشاسته و فراورده‌های چرب را به حداقل برسانید و در طول روز مصرف آب بیشتری داشته باشید. برای اینکه رژیم تغذیه‌ای در کنار سایر روش‌ها به ایجاد چال لپ در ناحیه گونه‌ها منجر شود لازم است در طول روز از ۸ لیوان آب استفاده کنید. این کار به هیدراته ماندن پوست صورت کمک کرده و تاثیر بسزایی در دفع سموم و افزایش نشاط چهره دارد.

استفاده از لبنیات، سبزیجات، میوه‌ها، ماهی، دانه‌های روغنی و تخم مرغ در رژیم غذایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است جایگزین غذاهای آماده و ناسالم شود‌. توجه داشته باشید که تناسب اندام و حفظ وزن طبیعی بدن یکی از راهکارهای موثر برای ایجاد چال گونه طبیعی بر روی صورت است و ضمن کمک به لیفت پوست و عضلات صورت و جلوگیری از شل شدن و افتادگی آن به افزایش شادابی و ایجاد فرورفتگی طبیعی در آن نیز کمک خواهد کرد.

استفاده از ترفندهای آرایشی

یکی دیگر از موثرترین روش‌ها برای ایجاد چاله گونه به صورت موقت، استفاده از ابزارهای آرایشی و تکنیک‌های مخصوص آن است‌. بنابراین‌ شما می‌توانید با ساده‌ترین و قابل دسترس‌ترین لوازم آرایشی که در اختیار دارید، به ایجاد چال گونه در صورت خود اقدام کنید و برای این کار تنها کافی است از مراحل مخصوص برای کشیدن چال گونه استفاده نمایید‌. در ادامه ایجاد چال گونه با استفاده از ترفندهای آرایشی را آموزش خواهیم داد.

لوازم آرایشی مورد نیاز برای ایجاد چال گونه با آرایش
  • مداد ابرو
  • سایه چشم
  • خط چشم
  • براش نازک یا قلم موی آرایش
  • فونداسیون قهوه‌ای رنگ آرایش صورت
  • کرم‌ پودر
  • فیکساتور
  • آیینه
آموزش ایجاد چال گونه با تکنیک های آرایشی

با چند روش و کمک گرفتن از تکنیک‎‌های آرایشی می‌توانید چال گونه ایجاد کنید:

روش اول
  • در مرحله اول روبروی آینه قرار گرفته و به پهنای صورت لبخند بزنید.
  • از مداد ابرو یا خط چشم (ترجیحا به رنگ قهوه‌ای تیره جهت طبیعی‌تر نشان دادن فرورفتگی‌ها) برای ایجاد علامت در ناحیه مورد نظر از صورت خود استفاده کنید‌.
  • بعد از این که نقطه‌ای مشخص را بر روی ناحیه‌ای از گونه‌ها ایجاد کردید، خطی منحنی و کوچک به شکل هلال ایجاد کنید.
  • این نوع علامت گذاری و استفاده از رنگ برای ایجاد چاله گونه باعث ایجاد خطای دید شده و با پدیدار شدن سایه‌هایی کوچک بر روی گونه‌ها کمک می‌کند‌.
روش دوم
  • از پرایمر و کانسیلر به عنوان فونداسیون آرایشی خود برای صاف و یکدست کردت پوست صورت خود استفاده کنید؛ نقاط ناهموار و پستی و بلندی‌های ایجاد شده بر روی پوست صورت را به طور کامل پوشش داده و جای جوش و سایر تیرگی‌ها را کاملا پنهان کنید.
  • رو به روی آینه قرار گرفته و لبخندی بزرگ و عریض به پهنای صورت بزنید؛ سپس با استفاده از مداد قهوه‌ای رنگ، نقاط فرورفتگی گونه‌ها را نشانه گذاری کنید تا از این علائم برای ایجاد چال لپ متوازن و مناسب استفاده شود.
  • بهتر است برای ایجاد چال گونه و طبیعی‌تر نشان دادن فرورفتگی لپ‌‌ها از مداد قهوه‌ای رنگ یا مدادی که رنگ نزدیک‌تری با رنگ زمینه‌ای پوستتان دارد استفاده نمایید.
  • براش آرایشی خود را به مقداری از سایه چشم با رنگ روشن آغشته کرده و به ایجاد منحنی بر روی نقاط موجود روی گونه‌ها بپردازید. برای این کار تنها کافی است قلم مو یا براش آرایشی خود را در محل نقاط ایجاد شده به سمت بالا و پایین حرکت دهید.
  • در مرحله بعد مقدار مناسبی از کرم پودر خود را بردارید و هلال چال گونه را با کرم پودر ترکیب کنید تا ظاهری یکدست و یکنواخت ایجاد شود. برای انجام این کار باید دقت عمل زیادی به خرج دهید تا رنگ تیره مداد با رنگ کرم پودر بر روی صورت پخش نشد و ظاهری ناخوشایند ایجاد نکند.
  • برای اینکه نتیجه کار خود را بسنجید، لبخندی بزرگ بزنید و نسبت به متوازن بودن، طبیعی بودن و تناسب رنگ چال‌های ایجاد شده اطمینان حاصل کنید.
  • چنانچه احساس می‌کنید، چال‌های ایجاد شده بر روی دو گونه در هماهنگی با یکدیگر قرار ندارند، رنگ تیره‌ای دارند یا زیر نور سایه‌های غیر طبیعی ایجاد می‌کنند لازم است آن‌ها را پاک کرده و مجددا نسبت به ایجاد چال گونه با دقت بیشتر اقدام کنید‌.
  • بعد از اینکه از نتیجه کار رضایت حاصل کردید می‌توانید از فیکساتور یا پودر فیکس آرایش برای تثبیت طراحی گونه‌های خود بهره بگیرید.

کلام پایانی

منقبض شدن عضلات صورت در اثر لبخند و کشیده شدن پوست به ایجاد چال گونه بر روی چهره منجر می‌شود. این فرورفتگی‌های جذاب را می‌توان از جمله مهم‌ترین معیارهای زیبایی چهره به شمار آورد که بعضی افراد به صورت مادرزادی و طبیعی از آن برخوردار هستند و عده دیگر در صورت تمایل به ایجاد این نوع فرورفتگی‌ها باید‌ از تکنیک‌های آرایشی برای ایجاد چال گونه موقت یا از جراحی و انجام تمرین‌های مکرر برای ایجاد چال گونه دائم و نیمه دائم استفاده نمایند.

در این مقاله روش‌های ایجاد چال گونه را معرفی نموده و ترفندهای لازم برای ایجاد فرورفتگی‌ها در ناحیه گونه‌ها را توضیح دادیم‌. شما می‌توانید با توجه به نوع نیاز و دلخواه خود از هر یک از روش‌های ارائه شده برای ایجاد چال گونه دائم یا موقت بر روی صورت خود استفاده نمایید.